Florida in augustus.... te doen??
Al jarenlang gaan wij naar Florida, maar altijd in oktober of mei. Omdat kindlief natuurlijk 6 weken zomervakantie jeeft lijkt het aantrekkelijk in de zomervakantie een keer te gaan, maar ik zie erg op tegen bijvoorbeeld de hitte (maar villa's e.d. hebben airco en zwembad) en tegen de enorme drukte overal. Is er wel redelijk iets te doen in augustus? Of sta je overal uren in de rij? Zijn er ervaren zomervakantiegangers die hier iets over willen vertellen? Dan graag :)
Re: Florida in augustus.... te doen??
Wij zijn twee keer geweest in juli en augustus. Nog nooit buiten hoogseizoen, dus ik kan het niet vergelijken. Het is inderdaad warm, maar wel goed te doen. Als wij naar pretparken gaan, gaan we op erg hete dagen 's' morgens vroeg, s' middags even terug naar hotel om te zwemmen of te gaan shoppen in een koele shoppingmall, en dan later in de middag weer terug naar het pretpark tot s'avonds laat. Het klimaat is ook zo dat er in die maanden vrij veel bewolking is, en in de middag vaak een flinke onweersbui waarna het wat afgekoeld is. Ook in deze maanden zijn wij helemaal verliefd geworden op Florida en dat zegt toch ook wat. Nee, wij laten ons zeker hier niet door weerhouden. De drukte is zeker te doen, ook wel een aantal dagen gehad waarop het zelfs erg meeviel. Bovendien valt mij op dat ik in veel reisverslagen lees b.v. er in Mei ook een behoorlijke drukte gemeld wordt. Je moet er ook een beetje mazzel mee hebben. En er zijn natuurlijk de fastpasses, toch. Wel veel drinken, rustig aan doen en geniet vooral van de sunshine state!
Kan Esther43 alleen maar gelijk geven. Ook wij zijn tot op vorig jaar wegens kinderen altijd in hoogseizoen geweest juli/augustus.
Warm, ja zeker vooral zeg maar tussen 14.00 uur en ... 16-17.00 uur als de dagelijkse bui is gevallen. Duurt maar even maar koelt redelijk af.
In de parken gingen we altijd vanaf opening tot ongeveer 13.00 uur. Daarna terug naar villa en lekker zwemmen. Na de bui weer op stap waar dan ook heen.
Ja het is drukker maar de rij bij restaurants is makkelijk te ontduiken door iets vroeger er heen te gaan.
Drukker in parken, tja altijd druk zou ik zeggen maar ook daar is het even goed uitkijken wanneer je waar in wilt.
Met andere woorden zeker te doen, maar hoor ook van anderen dat het ook heel warm (zeg maar heet) kan zijn in mei/juni/september dus tja.
Wij waren er afgelopen jaar in juli, dit jaar gaan we in augustus, ook omdat de schoolvakantie ons niet veel ruimte over laat.. Ik moet daarnaast de vakantie ook nog precies halveren.... Ivm een ex partner.. Maar goed afgelopen juli.. Ik heb het regelmatig echt zwaar gehad.. Bij aankomst in universal eerst even zitten om aan de temperatuur te wennen.. Er waren dagen bij dat er behoorlijk wat mensen binnen tegen de muren van de universal winkels aanzaten om bij te komen. Het kan echt benauwd zijn, ik vond dat de regen niet veel verkoeling gaf.. Ook later in Miami South Beach zag je de mensen Macdonalds in vluchten om even uit de hitte te zijn en even bij te komen.. We verbleven onze laatste week in Clearwater bij een Vlaams gezin in huis. Zij wonen er nu 7 jaar en gaven aan Florida is heerlijk maar 2-3 maanden per jaar is het eigenlijk te heet.. Dan wonen we eigenlijk liever in Belgie.. Dus ja het is er warm/heet/benauwd.. Maar het zal per persoon variëren hoe het ervaren wordt. Ik kan er minder goed tegen dan mijn dochter, maar lang leve de airco! Wij aten 's avonds wel regelmatig buiten bij restaurants... Want hoe warm het in Florida kan zijn, zo koud kan het in restaurants zijn... Toch gaan we dit jaar weer.. Want liever nog in een warm, benauwend Florida, dan tussen de Nederlanders ergens anders... Ik ben echt verkocht aan Florida...
Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?
Bedankt voor de reacties! Ik denk nog even hard na over augustus. Ik ben niet zo goed met extreme hitte :-)
Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?
Wij gaan nu weer in augustus (13 - 28), evenals vorig jaar. Wij vinden de temperatuur en hoge luchtvochtigheid prima. Het enige jammere vorig jaar in augustus was dat wij iedere dag vanaf 16 uur regen- en onweersbuien hebben gehad (tenminste in Orlando en Fort Myers/niet in Miami). Naarmate de maand vorderde leek het wel alsof de buien steeds vroeger begonnen, steeds heftiger werden en langer aanhielden. Ze neomen het daar heavy thunderstorms:confused:....
Hopelijk vallen de buien dit jaar mee, vond het vorig jaar toch wel irritant worden. Vooral als je in een pretpark bent en veel attracties stoppen (hebben we zowel in Seaworld als Legoland gehad) tijdelijk tot de buien over zijn. Bij de Manta in Seaworld uiteindelijk een half uur moeten wachten terwijl we aan de beurt waren en ja dan ga je niet uit de rij:D.
Dus hopelijk droger weer dit jaar:cool:
Drukte en weerbeeld mei vakantie 2015 WDW orlando
Beste allemaal .
heeft iemand ervaring hoe het is qua drukte en warmte in mei ( de eerste 2 weken ) in orlando en met name WDW. Is het te doen qua warmte en drukte en zijn er nog tips ?
dank alvast
gr fer
Re: Drukte en weerbeeld mei vakantie 2015 WDW orlando
We hebben geen glazen bol maar er zijn wel statistieken gelukkig :) Hieronder wat voorbeelden.
Er zijn meer sites... En uiteindelijk is het een verwachting. Of hij klopt weet je pas achteraf ;)
Weer: http://www.weather.com/weather/wxcli...graph/USFL0372
Drukte: https://www.undercovertourist.com/or...2015/#calendar
qua weer hebben we in mei altijd prachtige tempraturen en weinig tot geen regen ervaren
wat drukte betreft,,,tja daar valt weinig van te zeggen, onze ervaring is dat het per vakantie veel scheelt
de ene meivakantie waren de wachtrijen ,minder dan de andere keer
ook al de bewuste crowd kalenders aangehouden ,die een goed beeld van de drukte in de parken aangaven
daar hebben wij echt geen baat bij gehad, wat het rustigste park zou zijn die dag, was echt mega druk met giga wachtrijen..dus ja
het kan in mei alle kanten op wat dat betreft...