Alamo.nl en alamo.de bieden deze klasse wel aan op Sanford. Ik zou me er niet druk om maken. Ik denk gewoon een foutje op de .com site. In het ergste geval krijg je Luxury mee.
Afdrukvoorbeeld
Alamo.nl en alamo.de bieden deze klasse wel aan op Sanford. Ik zou me er niet druk om maken. Ik denk gewoon een foutje op de .com site. In het ergste geval krijg je Luxury mee.
Net een reactie terug gekregen van Autoeurope. Zij zeggen dat als het op hun website staat er ook eigenlijk moet zijn. Als dat inderdaad een foutje is, dan wordt de boeking niet geaccepteerd. Bedankt voor het meekijken!
Net de boeking bij alamo.com geannuleerd en nu via autoeurope.nl een premium geboekt met een paar tientjes verschil met alamo.com voor de fullsize. Nu alleen nog afwachten welke auto we mee krijgen...maar dat is altijd.
Dat vind ik zelf altijd het leukste. Auto uitkiezen :cool:
Ja, dat klopt! Altijd een leuk moment om de garage in te lopen en kijken wat er staat. (helaas 1 keer meegemaakt in Las Vegas op het vliegveld dat er nog maar 1 auto stond:(, hopelijk hebben we in Sanford meer geluk)
Vandaag nog even gekeken bij AutoEurope. Was weer 23 euro goedkoper dan mijn vorige boeking. Bestaande boeking geannuleerd en opnieuw geboekt :) Leuk spelletje zo :cool:
Heeft ook te maken met valuta omrekening dacht ik? Niet?
@Utah: de vorige boeking was van 5 augustus. Lijkt me sterk dat het 23 euro scheelt door valuta-omrekeningen.
Als je al ingecheckt hebt bij Alamo met skip the counter, kan je dan nog afzeggen en opnieuw boeken bij AE?
Volgens mij niet. Ik heb altijd begrepen dat je Skip-The-Counter op het laatste moment moet doen. Maar je kunt het altijd proberen? Anders even bellen met ze..
Lukt dus wel degelijk. Voorwaarde is dat je je originele reserveringsnummer van AE nog klaar hebt. Reeds STC bij Alamo -> AE gebeld -> gevraagd om wagen aan de nu geldende voorwaarden te krijgen -> hebben ze meteen een nieuwe nummer gegeven -> was meteen op STC aangepast zonder dat ik iets nieuw moest doen.
Na het boeken (via welke broker dan ook) doe ik altijd meteen skip the counter.
Pas geleden heb ik ook via autoeurope.co.uk geboekt en dus meteen stc gedaan, daarna ivm een aanzienlijk lagere prijs via autoeurope de prijs aan laten passen (modify booking op de website)
Het oude alamo reserveringsnummer verviel (en dus ook de online check in en stc) daarna met het nieuwe resnr opnieuw stc gedaan.
Het betrof hier overigens dezelfde klasse auto.
Goed om te weten :up:
Als je Alamo gold wilt boeken is voor ons American Vacation het voordeligst. Zonder gold ben je bij Autoeurope het goedkoopst uit.
American Vacation verhuurt zelf niks maar is slechts een doorgeef-luik. Dat zeggen ze ook zelf:
Citaat:
De reserveringen gemaakt via deze verhuur pagina, verlopen via Alamo zelf. American Vacation heeft geen inzicht in deze reserveringen.
Het is in ieder geval wel goedkoper dan bij alamo zelf.
Dat ontken ik ook niet ;)
Het is bij veel brokers dikwijls goedkoper dan bij Alamo zelf. Net als bij vele andere aanbieders.
Dat verschilt toch echt per periode en type auto.
Geen van de brokers is altijd de goedkoopste, altijd meerdere brokers vergelijken op prijs en voorwaarden (extra bestuurders, brandstof)
En blijven vergelijken want de prijzen kunnen alle kanten op.
Ik had oorspronkelijk bij Avis geboekt, goede prijs gekregen voor een Standard Elite SUV. Mijn vader had hetzelfde geboekt, maar die was toch wat minder tevreden geweest. Auto was nog vies geweest, niet helemaal vol getankt etc.
Maanden gewacht en nergens een goede prijs gezien, durfde niet via Brits te boeken ivm Brexit :rolleyes: en kreeg een paar weken geleden opeens een mailtje van Expedia met een andere aanbieding. Toch nog maar eens naar de huurautos gekeken en via Alamo een mooie aanbieding gezien. Nog grotere auto mét additional driver voor maar een beetje meer. Na inloggen bleek hij zelfs nog goedkoper dan eerst te zijn, inclusief additional driver en uitgebreid verzekeringspakket. Daar word ik blij van :cool:
Hoezo durfde je niet te boeken bij Brits via de Brexit?
Omdat Brits bij het boeken expliciet vermeldt dat je een UK drivers license moet hebben. Toen ik vorig jaar boekte, was mij niet duidelijk genoeg hoe dat nou zat met Brexit (aangezien dat midden in mijn vakantie valt).
De expedia prijs die ik nu betaal is echter flink lager dan wat ik via Brits zou betalen.
Maar de Brexit heeft toch helemaal niets te maken met je autohuur? Wellicht zie ik het verkeerd hoor. Maar Alamo/brits is gewoon je tussenpersoon, je huurt gewoon bij Alamo, of welke maatschappij je dan ook bij huurt. Heb zelf weleens bij Alamo/Brits gehuurd en verliep probleemloos. Zelfs een aanrijding gehad toen, allemaal netjes opgelost.
Afijn, zie Happytours veel voorbij komen. Ook weer eens gecheckt, en zag dat ik nu voor hetzelfde tarief als een Economy auto bij Autoeurope een IFAR TOYOTA RAV4 OR SIMILAR kon huren, ook weer via Alamo. Dus boeking bij Autoeurope geannuleerd en deze geboekt. Heb niets met grote auto's maar dacht doe eens gek.
Mij ging het er om dat ie bij het boeken expliciet om een UK Drivers License vraagt. Ik heb daar zelf ook al vaak geboekt, maar ik las daar toch wel veel twijfel en "wat als" over op andere amerika-fora.
Avis was al goedkoper, maar via Expedia heb ik de auto nu nog goedkoper. Dat scheelde me bijna 100€ met brits.
Bij Disney Ierland wordt expliciet aangegeven dat er bepaalde opties mogelijk zijn na een Brexit zoals: Reservering kan zo doorgaan of het kan niet meer voor dezelfde prijs en dan kan er max 10% bijkomen of de hele reservering wordt geannuleerd. Dus kan snappen dat dat bij alamo ook zo kan werken.
AL is de pagina bij disney niet meer online zie ik..
http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=nl
Bij Alamo staat het volgende:
Upon the United Kingdom leaving the European Union (EU) the requirements for UK Driving licence holders driving in EU member states may change.
Please check requirements before travelling.
Government advice may be found at https://www.gov.uk/guidance/prepare-...u-after-brexit
Ah ok, duidelijk!
Goedendag allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum. Ik vertrek over twee weken naar Miami voor een korte rondreis door Florida. We hebben een fullsize SUV gehuurd bij Alamo die we ophalen op het vliegveld in Miami. Ik heb nu voor de eerste keer online ingecheckt en de skip the counter gegevens ingevuld volgens de handleiding hier op het forum. Het e ticket hiervan heb ik ontvangen. Daarop staat skip the counter, skip the kiosk go directly to your vehicle. Nu heb ik ook twee keer een fullsize SUV gehuurd in Los Angeles, alleen door moesten we ons toch even melden bij een greeter en kregen we van hem of haar de sleutel van een auto in de Fullsize SUV rij. de meeste overige klassen hadden de sleutel in het contact zitten en kon je zelf een keuze maken. Weet iemand hoe dit werkt bij Alamo op het vliegveld van Miami? dit ook in combinatie met Skip the counter? Is het daar wel mogelijk zelf een auto uit te kiezen uit de fullsize SUV rij of krijgen we er een toegewezen? Alvast bedankt!
In Miami werkt het op dezelfde manier (ook als je skip the counter hebt gedaan) , de greeter geeft je een sleutel.
De keren dat ik op MIA een auto heb opgehaald was het er hectisch en kreeg in na het tonen van het papiertje met de barcode een sleutel in mijn handen geduwd. Bevalt de auto niet, vraag je gewoon om een andere.
Veel plezier!
edit: alleen bij de full size suv’s zat de sleutel niet in het contact.
Onze ervaring op MIA is dat de sleutel gewoon in het contact zit.
ook voor de full size SUV.
Vorige zomer nog een ford expedition mee genomen met de sleutel in het contact.
Wel geen STC gedaan maar maakt volgens mij niet veel uit
Bij ons zat ook de sleutel gewoon in het contact op MIA .
Op Miami is de keuze in Full size SUV op drukke momenten eerder beperkt. Maar aarzel niet om te vragen wat je wenst. Bij ons stond er geen expedition meer. Gevraagd aan de aisle wachter en er werd er netjes een voorgereden. Er stonden op 11/09 maar 4 wagens in onze gekozen categorie: 3 Nissan en 1 Chevrolet.
Ook bij de fullsize SUV's lag de sleutel gewoon nog op het dashboard (in 2018). Nooit meegemaakt dat wij apart een sleutel hebben moeten halen bij een greeter, dit haalt ook een beetje het effect van 'skip-the-counter' onderuit wat mij betreft.
Nou, ik ga veel liever langs de greeter dan langs de 'counter'; dat zijn vooral mannetjes (en vrouwtjes) die je vanalles willen aansmeren. De greeter is altijd vriendelijk (in mijn ervaring) en wil vaak met je meedenken !
Overigens, ook in mijn laatste ervaring op Miami kon je gewoon wegrijden (vorig jaar zomer); dit jaar via Tampa moesten we ook een sleutel ophalen (en op MCO is dat al een hele tijd zo)
Ik ben voor onze trip van eind september volgend jaar (27/9-13/10) aan het kijken voor een midsize SUV voor 16 dagen. Het valt mij op dat Alamo Brits op dit moment belachelijke prijzen hanteert. Ik kom daar incl. Master pakket omgerekend uit op een bedrag van 844 euro! Heb nu via Sun Promotions in dezelfde periode en met dezelfde voorwaarden een reservering gemaakt voor 540 euro.
Alamo Tampa
Ik heb skip the counter gedaan om “onze” wagen op te halen bij Alamo te Tampa.
wij hebben een full seize suv gehuurd.
nu heb ik 2vraagjes:
1) Klopt het dat we ondanks STC toch langs de counter moeten want dat de sleutel niet in de wagen ligt? En mag je dan eerst gaan kiezen en dan pas de sleutel halen of kieste dame of heer achter de counter?..
2) ik heb ook gekozen om ter plaatse te betalen. Wordt dit bij het uitrijden dan geregeld of moeten we sowieso langs de counter om eerst af te rekenen (wat het effect van STC volgens mij dan weer teniet doet)
Alvatst dank
1) je hoeft niet langs de counter, je geeft bij de greeter in de garage aan dat je een Fullsize SUV hebt, en dan geeft hij een sleutel aan je. Op zich heb je dan geen 'keuze', maar je kan natuurlijk zeker vragen wat hij heeft en of je degene mag meenemen die je zelf wilt ;-) !
2) bij het uitrijden wordt je credit card (en rijbewijs) ingevoerd, en pas bij het inleveren krijg je het 'bonnetje' waar dan het bedrag op staat dat van je credit card wordt afgeschreven. Dit gebeurt dus achteraf ! Check nog wel even bij het uitrijden, of het bedrag op het contract ook overeenkomt met je boeking. Maar dat zal vast wel !
@Mattrob, dank je voor de duidelijke uitleg.
Rob in het verleden een paar maal gehad dat bij het inleveren van de auto er een totaal ander bedrag op stond. Dat natuurlijk gelijk in het kantoor laten corrigeren.
Niet echt een probleem maar kost wel tijd.
De laatste jaren met het huren bij Hertz nooit problemen.
Integendeel. Vaak extra's zoals een veel betere auto dan besteld en gratis benzine of bijna gratis.
Daarom, altijd even checken. Ik heb het nog nooit gehad bij Alamo dat het verkeerd was (en dat zijn vele keren), maar ik blijf het altijd checken. Ik wil geen verrassingen ;-) !