Re: Navigatie kopen op luchthaven (Fort Lauderdale)?
Als die uit de US komt en opgestuurd wordt, komt er nog wel een beetje bij aan invoerrechten, BTW en douanekosten. Ik vermoed zo'n 40, 50 euro.
Of je moet geluk hebben dat jouw pakketje er door flipt. Dat kan bij USPS, bij Fedex, UPS of DHL kun je dat vergeten.
?? Ik meen dat de grens voor het betalen van invoerrechten toch verhoogd was naar 300 of 400 euro? Of haal ik nu dingen door elkaar?
Dat geldt als je hem zelf meeneemt (€430,, was €175,-).
Op laten sturen heeft een belastingvrije voet van €22,-.
Dus betalen maar, ook over de verzendkosten, wat ik persoonlijk belachelijk vindt.
Re: Navigatiesysteem meenemen naar Florida?
Hallo allen,
Ik heb zojuist een serieuze poging gedaan om me door 51 8-[ pagina's info heen te werken maar dat komt niet goed in relatie tot mijn vraag. Dus op het risico af dat ik iets vraag dat ergens in die 51 pagina's al beantwoord is toch maar even de vraag:
Ik heb een Nederlandse TomTom One.
Als ik het goed begrepen heb werkt die gewoon in Florida als 'ie na 5 minuten de satelieten gevonden heeft. Kan iemand dat bevestigen?
Dan ga ik er vanuit dat ik dan de bijbehorende officiele software (zuid-oost USA, inclusief FLA dus) aanschaf via TomTom. Dat spul werkt ook op TomTom One voor zover jullie bekend?
Alvast bedankt voor de moeite!
Vraag 1: ja, zou gewoon moeten werken. Kan wel wat langer duren dan normaal.
Vraag 2: ja, zou gewoon moeten werken. Weet niet wat voor een TomTom One je hebt (V2, V3 ?). Sommige One's hebben een slot voor een SD-kaart. Hier kun je dan de kaart van Florida opzetten. Andere hebben enkel intern geheugen. Je zult dan moeten kijken of er nog voldoende ruimte is voor de kaart van Florida.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Vraag 1: ja, zou gewoon moeten werken. Kan wel wat langer duren dan normaal.
Vraag 2: ja, zou gewoon moeten werken. Weet niet wat voor een TomTom One je hebt (V2, V3 ?). Sommige One's hebben een slot voor een SD-kaart. Hier kun je dan de kaart van Florida opzetten. Andere hebben enkel intern geheugen. Je zult dan moeten kijken of er nog voldoende ruimte is voor de kaart van Florida.
Dat was snel! Thanx!
Maak je geen zorgen, wij nemen altijd de Tomtom mee naar Amerika. Goede Amerika-kaart op je SD-kaart, POI's erin (staan hier op het forum) en alles werkt! Zoals Njit al aangaf duurt het de eerste keer bij aankomst wel wat langer voordat de sattelieten gevonden worden. Duurde bij ons zo'n 15 minuten in de laatste vakantie dus niet meteen denken dat het niet werkt...
Wij hebben de TomTom V1 (eerste en oudste versie van de One). In april hebben we daar via internet de kaart van Zuid Oost (VS) op de SD kaart bij gedownload en het werkte perfect!
Ik heb een Tom Tom en wil de kaart van Florida hebben omdat we in oktober naar Orlando gaan en een dagje Daytona en Sarrasota willen doen.
Hoe werkt dit? Kan ik die kaart via de site van tom tom misschien downloaden.
Sorry, ben hier niet in thuis....
Of heeft iemand al zo'n kaartje wat er niks meer mee doet.... :-\"
Alvast bedankt voor de reacties!
Je kunt hem downloaden op de site van TomTom. Deelkaart van zuidoosten kost €39,95 en heel USA + Canada €59,95.
Delen of overnemen gaat helaas niet (legaal) want je moet hem per Tomtom activeren.
Of je koopt daar (bij de Walmart bijv.) een nieuwe Tom met de hele USA kaart voor $90,-