Re: Vliegen met Martinair
Onze ervaring is dat Martinair moeilijker doet dan sommige Amerikaanse maatschappijen. Lijkt wel alsof ze hier extra inkomsten uit genereren. Ik heb meegemaakt dat thuis met pro-weegschaal het gewicht van een koffer 22 kilo was en Martinair er bijna 24 vn maakte. Zelfs de rugzak werd gewogen en gemeten.
Vooralsnog maken ze geen problemen. Dat zou ze trouwens meer problemen dan geldelijk gewin opleveren. Ik zie het al voor me .... tweederde van de passagiers die bij moet gaan betalen vanwege enkele centimeters ...
De meeste standaardkoffers van de meeste kofferfabrikanten voldoen (zo goed als) aan de koffereisen van de vliegtuigmij'en. En zullen derhalve geaccepteerd worden.
De grens is er met name om uitwassen te voorkomen. Als je geen grenzen stelt zijn er altijd wel passagiers die met onmogelijke maten bagage komen en dan beledigd zijn als er moeilijk over gedaan wordt. ](*,)
Waar je eerder tegenaan zult lopen met een dergelijke grote koffer is het maximum gewicht; 23 kilo heb je zo in een koffer, en meer ook. Je zult dus eerder uit moeten kijken dat je de koffer niet te vol / zwaar maakt. Een kilootje teveel kost je al gauw € 35-40 (dacht ik, of $ 50).
Op de heenweg is de koffer en de handbagage niet gemeten, wel gewogen.
Zowel de ruimbagage-koffer werd gewogen (ruim binnen de limiet van 23 Kg) als de handbagage-koffer werd gewogen (deze had overgewicht, wat ik wist te verklaren door 2 laptops mee te nemen en een camera).
Je mag 1 koffer en 1 stuks handbagage meenemen (per persoon). De maten zijn niet zo streng, de kilo's wel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sjemmie
de handbagage-koffer werd gewogen (deze had overgewicht, wat ik wist te verklaren door 2 laptops mee te nemen en een camera).
En wat was de consequentie, oftewel, hoe heb je het opgelost ? En werd deze bij inchecken gewogen, of bij binnengaan vliegtuig ?
Citaat:
sjemmie
Je mag 1 koffer en 1 stuks handbagage meenemen (per persoon). De maten zijn niet zo streng, de kilo's wel.
Ik heb de tickets in juni al geboekt en we vertrekken volgende week zaterdag. Op deze tickets staat nog steeds dat we 2PC per persoon mee mogen nemen, ik ga er vanuit dat dat nog steeds klopt. We zullen het niet nodig hebben met 4 volwassenen en 2 kids (12 koffers, ze zien me aankomen) maar ik ga er wel vanuit dat het mag...
Dat is toch mooi Cloggie, als de andere te veel koffers hebben kunnen we jou dus vragen om die mee te nemen. ;-)
Mijn mond viel trouwens vandaag open van verbazing toen ik las dat Martinair een EXTRA vlucht ging maken om mensen van en naar Orlando te krijgen. Dat had ik niet zomaar verwacht van Martinair. :-k
Citaat:
verwijderd
Mijn mond viel trouwens vandaag open van verbazing toen ik las dat Martinair een EXTRA vlucht ging maken om mensen van en naar Orlando te krijgen. Dat had ik niet zomaar verwacht van Martinair. :-k
Mooi voor de mensen die dan toch nog sneller dan verwacht aan hun vakantie kunnen beginnen.
Dat Martinair zo reageert, zal idd wel te maken hebben met KLM.
Als je die verhalen leest en hoort hoe Amerikaanse ( en ook Chineze) luchtvaartmaatschappijen profiteren van de situatie door ticketprijzen te vragen ts €3.000 en €7.000 pp om van Amerika terug te kunnen vliegen naar Europa. Dit zijn echte maffiapraktijken
Waarmee we dus mogen concluderen dat Martinair zo slecht nog niet is ;-)
Citaat:
belgske
Als je die verhalen leest en hoort hoe Amerikaanse ( en ook Chineze) luchtvaartmaatschappijen profiteren van de situatie door ticketprijzen te vragen ts €3.000 en €7.000 pp om van Amerika terug te kunnen vliegen naar Europa. Dit zijn echte maffiapraktijken
Die verhalen kende ik nog niet, behalve dan als je een First of Business Class ticket koopt, maar dat is altijd zo duur.
Is er ook nog een bron voor deze stelling :-k ?
Citaat:
Iris02
Waarmee we dus mogen concluderen dat Martinair zo slecht nog niet is ;-)
Eén zwaluw maakt nog geen zomer :mrgreen:, maar het getuigd wel van goede wil.
Citaat:
cloggie68
Dat is inderdaad een nette actie... ze zijn nu KLM-dochter en ze groeien op, misschien gaan ze zich nu een beetje zo gedragen :)
Het grappige is wel dat ArkeFly morgen de extra vlucht gaat doen voor Martinair. Je zou toch verwachten dat KLM voldoende toestellen heeft :-\"