Eerst even kijken wat er staat, bepalen welke je zou willen en dan in het kantoortje vriendelijk vragen of je de auto welke je hebt uitgekozen mee mag nemen.
Afdrukvoorbeeld
Eerst even kijken wat er staat, bepalen welke je zou willen en dan in het kantoortje vriendelijk vragen of je de auto welke je hebt uitgekozen mee mag nemen.
Er circuleert op YT een filmpje waar je zelfs ziet dat mensen hun full size SUV reeds confisqueren doordat hun partner er gaat inzitten terwijl de andere de sleutel is gaan halen. De strandstoelendans met SUV?
Hahahahahahahahaha nou ik zie het daar dan wel. Ga ik me niet druk om maken.
Ik zal wel een handdoek meenemen om op de auto te leggen :cool:
Ik heb inderdaad zelf eerst gekozen en toen heeft de greeter de sleutel voor ons gehaald. De dame die ons bij het kantoor opwachtte had het graag andersom gezien maar daar zijn wij dus niet mee akkoord gegaan. Weet niet of dit een incident was of standaard procedure.
Bij mij kwam de greeter al direct aanlopen bij eerste oogcontact.
Zover ik kon beoordelen waren de Full size auto`s op slot.
Greeter pakt een sleutel en drukt op kastje om te kijken
welke auto het is. Mijn geval Nissan Armada net aan genoeg
ruimte voor ons 2 :-)
@krullenbol: welke keuzes waren er dan wel in full size?
Ik heb Armada, Expedition en dacht Tahoe zien staan.
Ok thx. Hopelijk staat er voor ons binnenkort een Explorer. Vrouwlief wil deze testen.
Zojuist zag ik een goede prijs via Auroeurope voor Alamo, voor 4-2-2020-14-2-2020.
Betaal nu EUR 253,= voor een Economy. Deze staan er meestal niet, krijg meestal een grotere.
En al staan ze er wel, de Economy auto's, voor mij is dat prima. Auto's boeien mij niet, als ie het maar doet en me van A naar B brengt.
Vlieg weer op MCO en vond laatste keer Skip the Counter wel erg fijn werken, dus heb het nu maar vastgelegd.
Ook zitten kijken naar National, Hertz, Avis, etc. maar ik hou het lekker vertrouwd bij Alamo.
Er is een tijdelijke promo: als insider krijg je gratis een categorie hoger.
Maar dan moet je bij Alamo zelf boeken denk ik? Heb nu bij Autoeurope geboekt.
En buiten dat, krijg toch meestal al automatisch categorie hoger.
Inchecken bij Alamo als AI met je AutoEurope nummer. Regelmatig kijken op de site van Auto Europe of er ergens een goedkopere aanbieding komt voor hetzelfde. Gelijk bellen en vragen om een nieuwe reservering en de oude te schrappen. Heb ik al gedaan en het lukt. Ze zijn zelfs zeer vriendelijk en geven je soms nog betere voorwaarden.
Ja, dat doe ik wel, omdat Autoeurope prijsgarantie biedt. Check het regelmatig.
Heb even ingelogd op de Alamo insiders pagina, en vind die deal, maar voldoe niet aan de voorwaarden.
Dit zijn ze:Huur pas in februari, en heb Economy gehuurd.Citaat:
[*]Available on Compact and Midsize car classes only.
[*]Choose one of these car classes during reservation and get a free upgrade upon vehicle pickup, if available.[*]1-day minimum rental required and a 27-day maximum applies.[*]Offer valid for travel through December 31, 2018. Vehicle must be returned by December 31, 2018
Maar goed, wat ik al zei, vorige keer stonden er geen Economy auto's, gebeurt vaker hoorde ik, dus krijg dan automatisch een upgrade.
Laatste keer kreeg ik een Midsize car, Hyundai Elantra (dacht eerst dat het een Honda was, zoveel interesseren auto's mij haha, not...)
Ok. Als we maar kunne helpen. :up:
@cindy1969 Heb je wel de goede link? Er staat 2018... dat lijkt me al even geleden...
Oh, dat was me niet eens opgevallen! Ga weer even kijken op de site...
Zat gewoon op de site van Alamo.com. Ingelogd als insider, dan rechtsonder staat "Insider deals" en daarbij staat dan Free Single Upgrade.
Als ik daarop klik kom ik hierop: https://www.alamo.com/en_US/car-rent...-20140731.html
Eerst op jouw link geklikt toen terug naar car rental deals en weer geklikt op free upgrade, dan kom ik hier https://www.alamo.com/en_US/car-rent...e-upgrade.html
maar deze actie loopt tot 30 september 2019, dus ook daar heb je niets aan...gewoon na die datum de site weer in de gaten houden, dan komt er vast wel weer een nieuwe actie.
Deze deal is ook voor Compact en Midsize auto's. Heb Economy gereserveerd. Dus kom sowieso niet in aanmerking. Maar evengoed wel weer met een (voor mijn doen) leuke auto daar wegrijden. Nu ben ik al snel tevreden want hier in Nl rij ik in een koekblik (Daihatsu Cuore) dus alles is dan luxe :o
Als ik via de Alamo Insiders link kijk dan komen er bij mij niet automatisch CDW en SLI bij ook al geef ik aan uit Nederland te komen. Als je die achteraf toevoegt wordt het een duur grapje.
Moet zeggen dat ik Alamo insider ben, maar nog nooit rechtstreeks heb geboekt bij Alamo. Meestal via de Brits site, en laatste paar jaar via Autoeurope, omdat die laatste elke keer de beste prijzen heeft.
Goede keus toch Cindy? het gaat erom waar jij je goed bij voelt ;)
Hier ook steeds via AutoEurope. Scheelt soms 10 tallen tot 100den euro’s. Hoe dat mogelijk is, weet ik zelf niet. Onze reservatie bij Alamo zelf was 970 USD zonder opties en bij AE was het 533€, gold inclusief. Raar.
AutoEurope is op het moment inderdaad erg voordelig :up:
Autoeurope is inderdaad fors goedkoper. Begin nu te twijvelen om de huidige boeking bij Alamo te annuleren en via Autoeurope de auto te huren. Enigste wat me tegen houdt zijn een aantal slechte verhalen over Autoeurope op internet. Maar deze gaan (tenminste die ik heb gelezen) over verhuurders in Europa. Hoe zijn jullie ervaringen met Autoeurope in combinatie met Alamo?
Heb al een paar keer geboekt via Autoeurope, prima geregeld. Je kan ook gewoon skip the counter regelen bij Alamo.
Het is natuurlijk alleen maar een tussenpersoon.
Weet niet hoe ze zijn als je keer wat hebt, gelukkig maar!
Fijn om te lezen Cindy.
Wat me wel is opgevallen, is dat Autoeurope auto klassen aanbiedt die via Alamo niet verhuurd worden ter plaatse. Voorbeeld hiervan is de premium klasse, Nissan Maxima of vergelijkbaar. Dus daar ga ik even contact over opnemen met Autoeurope.
Steeds gehuurd bij AE, zowel Europees als US. Nooit problemen mee gehad. Zelfs zeer correct geholpen geweest toen ik lekke band had en Enterprise me niet verder hielp. Hebben me doorverwezen naar een garage waar ik meteen werd geholpen. Hun helpdesk is ook steeds vriendelijk. Wel enkel Engelse taal.
Uiteindelijk kun je gewoon een Voucher bij Alamo opvragen (Alamo nummer staat op de AE voucher). Ik zie geen verschil met de vouchers die ik via Alamo Brits, SunPro etc kan opvragen.
Europa is niet te vergelijken met de US. Als het goed is heb je na de boeking niks meer te maken met AE. Schade wordt rechtstreeks afgehandeld door Alamo.
Klopt. Nadat je hebt ingecheckt met je AE nummer bij Alamo, heb je in principe niets meer met hen te doen. Maar wil je je reservatie nog wijzigen , nadat deze bij Alamo is ingecheckt, moet je via AE gaan.
Alle bedankt, dit geeft toch wel vertrouwen. Ik wacht nog even het antwoord van Autoeurope af met betrekking tot de autoklasse voordat ik annuleer bij Alamo.
Wat wil je weten over de autoklasse dan?
De aangeboden kortingsactie zou geldig zijn t/m het weekend. Gisteren zag ik dat mijn huur nu EUR 241,= zou zijn i.p.v. EUR 253,=.
Normaal zou ik dat voor zo'n klein verschil niet doen, maar toch even een mailtje aan gewaagd, of de prijsgarantie ook geldig is voor lagere prijs op hun eigen website (i.p.v. elders).
En krijg zojuist een aangepaste reservering. Heel netjes :up:
Je mag toch tot 48 uur kosteloos annuleren? Als ze 'nee' hadden gezegd had je de bestaande boeking gewoon kunnen annuleren en opnieuw kunnen boeken.
Helaas bij ons nog steeds dezelfde prijs ;)
Zondag geboekt dus meer dan 48 uur :p
Geen annuleringskosten tot 48 uur voor aanvang van de autohuur. Niet 48 uur ná boeking :cool:
Oh zo haha! En ja, dat is ook zo, stond ik eigenlijk niet eens bij stil.
Als je een bepaalde klasse geboekt hebt en deze is er niet dan krijg je de klasse erboven. Premium Elite :cool:
Ik weet niet op welke luchthaven je kijkt? En voor welke periode?
Wij landen op Sanford halverwege september en vertrekken begin oktober weer terug neer Nederland vanaf Sanford. Maar ook op MCO zou deze klasse er niet zijn. (tenminste als je deze wilt boeken via Alamo.com, komt er te staan: niet aanwezig kies een andere klasse)