Je kunt hem legaal aanschaffen op de site van Tomtom.
Afdrukvoorbeeld
Je kunt hem legaal aanschaffen op de site van Tomtom.
Zo, na veel gelezen (en geleerd) te hebben op dit forum, nu maar eens geregistreerd. We gaan nl in oktober voor het eerst op vakantie naar Amerika, de keus is gevallen op Florida (1 week Fort Lauderdale/Miami, 1 week Orlando).
En nu zit ik met een vraag: is het mogelijk een navigatie-systeem te kopen op het vliegveld van Fort Lauderdale?
We willen nl een auto huren, maar vinden het wat zonde voor de navigatie te betalen; liever kopen we een GPS met de kaarten van de USA erop.
Nu zijn die in Nederland moeilijk te vinden (of erg duur), en via Amazon of Walmart online shop worden ze niet naar Europa verstuurd.
Iemand die toevallig weet of je op de luchthaven van Fort Lauderdale GPS-systemen kunt kopen? Ik zit te denken aan een Navigon 2000S ($85 op Amazon) of iets soortgelijks.
Bij voorbaat dank!
Over de faciliteiten op het vliegveld lees je hier meer. Ik denk niet dat ja daar zult slagen. Waarom rij je niet naar de eerste de beste Walmart? 100 SE 6th St, Fort Lauderdale lijkt de dichtsbijzijnde.
Bedankt voor je snelle reactie Teleton! Ik had al gevonden dat er 2 tax free shops op het vliegveld van Fort Lauderdale; wat ze allemaal verkopen kon ik helaas niet terugvinden.
Ik had ook al gezien dat er 3 Walmarts in Ft Lauderdale zijn, maar ben wat huiverig dat ik op die 6-baans wegen daar er niet zo gemakkelijk heenrij... :oops:
Maar hoe wil je in de taxfree shop komen als je aankomt? Over het verkeer zou ik me maar niet zo'n zorgen maken. Bovendien wordt een zesbaansweg met een GPS echt niet smaller.....;). In de meeste gevallen heeft de huurauto een boordcomputer die niet alleen het verbruik aangeeft, maar ook de windstreken. Draai thuis de route via Google Earth uit. Zet je koers op Noord en....go with the flow!
Zo maar even een idee. Kijk eens op Ebay of Marktplaats of er niet toevallig een Tom Tom 910 aangeboden wordt. Amerika kaart zit er al in en je kunt alvast thuis op je gemakkie alle adressen invoeren.:-\"
Ik wil niet zeggen, dat het goedkoop is, maar momenteel wordt het topmodel van TT met Europa/USA kaarten (de nieuwste!) voor zo'n EUR 425 aangeboden en dan krijg je van TT EUR 100 retour en 2 jaar gratis updates voor alle kaarten.
Je kunt daarvoor haast het risico van een gebruikte met wellicht wat oudere kaarten niet lopen.
Onze Tom Tom is gelijk gekocht toen deze versie uitkwam. Daarnaast hadden we een auto met een Neverlost van Hertz deze reis. We hebben alle twee de systemen gelijktijdig gebruikt wat natuurlijk wel als nadelig gevolg hadden dat de"dames navigatie" regelmatig :"shut up" tegen elkaar riepen.:)
We hebben geen enkel probleem gehad met de kaarten die de eerste versie Tom Tom gebruikt.
Aanvankelijk waren we ook bang dat we met een verouderde versie zaten maar dat was gewoon niet waar.
Garmin Nuvi 275T Europe & VS
€ 253,-
De Garmin Nuvi 275T is een compleet navigatiesysteem in zakformaat. De Nuvi 275T brengt u waar u zijn moet, iets meer en niets minder. Met dit systeem vindt u moeiteloos de weg in Europa, de VS en Canada. Plaats hem in uw auto en u kunt direct op weg. Bovendien past hij gemakkelijk in uw zak.
Een zeer goed toestel en garantie hier bij ons...:idea:
Zo, je kijkt een halve dag niet en het topic staat al vol nuttige reacties :p
Heb intussen al zitten googlen, en gezien dat in Nederland de TomTom 930/940 en Garmin 275T de VS-kaarten bevatten. De 910 op marktplaats is ook een prima optie.
Toch overweeg ik ook de Navigon 2100 met VS-mappen te halen via E-Bay; hier heb ik een account en kan middels Paypal deze kopen voor $145 incl. verzendkosten. Daarvoor moet je wel goed zoeken, maar het is hier en daar mogelijk.
Ik hou jullie op de hoogte van wat ik doe en/of ik meer interessante opties tegenkom - misschien ook handig voor mensen die ook zo'n aanschaf overwegen :)