Onderstaand bericht heb ik vandaag op de facebookpagina van Hertz geplaatst.
Nou Hertz, na precies één maand van teleurstellend stechelen en sjacheren heb ik toch bericht van jullie partner PlatePass:
A credit card refund request has been forwarded to our Accounting Department for the amount of $31.25. You should see the refund reflected on your credit card account within 7 business days.
Ik vind het een blamage dat jullie de klant, na veel vijven en zessen, zelf naar deze partner in de VS verwijzen voor het oplossen van een administratieve fout. Leg dat maar eens uit aan klanten die voor jullie kiezen omdat ze het vertrouwen hebben dat jullie gewoon in het Nederlands, tot het gaatje voor jullie klanten gaan. Dat ik mij door jullie in de steek gelaten voel, mag duidelijk zijn en als ik naar het aantal reacties kijk, ben ik niet de enige. Voor de komende reizen ( we praten over 4 maanden autohuur!) heb ik mij bij één van jullie conculega's gemeld. Ze zijn nog voordeliger ook!
PlatePass liet zich aanvankelijk van zijn allerslechtste kant zien. Ik kreeg niet eens een ontvangstbevestiging. Omdat de volhouder wint, heb ik ze nogmaals om opheldering gevraagd. Zij bleven maar aandringen dat ik bewijs leverde dat ik niet ter plekke ben geweest. De omgekeerde wereld natuurlijk; zij zouden gemakkelijk aan kunnen tonen dat het "mijn" huurauto was die op die bewuste dagen door de tolpoortjes is gereden.
Uiteindelijk ben ik er door een nauwkeurige beschrijving van mijn whereabouts, ondersteund door getuigen die mij thuis of elders hebben gezien en kassabonnetjes van lunches, toch in geslaagd om ze er van te overtuigen dat er een administratieve vergissing gemaakt is.
PlatePass heeft wel excuses gemaakt, maar vergeet voor het gemak te vermelden op grond van welke feiten of argumenten men besloten heeft het tolgeld en de (volslagen krankzinnige) fee terug te storten. Wat mij er toe brengt mijn twijfels uit te spreken over de betrouwbaarheid van het systeem dat zij gebruiken.
Ik vind dat een gerenommeerde organisatie als Hertz, ongeacht het bedrag, altijd tot het uiterste moet gaan om de klant die een normale vraag stelt over een rekening, correct te behandelen in plaats van hem af te serveren. Ik begrijp best dat jullie het niet iedere klagende klant die de voorwaarden niet goed gelezen heeft of zijn afspraken niet nakomt naar de zin kunnen maken. Maar dat jullie een doodnormale vraag of jullie even kunnen aantonen dat er een relatief peperdure dienst daadwerkelijk is afgenomen, gewoon niet serieus afhandelen, wil er bij mij niet in.
Als ik naar de tijd en energie kijk die ik in dit akkefietje heb gestoken, had ik het voor het geld natuurlijk niet hoeven doen. Uren werk voor drie tientjes! Het gaat mij om het principe: Jullie trekken zonder enige onderbouwing de creditcard van de klant leeg. En wat jullie bezielt om dit zo op zijn beloop te laten, is mij helemaal een raadsel. Voor $ 31 dollar en centjes genereren jullie nu bergen negatieve publiciteit en zijn jullie minstens één trouwe klant kwijt. Een onbekend aantal is gewaarschuwd en bedenkt zich nog wel een keertje voor hij zaken met jullie doet.
Zelden zo'n afknapper gehad, wat een knoeiboel!