Heb je vooraf betaald? Want dan kan je niet zomaar de reservering bij Alamo laten vervallen zoals Terpies voorstelt.
Afdrukvoorbeeld
Heb je vooraf betaald? Want dan kan je niet zomaar de reservering bij Alamo laten vervallen zoals Terpies voorstelt.
Wel als je rechtstreeks bij Alamo hebt geboekt, dus zonder tussenkomst van een broker.
Oooh kan dat zo makkelijk dat annuleren! dat is dan wel een hele goede tip! Ik ben bij Alamo 519 dollar kwijt, van 21-4 t/m 03-05 ik vlieg overigens ook terug op miami (nu een beetje spijt van dat ik het zo geboekt heb... maar ja)
Ik ga eens kijken of ik het kan vinden bij national! bedankt!
Ik zie nu pas de laatste twee reacties. Ik heb rechtstreeks bij Alamo gereserveerd, wel met een link die ik kreeg van american estates. Maar ik heb ze nog niet betaald.
Voor die $100 zou ik niet aarzelen en een backup boeking maken bij National.
controleer wel even wat de annuleringsvoorwaarden zijn bij Amer8van Estates ( dat is de broker)...
Eens te meer reden om liever niet bij Alamo te boeken: bij zowel Hertz als National betaal je nooit annuleringskosten...sterker nog...je boeking vervalt automatisch bij no-show. Ook Avis rekent minimaal $50 of €50 annuleringskosten.
vandaar dat ik altijd een dubbele boeking (of soms zelfs drie) maak: aisle keus bij Hertz en/of aisle keus bij National en soms ook nog een specifieke reservering voor een Standard SUV (afhankelijk van de meerprijs tov aisle pick, omdat je er bijna altijd wel met de greeter uitkomt om mee te krijgen wat je wilt...ik heb het nog nooit meegemaakt dat ik niet kreeg wat ik wilde, uiteraard binnen redelijkheid).
Een broker geeft mij te weinig vrijheid en is voor mij nagenoeg nooit goedkoper en zeker niet makkelijker.
Ik kon bij National niet de prijs vinden die jij zei Terpies... ik durf het eerlijk gezegd ook niet aan om een dubbele boeking te doen (ik doe dit allemaal voor het eerst en heb er eerlijk gezegd nul verstand van :-), en vind het allemaal al spannend genoeg)
Ik heb de auto wel aangepast naar een grotere SUV, heb nu een standaard.
Nog even een vraag aan jullie... Ik kan het even niet zo snel terug vinden, maar wordt er nou ook een borg gereserveerd op je creditcard voor de auto? hoeveel is dat ongeveer, is dat een standaard bedrag?
Alvast bedankt weer :-)
Als je niet vooraf hebt betaald dan wordt het volledige bedrag bij het passeren van de slagboom van je cc afgeschreven.
Evt. extra kosten zoals brandstof en tol worden achteraf afgeschreven. Bij mij is er tot op heden nog geen bedrag vastgezet als borg.
Bedankt Kevin! Dat is fijn, ik las wel eens bedragen van 1000,- ofzo... maar als er helemaal niets vastgezet wordt zou helemaal fijn zijn :-)
Heb het proberen terug te zoeken, maar krijg het niet meteen gevonden.
Ik heb een boeking gemaakt via American Vacation, deze is via het confirmation nummer gewoon zichtbaar op de website van Alamo.(trouwens alleen aan te passen of te annuleren via telefoon, niet via de website. Is dit altijd zo?).
Nu wil ik al in gaan checken en gebruik maken van skip the counter. Als ik dat doe, is aanpassen of annuleren dan niet meer mogelijk?
Aanpassen kan eigenlijk niet en komt neer op annuleren en opnieuw boeken tegen de op dat moment geldende prijs.
Na online check in en skip the counter kun je gewoon annuleren, pre- of postpaid maakt niet uit.
Uiteraard heb je met annuleren wel de voorwaarden te maken, maar geruime tijd van tevoren annuleren geeft geen problemen (al diverse malen gedaan)
Je hebt wel kans dat je een tijdje op je terugbetaling moet wachten.
Niet vooruit betalen dus maar kiezen voor pay later
Heb sowieso gekozen voor pay later. Dacht onthouden te hebben van de vorige keer dat ik na checkin/skip the counter niet meer kon annuleren maar dat heb ik dus verkeerd begrepen.
Ik probeer meer dan 1 extra bestuurder toe te voegen bij de online check in, maar op de 1 of andere manier krijg ik dat niet voor elkaar! Betekent dat dat ik gewoon met heel mijn hebben en houwe naar de balie moet ipv de kiosk?
Ik heb voor het eerst Skip the Counter bij Alamo geregeld, omdat ik nu op MCO vlieg ipv Sanford.
Normaal ga je naar de balie, krijg je contract, goed kijken of er nergens bedragen staan ipv 0.00 etc. En moet je dat paraferen op een paar plekken, en tekenen.
Dit hele gedoe sla je dus over? Je moet er alleen voor zorgen dat je je Skip the Counter ticket geprint bij je hebt, en je bevestiging van Alamo?
Heb gegoogled, en las op een paar Engelse sites dat je je contract zelf moet printen, maar die zie ik niet als ik inlog op Alamo, alleen bevestiging.
Bedankt alvast!
Cindy, heb je 2 handelingen verricht? Heb je het advies van Sylvia Schulze gevolgd? Je moet echt een bypass ticket krijgen. Alleen de bevestiging is niet genoeg.
Nee, niet dat advies gevolgd, maar heb wel een skip the counter ticket, heb er even een printscreen van gemaakt.
[IMG]https://www.mupload.nl/img/vb57ab7lrmc.png[/IMG]
En deze heb ik:
https://www.mupload.nl/img/uw2kpb.png
Is dit dan afdoende?
Hallo Cindy,
Je zoekt een auto uit en rijdt dan naar de uitgang. Bij het hokje geef je je creditcard en je rijbewijs met het skip the counter formulier af. Dan krijg je je contract en moet je even kijken of alles op $ 0.00 staat. Dan kun je zo wegrijden. Je hoeft niks te tekenen. Dus alleen even het skip the counter formulier uitprinten, kan ook vanuit je mail op je mobiel maar wij printen hem altijd even voor de zekerheid.
Dank je wel! Zo ongeveer had ik het begrepen, maar wist niet hoe het zat met het contract. Weet ondertussen wel waar ik op moet letten, dus zal er geen moeite mee hebben om dat even snel bij de uitgang te checken.
En ja, ik print ook altijd alles voor de zekerheid :D
Gelukt....de aanhouder wint! Bedankt allen!
Prijzen in Miami liggen dus een deel hoger wegens een belangrijke wedstrijd die gespeeld wordt op het moment dat we aankomen. Ook het feit dat het die dag rememberance day is (9/11) maakt dat alles razend druk bezet is. Was het antwoord van Alamo op onze vraag waarom onze huurwagen zo duur was tov andere periode in sep of oktober.
Hey Hey,
Hier is de voorpret volop aan gang en ik wil graag de auto boeken.
Wij zullen op Tampa landen.
Enkele jaren (9 om exact te zijn) ook op Tampa geland en toen kregen wij de sleutel van onze wagen aan de kiosk.
Maw wij mochten de auto niet zelf uitkiezen uit "onze" categorie-rij.
Zijn er mensen die onlangs ook bij Alamo huurden in Tampa?
Is het nog steeds zo dat je een sleutel krijgt en niet de keuze tussen verschillende wagens?
Alvast bedankt,
Bij de duurdere huurclasses is dat nog steeds het geval. Je kan altijd vragen of ze nog wat anders hebben staan dan de auto die ze aanbieden.
Ik heb gisteren bij Alamo TPA mijn auto weer ingeleverd.
Als je Skip The Counter doet mag je zelf je auto uitkiezen. Ik had een full size suv gehuurd en had vrije keus.
nog een toevoeging:
ik had semi vrije keus, de auto’s stonden vooraan bij de greeter en ik mocht uit de 4 auto’s welke er stonden kiezen en kreeg toen de sleutel.
Het was rustig op dat moment, ik kan mij voorstellen dat bij drukte je geen keuze hebt.
Dit is alleen bij de duurdere catagorieen
Er stonden geen full size suv’s meer bij Alamo
Alleen nog 2 Suburban’s en 2 Expeditions Max bij National.
Ik heb een Expedition Limited Max meegenomen omdat ik nog niet eerder in het nieuwe model had gereden.
Fijne auto met Sync navigatie en Carplay, wel dorstig ondanks de V6 Ecoboost
Toch nog maar een keer de vraag. Heb meestal gehuurd via Rental Cars/Alamo Sanford. Prima geregeld, al zeggen medewerkers op MCO dat de ,,beste auto's'' op MCO staan in tegenstelling tot SFB. Ik heb regelmatig de auto moeten wisselen door branden waarschuwingslampjes, ruitbreuk en wordt dan prima geholpen, meestal op MCO. Alamo is prima en regelmatig de goedkoopste.
Ben nog op zoek naar een auto Midsize SUV voor de periode 6 juni t/m 23 juni 2019 met het Goldpakket. Heb gekeken bij American Vacation/Alamo als partner, terwijl SunPromotions/Alamo toch nog weer 35 euro goedkoper is. Het land maakt volgens mij niets uit, wel de voorwaarden om te huren toch, zoals bij VacationatSea/Alamo (aantonen reisbranche)?
wat voor prijs heb je gevonden?
Wil je je vraag ook even posten in het algemene autohuur topic dan kijk ik even mee...
de censuurpolitie is hier nl streng als je iets zegt wat niet in hun straatje past....
Dat valt nog wel mee die ,,censuurpolitie''. Respect voor moderatoren is op z'n plaats om een forum met diverse onderwerpen on topic te houden. Niets mis mee.
Intermediate SUV
Alamo Gold
Sunpromotions/Alamo 597
Rentalcars/Alamo 630
AmericanVac/Alamo 635
Periode 6 juni t/m 23 juni 2019 15.00 uur.
Bij mij weten zijn hier geen restricties van toepassing, louter partners/brokers.
Als je dit al censuur vind dan ben je niet veel gewend :) Er is je meerdere malen vriendelijk gevraagd om on-topic te blijven.
Met 11.000 onderwerpen en 188.879 berichten is het wel handig als er een beetje structuur in zit.
Maar het staat je vrij om een National Emerald Club onderwerp te starten. Wil die zelfs nog wel Sticky maken voor je :cool:
Ik wil je bij deze ook éénmalig op de Huisregels wijzen en dan met name de laatste regel.
Zoek je op MCO of SFB? Wat heb je perse nodig van het Gold pakket, waarom je hiervoor kiest?
Zijn je prijzen in Euro of US Dollar?
Edit: dit tot nu toe gevonden (als je lid wordt van loyalty program):
<--- overbodige vergelijking met National/Hertz verwijderd -->
Prijsverschillen tussen SFB en MCO kunnen aanzienlijk oplopen en de keuze is beperkter (voor zover je die uberhaupt hebt, kans is groot dat auto wordt toegewezen)
Zitten er restricties aan Sun Promotions of American Vacations? Bij VacationatSea moet je kunnen aantonen dat je in de reisbranche werkt, bij anderen moet je weer een ,,tijdschriftje'' overleggen.
@Terpies: Bedankt voor je zoektocht, mijn vraagstelling was iets anders, maar toch bedankt. Het gaat overigens om SFB en een extra bestuurder/vol-leeg en de prijs is in euro's.
Als jouw prijzen in euro’s zijn zijn het hoge prijzen, qua restricties: je hebt bij een broker geen gratis annulering tot moment van ophalen (maar maximaal 24 of 48 uur van te voren).
Wat je met mijn gevonden prijzen doet moet je zelf weten, maar dat wordt een dure tank benzine die je ‘gratis’ krijgt.
overigens is het tijdschriftje wat je bedoelt waarschijnlijk boeken via Alamo Brits...een van de huurvoorwaarden is dat je een UK drivers license hebt, als je die niet kunt overleggen heb je een mogelijk probleem bij schade/ongeval oid.