Re: Ervaringen in: de Everglades
Dag Koen,
Bedankt voor al je tips over de Everglades. Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt! Wij hebben 2 volle dagen uitgetrokken in ons huidige reisschema voor de Everglades. En eventueel kan er zelfs nog een half dagje bij...
Wij huren via Alamo een midsize SUV voor onze reis in april. Is die loop road doenbaar met zo'n wagen in april? Ik hoor dat je eigenlijk niet verzekerd bent voor die rit... zijn er nog andere opties waar we minder risico mee nemen? Ik zag 'Jane's scenic drive' al passeren, of is dit iets totaal anders dan?
Alvast heel erg bedankt voor alle tips!
de looproad is zeer goed te doen zelfs met een gewoone auto. ben er afgelopen zomer weer eens overheen geweest hij is helemaal opgeknapt prima te berijden. gr. arno
Wij hebben hem in maart ook gereden met een minivan. Was prima te doen. Wij hebben echter maar 1 gator gezien langs de hele Looproad.
Gelukkig hadden wij er al oneindig veel gezien bij Shark Valley. Fietsen huren en een tocht van een kilometer of 22 door de Everglades. Echt een aanrader !
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
kaya
Ik zag 'Jane's scenic drive' al passeren, of is dit iets totaal anders dan?
Ook Jane's is een zandweg dus voor de huurauto maakt dat geen verschil. Jane's loopt door een gebied dat ooit helemaal kaalgekapt is, maar dat zich weer helemaal heeft hersteld. Dat wil zeggen, de oorspronkelijke begroeiing is er niet meer want moerascypressen doen er honderden jaren over om weer tot wasdom te komen. In plaats daarvan is een zeer rijk gevarieerde flora gekomen waarin de opvallendste verschijning de koningspalm is.
Ik had niet zoveel geluk die dag dat ik er was met de alligators en andere dieren. Maar dat schijnt je bij Loop Road dus ook te kunnen overkomen.
Jane's komt in Naples uit in een gebied Golden Gate South, een stuk gigawijk die nooit bebouwd is geraakt en nu weer aan de natuur wordt teruggegeven.
Hoe lang rijd je ongeveer over de loop road?
Fietsen in shark valley staat ook al op het lijstje, alhoewel ik nog twijfel tussen fietsen of de tramrit, want 22 km lijkt me wat te veel voor onze kinderen, zeker in Florida-temperaturen...
Waar kunnen we best met de kano varen in de Everglades? Flamingo is een optie maar blijkbaar kan je daar niet het hele jaar door met de kano varen?
Ik heb er eeuwigheden over gedaan. Maar toen was de weg nagenoeg onbegaanbaar en sindsdien is-ie aardig opgeknapt. Frans kan het je vertellen, die is er pas nog geweest.
Ik meen me te herinneren dat bij Fakahatchee Strand (bij Jane's) ook kano's of kajakken te huur waren, maar waar weet ik niet. Vertelt de website van het state park het niet?
O ja, daar zijn er inderdaad kano's en kajaks te huur, maar de vaarroute is voor 'intermediate' of 'higher' levels. Niet echt geschikt voor onze 8-jarigen dus (en ook niet voor ons waarschijnlijk)...