Het wordt je steeds gemakkelijker gemaakt. Je hoeft de optie niet eens meer te nemen.
Die heb je automatisch, en wordt actief op het moment dat je door de eerste Sunpasslane rijdt.
Afdrukvoorbeeld
En die 3 x US$ 2,- dan???
Die incasseren ze dan achteraf ook automatisch??
Aar joe suur???
Ja, dat gebeurde bij ons ook achteraf. Wij hebben in april met een auto van Alamo rondgereden. Na thuiskomst werd de cc belast met de usd6 en het tolverbruik.
Ik vraag me alleen af of men nu geen probleem krijgt als je (nét als ik) een mobile transponder hebt... Ik ga toch écht niet dubbel netalen...
Nee hoor, no problemo. Wij plakken de transponder er op airport in en melden hem "thuis" aan, en hebben nog nooit een extra rekening gehad.
Ik had dat ook al een keer aan Sunpass gevraagd; transponder trumps toll by plate.
Kan je deze optie van zo'n sunpass dan niet bij Dollar nemen? Of is die inderdaad veel duurder?
Als je van plan bent een heleboel tolwegen te gaan rijden is Dollar zeker een goede keuze. echter deze is duurder maar daar betaal je 1 bedrag en geen tolgeld meer achteraf...
De verhuurders bieden geen van allen een SunPass transponder aan. Wel is het mogelijk om de tolgelden electronisch te laten innen. Registratie vindt dan plaats via het kenteken.
Dollar heeft weer een andere variant bedacht; je koopt de tolgelden als het ware af. Voor een bepaald bedrag per dag mag je zo vaak je wil over de tolwegen rijden. Je sluit hiervoor vooraf een overeenkomst met Dollar af voor de gehele huurperiode.
De kosten bij Dollar zijn hoog. Daarom kopen veel forumleden die bij Dollar huren, zelf een SunPass. In de FAQ over de tol via de verhuurder en via een SunPass (mini)transponder vind je alle info en de nieuwste ontwikkelingen over dit onderwerp.
Voor de actuele prijzen wordt altijd naar de betreffende sites verwezen.
Weet iemand dan hoe hoog de bedragen bij Dollar zijn? De autohuur is namelijk wel goedkoper.
Mijn ervaring is dat je over het algemeen erg weinig tolwegen rijdt als je gewoon in Orlando verblijft en af en toe naar het strand gaat.