USSyl, vergeet het creditcardverhaal maar, met BKR codering is dat echt kansloos, waar dan ook.
Je kunt inderdaad het beste even met de autoverhuurder bellen hoe dat gaat met borg. Succes!
Afdrukvoorbeeld
USSyl, vergeet het creditcardverhaal maar, met BKR codering is dat echt kansloos, waar dan ook.
Je kunt inderdaad het beste even met de autoverhuurder bellen hoe dat gaat met borg. Succes!
Misschien een "rare" opmerking:
Is 't misschien handiger om niet zo'n dure reis te maken en eerst jullie schulden af te betalen? Als je schulden zijn afbetaald kun je vragen je (negatieve) registraties bij BKR te laten schrappen en hoef je je niet meer in allerlei bochten te wringen / moeilijk te doen om zo'n verre reis te doen.
't Is maar een ideetje. :-)
Wij zijn net twee daagjes uit Florida en viel ons juist tegen waar we wel konden pinnen. Inderdaad bij Wallmart of Publix wel, maar veel winkels in de outlets of de malls niet en wij waren toch wel blij dat we een creditcard bij hadden!!
Ik gebruik mijn CC alleen voor auto en als er echt nood is zoals dokterskosten enz.
Voor de rest gewoon naar Wall-Mart lekker cash back en je heb weer contant geld in je zak.
Vind het wel prettig ook kun je lekker je budget in de gaten houden.
Dus ja de 1 doet alles met CC maar wij niet lekker pinnen en CC voor nood.
Zonder creditcard gaan valt in dezelfde categorie als zonder auto gaan.
Beide is zeer wel mogelijk, maar je maakt het jezelf bepaald niet gemakkelijk.
Alleen al voor de diverse borgstellingen, zoals auto en hotel is de CC bijna een must.
Wij gebruiken de CC zelf ook nauwelijks, hooguit (behalve de borg) voor grote aankopen.
Wij doen het meeste nog met cold hard cash, van de ouderwetse stempel :-)
Michael, een BKR codering blijft nog 5 jaar staan nadat de schuld volledig is afgelost of kwijtgescholden. Ik ken wel mensen die allang betaald hebben, maar bijvoorbeeld nog 5 jaar daarna geen huis kunnen kopen (en geen creditcard kunnen krijgen, maar dat is dan ineens niet zo belangrijk meer)
Je kan in bijzondere gevallen een hersteldcodering achter de BKR codering krijgen. Dit wordt door banken in de regeling met een schriftelijke uitleg geaccepteerd bij een kredietaanvraag. De codering blijft wel 5 jaar zichtbaar, maar wel dat het hersteld is.
Maar ik sluit me wel bij Michael66 aan, wellicht een beter idee om met het geld wat je nu aan je reis wil spenderen, je schulden in te lossen en daarna heerlijk genieten van een schuldvrije vakantie met eventueel een in Amerika in mijn ogen onmisbare creditkaart.
Da's waar. Maar het is daarbij voor een evt. nieuwe geldgever van belang om wart voor codering het gaat. Een code 3 "afgeschreven" (kwijtgescholden of niet inbaar) telt zwaarder dan een code 1 waarbij een afbetalingsregeling is getroffen, zeker als de betalingsregeling stipt is nagekomen. En uiteraard is het van belang hoeveel van dergelijke noteringen er zijn. Als je meerdere slechte noteringen hebt (gehad) is dat voor een nieuwe geldgever iets om over na te denken.
Klopt. En een nieuwe geldgever / creditcardmaatschappij zal het altijd bij je navragen wat er precies aan de hand is of was, want het BKR houdt geen inhoudelijke dossiers bij. En als je dan een plausibele / redelijke verklaring kan geven hoeft puur en alleen die notering geen beletsel te zijn. Vooral jeugdzondes zoals problemen met GSM abo's worden veelal door de vingers gezien. Al zal de bank dan ook beter kijken naar kleine afwijkingen in andere toetsingen die ze doen en/of zul je dan wel vaak extra strikte betalingsvoorwaarden krijgen voor je nieuwe krediet / creditcard en het bedrag dat je beschikbaar krijgt.
Een creditcard met een limiet van max. €500-€1500 is meestal geen probleem. Die limiet is voor een Florida-reis wel erg beperkt, maar dat kun je "oprekken" door vooraf een flink bedrag op de CC-rekening te storten. Met een limiet van bijv. €1000 en een storting van €2000 kun je dan totaal €3000 aan betalingen/borgstellingen met je CC doen.
Dus: Als je maar één "slechte" notering bij BKR hebt en die staat als "volledig afgelost" bij hen in de boeken, dan is dat altijd beter dan meerdere nog lopende betalingsregelingen of afboekingen.
NB: Ja, ik werk ook bij een bank.