Ik ga me ook zeker niet laten leiden en hoop op een fijne auto!
Afdrukvoorbeeld
Ik ga me ook zeker niet laten leiden en hoop op een fijne auto!
Wat een onzin zeg, je boekt een Equinox dus hoe kunnen ze dan zeggen dat die auto niet in de door jou geboekte klasse zit. #-o
Het blijft ook een gebed zonder eind met die Equinox!
Nee, je boekt een mid-size SUV die als 't meezit een Equinox is. Nu is schijnbaar dus de Equinox geupgrade naar een hoger nivo, de standard SUV ipv de mid-size SUV.
Ik kan er geen traan om laten. Ik ook begrijp niet helemaal waarom er hier zo lyrisch gedaan wordt over de Equinox eigenlijk, ik heb er de afgelopen weken maar liefst 1 (een dus) zien rijden... blijkbaar totaal niet populair bij de Amerikanen zelf.
De Equinox is hier zo populair omdat hij wel bijna 4 euro !!!!!! per week goedkoper is dan de Mid-size SUV. We (de meesten) blijven natuurlijk Hollanders, toch ?
Maar zullen we nu weer verder gaan met de lijstjes waarvoor dit topic bedoelt is.
Al het bovenstaande kan zo naar dat andere topic over auto huren. HIer horen de lijstjes :-)
Trouwens.....misschien is het al geschreven. Ik vond voornamelijk maar reactie's dat het niet nodig was. Hierbij de voorwaarden van het roadside assistance plan van Alamo. Vandaag opgevraagd bij hun. Het niet nemen van deze optie geeft toch wel wat risico's.
Vind het trouwens bizar dat je bij het gold pakket (all incl) dus nog steeds op kosten gejaagd wordt voor eventuele sleepkosten. Dus je huurt een auto......en als je dan pech krijg zijn de sleepkosten voor jou....beetje bizar als je het mij vraagt.
De vette letters zijn de kosten die je maakt als je het plan niet heb genomen
Service Service Description Roadside Service
Plan $6.99/day
Without Roadside
Service Plan
Key replacement Replacement keys
will be delivered or
a locksmith will be
sent. Protects
against the costs of
replacing
programmable
keys for new model
cars.
Covered
$100 + actual key cost
Lockout service We’ll send
someone to gain
entrance to vehicle
Covered
$48
Jump start A battery boost will
be provided in an
attempt to start the
vehicle
Covered
$48
Fuel delivery Up to 3 gallons or
equivalent liters will
be delivered to
customer
Covered
$48
Glass replacement Glass will be
replaced, if
damaged through
no fault of
customer
Covered
Actual cost to repair or replace
Flat tire Installation of the
spare, if
serviceable. If not,
the plan covers
towing
Covered
$48 + actual cost
to repair or replace
Tire replacement Repair or
replacement of
damaged tires
Covered $48 + actual cost
to repair or replace
Towing Vehicle will be
towed regardless
of incident type or
responsibility
Covered
Actual Towing
costs
Grtz Henk
Er is inderdaad al het nodige over geschreven.
Als je je er goed bij voelt moet je het nemen.
Aan de andere kant, je kunt alles wel verzekeren, maar wat is het risico.
Kan je zelf een lekke band verwisselen en laten repareren?
Hoe vaak heb je een jump start nodig?
Hoe stom ben je als je je sleutels in een auto met sloten met afstandbediening laat zitten?
En als je zonder benzine komt te staan?
Enz.Enz.
Voor 20 dagen betaal je wel zo'n $ 140.00 plus tax.
Knaapje
Dat klopt....dat zijn relatief kleine kosten.
Maar nu het volgende.....je auto begeeft het gewoon in the middle of nowhere. Volgens Alamo zijn dan de sleepkosten voor jou....
Is wat mij trouwens bevreemd....zij leveren een slechte auto en ik moet voor de kosten opdraaien om weggesleept te worden.
Ik heb ook opnieuw contact opgenomen met Alamo....of ze dit er ook echt mee bedoelen want dat lijkt me dan wel heel erg.
Een band is niet zo duur.....maar met sleepkosten ga je toch gauw over andere bedragen praten.
Even een voetnoot; Roadside Assistance is iets totaal anders dan Roadside Service Plan.
Het eerste is wel inbegrepen in je normale huur, en geeft je gewoon recht op vervanging of reparatie bij een gestrand voertuig, zonder kosten.
Het tweede is de veelbesproken extra (betaalde) service die iedereen mag nemen, maar door velen (waaronder ondergetekende) beleefd geweigerd wordt.
Ik zie trouwens in het lijstje nergens staan dat het wegslepen geld zou kosten.
Dik gedrukt zijn de kosten die je moet betalen als je het pakket niet hebt.
Towing Vehicle will be
towed regardless
of incident type or
responsibility
Covered
Actual Towing
costs
Zojuist antwoord ontvangen van Alamo:
Geachte heer Spek,
Het Alamo Gold pakket heeft dezelfde dekking met verzekeringen als het fully inclusive pakket en dekt niet alles. Op onze website is ook terug te lezen dat niet alles gedekt is.
Helaas blijkt dat reisbureaus hiervan niet op de hoogte zijn. Doordat de auto’s niet ouder zijn dan 9 maanden zal de kans vrij klein zijn dat er een auto met mankementen wordt meegegeven.
De kans op een lekke band of ruitschade is groter waardoor Alamo deze verzekering aanbiedt