Dat ligt ook een beetje aan het moment van kijken, de huurperiode en de soort auto. Wij kijken daar regelmatig, net als naar andere sites, en hebben toch weer een mooi prijsje gevonden bij Brits voor November.
Afdrukvoorbeeld
Dat ligt ook een beetje aan het moment van kijken, de huurperiode en de soort auto. Wij kijken daar regelmatig, net als naar andere sites, en hebben toch weer een mooi prijsje gevonden bij Brits voor November.
Ik wil een auto aan huren (http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations) maar nu bij de betaling bedenk ik me dit:
Mijn creditcard verloopt 08-2018, en de vakantie is in oktober. Dus: gaat dat allemaal wel goed? Of kan ik beter even aan de CC maatschappij vragen of ze niet nu alvast een nieuwe CC op kunnen sturen?
Mensen die hier ervaring mee hebben? Heb niet zo veel zin in gedoe (bijv met annuleren) omdat het CC nummer niet meer overeen komt.
Is het niet zo dat je CC nummer hetzelfde blijft maar dat je expiratiedatum en de CVC- code op de achterzijde alleen verandert? Je kunt volgens mij gewoon je oude card gebruiken om te betalen, maar bij het ophalen van de auto even je nieuwe kaart laten valideren of in je alamo account aanpassen. Ik had vorig jaar hetzelfde en dat werd zonder probleem geregeld. Of je kiest voor de optie "pay locally" en dan kan je gewoon met je nieuwe CC betalen.
Bij de slagboom worden alle gegevens opnieuw gecontroleerd en ingevoerd
Ik heb ook wel eens skip the counter met mijn visa kaart gedaan en bij de slagboom mijn mastercard gegeven, was geen probleem, ik heb het niet eens gezegd.
Geen idee, dit was mijn eerste CC dus dat durf ik niet te zeggen. Pay locally tja is toch wel prettig om het meteen vast te leggen (ook ivm wisselkoers / belasting). Maar jij hebt dus betaald met je oude kaart en daarna in je account aangepast naar de nieuwe kaart?
Ah een compleet andere kaart, tja allicht hebben ze hem nodig ter verificatie (maar bij skip de counter heb je natuurlijk al je licence opgegeven) maar verder gaat het ze er alleen om dat ze geld claimen.
Ik heb inmiddels contact gehad met de CC maatschappij en ze hebben toch maar alvast (gratis) een nieuwe opgestuurd omdat hij toch binnenkort verloopt. Dus dat is mooi kan ik vandaag/morgen die auto gaan regelen :D
edit:
Geregeld :D
Via: http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations
van 28 sept t/m 21 okt (23 dagen)
Fullsize SUV (Chevy Tahoe or similar) we zijn met zn 5ven dus een grote auto is wel lekker
€1.005,14
incl het gold pakket (dus 1 tank benzine + 3 extra bestuurders)
Nou mooie deal en mocht er een betere deal zijn annuleren we deze weer :)
Nou nadat onze vlucht was aangepast dacht ik ook maar even de autohuur (http://www.alamo-affiliate.de/american_vacations) aanpassen zodat hij een uurtje later opgehaald (en dus ook een uur later retour) kan + ander vluchtnummer. Hup alles invullen, next next next, REFUND €5. Ach prima als hij goedkoper is maar na de "betaling" is het mooi
Citaat:
The booking failed
We're sorry, an error occurred while processing your reservation. Please try again later or contact us.
Request not succeded.
Tja dat schiet weer lekker op. Nou hier weer gedonder, kan wel annuleren en opnieuw boeken maar dat is ook weer zo wat. Heb ze maar een mail gestuurd. Ach zo blijf je bezig :)
Uurtje later ophalen maakt niets uit hoor. Daar doen ze echt niet moeilijk over. En vervolgens is het zo dat er per 24 uur gehuurd wordt. Dus als je om 18:00 uur uit de garage wegrijdt, je weer voor 18:00 terug moet zijn om te voorkomen dat er nog een dag bij komt. Komt dus allemaal niet zo nauw hoor.
Nee dat snap ik maar nu staat er dat we op vlucht X arriveren terwijl we met Y komen dus tja ik heb liever dat het klopt :)
Maakt niet uit welke vlucht er staat kijken ze niet naar. Wij zijn al eens, bij Alamo, een dag later in de garage gekomen wegens vertraging van de vlucht. Betaald hadden we al het enige wat ze melde was: maakt niet uit we passen het contract aan van een dag later t/m de einddatum. Nee we kregen geen geld retour maar verder werd er totaal geen probleem van gemaakt. Volgens mij gaan ze alleen vragen stellen als je echt veel eerder komt dan aangegeven, dus uren.
Ok, duidelijk dan laat ik het voorlopig staan zo :)
Had ze nog een bericht gestuurd (via contact form op de site) maar blijkbaar was dat toch niet bij de goeie afdeling
Citaat:
Due to a possible change in rates we are unable to modify a prepaid reservation.
No need to worry.
You are able to update the rental by contacting the booking agency. They will be able to modify your reservation.
Please let me know if I can be of further assistance. Have a wonderful day!
Ik wilde ook onze huurauto boeken via de veel gebruikte link hier maar is nu ineens veel duurder geworden. Tijdje terug zou een midsize suv voor 16 dagen 472 euro hebben gekost (had 'm toen gelijk moeten boeken natuurlijk). Nu is de midsize niet meer beschikbaar en standaard suv kom ik op 662 euro (goldpakket incl. gratis tank en extra bestuurders).
Ik zie nu wel een andere aanbieding via alamo (uk), namelijk 10% korting en gratis bestuurder met brit guide. Echter kan je niet het goldpakket kiezen. Het gaat dan om het fully inc. pakket.
Ik kom hiermee voor een standaard suv voor 16 dagen op 479 euro. Lijkt mij ook een mooie deal. Helaas geen gratis tank en goldpakket maar hebben we wel een standaard suv ipv midsize suv.
Twijfel nog wel omdat bij de voorwaarden staat dat je een kopie van de brit guide moet kunnen tonen bij ophalen van de auto. En is het fully inc. pakket goed genoeg qua verzekeringen etc.?
Ze hebben ook nog een andere korting van 10% met Viator. Dan kan je wel het goldpakket kiezen. Maar dus zonder extra bestuurder.
@kimm82: welke periode zoek je en welke locatie? Als je een aanbieding tegenkomt kun je zonder problemen gelijk boeken, want je kunt tot 24 of 48 uur van te voren kosteloos annuleren bij Alamo. Hoeveel bestuurders heb je nodig, en wat bedoel je met fully inc. pakket? Brits guide heeft nog nooit iemand bij mijn weten naar gevraagd....heb overigens wel eens gehoord dat sommige mensen hem wel aangeschaft hebben, maar kan me niet voorstellen dat ze er naar gaan vragen.
Ik zoek voor 5 tot 21 mei.
5 mei ophalen Miami airport
21 mei inleveren Orlando Sanford
1 extra bestuurder (eigenlijk rij ik nooit. Denk alleen altijd, stel mijn man breekt zijn teen of is ziek dan moet ik mogen rijden)
Lijkt mij ook niet dat ze naar dat boekje gaan vragen. En anders ben ik die gewoon vergeten.
Heb het nog eens vergeleken en volgens mij is het enige verschil met gold de gratis bestuurders en gratis volle tank.
Maar met dat fully inclusive pakket via de brits guide aanbieding heb ik nu dus ook een gratis bestuurder. Ik betaal dan dus 478 euro.
En als ik kies voor de 10% korting met Viator betaal ik 557 euro maar dan ook een gratis volle tank. Dus een volle tank voor 79 euro. Nee, dan tanken we zelf wel. Ga hem zo gelijk vastleggen als mijn man thuis komt.
https://www.uscarhire.com/
Intermediate SUV €567 (incl "gold") of €484 met "silver"
https://www.uscarhire.com/hiretypes.aspx
@kimm82:
Via National betaal je voor een EC executive aisle boeking (inclusief couponcode NDA2324BR) $500,61 oftewel € 405 (inclusief 2e bestuurder gratis).
Je kunt dan op de EC aisle zelf een auto uitzoeken. Als je echt zeker wilt weten dat je een SUV hebt, zou je een extra boeking kunnen doen voor een SUV, en als er niets bijstaat in de aisle (wat ik me niet kan voorstellen) neem je wel je geboekte klasse SUV mee. Een Standard SUV kost dan $651,86 oftewel €528,01.
Lijkt me absoluut een betere deal dan met Alamo, want een midsize SUV staat altijd wel in een van de aisles.
Ik denk dat ik misschien in de link heb gekeken van de reisbranche korting. Daar kan je namelijk nog wel een midsize suv huren en zou 463 euro kosten (goldpakket).
Maar ja, ook dan is het een risico want wij werken niet in de reisbranche. Of zullen ze erin trappen als mijn man zijn Nationale Nederlanden pas laat zien. Klinkt best toeristisch toch 'National Netherlands' ;) Haha, nee ik denk dat ik dan toch liever de smoes van het vergeten reisboekje gebruik.
@Terpies. Heb even gekeken op site van National. Ik kom op 1000 dollar voor een standaard suv. Zie niks over zelf kiezen in een executive aisle. Heb ook altijd bij Alamo geboekt (1 keer bij Hertz) dus lekker vertrouwd.
Tja...in het National topic op dit forum staat redelijk eenvoudig uitgelegd hoe je lid kunt worden van hun loyaliteitsprogramma Emerald Club.
Maar als je tevreden bent over Alamo en liever meer betaalt omdat je daar altijd boekt...ga je gang...ik vergelijk liever, en de prijs die ik je in mijn post noemde is ook voor jou eenvoudig zelf te boeken.
Kun je een pay on location ook nog aanpassen in pre-paid? Voorheen was dit goedkoper maar nog niet gekozen omdat ik kon cancellen uiteraard.
Nu vertrekken wij over 1,5 week en ga ik niet zo snel meer wisselen. Ik kan na inloggen alleen niet wisselen van betaalmethode volgens mij.
Klopt het dat boeken via Alamo.co.uk/brits niet mogelijk is op dit moment :confused:
OPGELOST moet even computer opnieuw opstarten :D
Lol Dirkmuis zit al weer enkele weken in NL... bericht waaraan je refereert was van 11 april ��
Is er momenteel behalve brits nog een andere Alamo site die interssant is?
Brits vind ik persoonlijk niet zo heel interessant op het moment. Zelf bij via http://www.alamo-affiliate.de/generi..._code=AL022628 geboekt maar daar moet je wel werkzaam voor zijn in de reisindustrie. Geen probleem voor ons gezien Linda's werk en ze vragen er ook niet naar bij het ophalen. Maar het kan een dingetje zijn.
@Njit: deze is duurder dan Brits?!
Brits is dit jaar naar mijn mening bijna het dubbele van wat we vorig jaar hebben betaald! Vorig jaar hebben we onder de 600 pond voor 4 weken betaald, nu is het al maanden 1200 pond of meer. Vorig jaar dan erg geluk gehad?
Probeer het hier eens:
https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
edit: oh dat is dezelfde als de .nl van mblokland zie ik nu
Alle aangedragen suggesties zijn duurder dan Brits...
Waarom zou je perse Alamo willen boeken? Er zijn zoveel andere maatschappijen met vergelijkbare of goedkopere prijzen en betere auto’s.
Dat mag jij vinden, Terpies. Ik vind dat niet. Wij hebben 1 x een uitstapje gemaakt naar Hertz en dat is ons buitengewoon slecht bevallen. Dus wij blijven lekker bij Alamo. Nooit gezeur gehad en altijd nieuwe auto’s.
Ook een keer een aanrijding die prima afgehandeld is.
Als ik dan de verhalen over Dollar lees en mijn eigen ervaring bij Hertz, weet ik voldoende.
Fitzroy, jammer dat jou uitstapje naar Hertz niet voldeed.
Ik heb de laatste jaren veelvuldig gebruik gemaakt van Hertz.
Natuurlijk niet in de laatste plaats omdat het de enige verhuurder is waar ik nabij mijn woonplaats een auto kan ophalen en gratis (d.w.z. zonder extra drop of kosten) kan inleveren op welk vliegveld in Florida dan ook.
En visa versa natuurlijk.
Ik heb daar een (gratis) account aangemaakt en het is dan wel heel makkelijk om je auto dan op te halen en weg te brengen.
Ook de prijzen zijn zeer redelijk maar, let op, alleen met een account vanuit Nederland.
Ik heb een keer gedacht om mijn account te verplaatsen naar ons Amerikaanse adres en onze Amerikaanse creditcard en plotseling waren de prijzen meer dan verdubbelt.
Ook hebben wij een keer via Hertz een auto gehuurd in Las Vegas voor tien dagen en dat was ook heel goed bevallen.
Hoezo alleen Hertz noemen? er zijn meer verhuurders toch?
Ik heb bij bijna alle grote verhuurders al eens of meerdere keren gehuurd. Het is vaak een kwestie (zoals @Njit ook al aangeeft) van periode en locatie om tot een goede vergelijking te komen.ik zou iig niet meer snel huren via een tussenpersoon, maar kies er voor om liever rechtstreeks bij de verhuurder te huren.
Maar in mijn volgorde van waar ik het liefst huur staat National (EC Executive member) bovenaan: nooit gezeur, altijd skip the counter, tweede bestuurder gratis en altijd vrije keus.
Onderaan staan Dollar/Thrifty (mijn ervaring: twee keer al vies, oud en veelal geen enkele keus qua auto’s) en maar ietsje hoger in mijn voorkeur staat Alamo... bij deze maatschappijen heb ik al diverse keren mindere ervaringen opgedaan zowel qua staat van de auto’s (niet schoon, niet afgetankt terwijl dit wel betaald was, geen werkende afstandsbediening van sleutels, storingen aan o.a. Olie niveau, banden, vloeistoffen, meldingen voor onderhoud, etc etc), keus, vriendelijkheid, wachttijden en staat van de auto’s (deuken, gaten in bekleding, missende klepjes in interieur).
Dit soort issues heb ik bij Hertz en National (maar ook bij Avis) nog nooit meegemaakt...
Dan heb je geluk. Ik heb nog nooit zo’n oude afgeschreven bak gehad als bij Hertz, zelfs niet in Zuid Europa bij plaatselijke verhuurders. En dan waren we ook nog gold member. Aan het einde nog beweren dat we niet hadden afgetankt, grrr.. Zo slecht heb ik het echt nog nooit, maar dan ook nog nooit meegemaakt. En die Zuid-Europeanen kunnen er wat van.... Dat zegt wel wat over de slechte Hertz ervaring, wat een waardeloze tent.
Bij Alamo hebben wij zeker al 15 x naar volle tevredenheid gehuurd, nooit gezeur over benzinetanks, altijd nieuwe wagens en nooit dingen die jij hier nu noemt. Na 15 x op verschillende locaties zouden we dat toch zeker meegemaakt moeten hebben.
I rest my case.
Daarbij zit je in een Alamo-topic en niet in een algemeen autohuur topic, voor het geval het je ontgaan was. :p
Het is maar net hoe je het treft. Ik huur al jaren bij Dollar.
De laatste keer in febr 18 een Nissan Roque met zo'n 450 miles op de teller. Wat oud?
De veiligheidsgordels ( behalve die van de bestuurder) zaten nog in de fabrieksplastic.
@Terpies: Wij huren bij Alamo omdat dit al jaren goed bevalt.
@ Mattie: Ik zoek voor de maand november.
Heb nu bij Brits geboekt.
Linda
nog geen problemen gehad als je bij brits boekt?
Wij hebben het ook nog gedaan, het eerste jaar dat we gingen maar toen stond het niet expliciet op hun site dat je enkel als UK-burger mocht huren, nu staat het er dacht ik wel op.
Ze zijn voor onze periode, wij gaan ook in november, ook de goedkoopste momenteel maar durft het precies niet goed boeken.