Ik heb net het ESTA formulier ingevuld en het is gelukt!!
Afdrukvoorbeeld
Ik heb net het ESTA formulier ingevuld en het is gelukt!!
Gisteren ook drie formulieren ingevuld, alleen het betalen is natuurlijk ff anders dan twee jaar geleden.
Verder allemaal goed gegaan, het eerste formulier was wel lastig, maar aldoende leert men. ;-)
Is het nu ook nog nodig om het z.g. groene kaartje in te vullen in het vliegtuig?
Geluk bij een ongeluk. Ik wilde gisteren m'n esta aanvragen voor de reis van volgend jaar. En bij het invullen van m'n paspoort nummer kreeg ik een melding dat er al een esta uitgegeven was voor dat paspoort nummer. Dus even wat adres gegevens vervangen, vlucht vervangen en m'n esta is weer up-to-date. En ik heb dus niets hoeven betalen \\:D/
Het groene formulier (I-94) wordt helemaal niet meer uitgegeven.
Er is maar één I-94 formulier en dat is het formulier wat jij bedoeld.
Even voor alle duidelijkheid (en of ik het nu nog goed begrijp :p)
Je vult een ESTA thuis in, deze is digitaal kun je afdrukken maar dat is niet nodig.
Aan boord van het vliegtuig richting de USA krijg je het groene formulier per persoon per reisgezelschap, hierop vul je ook allerlei persoonlijke gegevens in.
Daarnaast krijg je aan boord nog een wit formulier per reisgezelschap voor het aangeven van bepaalde goederen.
Tenminste zo was het de laatste keer (april 2010) dat ik naar de states ging.
Neeeee.........
Aan boord krijg je GEEN groen formulier meer... (Dat had ik al gezegd) :lol:
Alleen het blauw/witte douane formulier (per party of familie)
Voor de rest krijg je (behalve misschien hoofdpijn :D ) helemaal niets meer... :D
Nou, afgelopen december ben ik naar New York gevlogen. Voor degene die dus geen Esta hadden aangevraagd hadden ze dus nog wel het mooie I-94 formulier. En er was ook 1 persoon die niet eens wist dat je een ESTA moest invullen, dus dat kwam mooi uit. Dat mooie witte forumlier moest je inderdaad nog invullen.