Re: Vliegen met JetAirFly
Pffff...... blijkt dat de informatievoorziening van JAF toch niet helemaal helder is geweest, of ik ben natuurlijk zo'n leek of heb het niet goed begrepen. Vannacht om 12 uur achter de pc gezeten want vandaag gaan onze 60 dagen voor vertrek in. Zoals ik het van de medewerker van JAF begreep, kon ik pas 60 dagen voor vertrek een upgrade naar de premium comfort regelen en dat deze stoelen ok pas dan beschikbaar zouden komen. Dus vannacht om 24.00 uur achter de pc, blijkt dat ik daar aleen de mogelijkheid had om een stoel te kiezen in de Economy Class en dat alle stoelen in de Premium op grijs stonden. Kon ook alleen de heenvlucht regelen. Grrrrrr!!!!! Uiteindelijk toch maar twee stoelen gereserveerd waarmee ik in ieder geval wat meer beenruimte had. En natuurlijk 40 euro afgerekend voor deze reservering. Vanochtend telefonisch contact gezocht met JAF en de allervriendelijkste mevrouw heeft mij toen uitgelegd dat een upgrade naar de Premium Comfort alleen telefonisch kon en dat ik dat al veeeeeeel eerder had kunnen doen. Grrrrr...... Uiteindelijk om 09.00 uur gebeld met JAF en voor de terugvlucht nog de Premium Comfort geregeld. Momentje meneer, ik verbind u even door naar een collega waar u de stoelen kunt reserveren. In de wachtrij en dan een bandje krijgen dat ze pas vanaf 09.30 bereikbaar zijn. Grrrr..... Om 09.30 uur teruggebeld en dan te horen gekregen dat de stoelreservering nu nog niet kan. Grrrrrr........! Afijn, nu even wat irritaties maar daar laat ik mijn vakantiegevoel niet door vergallen. Maar voor de mede-forummers denk ik wel handige info.
Volgens mij is die 60 dagen exact 60 dagen. Dus rekening houden met de vertrektijd ter plaatse... (En omrekenen naar NL tijd)
Althans zo is het bij Arke
Onze vertrektijd vanuit Brussels is 13.30 uur, maar ik kom gewoon om 24.00 uur al inloggen en plaatsen reserveren in Economy. Een voordeel aan dit hele gedoe is dat we gelukkig op de terugweg Economy Comfort terug vliegen die standaard 30 kilo bagage en 10 kilo handbagage heeft. We hadden bij de boeking al 5 kilo extra geboekt in Economy en daarmee komt het totaal op 35 kilo ruimbagage PP. Duss........ we hoeven ons niet in te houden daar hahaha ;););)
Vraagje - weet iemand wanneer JetAirFly de tarieven voor na maart 2016 bekend maakt? Of wanneer dat meestal gebeurt voor het komende jaar?
Zon beetje rond oktober/november
@Sniper;
Ook de passagiers van de februari vlucht die ik heb geholpen hier van het forum hebben het geld al een paar maanden (lees: April) op hun rekening staan, na het sturen van 1 brief en alle extra bewijzen.
Ik ken het bedrijf EuroClaim niet (bedoel je soms EU Claim?) maar ik zou een ander bedrijf of individu zoeken die dat voor je kan en wil doen.
Als je inderdaad EU claim bedoeld, bespaart dat je ook nog eens een hoop centjes. Want het verdienmodel van EU claim is op zijn zachts gezegd "niet goedkoop". (het staat een bedrijf uiteraard vrij zijn eigen verdienmodel te hanteren, maar toch, 26% en 29,95 pffff)
@Bullyleo;
Ik had 60 dagen voor vertrek om 5:00 ´s ochtends geprobeerd om te reserveren, geen succes. Paar uur later kon ik probleemloos inloggen en een stoel reserveren. Ik had premium comfort voor de terugreis wel al enkele maanden op voorhand geregeld, dus daar kan ik niks over zeggen.
Wij zaten op de vertraagde vlucht van 23 februari (waarmee we met bussen naar Brussel zijn gegaan) en hebben ondertussen een schadevergoeding ontvangen.