Re: Pasen of zomervakantie?
Vliegtickets rond Pasen zijn ongeveer EUR 300,- p.p. goedkoper dan in juli / augustus. :D
De temperatuur is wat lager en de humidity meestal een stuk lager, het is dus aangenamer.
Ik zou kiezen voor,....zomervakantie,kan je langer =D>
Je bent al 3/4 weken geweest, denk dat je 2wkn dan wel heel kort gaat vinden en je daar spijt van krijgt. Tickets zijn inderdaad wel duurder maar met goed zoeken en optijd boeken,...(meer dan 700 pp hebben wij nooit betaald en gaan altijd top hoogseizoen/bouwvak.)
Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?
Nee, dat valt wel mee. Wij zijn afgelopen oktober met Halloween in Magic Kingdom geweest en qua drukte viel het mee. Ook 's avonds met Mickey's not so scary Halloween Party was het niet heel druk maar wel goed te doen. Met Mickeys very merry Christmas party was het 's avonds veeel drukker.
Hoe zit het in februari/maart 2013 qua drukte? Als ik op springbreak zoek kom ik veel datums tegen............hoe moet ik dit opzoeken, kan iemand me hiermee helpen?
Wanneer begint ie en eindigt het?
We zijn aan het rondkijken voor 2013 voorzichtig aan, maar willen eigenlijk liever niet tussen de feestende jeugd terchtkomen. Tijd hebben we gehad :)
Wij gaan altijd in februari. Vanaf begin februari voor 3 weken en we zijn de feestende jeugd nog nooit tegen gekomen.
Ook een volgende keer gaan we toch weer in februari.
Springbreak is niet zoals in nederland alles in 1 week. Dit is verspreid over ongeveer 6 weken, met 2/3 topdrukte weken waarbij bijna 2 miljoen studenten tegelijk vakantie hebben. Globaal gezien moet je in 2013 rekening houden met geheel maart, maar vooral de 1e 3 weken, zie ook: http://inertiatours.com/spring_break_dates.php
Zoals al aangegeven vond ik het meevallen afgelopen maart. Misschien doordat we er rekening mee hielden. Tevens gaat het grut natuurlijk naar Daytona, miami, en last but zeker nog least: cancun. Zodat er in ieder geval legaal gezopen kan worden ;-)
@angelique100;
We gokken maar op betaalbare tickets voor de zomervakantie. 2 weken gaan dan idd kort zijn, vind het heerlijk om 4 weken te gaan...
Wendy wij gaan altijd in de paasvakantie voordelen , geweldig weer bijna geen regen en geen vochtigheid . De drukte valt goed mee als je vroeg in de parken bent maar toch verbaas ik me nog altijd hoeveel mensen disney bezoeken ook al is het geen vakantie .