Re: Het weer in Florida / weersverwachting
Vorig jaar gingen we de eerste week van februari en toen was er overdags niets te klagen. Gewoon lekker. Wil je echt heet, dan moet je in de zomer gaan.
Neem in elk geval een vest mee voor 's avonds en een lange broek kan ook geen kwaad.
Als ik nu zo even kijk... 12 graden in Kissimmee op dit moment.. is dat best koud overdags, haha. Vorig jaar hadden we toch wel 23-28 graden overdags. Maar het is nu ook pas januari.
Ik had vorig jaar (17-27 feb) ook prachtig weer, begon met 20, eindigde met 30 graden. Maar ach, dat is het risico van deze periode. Ga over 9 dagen, en zie het wel. Heb sowieso altijd warme kleding aan op de heen- en terugreis (heb het vaak koud in het vliegtuig) en kan dit altijd nog tussendoor dragen, maar hoop niet dat het nodig is uiteraard.
De 14 daagse verwachting ziet er goed uit, maar wisselt met de dag, hou het strikt in de gaten ;)
Dat is dus de reden dat ik in de winter liefst zo zuidelijk mogelijk ga in Florida. Brrr.... Je zal er net zitten voor een week.
Wij gaan 7 maart naar Florida... Ik hoop dat het toch wat warmer gaat worden hoor! Brrr.. Begin hem nu wel een beetje knijpen ;)
In maart ook perfect weer gehad. Wat belangrijker is: hebben de restaurants nu eindelijk die vaak ijskoude airco uit?
Weten ze wel dat die airco's uit kunnen?
Vorig jaar waren wij van 17 t/m 25 januari in Orlando. Het weer varieerde van 18 tot 26 graden. Bijna alleen maar zon. Heerlijk weer, niet de vochtige benauwdheid die je in de zomer vaak hebt. Alleen is het in de avond wel wat frisjes. Daar moet je op voorbereid zijn.
Wij waren er met carnaval in 2012, 2 dagen van 19 graden maar ook boven de 30 graden en lekker gedobberd in Kelly Park.. En ons suf gezweet in Disney. Ideaal weer...
Als ik zo de vooruitzichten zie, gaat het de komende tijd weer lekker weer worden hoor. Alleen hopen dat het op de vliegvelden in het noordoosten ook een beetje te doen blijft.
In elk geval is die benauwdheid afwezig in het voorjaar en dat is echt wel lekker.