Al die parken liggen nog al een eindje uit elkaar en hebben allen een eigen parkeerplaaaaaats en ingang, met kassa :-)
Je kunt/moet dus per park een kaartje kopen, of een parkhopper nemen.
Afdrukvoorbeeld
Al die parken liggen nog al een eindje uit elkaar en hebben allen een eigen parkeerplaaaaaats en ingang, met kassa :-)
Je kunt/moet dus per park een kaartje kopen, of een parkhopper nemen.
Disneyworld bestaat uit 6 gebieden waar je apart voor moet betalen, te weten MK (Magic Kingdom), Epcot, MGM (studio's), AK (Animal Kingdom), TL (Typhoon Lagoon, waterpark) en BB (Blizzard Beach, waterpark).
Verder zijn er nog gratis dingen, het voornaamste is natuurlijk DD (Downtown Disney, vermaak en winkelcentrum)
Omdat al deze gebieden nogal ver uit elkaar liggen, is er het Disney Transport systeem, met 2 monoraillijnen, heeel veel buslijnenen, bootjes etc.
Ieder gebied heeft zijn eigen ingang en P-terrein.
Hopelijk heb je iets aan dit antwoord, en geeft het een idee wat je er tegenkomt.
Overigens heb je natuurlijk ook nog de niet Disney parken, zoals Universal (2x), Seaworld, Wet & Wild en in Tampa Bush Gardens.
Wil je alles zien en doen? Trek dan minimaal een maand uit voor Orlando, en wees niet teleurgesteld dat je na afloop nog de helft niet hebt kunnen doen.
Eric
Is het mogelijk om je vliegticket EN Disney hotel in 1 te boeken? En zo ja: waar is dat dan het voordeligst? Ik schik toch wel van de prijzen op de Disney site zelf voor de hotels die ze aanbieden...:o Zijn er site's die het goedkoper aanbieden dan Disney zelf(weet dat er voor de tickets wel site's bestaan dus misschien ook voor de hotels?)
En wat is de voordeligste periode om naar Disney World te gaan?? Oktober??
Alvast bedankt!!
Ik dacht dat je een hotel buiten Disney zocht?
Combireizen vind je bij de grote reisbureau's, maar zijn veel duurder.
Zelf vlucht + hotel + auto boeken is het voordeligst.
Reken voor 2 weken op minimaal 2000 euro per persoon.
Eric
Ik hou alles nog open, maar nu ik die prijzen hoor ga ik er wel vanuit dat het inderdaad buiten Disney World gaat zijn.
In april ben ik ook geweest, ook in een hotel buiten Disney World. Maar daar hadden we het nadeel dat het hotel je brengt met een busje, maar je moet voor 10 uur savonds weer terug zijn. Ze willen dus niet tot 12 uur wachten(dan is het park gesloten). Is dat bij ieder hotel, of heb ik gewoon pech gehad met dit hotel?
Hallo,
Ik kon bij Exit reizen een kamer voor 75 Euro per nacht boeken dan sliep je in de goedkoopste Disneyhotels. Misschien dat je bij hun kan informeren.
Wij hebben geboekt bij American Vacations voor 4 personen (27 juli-11 aug) vlucht (Martinair) Hotel Disney's Pop Century, mid size auto & Magic Your Way Ticket incl. Park Hopper, Water Park Fun & More (10 + 6) voor 6000 euro. (excl. reis/annuleringsverzekering & eten)
Bij Oad kun je kiezen uit diverse vluchten,Disney hotels en gewone hotels,en de tickets.
Vorig jaar gedan en prima bevallen
D-reizen heeft ook de combinatie ticket met disneyhotel.
Jackie
Vincent,
Zoals je zelf waarschijnlijk al hebt kunnen vinden op internet heb je vele aanbieders van reizen naar Orlando / Walt Disney World. Losse kamers op WDW, maar ook combi-reizen van vlucht, hotel en/of auto. Als je de prijzen vergelijkt (wat best wel even handig is om zelf even te doen) kom je er al snel achter dat het soms handig kan zijn om alles bij één aanbieder af te nemen. Waarom? Heel simpel, ze verdienen op elk onderdeel iets, en bij een combinatie-reis leveren ze graag iets in op hun totale winst.
Hallo Vincent,
Wij hebben ons Disney Hotel geboekt bij de Duitse Neckermann!!
Dat scheelde in ons geval honderde euro's t.o.v. de nederlandse touroperators!!
We gaan in juli en met 2 volwassene en 1 kind.
Ook vorig jaar toen we naar Las Vegas gingen scheelde het behoorlijk in prijs.
Gewoon naar een Nederlands reisbureau gaan en dan vragen of ze via de Duitse Neckermann willen boeken. .
Onze vlucht gaat gewoon van schiphol en die hebben we los geboekt.
Ik zou dit zeker eens nakijken!!
Groetjes,
Chantal
Ik ga het zeker doen cybertal! Bedankt!
Kan iemand mij vertellen hoe druk Disney World is eind oktober - begin november?
Zoekfunctie, of
Hoi,
Ik boek altijd bij Holland International, pakketreis Disneyhotel + vlucht en Disneytickets voor 10 dagen + 6 dagen waterparken.
Wij zijn altijd rond de 4000 euro kwijt met 2 volwassene en 2 kinderen.
Groetjes van Jannie
Rechtstreeks bij Disney boeken is vrijwel altijd goedkoper, als je tenminste goed gebruik weet te maken van de aanbiedingen. Die kun je het overzichtelijkst vinden op http://www.mousesavers.com/
Als je via American Estates een Disney hotel wil reserveren zitten hier dan toegangskaartjes bij of moet je die apart bijbestellen op de site?
Bedankt voor de info.
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum dus het is misschien goed om me even voor te stellen.
Mijn naam is Anne, ik ben 27 jaar en mijn man en ik zijn sinds ruim een jaar getrouwd.
We wilden voor onze huwelijkreis heel graag een Disneycruise maken, maar omdat het allemaal toch wel heel duur werd op dat moment (een bruiloft kost zoveel geld, pff!) zijn we van plan om deze reis dit jaar december/januari te gaan maken.
Dus ik ben lustig opzoek naar meer informatie! :grin:
De bedoeling is dat we op 30 december vertrekken, zodat we de jaarwisseling meemaken in Disneyworld. Heeft iemand daar ervaring mee? Ons lijkt het een hele belevenis!
Op 6 januari zou onze cruise dan beginnen, durende tot 10 januari.
Is een periode van 1 week voldoende om Disneyworld voor de eerste keer te verkennen?
We wilen de cruise boeken bij vacationstogo.com. Heeft iemand ervaring met deze site?
Ik heb al wat informatie ingewonnen bij de website en ze gaven het volgende aan:
"You must verify visa requirements for all passengers with the embassy, consulate or immigration office of the countries in your cruise itinerary. If these documents are not provided at the pier, you will be denied boarding and may forfeit the full amount paid for your cruise."
Weet iemand wat dit precies inhoudt? moeten we zelf visas voor de landen die we aandoen regelen? Geen idee hoe ik dit aan zou moeten pakken :-k
hoop dat iemand me kan helpen
overigens zijn alle tips welkom (hotel, sites waar we het beste kunnen boeken, entreetickets, etc) aangezien het onze eerste keer is dat we naar Disneyworld gaan!
groetjes,
Anne en Edgar
Nieuwjaarsdag is uiteraard erg druk. De dagen erna is het rustig en zou je dus makkelijk alle parken moeten kunnen bezoeken. Het is dan ook niet zo enorm heet (graad of 25) zodat je het ook makkelijker kunt volhouden.
- Voor Disneytickets komen vaak in september de aanbiedingen. Kijk hiervoor bij de bekende aanbieders als American Estates en American Vacations.
- Autohuur is goedkoop in Duitsland (USAReisen.de/FTI.de). Let hierbij ook op de aanbiedingen. Je zou ook eventueel een hotel met shuttle naar de parken kunnen uitkiezen maar hiermee lever je wel veel vrijheid in.
- Vliegticket het liefst ver van te voren boeken. Dat is meestal het goedkoopst
- Hotel heb je in allerlei prijsklasses. Kissimmee is meestal het goedkoopst, International Drive wat duurder. Verder is Lake Buena Vista ook nog een optie voor betaalbare hotels.
Welkom op het leuke forum! Voor tips voor de 1e keer Walt Disneyworld en Florida ben je op dit forum op het juiste adres.
1 week is niet zo lang om alles te kunnen zien/doen maar als je het een beetje goed gaat plannen kom je wel een heel eind. Je kunt hier op het forum ook veel tips en ervaringen lezen van anderen (gebruik de zoekfunctie).
Voor wat betreft de Disneycruise: Ik heb in april een Disneycruise gemaakt en het was geweldig! Voor het reisverslag kun je hier klikken. Onze cruise begon op 21 april dus als je niet het hele verslag wilt lezen kun je hier naartoe bladeren.
Wij hadden de Disneycruise geboekt bij American Vacations en waren héél erg tevreden met de service. Wellicht kun je hier ook een offerte aanvragen omdat de dollar nu best gunstig staat kan het voordelig uitpakken. Bij het definitief maken van de boeking moet je je paspoortnummer doorgeven en de visa hoef je dan niet zelf te regelen. Je krijgt alleen bij het inchecken aan boord van het schip nog een douaneformulier voor de Bahama’s (Castaway Cay, privé eiland van Disney) die je ter plekke in moet vullen (zo’n soortgelijk formulier wat je ook in moet vullen als je naar USA gaat).
Mochten er nog vragen zijn kun je die altijd stellen.
Veel post- en leesplezier hier en suces met alle voorbereidingen.
Groetjes,
Sonja
Sonja ik heb je verslag gelezen. geweldig! heb er nu al zin in
mmm, misschien toch een 7-daagse cruise boeken ipv een 4 daagse
heeft iemand ervaring met de 4 daagse cruise? is dat echt te kort?
Je kunt gewoon via de Disney site zelf een hotel boeken als je een resort van Disney zelf wilt logeren. Je kunt ze gewoon bellen en telefonisch boeken.
We hebben het vorig jaar zelf in een moderate resort gelogeerd en het is meer dan goed bevallen.
Hoe ik ook reken en waar ik ook kijk rechtstreeks boeken is volgens mij het goedkoopste.( zijn er anderen meningen zou ik dat graag weten)
Kijk op de site van WDW zelf en wacht niet te lang met boeken. Het is een erg geliefde periode en zit snel vol.
Kijk ook eens op de WDW forums voor tips.
Bedoel je de 3-night of de 4-night? Scheelt toch weer 1 dag/nacht. Maar als je de keuze hebt zou ik gaan voor de 7-night (dan kun je ook nog kiezen voor de Eastern of de Western).
Beter iets dan niets maar als je de keus hebt zou ik het wel weten. Onze cruise is omgevlogen en dat is bij 3 of 4 nachten natuurlijk nog veel sneller... Ach ja leuke dingen gaan altijd snel 8-)
Marisca en Anita gaan in ieder geval binnenkort nog de "korte" Disneycruise doen dus als je nog even de tijd hebt kun je over een poosje hun ervaringen hier lezen.
In ieder geval succes met beslissen!
Voor wat betreft de Disneyhotels: Die boeken wij ook altijd via Disney zelf. Als je de site van Mousesavers in de gaten houdt kun je vaak ook boeken met aardige kortingen.
.
Heb je enig idee Sonja wanneer de prijzen van 2008 bekend worden op de website van Disneyworld?
Ik kan daar nu namelijk nog geen hotel reserveren voor januari (wel voor een trip van 29 dec-3 jan, maar niet voor een trip van 1 jan tot bijv 10 jan)
is het trouwens nog steeds zo dat wanneer ik de 29e dec aan wil komen ik voor mijn hele verblijf de prijs betaal van het hoogseizoen?
Anders kan ik misschien het beste 2 verschillende boekingen maken
Hallo allemaal
In augustus wil ik een van de pretparken in orlando gaan bezoeken. zelf ben ik nog nooit in een disney park geweest, dus weet nog niet goed welke ik uit de vele die orlando te bieden heeft moet kiezen.
verder wil ik graag een ticket + hotel in de buurt. het liefst zo goedkoop mogelijk, wel wil ik maar een dag naar een pretpark. wie heeft voor mij tips? en eventueel een prijzenkader?
groetjes Floor
Volgens mij is het gewoon onmogelijk voor ons om een keuze te gaan maken voor je, zeker als je nog nooit in een Disney park bent geweest.
Ik raad je aan om eens wat reisverslagen door te lezen. Dan kun je alvast wat van de sfeer proeven.
Het is inderdaad moeilijk om een keus voor een ander te maken maar wat ik vind,en dat is persoonlijk als je dan toch daar bent,mag je absoluut niet Magic Kingdom missen,daar moet je gewoon een keer geweest zijn!
Hoi
Volgend jaar willen wij naar Disney world in Florida heeft iemand tips hoe je dat het makkelijkste kan doen een hotel vooraf boeken en de tickets of juist alles via een georganiseerde reis ik heb geen flauw idee wat het makkelijkste is:roll:
Welkom op het Forum. Wil je alleen naar Disneyworld of ook naar de andere pretparken in Orlando en omgeving (Universal / Busch Gardens).
Je kan alles gewoon los boeken. Georganiseerde reizen naar Orlando zul je niet zo snel vinden - meestal is dit een rondreis.
Lees eens wat reisverslagen door om ideeën op te doen.
Welkom op dit leuke forum http://img264.imageshack.us/img264/3892/wave2yh2gh5.gif
Gebruik de zoekfunctie hier op het forum en je zult veel info over Walt Disneyworld (WDW) vinden. Heb je dan nog vragen kun je die altijd stellen.
De eerste jaren dat wij naar WDW gingen boekten we altijd het totale pakket (vliegreis, hotel, tickets en auto) bij het reisbureau maar de afgelopen jaren doen we alles apart. Je kunt zo een hoop euro's/dollars besparen.
Succes en veel lees- en postplezier hier op het forum.
Groetjes,
Sonja
Hoi,
Welkom op dit forum.
Leuk vooruitzicht z'n reisje naar WDW.
Als je reisverslagen leest kan je veel informatie uit halen die op je eigen reischema aansluiten of aanpassen.
Veel lees en post plezier.
Gr. Monique
Hoi. Wij gaan in december florida verkennen. Ik heb zelf alles los geboekt. Vlucht, hotels, auto. heb de rondreis zelf uitgestippeld aan de hand van de reisfolders en dit forum. voor vliegtickets moet je echt goed rondkijken er zit veel prijsverschil in. je kan 11 maanden van te voren je ticket boeken.
Maar op dit forum kan je veel vragen kwijt en binnen een dag heb je al diverse tips en antwoorden. Succes met de voorbereiding. Je zult van florida geen spijt krijgen.
Hallo!
8 december vliegen wij naar Orlando en verblijven in de buurt van Tampa voor een week, alvorens we richting het zuiden van Florida doorreizen (Everglades, Keys, Miami). Vanuit de omgeving van Tampa willen we ook graag Disney bezoeken.
Wij reizen met z'n vieren (allen volwassenen) en een korte inventarisatie heeft ons geleerd dat iedereen het leuk vindt om iets van Disney mee te krijgen, maar een dag is genoeg. We zijn niet van die Theme Park-types en ik krijg na een dag rondlopen altijd zó'n last van "stalpoten"... Het mag best één hele lange dag worden ('s morgens vroeg op, erheen rijden en 's avonds na de parade weer terug, van mijn part middernacht pas weer thuis), maar de hamvraag is: wat te kiezen?
We hebben dit forum doorgespit, het schitterende bestandje bekeken met alle prijsinformatie erin, maar de meeste informatie is toch vooral gericht op mensen die er een aantal dagen naartoe gaan. Wij zien geen prijsverschillen als je gewoon 4 volwassen enkele dagkaarten wilt hebben. Klopt het dat wij net zo goed op de dag dat we gaan bij de ingang onze kaartjes kunnen kopen? Dat zou op zich wel makkelijk zijn, want dan hoeven we niet van tevoren te bedenken wélke dag we gaan.
Klopt het ook dat als we meer dan alleen het Magic Kingdom willen zien, we zo'n Hopper-geval nodig hebben? En raden jullie überhaupt aan om meer dan alleen Magic Kingdom te doen voor een dag? In '91 ben ik ook 1 dag geweest en ik kan me herinneren dat ik toen Epcot en Magic Kingdom op één dag heb "gedaan" en dat dat toen zo'n 40 dollar kostte (gecombineerd). Maar ik was toen alleen en kon in m'n eigen (hoge) tempo doen wat ik wel en niet wilde. Inmiddels is het vast allemaal weer gegroeid qua attracties, dus logischerwijs ook qua prijs en qua hoeveelheid tijd die je nodig hebt.
Ik word een beetje tureluurs van alle mogelijkheden. Er is een gewoon dagticket (71$/54Euro p.p.?), een "magic your way base ticket", een Hopper-kaart, er zijn kennelijk extra uren 's avonds ("magic hours" - alleen voor resort gasten of ook voor hopper-kaarthouders?) en dan heb je weer een apart kaartje voor Mickey's Very Merry Christmas Party - en die willen we zeker graag zien.
En dan heb ik het nog niet eens over de optie om ook nog naar Epcot, Disney's Animal Kingdom of MGM Studios te gaan, of één van de waterparken.
Is er iemand die mij iets kan aanraden? Ik zie het een beetje zo: als we inderdaad 1 dag gaan, laten we het dan bij het originele Disney verhaal houden, dus Magic Kingdom met 's avonds Mickey's kerstparade. Mee eens? En welk(e) kaartje(s) hebben we dan nodig? Las ik ook niet ergens dat je voor de kerstparade maar beter wél kaartjes van tevoren kunt kopen?
Sorry voor het warrige verhaal, maar ik zie veel bomen en geen bos op dit moment :-k
Groet,
Sander
Disney kaartjes worden pas (veel) goedkoper na 4 bezoeken. Een hopper gebruik je om 2 parken op dezelfde dag te bezoeken (met hetzelfde kaartje). Uiteraard mag je ook gewoon 2 losse kaartjes kopen (maar dat is dan dus extra duur).
Dit verhaal schept misschien wat duidelijkheid: http://www.allearsnet.com/pl/ticket.htm
Als je 1 dag naar het Magic Kingdom wilt kun je inderdaad je kaartje het beste op de dag zelf kopen aan de kassa (je hoeft dan inderdaad ook niet van te voren te bedenken welke dag je gaat). Indien je ook naar Mickey's Very Merry Christmas Party wilt zul je wel van te voren moeten kijken wanneer je gaat aangezien dat niet elke dag is.
O.a. in dit topic http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4264 kun je lezen dat het verstandig is om hier vooraf wel kaartjes voor te kopen.
Hier kun je zien op welke dagen de christmas party is
Hoi Mickey en Njit,
Bedankt! Ik heb het allemaal doorgespit - allemachtig zeg, wat een studie! Staat er ook een diploma voor???
We zullen dit weekend met z'n vieren overleggen wat we nou precies willen. Ik zie dat Mickey's kerstfeestje nóg eens 51$ kost bovenop de 75$ die we al moeten betalen voor de dagtoegang. Ik ben toch blij dat ik geen 12 kinderen heb zeg!
In de voorverkoop zijn de kaartjes voor Mickey's kerstfeestje iets voordeliger (scheelt $ 7,00 per persoon) en vergeet niet dat de dollarkoers héééél gunstig staat op dit moment.
Enne... geld moet rollen toch? ;)