als de vlucht uitgevoerd word door delta kun je op de delta website ook inloggen en daar kun je dan makkelijker alles vast leggen
zo kon ik niet upgraden voor extra beenruimte via KLM, maar wel via delta (omdat hun de vlucht uitvoerde)
Afdrukvoorbeeld
als de vlucht uitgevoerd word door delta kun je op de delta website ook inloggen en daar kun je dan makkelijker alles vast leggen
zo kon ik niet upgraden voor extra beenruimte via KLM, maar wel via delta (omdat hun de vlucht uitvoerde)
Moonlight91: vraagje hierover: kun je als je hebt geboekt via de KLM website dan ook op de Delta website inloggen? Of had je op de Delta website je boeking gedaan?
ik boek altijd via klm.com
je kunt met je boekingscode of je e-ticketnummer inloggen op delta.com
je krijgt dan het complete overzicht van je geboekte vlucht
Bel anders even met delta .
KLM heeft een leuke movie app.
https://www.klm.com/travel/nl_nl/ima...541-392617.jpg
Met de gratis KLM-app Movies&more kunt u het entertainmentaanbod van elke intercontinentale KLM-vlucht in de huidige maand bekijken:
- Volledig overzicht van films, televisie, muziek en kinderprogramma’s
- Trailers van de laatste films
De app is gratis en bestaat alleen in het Engels voor iPhones en Android toestellen.
Download voor iPhones
Download voor Android telefoons
Bron: klm
Ook te zien zonder App: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prep...ard_movies.htm
Persoonlijk vind ik deze App van KLM nuttiger: http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan...erry/index.htm
Net online ingecheckt voor morgen, moet je nu ook nog 3 uur van te voren aanwezig zijn, of is 2 uur ook voldoende ?
Ook bij de bagage drop off kan het druk zijn... Aan jezelf de keuze...
Ik zat net eens bij de wereld deal weken te kijken.
Niet dat het interessant voor ons is, want precies tijdens de Meivakantie hebben ze het alleen maar duurder gemaakt ;).
Maar het valt me op dat de aanbiedingen geen kinderkorting hebben.
Als je 2 volw en 2 kinderen selecteert, krijg je 4x dezelfde prijs!
Weet iemand hier wat meer van?
Bij de andere (duurdere) vluchten is er wel kinderkorting.
Kinderkortingen gelden niet op alle tarieven zoals bij promotionele tarieven. Afhankelijk van de gekozen tariefsklasse, wordt de kinderkorting automatisch berekend indien deze beschikbaar is.
Ook kan het zijn dat KLM vluchten aanbiedt van andere airlines binnen de samenwerkingsgroep (Skyteam). Dan is de kinderkorting afhankelijk van wat die andere airline biedt.
Op vluchten van Delta is zelden kinderkorting.
Nou vergeet het maar met de kinderkorting hoor, als je het gewoon online boekt en je krijgt het beste tarief wat er beschikbaar is dan krijg je misschien 20 euro korting maar that's it. Tenzij je in een veel hogere klasse zit, maar ja dan zijn je andere tickets dus ook een stuk duurder en heb je er ook geen voordeel aan.
Heb drie tickets geboekt via KLM, waarbij we vliegen met Delta en Air France.
"ticketprijs" is per volwassene 25 euro en voor een kind 19 euro.
dit is de kale prijs, zonder alle toeslagen.
met toeslagen werd het respectievelijk 413 en 407 euro voor volwassenen en kinderen.
inderdaad dus wel " kinderkorting" maar verschil van bijna niks op het totaal.....
Op de website van Delta staat ook dat je telefonisch contact moet opnemen voor kinderkorting.
Het kan idd niet online.
Ik heb zelf (nog) niet gebeld, dus weet niet precies hoe het verder werkt
Ja dan hoor je dat het alleen op de duurdere tickets geldt want het wordt meteen meeberekend.
Ik denk dat het met de opbouw van de ticketprijzen te maken heeft.
OP luchthavenbelastingen etc kan je gen korting geven. De korting wordt dus gegeven op de totale ticketprijs.
Daar de luchthavenbelasting al snel 200 EUR per persoon per enkele reis is kan er op een ticket van 450 euro maar heel weinig korting gegeven worden. Op een ticket van 650 euro veel meer.
Ik ben zojuist de toegestane bagage afmetingen eens aan het checken en ik ben niet blij... Mijn vorig jaar gekochte koffer, die voldeed aan de requirements van BA, blijkt te groot voor KLM. Max grootte is 158 cm, mijn koffer komt op 170 cm.
KLM een berichtje gestuurd via FB en die geven aan dat ik via my bookings vooraf bij kan boeken en betalen.. Iemand hier ervaring mee? We vliegen met KLM/delta... Wellicht is nog een koffer kopen minder duur.. Zucht..
we hebben paar keer met klm gevlogen, maar nog nooit is er een koffer gemeten......alleen gewogen. Afgelopen juli ook mee gevlogen, ook alleen gewogen. Mijn koffer is ook meer dan 158 cm, terwijl ik nog zo'n oud model samsonite heb waar je iedereen mee ziet en dat is maar paar cm meer en geen overdreven groot koffer. Ben benieuwd of er mensen zijn die andere ervaringen hebben over de grootte.
Ook wel met KLM gevlogen en de koffer werd alleen gewogen en nooit gemeten.
Mijn tickets heb ik geboekt op de site van KLM, we vliegen uiteindelijk met een combinatie van Delta en Airfrance de route DUS-ATL-MIA en MIA-CDG-DUS. Tickets geboekt in december 2013 voor de topprijs van €404 p.p.
nadat ik de hele dag een collega had opgestookt dat zij ook echt een keer naar Florida moest, keek ik nog even op de KLM app om te zien of mijn tijden niet veranderd waren. (Ze willen nog wel een schuiven mbt de opverstaptijd in Atlanta)
tot mijn grote schrik las ik de tekst: "Uw vlucht is geannuleerd! Neem contact met ons op.."
omdat ik direct bij klm had geboekt kon ik ook bij het servicecenter van de KLM terecht, daar vertelde men mij dat de Delta vlucht DUS-ATL van 22 november was geannuleerd..
ze hadden ons inmiddels geboekt voor de route DUS-AMS-ATL-MIA, Dus met een extra overstap...
toen ik aangaf hier niet blij mee te zijn, kreeg ik als antwoord dat de originele route wel voor een dag later beschikbaar was...
We gaan natuurlijk niet onze reis naar Florida vrijwillig inkorten, dus op mijn vraag bleek het ook een dag eerder te kunnen!
Zo veranderde een schrikmoment in een dag langer Florida.
Ben blij dat ik direct bij KLM heb geboekt en ben zeer tevreden met de service!
Ik boek regelmatig/bijna altijd via KLM en de vlucht is dan meestal met Delta. Delta heeft een handje eraan om vluchten regelmatig te cancelen of tijden te veranderen. Ik kijk er persoonlijk niet eens meer van op. Ook nu weer een KLM vlucht geboekt in januari voor november vliegen met Delta en inmiddels al weer 2 keer een tijd verandering gehad.
Je went eraan met Delta, maar tot nu toe altijd correct afgehandeld en nooit in het nadeel van mij. Daarom kies ik meestal KLM omdat de service toch net iets meer is al betaal je meestal wel hiervoor.Mooi voor je dat ook hier weer de KLM alles goed voor je geregeld heeft, en dat voor die mooie prijs!
Alleen vandaag bij KLM retour Miami 398 euro
Ik zie nu 499,- staan? Was eerder op de dag zeker?
Was een 1-daagse actie omdat de KLM 95 jaar oud was geworden. Maar zal wel op=op zijn geweest.
Wij hebben ook geboekt bij de KLM en alle vluchten worden uitgevoerd door Delta.
Niets mis mee overigens.
Maar zoals Calypso het ook al eerder schreef vaak een vluchtwijziging.
Wij hadden zowel op de heenreis (2x) als op de terugreis een wijziging.
En in hun oneindige goedheid moesten we zowel op de heenreis als op de terugreis 5 uur overstappen in Detroit.
Dat hebben we middels een telefoontje teruggebracht tot iets meer dan 1 uur.
O.k. het was wel wat spannend op de heenreis meer het is toch goed gekomen.
En op de terugreis denken we aan 1:15 uur overstaptijd echt wel genoeg te hebben.
Zo niet hebben we gewoon pech.
Maar daar wordt dan ook wel weer een oplossing voor gevonden.
Vandaag een mailtje ontvangen dat de prijzen omhoog gaan van de tickets, als ik ze nu laat printen/betaal bij de reisorganisatie krijg ik ze voor de oude prijs na 22/10 betaal ik bijna 400 euro meer.
Dat zou alleen kunnen als er een extra brandstoftoeslag is of als de tax veranderd, de brandstoftoeslag likt me gezien de olieprijs niet aannemelijk.
Ik ticket ze altijd direct dan weet ik wat ik betaal en heb geen verrassingen.
Bij wie heb je geboekt?
Er zouden verhogingen en brandstoftoeslagen doorgevoerd worden.
Ik heb bij travelcounsellors geboekt, zij boeken de tickets weer ergens anders..
Wij hadden vorige week weer een vluchtwijziging bij de klm, sinds de boeking sept 2014 hebben we er denk ik al een stuk of 7 gehad. Ging telkens maar om een minuut eerder of later aankomen of 1 of 2 min minder overstap tijd. Dus niets aan de hand!
Totdat ik vorige week weer een mailtje kreeg, de vlucht van Atlanta was geannuleerd en omgeboekt naar een vlucht eerder. Maar die vlucht konden we helemaal niet halen omdat we dan nog niet eens waren geland in Atlanta! Mailtje naar de klm gedaan, kreeg ik mailtje terug dat ik contact op moest nemen met mijn reisagent omdat ik niet direct bij hen had geboekt. Dit voelde wel even vervelend, maar eind goed al goed. Alle vluchten zijn omgeboekt en we komen nu heerlijk 9 uur eerder aan in Orlando ipv 0.22 de volgende dag om 15.20 diezelfde dag
! Ik zeg niets meer aan doen haha maar de klm/delta kennende komen er nog wel een paar vluchtwijzigingen.... Ik hoop dat het zo blijft!
Wij vliegen ook met KLM/Delta Iris1990. En ook wij hebben inmiddels 7 wijzigingen achter de rug (zie mijn bericht bij Delta). Delta staat erom bekend. Nu hadden wij de mazzel dat we bij KLM zelf geboekt hebben, dus een compleet verdwenen vlucht die we niet online konden omzetten (oa omdat we comfort stoelen hebben bijgeboekt) heeft de KLM zeer vlot voor ons geregeld. Delta bleek een zooitje te hebben gemaakt van de de boeking, de dame van de klantenservice heeft meerdere malen met Delta in Amerika moeten bellen. Niks dan lof over hoe ze het afgehandeld heeft.
ik denk trouwens dat we nog wel een wijziging van de terugvlucht voor de kiezen krijgen: de vlucht tussen Tampa en Atlanta is al een paar keer gewijzigd, en is inmiddels een ander toestel geworden (van MD90 naar MD88), maar die is nog net zo leeg als anderhalve maand geleden, dus dat zal wel niet zo blijven.
Veel kleiners is er niet....
Oeps, sorry, zag net dat die MD88 op de heenweg is. terug van Tampa naar Atlanta is een Boeing 757. Die zou dus nog een maatje kleiner kunnen :D]
@fransje;
Als de wijzigingen maar in positieve zin zijn voor ons vind ik het goed! Wij vlogen eerst alles met KLM, nu hebben we alleen de terugvlucht van Atlanta naar Amsterdam geloof ik nog maar met KLM en de rest Delta. We zullen het allemaal wel zien, moeten nog even....
Vanaf Atlanta zijn alle verdere vluchten zowiezo door Delta uitgevoerd.
Ik heb net stoelen met extra beenruimte gereserveerd voor de terugvlucht op 6 juni. Het gaat om stoelen bij de nooduitgang, 31A en 31B. Seatguru noemde wel een aantal minpunten, maar ik denk dat het in de praktijk wel zal meevallen.
Vorig jaar op de terugvlucht heeft mijn vriend het heel zwaar gehad ivm beperkte beenruimte. Het meisje voor hem draaide zich opeens om en gaf heel boos aan dat hij moest ophouden met zijn knieën in haar rug te duwen. Dat deed hij niet expres, het was gewoon extreem krap en zij had haar stoel meteen al achterover gegooid.
Op de heenvlucht ervaren wij nooit zoveel ellende, omdat we dan bijna niet slapen. Dus ik heb er nu bewust voor gekozen om alleen op de terugvlucht voor extra beenruimte te betalen.
Het gaat erom dat mijn vriend zijn benen wat beter kwijt kan tijdens de nachtvlucht. Ik ben niet zo groot, dus ik vouw me wel ergens tussen .. Heeft iemand ervaring met deze zitplaatsen trouwens? Betreft een boeing 777-200ER (772) V
KLM is bezig alle 777-200s om te bouwen naar een nieuwe configuratie. Als je geluk hebt pak je nog net de oude indeling (V1), heb je pech krijg je de nieuwe met 3-4-3 in eco (V2). De businessclass passagier gaat er daarentegen dik op vooruit.
Heb je de kans, zoek een Delta 767 of 330 voor de atlantische oversteek. Die zitten een flink stuk ruimer en zijn stiller dan de 777.
De vluchten liggen vast, daar kan ik niks meer aan veranderen. Maar op de heenweg vliegen we wel met een Delta, volgens mij de 330.
maar wat bedoel je de vernieuwing van de 777? Wat zou er voor ons dan negatief veranderen?
ipv 3-3-3 wordt het 3-4-3 zitten in Economy. Vandaar...
Overigens als een pax loopt te zeiken over knieën die haar eigen stoel naar achteren heeft, lijkt me de oplossing vrij simpel.... (alhoewel bij nieuwe stoelen het naar achteren zetten niet ten kosten gaat van ruimte ter hoogte van de knieën)
Ok :D
Maar idd, ze had zelf haar stoel meer rechtop kunnen zetten. Ze zag ook dat mijn vriend letterlijk met zijn knieën in zijn nek zat....
overigens vlogen we vorig jaar met united
Tja, maar die passagier kan er ook niets aan doen dat jouw vriend lange benen heeft. Misschien Economy comfort boeken? Dan heeft je vriend dat probleem niet.