We zijn inmiddels getrouwd, het was echt geweldig. De locatie was echt perfect! Mooi strand, geen mensen en prachtig wit strand en palmbomen!
http://lh5.ggpht.com/_EFsJt7AxGyg/Sr...E/s800/108.JPG
Afdrukvoorbeeld
We zijn inmiddels getrouwd, het was echt geweldig. De locatie was echt perfect! Mooi strand, geen mensen en prachtig wit strand en palmbomen!
http://lh5.ggpht.com/_EFsJt7AxGyg/Sr...E/s800/108.JPG
wij gaan voor de renewing of weeding vows en willen dit op het strand doen, iemand suggesties waar in Florida of via welke organiser aan te raden ?
www.stayhappyinlove.com
Zit in Orlando, wordt gerund door een ouder Engels echtpaar die al jaren in Florida wonen.
Wij hebben onze vows renewed 2 jaar geleden. Helemaal keurig georganiseerd en tip top dag gehad.
Aanrader!!!
http://www.stayhappystayinloveweddin....com/index.php
Misschien is deze het dan?
Hoi, ook ik ben in 1996 getrouwd op het zandstrand van de Polynesian. Het was geweldig om onder de palmbomen te trouwen. Ook waren Mickey en Minnie van de partij. Het was een dag om nooit meer te vergeten.
Het is speciaal om daar te trouwens, wij hadden een bureau uit Nederland die het organiseerde. Wij hadden als lokatie Cypress Gardens en de vrouw van het park heeft foto's van ons gemaakt.
Zover ik weet worden huwelijken die in het buitenland zijn gesloten alleen geregistreed op het gemeentehuis van Den Haag en niet bij je eigen gemeente (als je niet in Den Haag woont).
Je hebt een attest nodig om je huwelijk te kunnen registreren.
Als alles volgens de regels gedaan wordt wel. Je dient een speciale stempel te hebben op de trouwakte van daar - apostille - en dan is alles wettig in Nederland. Wij kregen een trouwboekje thuisgestuurd vanuit Den Haag en daarna een brief van de eigen gemeente hoe ik mijn achternaam wenste (eigen naam, naam man of beide). Omdat we dit dus goed geregeld wilden hebben (dat het geldig is in Nederland) hebben we voor dat reisbureau gekozen die alle papieren verzorgd.
Hallo mensen,
Hierbij wil ik jullie het Huwelijks aanzoek laten zien wat ik in florida heb gedaan.
Het aanzoek was in Florida de Everglades in het Alligator Farm (Snake Show).
Ik ben 2 maanden heen en weer aan het mailen geweest met het park met als resultaat het volgende filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=tXR18dagLa0
Ik ben nog steeds door het dolle heen dat het allemaal gelukt is.
Ook doen wij nu mee met het spel win een Droomhuwelijk bij Sky radio.
Op dit moment staan wij op de 19e plaats en we moeten bij voor morgenavond (28-08-2010, 23:59) bij de 1e 101 eindigen en dan worden we misschien maandag uit deze 101 koppels geloot.
Als jullie ons willen helpen kunnen jullie een stem uit brengen op ons:
Stem op Linda & Ron: SMS SKY 1927 naar 4422 (€ 0,40 per stem)
http://www.skyradio.nl/specials/2010...ts=IJsselstein
groetjes Linda & Ron
Wauw wat leuk!!! Gefeliciteerd!
haha, wat leuk! gefeliciteerd, mennn met zon slang om men nek had ik van schrik NEE gezegd :)
Leuk filmpje! Dat is iets om nooit meer te vergeten.
Veel plezier met de voorbereidingen!
gefeliciteerd wat geweldig leuk!
Gefeliciteerd.... ik weet alleen niet of ik nog had geweten wat te antwoorden met zo'n slang om mijn nek... Knap hoor van Linda.
Wij willen in mei ook graag trouwen in Florida, waarschijnlijk Orlando. Gewoon heel simpel, with just the two of us. Feestje komt later thuis in Nederland wel. Heb nog wel wat vragen:
Hoe zit het nou precies met die apostille stempel? Je moet dus een money order aanmaken van 20 dollar, en waar moet je dan een stempel op laten zetten? Op je license of je trouwakte (lees hier verschillende dingen) En ik las hier ook dat je een kopie moet sturen, klopt dat wel, hebben ze niet de officiele papieren nodig om een apostillestempel op te zetten?
Het lijkt me allemaal wel een gedoe, ben nu al bang dat het mis gaat.
Word je wel een beetje geholpen/ begeleid met wat je verder moet doen nadat je getouwd bent, bijvoorbeeld bij het aanmaken van zo'n money order? En wat moet ik bijvoorbeeld precies in die brief schrijven naar Tallahassee?
Als ik het goed heb begrepen zouden we gewoon op een ochtend zo'n weddinglicense kunnen kopen en daarna direct trouwen zonder afspraak (en kan dat dan op dezelfde plek waar je je license koopt)? En hoe weten we of de ambtenaar bevoegd is, is dat niet een beetje beledigend om te vragen?
We zouden ook wel een paar foto's willen laten maken, gewoon met ons eigen fototoestel want helemaal geen foto's is ook niet leuk natuurlijk. Is dat raar om te vragen? Of hebben ze daar iemand voor die je kan betalen om foto's te maken?
Iemand enig idee wat we in totaal zo'n beetje kwijt zouden zijn, inclusief de eventuele kosten die je in Nederland nog moet maken?
Misschien domme vragen, maar ik wil er zo graag zeker van zijn dat we alles goed doen.
Alvast bedankt!!!!!!!!!
Deze zomer gaan wij een rondreis maken langs de oostkust van de VS. We eindigen in Miami. Nu hebben we bedacht dat het wel heel erg gaaf zou zijn om daar te trouwen! :-D
Ik heb al wat rondgekeken op internet maar ik kan alleen georganiseerde trouwreizen vinden. Hier ben ik niet naar op zoek, onze reis is allang geboekt.
Vragen:
* Wat moet je precies allemaal aan papierwerk regelen? (we willen wel graag dat het geldig is in Nederland)
* We willen het klein en simpel houden. Geen overdreven kleding, geen met bloemen versierde items op het strand etc.
-Waar vinden we iemand die ons op het strand van Miami kan trouwen?
-Hoe vinden we een fotograaf?
Misschien komen er later nog meer vragen in me op. Hebben jullie verder nog tips of suggesties om er een leuke dag van te maken? Wellicht als afsluiting een romantisch diner in een leuk restaurant?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Leuk zeg. Er zijn al wat meer topics over trouwen maar die gaan vooral trouwen in Disney. Maar probeer de zoekfunctie bovenin de blauwe balk maar eens.
Wat betreft romantisch eten. Ik kan je The Rusty Pelican in Miami aanraden. Samen romantisch de zon onder zien gaan. Zie http://miami.therustypelican.com/
Bedankt voor de tip Njit! Dat ziet er erg leuk uit! ;)
Wij hebben het toen via extravacanza (boxtel) laten regelen. Daar kon je los van je vakantie het trouwen boeken. Dit houdt het in:
Je gaat daar naar het gemeentehuis voor de licence (trouwakte). Dan trouw je ergens door iemand die daar bevoegd voor is (wij hadden dit in Cypress Gardens met een Amerikaanse Dominee). Deze tekent de akte en daarna moet deze akte worden voorzien door een apostille, zonder apostille is de akte niet geldig in Nederland.
Het enige waar ik je niet mee kan helpen is WAAR ze de apostille stempel zetten......want dit werd door het reisbureau geregeld. De trouwakte is van het plaatselijke gemeentehuis.
Vanuit Den Haag hebben we hier in Nederland ons trouwboekje thuis gestuurd gekregen. En mag je op je eigen Gemeente doorgeven welke naam je wilt voeren (van je man of je eigen naam).
Iemand van het park daar heeft van ons wat foto's gemaakt, zodat we toch wat foto's hadden. Ik zou het zo weer overdoen.
Succes!!
Bedankt pumi1000!
Ik had die website inderdaad al gevonden maar had niet begrepen dat ze dit ook los regelen. Ik zal daar eens informeren. :)
En de papieren volgorde op een rijtje
ga naar je eigen gemeente
haal daar een internationaal uittreksel GBA(gemeentelijke burger administratie) en een internationaal uittreksel huwelijkse staat (ben je ongehuwd, of gescheiden)
ga met deze papieren en geldige paspoorten naar een gemeentehuis in orlando (en omgeving bijvoorbeeld kissimmee, of bartow)
hier is een loket waar je marriage licence kunt aanvragen kost ongeveer 100 USD
geef meteen aan dat je ook een appostille stempel moet hebben
je tekent voor een money order (automatisch incasso)
ga nu trouwen en laat je marriage licence ondertekenen door een bevoegd persoon
(maak eventueel een copie) stuur het origineel terug naar het gemeentehuis
zij maken nu gebruik van je money order en sturen het met wat extra stempels op naar Tallahassee waar de appostille stempel erop gezet wordt.
Dit gaat weer terug naar het gemeentehuis en zij sturen het op naar nederland
Dit proces van opsturen en stempels duurt een aantal weken!!!
maar het komt zeker goed!!!!!
(Wij zijn in 1999 in Disney getrouwd en vrienden van ons in 2010 in Bok Tower Gardens in Lake Wales)
Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is
groetjes Stefan en Karin
Heel erg bedankt voor jullie uitleg. Ik had nog een mail gestuurd naar gemeentehuis in Orlando en aantal vragen gesteld, waaronder welke papieren we mee moeten meenemen vanuit Nederland. Mevrouw zei dat we alleen geldig paspoort nodig hebben. ze had het niet over GBA? Misschien voor de zekerheid toch maar doen? Wat zou dat kosten?
Na het aanvragen van je license op het gemeentehuis kun je dus daar gelijk trouwen?
En je hoeft dus niet zo'n money order op het postkantoor te laten maken? Dat kan gewoon gelijk daar?
Kan iemand me vertellen hoe het trouwen zelf een beetje in z'n werk gaat? Leest hij/ zij een tekst op en moet je hem/ haar dan op het laatst nazeggen? Of zeg je alleen: YES, I DO !!!!!
En, aangezien velen daar nogal gelovig zijn, komt er veel "God" in de tekst voor? Wij zijn daar namelijk niet zo van (sorry, wil niemand beledigen).
Wij zijn afgelopen zomer getrouwd (Wedding Pavillion Grand Floridian in WDW), en hebben enkel paspoort meegenomen naar het stadhuis, dat was voldoende hoor. Dus je hoeft niets extra's mee te nemen dan alleen beide paspoorten.
Wij hebben de money order in de Walmart laten maken; daarna de ingeschreven akte (de ondertekende marriage license hebben wij op gemeente-huis van Kissimmee weer laten inschrijven en kregen naast het origineel 2 gewaarmerkte kopiën voor $ 2 of zo) met de money order en kort briefje naar Tallahassee gestuurd, INCLUSIEF een enveloppe met ons thuis-adres in Nederland, voldoende gefrankeerd. Binnen 2 weken lag dat al bij ons thuis. Daarmee (dus met apostille) naar ons gemeentehuis gegaan om in te laten schrijven in de gemeente.
Je kan het dan nog officieel in Den Haag laten opnemen, zodat je NL trouwboekje krijgt, maar wij vonden dat niet nodig (vooralsnog, kan eventueel altijd nog, maar zie weinig toegevoegde waarde).
Je spreekt met je wedding officiant, degene die je gaat trouwen, precies af hoe je het wil. Wij hadden een mooie tekst laten opstellen, maar wilden er ook geen godsdienstelijke teksten (die staan er inderdaad standaard vrij veel in). Dat ligt ook aan de wedding officiant die je kiest natuurlijk :wink:
Bedankt voor alle informatie, ik ben er erg mee geholpen. :)
Wat zet je precies in de brief naar Tallahassee?
En hoe vind je daar iemand die de 'ceremonie' voor je doet?
De ceremonie zou je kunnen laten regelen door Sherri Lester. Zij is fotografe en regelt een bruiloft tot in de puntjes. Ook regelt zij een ambtenaar van de burgerlijke stand.
Je kan op haar site kijken voor informatie.
Of je stuurt haar een email met daarin je wensen. Zij reageert altijd heel snel.
Wij hebben in 2008 een renewal of the vows bij haar gedaan en het was precies zoals wij het gevraagd hadden.
Groetjes,
Sjon, Bianca en Romy
Als je de Yellow Pages Orlando openklapt vind je er honderden, die trouwerijen organiseren... van US$ 200,- tot US$ 50.000,-
Disney is één van de duurste... die begint te tellen vanaf US$ 8000,-
Volgens mij kost gewoon simpel trouwen op het gemeentehuis maar $ 30. En dan uiteraard je marriage license natuurlijk, volgens mij kost dat $ 95.
Kan je op het gemeentehuis dan ook kiezen wat voor tekst je wilt? Of hebben ze daar een standaard tekst omdat het niet echt georganiseerd en eenvoudig is?
Wat schrijf je inderdaad in die brief naar Tallahassee? Of kunnen we vragen of ze die daar bij de gemeente voor ons willen schrijven?
Bedankt Robisjo, ik zal thuis eens op de website kijken!
Goede vraag over die tekst Kim, daar had ik zelf ook nog niet aan gedacht.
Ik zie zo hier en daar mensen op het forum die getrouwd zijn in Disney World. Nu ben ik erg nieuwsgierig en heb een paar vragen.
Wij willen in 2012 trouwen en misschien is Disney World wel een optie voor ons.
Zijn jullie alleen met zn tweeen daarnaartoe geweest of hebben jullie ook familie/vrienden/kennissen meegenomen/uitgenodigd?
Hebben jullie dit rechtstreeks bij disney geregeld of hebben jullie dit via een weddingplanner uit Nederland laten doen?
Verder alle informatie over de dag zelf en hoe alles verlopen is is van harte welkom :D Ook ben ik benieuwd naar de dagindeling van een trouwdag bij Disney
Zie onze weblog van die dag, newyorkorlando2010.blogspot.com
Wij hebben alles via de Disney planner geregeld, per telefoon en per email. Zijn heel goed bereikbaar en werken super mee om alles tiptop te regelen ;)
Hoi Debbbske (grappig - dat is ook het koosnaampje van mijn dochter, maar had er nooit 3 b's ingedacht) er is al een topic over trouwen in Florida, incl. Disney, zie http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7660
Ow wow dat lijkt me echt geweldig! Heb ook wat fotos in een ander topic gezien, dat ziet er zo gaaf uit! Lijkt me alleen wel lastig om al je familie en vrienden daarheen te krijgen. Of is dat geen probleem? Een kleine bruiloft mss?
Ach, wie erbij wil zijn moet een ticket boeken en wordt Florida verslaafd en wie er niet bij wil zijn mist deze grote kans om Florida verslaafd te worden. :sun:
Het is idd heel ver voor velen maar de mensen die er echt bij willen zijn zullen zeker kijken of het in hun mogelijkheden ligt ook te boeken en wellicht hun vakantie er meteen aan vast te knopen.
is er nog iemand die mijn vragen van hiervoor kan beantwoorden?
..plus deze vraag (heb ik al eerder gesteld, maar ook nog geen antwoord op gekregen):
Trouwen en je wedding license kopen, dat kan toch op dezelfde plek (op het courthouse, gerechtsgebouw dus)? Of is er nou een verschil met gemeentehuis? kan het daar ook?
(sorry hoor, raak een beetje in de war van al die termen die ik de laatste tijd voorbij heb zien komen (county courthouse, clerks office enz., ..pff) :-k
Wij zijn toen op het gemeentehuis in Orlando geweest alleen voor de license/vergunning.
Heb even gekeken en dit moet je verder helpen:
http://www.myorangeclerk.com/service/marriage.shtml#ml3
Je kunt er dus ook trouwen.
Thanks Pumi! Dat is duidelijk met die adressen en tijden erbij.
Ook nog iemand een voorbeeld van een tekstje wat we in de brief naar Tallahassee kunnen schrijven?
Weten ze bij de tent waar je je money order aanmaakt ook het adres van de tent in Tallahassee? Anders sta je daar...
Er staan gen tenten meer in Florida...