-
Ervaringen zwemmen met dolfijnen
Ik heb nav de faq zwemmen met dolfijnen nog wat vragen. Je kan op de keys op 4verschillende plaatsen met dolfijnen zwemmen, prijzen verschillen niet zoveel. Nu wil ik graag wat ervaringen horen van jullie want voor welke moet ik nu kiezen?
Over Theather of the sea heb ik al het een en ander gelezen, maar over de andere 3 (dolphin plus, Hawk`s cay resort en Dolphin research center) heb ik niets kunnen vinden of heb ik niet goed gekeken.....:?
Alvast bedankt
Linda
-
Re: Ervaringen zwemmen met dolfijnen
Hallo Linda
Ik heb vorig jaar op Grassy Key bij het Dolphin Research Center gezwommen met dolfijnen en het was helemaal te gek. Ik heb daar de Dolphin Encounter gedaan. We kregen eerst instructies, dat duurde ongeveer 20 minuten en daarna zijn we zeker een half uur met de dolfijnen in het water geweest. We werden voortgetrokken door de dolfijn en verder hebben we allerei kunstjes met ze gedaan. Ik vond het zeer de moeite waard en volgende maand ga ik weer. Ik weet alleen niet of ik weer bij DRC ga of bij één van de andere.
Kijk ook eens in dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=60
-
Voor ervaring Hawk's CAY: http://delelystadamerikalijn.web-log...007/index.html even naar 8 juni scrollen en zie daar het verslag.
In 2006 ook in DC geweest 1.000.0000 keer beter.
-
Dit heb ik vandaag gedaan, erg leuk! Je mag een rondje aan de rugvin hangen, je krijgt een dolfijnkus en ze kunnen je nadoen als je gaat zwaaien, spugen of spetteren :mrgreen:
Oja, we hebben de fotos er ook bij gekocht. 25$ voor 1 pers en 20$ voor elke extra persoon. Dat kwam uit op $85 voor 4 personen en dan heb je een CD met 50 foto's. Erg prijzig maar ja het is wel een leuke herinnering
-
Re: Zwemmen met dolfijnen
Heb vorig jaar ook gezwommen met dolfijnen in Discovery Cove. Is uiteraard heel prijzig maar ik vond het heel zeker de moeite waard. Ik wil hier nog even een grappige anekdote kwijt. Op het einde van de sessie konden we nog vragen stellen, en ik vroeg aan de begeleidster of de dolfijnen het nooit beu werden om alsmaar die truukjes uit te voeren. Waarbij ze de vraag herhaalde aan Hutch, onze dolfijn. Ze had de vraag nog niet uitgesproken of Hutch schudde hevig nee met z'n kop (ze gaf hem stiekem onder water een teken). "Nee hè, want anders zou je het wel laten merken hè", vervolgde ze, waarop Hutch weer even hevig "ja" knikte. Was wel grappig O:)
-
wij vertrekken 22 oktober naar Florida en willen de kids eventueel met dolfijnen laten zwemmen. Wat raden jullie aan ? Dit te doen in Key Largo of in Discovery Cove ?
-
Wij zijn naar Theater of the Sea op Islamorada geweest, wat ze daar doen is opvang van dolfijnen, reuzeschilpadden en andere dieren die vastgeraakt zijn in visnetten of anders. Ze hebben daar leuke shows met zeehonden,dolfijnen en papagaaien. Het is daar erg klein opgezet dus je zit er lettterlijk met je neus bovenop. De prijzen zijn er niet zo hoog en alles gaat naar een goed doel.Het is zeker de moeite waard op daar naar toe te gaan.
-
Shows in Theatre of the sea en alles er omheen zijn niet bijzonder zeker niet als je het vergelijkt met Seaworld. Het zwemmen met de dolfijnen is super. Wij zaten in een groepje van 5. Ongeveer 30 minuten gezwommen met de dolfijnen, veel persoonlijke aandacht in een natuurlijke omgeving en veel kunstjes gedaan. De prijs is beduidend lager dan DC.
-
Is daar wel "maar" 175 USD per persoon.
Lijkt me zeer billijk dus.
Ze hebben hun site op http://www.theaterofthesea.com/general.admission.htm
-
Hoi,
Heb een rare vraag,bij het zien van filmpjes van zwemmen met dolfijnen raak ik al geemotioneerd,het is een lang gekoesterde wens van mij om met een dolfijn te zwemmen.Nu ga ik in Jan.naar Orlando en wil mijn wens laten uitkomen.Weet zeker dat ik emotioneel word,iig zeker een paar vreugde tranen zal laten.Mijn vraag is voelt een dolfijn dit en hoe reageren ze daarop?Ik wil het dier niet afschrikken natuurlijk.
Groetjes Debby
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
debby73
Ik wil het dier niet afschrikken natuurlijk.
Nou, het zijn goed getrainde dolfijnen. Ze hebben vast al heel wat meegemaakt hoor, dus dan kan een vreugdetraantje er ook nog wel bij. Ik zou me er geen zorgen over maken.
-
Wij zijn in Discovery Cove geweest. Op het moment dat wij daar waren, was er een dame, die vanaf haar schouders verlamd was. Ze werd het water ingedragen en kreeg een dolfijn, alleen voor haar (normaal ben je met 5 of 6 man).
Het dier draaide zich op zijn rug en de vrouw mocht op zijn buik liggen. Zo heeft ze ongeveer 10 minuten gezwommen. Hij ging met haar het hele meer door, heel voorzichtig.
Je begrijpt, iedereen stond met natte ogen te kijken.
Discovery Cove is bij ons zeker favoriet.
-
Twee weken geleden hebben onze dochter en vriendin gezwommen met dolfijnen bij bij Dolphin Plus in Key Largo. Ze hadden gekozen voor de natural + structured swim voor 250 dollar pp
Bij de natural swim kon je na een zorgvuldige instructie tussen de (ongeveer 6)dolfijnen zwemmen (zelfs ééntje met een kleintje) en als die interesse hadden (en dat hadden ze!) zwommen ze met je mee en bekeken je uitgebreid. De spelregel was dat je ze niet mocht aanraken. De dames vonden het absoluut geweldig.
In de middag hebben ze de gestructureerde sessie gedaan waar,na een een zorgvuldige uitleg,in groepjes van 2x2 met twee dolfijnen allerlei kunstjes gedaan werd zoals; springen, getrokken worden, geduwd worden, kusjes etc.. Toeschouwers mochten voor 10 dollar pp deelnemen aan de instructies. Daarna kon je heel dichtbij de swims meemaken. Ons viel de liefde en respect voor de beesten op. Ook kon je foto´s laten maken. Dat was wel relatief duur namelijk 80 dollar voor twee personen. Het resultaat was echter perfect. Een mooi afgewerkte cd met professionele foto´s en extra´s.
Achteraf absoluut het geld waard. Voor deelnemers en toeschouwers een onvergetelijke dag.
-
Waar kun je met dolfijnen zwemmen voor een leuk bedrag?
Wij vertrekken 2e kerstdag naar florida en willen onze kids graag laten zwemmen met dolfijnen. Weten jullie nog een goede tip? Voor een niet al te gekke prijs? Wij hebben drie jongens van 5, 7 en 9 jaar.
Groeten Elise
-
Re: Waar kun je met dolfijnen zwemmen voor een leuk bedrag?
Hoi Elise,
Wij hebben dit jaar bij Discovery Cove gezwommen met de dolfijnen. Dit was fantasties. Bij de entree zit zowel onbeperkt eten (ontbijt en middag) + een 7 daagse kaart voor SeaWorld of Busch Gardens. Verder kan je ook met andere vissen zwemmen en ook zonder vissen zwemmen. De prijs is wel wat duur, maar het is wel een onvergetelijke dag.
Grz
Ton
-
Re: Waar kun je met dolfijnen zwemmen voor een leuk bedrag?
Hoi Elise,
Wij hebben dolfijnen gezwommen bij Dolphin reasert Center te Grassy Key. Het kost ff wat (USD 180 p.p.) maar wij hebben daar een leuke middag gehad. Op hun site zijn er nog meer mogelijkheden vermeld.
Zij zijn geen commeriale instelling en al het geld wat zij krijgen stoppen zij in het center.
Susie One
-
Wie kan mij nog eens het email adres doorgeven om een uur te vragen voor het zwemmen met dolfijnen in Discovery Cove? Ik weet dat het ergens staat maar vindt het niet. Heb vandaag mijn reservatie voor DC gedaan. Alvast bedankt.
-
Ik kan niet beslissen tussen Dolphins plus of theatre of the see. Kan iemand me raad geven? :D
-
Je hebt ook nog Dolphin Research Center (om de keuze makkelijker te maken :) )
Wij zijn overigens bij DRC geweest omdat deze bekend stond als minder commercieel.
-
Wij gaan in juli 2009 3 weken naar Orlando.
Nu willen wij graag ook zwemmen met Dolfijnen, echter staat op de sites overal dat het vanaf 7 jaar is. Onze dochter is dan bijna 6. Helaas dus!
Echter zag ik bij theateroftheseas dat het vanaf 5 jaar is. Echter ligt dat op 5,5 uur rijden!
Weet iemand of er in de omgeving van Orlando ook een park is dat zwemmen mogelijk maakt vanaf 5 jaar???
Alvast bedankt!
Grtx
Edwin!
-
Bij Theater of the seas is het wel vanaf 5 jaar, maar als zij het niet verantwoord achten, dan mag ze alsnog niet. Mijn dochter was 10, had al haar A, B en C diploma en die mocht nog maar net mee zwemmen. Het heeft niet alleen te maken met het wel of niet kunnen zwemmen, maar ook met het Engels kunnen verstaan en praten.
Ik zou eerst even telefonisch contact met ze opnemen om het voor de zekerheid te vragen voordat je de trip maakt en jullie dochter teleurgesteld wordt.
Groetjes,
Bianca
-
Ik en een vriendin gaan als we op cruise zijn op de Bahama's zwemmen.. De cruise biedt dit aan, omdat je ook op tijd weer bij de boot moet zijn..
-
Waar is het voordeligst zwemmen met dolfijnen
hallo allemaal,
de kids willen zwemmen met dolfijnen ,wij maken een rondreis in florida, waar is het voordeligst, want prijzen varieren nogal. als wij logeren in hawks cay hotel in duck key, is het dan zowieso mogelijk als gast daar, of moeten we dan apart reserveren. wij zijn van planom daar speciaal te overnachten, maar de vraag is of dat wel handig/ noodzakelijk is. wie heeft ervaringen.
-
@fleurtje Florida,
Hoi
Wij hebben in 2007 overnacht op Duck Key en ik heb er gezwommen met dolfijnen. Het resort is echt geweldig maar als ikd e ervaring van zwemmen met dolfijnen vergelijk met Discovery Cove kies ik voor Discovery Cove. Op Duck Key waren dolfijnen niet de enige gasten in het water. Je wordt dan wel gewaarschuwd om niet je handen in het water te doen want dat vinden de andere visjes jammie, me achterste had de nodige wondjes. Dat komt omdat de begeleidster een tassie vissies draagt voor de dolfijnen waar de andere watergastjes op af komen.
Het verslag + foto's is te zien op:
http://delelystadamerikalijn.web-log...007/index.html
-
Iemand de Discovery Cove Choice of Adventure geboekt via orlando ticket deals.co.uk? Deze kost daar €184 pp terwijl deze bij Dicovery cove zelf komt op €205 bij 2 personen vroegboeken.
-
wat een info...toch een vraag erbij...
ik wil graag wat recentere ervaringen lezen over het zwemmen met dolfijnen...want ik weet echt niet wat ik moet kiezen....de volgende info helpt misschien wel als jullie je mening willen geven aan mij
-5 personen, waarvan er waarschijnlijk 3 met dolfijnen willen gaan zwemmen
-we verblijven 7 dagen in orlando en willen zeker ook naar Bush Gardens en Seaworld
-we gaan ook naar Key West dus komen 2x langs verschillende 'dolfijnparken'...
wie kan mij helpen om een juiste beslissing te nemen??
alvast bedankt
-
Bij Discovery Cove heb je 2 opties, 1 park gratis (Busch of Seaworld) of 3 parken erbij (Seaworld, Busch en Aquatica voor $ 70 extra).
Omdat wij niet verder gaan dan Orlando was voor ons de keuze niet zo moeilijk en zwemmen we op 27/4 in DC.
Er is trouwens ook nog een $50 kortingsactie maar alleen voor bepaalde data.
-
Onze ervaring afgelopen zomer in DC wat gewoon geweldig. De kinderen hebben genoten en wij ook. Eten is overdag gratis en we hadden ook nog gratis entree in Sea World. Zie anders de foto's en het reisverslag van FL2008. Gaat om dag 17
Grz
Ton
-
Natural en Structured dolphin swim...
Bij veel 'dolphin centers' kan je kiezen uit natural en structured dolphin swim.....Nou weet ik een klein beetje het verschil, zie hieronder...
Natural Dolphin Swim
Bij de natural swim kon je na een zorgvuldige instructie tussen de dolfijnen zwemmen en als die interesse hadden zwommen ze met je mee en bekeken je uitgebreid. De spelregel was dat je ze niet mocht aanraken.
Structured Dolphin Swim
Een zorgvuldige uitleg, in groepjes van 2x2 met twee dolfijnen allerlei kunstjes gedaan werd zoals; springen, getrokken worden, geduwd worden, kusjes etc..Daarna kon je heel dichtbij de swims meemaken.
Is nou het enige verschil de kunstjes?
Of mag je bij structured ook aan hun vin 'hangen'?
En is dit bij alle 'zwemmen met dolfijnen parken'?
Dit heeft namelijk nog wel invloed op de keuze die we gaan maken....
Thx
-
Bij DC mag je een stukje aan hun vinnen "hangen" en raak je de dolfijnen wel degelijk aan.
En......voor je vriendin misschien net zo belangrijk als voor mij (en voor alle anderen die bang zijn voor vissen), bij DC zitten in de bassins geen andere vissen. Ik heb dat van te voren aan DC gevraagd en dat is me toen gezegd. Ik heb ook geen andere vissen gezien en er zelfs niet op gelet.
-
Bij DC zitten er inderdaad geen andere vissen in het bassins. Ja mag buiten wat Renee al aangeeft ook de dolfijnen kussen. Ook niet geheel onbelangrijk is dat er foto's en een video gemaakt wordt (tegen betaling natuurlijk). Zie de foto's hieronder :
http://img6.imageshack.us/img6/9175/fl0817029gv8.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4963/fl0817043ow8.jpg
-
Mijn kinderen vinden echt bij de dolfijnen in het water staan nog wat te eng. In het Clearwater aquarium kan je met ze op de foto. Dat vinden ze wel helemaal top!
Citaat:
Try a Photo Op!
http://ded183-lin-79-183.netsonic.ne...Photo%20Op.jpg
Want to take home a lasting memory of your visit to CMA? Get your photo taken with one of our resident
dolphins! Participants will pose poolside with one of our dolphins while a family member, friend or CMA volunteer takes that perfect shot!
This program is offered every day following most
Dolphin Shows. Cameras are not provided for this program, but our Gift Shop has exactly what you need. Space is limited to 4-5 participants per session so make your reservation early. Cost is only $20 per person, or $15 if purchased with any of our combo packages. Minimum age to participate is 5 years old.
-
Iemand hier ervaring mee?
http://www.miamiseaquarium.com/dolph...am_details.asp
Zitten te denken aan Dolphin odessy.
-
Zwemmen met dolfijnen in Miami of omgeving
Hallo,
Wij gaan deze zomer naar Amerika op vakantie.
1 deel van de vakantie verblijven wij in Miami, daar hebben wij voor 6 dagen een hotel.
Heeft er iemand ervaring en/of tips waar je met Dolfijnen kunt zwemmen in de buurt van Miami.
Het liefst zouden we dat in de zee doen als dat haal baar is.
Mandy en Familie
-
Re: Zwemmen met dolfijnen in Miami of omgeving
Hier http://www.theaterofthesea.com/ kan je het doen. Zijn vast en zeker nog meer plaatsen hoor.
-
Hoeveel dagen van te voren moet je reserveren bij DRC in Grassy Key??
Wij zijn namelijk 2 nachten op Key West. Op de heenweg willen we dan vastleggen en op de terugweg met de dolfijnen zwemmen.
Gegroet,
Ed
-
Citaat:
van der Steen
Hoeveel dagen van te voren moet je reserveren bij DRC in Grassy Key??
Ik zou nu al eens gaan informeren of ze nog plek hebben. Ze zitten namelijk vrij snel volgeboekt.
Gr. Bianca
-
wie kan mij helpen?? het is misschien een zeer persoonlijke vraag, maar ja alle beetjes helpen...
we twijfelen tussen Theatre of the Sea en Dolphin Research Center....geef jullie mening ajb
:)
-
Hallo wij hebben gisteren telefonisch gereserveerd bij theatre of the sea, ook ivm leeftijd van onze dochters.
de dame raadde ons aan dat zwemmen met de dolfijnen met kinderen van 5 en 7 jaar en een dolfijn van een paar 100 kilo een soort van af, en dat een "wade" (ontmoeting in een laag water van 1 meter diep) beter was, het hangen aan een vin van een dolfijn ziet er ook erg krachtig uit, en weet idd niet of mijn dochter dat wel kan vast houden.
We gaan wel appart eerst m'n vrouw met 1 kind en daarna ik, ivm met foto,s maken, maar we twijfelen nu nog wel over met z'n 4-tjes gaan, want de prijzen voor de foto's lopen op het forum nogal uit een'en ik schiet wel meer foto's denk ik dan de medewerker van theatre of the sea.
wij gaan 17 juli eerst om 12.30 en dan om 15.30. daartussen een beetje rondkijken bij de shows.
-
Citaat:
van der Steen
we twijfelen tussen Theatre of the Sea en Dolphin Research Center....geef jullie mening ajb
:)
Toevallig zijn wij bij beide geweest, ik heb alleen bij Theatre of the Sea gezwommen met dolfijnen en mijn dochter ook bij het DRC. Voor de mensen die niet gaan zwemmen vinden we TOTS leuker omdat daar om heen nog een heleboel te doen, zoals alligators, schildpadden, zeeleeuwen en noem maar op. Bij het DRC is het alleen maar zwemmen met de dolfijnen en voor de niet zwemmers is er niets te doen.
Mijn dochter vind ook het zwemmen met de dolfijnen leuker bij TOTS, een vergelijking die ik niet kan maken.
Hoop dat je hier wat mee kan.
Citaat:
Fab414
We gaan wel appart eerst m'n vrouw met 1 kind en daarna ik, ivm met foto,s maken, maar we twijfelen nu nog wel over met z'n 4-tjes gaan, want de prijzen voor de foto's lopen op het forum nogal uit een'en ik schiet wel meer foto's denk ik dan de medewerker van theatre of the sea.
Ik zou met z'n vieren tegelijk gaan, want de foto's die je zelf kan nemen worden lang niet zo mooi (niet kwalitatief gezien) maar de plek van waar de foto's worden genomen. Je eigen foto's bevatten veelal palen en andere obstakels. De bezoekers moeten om de fotograaf van TOTS heen fotograferen.
Foto zelf genomen:
http://img195.imageshack.us/img195/5092/tots.th.jpg
Foto genomen door TOTS:
http://img191.imageshack.us/img191/6136/tots2.th.jpg
http://img195.imageshack.us/my.php?image=tots.jpg