Als je nou een land wil hebben waar je met plastic kunt betalen is het wel........
Zeker als je met z'n tweeen bent en een paar verschilende passen/creditcards bij je hebt hoef je vrijwel niets mee te nemen, net wat voor koffie op een tussenstop of voor de tolweg. Bij de eerste keer boodschappen doen kan je cashback vragen.
Je bent met hier in Ned. wisselen altijd duurder uit, daar je omwisselingskosten en ongunstiger koers hebt op dezelfde dag bezien.
Je kunt hooguit gokken, dat tussen de aankoop hier en je verblijf daar de koers sterk in gunstige zin verandert.
Heb ik het nog niet over het risico van contant geld in je hotel of op zak.
Maar ieder zijn idee daarover.
Ik verwonder mij ook als ik bij AH iemand een bedrag van zo'n 100 a 200 euro contant zie betalen.
Knaapje
25-05-10, 19:16
Michael66
Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?
Da's wel vaker ter sprake gekomen. Ieder maakt zijn eigen keuze daarin. En dat is een andere discussie. En een ander onderwerp op het forum.
Dit topic is voor degene die wel contante dollars mee wil nemen en die zo gunstig mogelijk wil aanschaffen in NL/BE.
25-05-10, 19:32
[verwijderd]
@ knaapje,
Krijg jij je loon dan niet in een envelop mee ;-)
Dat zijn degene die contant met grote coupures betalen in de supers. :sun:
25-05-10, 20:04
knaapje
Kreeg ik maar loon....:mrgreen:
26-05-10, 12:27
nikie1968
Re: omwissel dollars
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
Als je nou een land wil hebben waar je met plastic kunt betalen is het wel........
Zeker als je met z'n tweeen bent en een paar verschilende passen/creditcards bij je hebt hoef je vrijwel niets mee te nemen, net wat voor koffie op een tussenstop of voor de tolweg. Bij de eerste keer boodschappen doen kan je cashback vragen.
Je bent met hier in Ned. wisselen altijd duurder uit, daar je omwisselingskosten en ongunstiger koers hebt op dezelfde dag bezien.
Je kunt hooguit gokken, dat tussen de aankoop hier en je verblijf daar de koers sterk in gunstige zin verandert.
Heb ik het nog niet over het risico van contant geld in je hotel of op zak.
Maar ieder zijn idee daarover.
Ik verwonder mij ook als ik bij AH iemand een bedrag van zo'n 100 a 200 euro contant zie betalen.
Knaapje
knaapje
wij gaan daar flink shoppen dus komt allemaal op........
voor nood hebben we pin en creditpassen bij...
en natuurlijk lekker eten.....
groetjes Monique
30-05-10, 12:48
Phillostar
Weet iemand toevallig of je in Orlando (of in Nederland) op het vliegveld bij een bank Thaise Baht kan inwisselen tegen Dollars?
Ik heb nog 9000 Bahtjes liggen van mn vakantie vorig jaar, omgerekend zou dit ongeveer 230 dollar zijn. Zou een leuk extra zakcentje zijn :p
30-05-10, 13:20
knaapje
Bij banken kan je normaal gesproken geen vreemde valuta wisselen in de US.
In de Outlet malls Prime en Premium heb ik wel booths gezien van "geldhandelaren", die allerlei soorten geld wisselen naar en van US dollars.
Of er ook bahts bij stonden weet ik niet.
Gewoon meenemen en proberen.
Knaapje
06-07-10, 19:50
angelique100
Wie zou er voor mij even willen nagaan welke koers Rabo op dit moment hanteerd. (hebben zelf ABN maar misschien de moeite waard om bij rabo een rekening te openen)
Ik heb al even op de site gezocht maar kan de juiste infomatie niet vinden. Wij hebben nog zo'n 6500 dollar nodig en Pott waar wij normaal geld wisselen is op dit moment niet echt gunstig 122.7.
Ik heb inmiddels begrepen dan cashback in de supermarkt de meest voordelige optie is maar aangezien dat max 50$ per keer is schiet dat voor ons niet echt op. (2 volw+ 4 kids)
14-07-10, 23:37
carmen1988
Hey,
Ik heb even voor je gekeken op mijn account. De koers staat momenteel bij rabobank als ik het wil bestellen op 1,20.
Greetz
15-07-10, 09:19
Patrick#23
Ik heb begrepen dat ABN Amro geen dollars meer heeft op de districts kantoren, maar dat je ze moet wisselen op Schiphol. Kan dit bij een andere bank (RABO) nog wel of is dit allemaal veranderd. Bij GWK kan het nog maar daar is het niet echt aantrekkelijk.
Graag jullie reactie?
15-07-10, 09:29
carmen1988
Bij de Rabobank kan je gewoon dollars bestellen. Ik heb het net nog gedaan. Ik doe het bestellen via mijn internet bankieren. Heb je dit niet van Rabobank kan je het gewoon in een van de verstegingen bestellen.
Greetz
15-07-10, 10:17
angelique100
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carmen1988
Hey,
Ik heb even voor je gekeken op mijn account. De koers staat momenteel bij rabobank als ik het wil bestellen op 1,20.
Greetz
Carmen bedankt voor het checken, bij Pott krijg ik vandaag 1.2500 is niet slecht denk ik
15-07-10, 12:57
carmen1988
Heb je echt een goede koers hoor! Is Pott een bank?? Of is dit een hele domme vraag? :S Ga ik ze daar ook denk ik halen.
Greetz
15-07-10, 13:42
angelique100
Het is een geld wissel kantoor in A'dam op het damrak.
Wij halen hier altijd dollars maar omdat ik steeds las dat de Rabo zo een goede koers had dacht ik misschien eens proberen maar dit jaar zal het dus weer Pott change worden. Zij passen de koers dagelijks aan en je kan vooraf bekijken welke koers op deze dag wordt gegeven/moet worden betaald.
15-07-10, 14:07
JKG
Ik ben nog niets goedkopers tegengekomen dan Pottchange.
Ik laat het m'n broer altijd halen, die werkt daar in de buurt, scheelt mij weer een ritje A'dam. Moet je er echt heen, denk dan goed na of de reiskosten niet hoger zijn dan de daadwerkelijke winst die je zou hebben tussen Pottchange en een lokale bank.
15-07-10, 14:45
carmen1988
Oke Thanks. Zal voor mij niet veel schelen. Ik zou dan van Maastricht naar Amsterdam moeten dus dan denk ik dat ik ze toch maar bij de Rabo bestel. Wel goed op te weten mocht ik in de buurt zijn
Greetz
16-07-10, 09:15
Yowannes
Wij hebben in 2008 en 2009 steeds onze dollars aangekocht vooraleer de plas over te steken. We hebben dat steeds gedaan bij twee banken: Fortis (de Belgische Fortis, weet niet hoe het in Nederland zit) en Centea.
Fortis hanteerde een koers die licht onder de officiële wisselkoers zat, bij Centea zaten we er meer dan 15$cent / euro onder de wisselkoers.
We houden nogal van de zekerheid van cash. Je zal maar nooit weten dat de credit card plots niet meer werkt...
16-07-10, 09:48
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yowannes
We houden nogal van de zekerheid van cash. Je zal maar nooit weten dat de credit card plots niet meer werkt...
En daarom hebben wij twee credit cards + reserve van ANWB.
En dan nog gewoon de pinpas om geld uit de muur te halen.
17-07-10, 12:03
Ta2 Gerrit
Gisteravond nog even wat dollars aangekocht bij de Rabo; koers net boven de 1.30 :lol:
17-07-10, 12:12
carmen1988
@ Ta2 Gerrit, Hoe heb je dat gedaan?? Ik heb een bankrekening bij de rabo en als ik de dollars wil bestellen krijg ik ze aan 1,20.. Dus ben erg benieuwt hoe dat kan :D Please tell me!
Greetz
17-07-10, 13:03
S@skia
ja inderdaad dat wil ik ook graag weten, zeker omdat je aangeeft "gisteravond". Wellicht via het Call center? En ben je al zeker van je koers dan, bij mijn bank krijg je de koers van het moment van afhalen, dus we moeten altijd bestellen want ze hebben niks op voorraad en dan ben je misschien 2 of 3 dagen verder.
17-07-10, 13:35
Ta2 Gerrit
Via internetbankieren hebben wij (mijn vrouw ;-)) de dollars besteld.
En dan kunnen ze volgende week afgehaald worden.
17-07-10, 13:41
weimar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
En daarom hebben wij twee credit cards + reserve van ANWB.
En dan nog gewoon de pinpas om geld uit de muur te halen.
Yep, hier ook (maar dan 2+1 anwb met reserve plus pinpas).
Net 50 dollar gecashbackt, dat moet voldoende zijn deze reis...
17-07-10, 13:58
carmen1988
Dat snap ik echt niet ik heb een koers van 1,20 nog steeds op mijn internet bankieren staan. Maandag maar meteen naar een Rabo finiaal.
Greetzz
17-07-10, 14:55
Ta2 Gerrit
Ik heb iets gelogen, het was gistermiddag, en toen was de koers heel even 1.3000022.
En toen was ze net even aan het I-bankieren, en dus ook dollars aan het kopen.
Puur mazzel, maar de koers bepaald, en die is al een paar dagen "ver" boven de 1.20.
ik zou het niet in NL bestellen, maar gewoon in de US pinnen. Daar is de koers wel een paar cent per dollar gunstiger.
Toen we op 7/8 juli geld gepind hebben in Miami, is er een koers van 1.24 nog wat gerekend. Volgens mij was de koers toen iets van 1.26? (op wisselkoersen.nl gekeken)
Je betaalt ook nog eens € 6.50 aan transactiekosten bij Rabo, dus dan kan je beter € 2,- aan kosten pinnen. (maakt trouwens niet uit of je $100,- of $500,- pint, het blijft €2,-)
Ik had nl. ook bij twee weken voor vertrek via Rabo gekocht, heb hier nu echt spijt van. (was 1.20, ik kreeg 1.16)
Tis maar een tip!
19-07-10, 07:24
hockey
Op elk vliegveld vind je wel een geldautomaat. Pinnen is altijd zo gedaan. Je betaalt vaak naast de opname kosten die je eigen bank in rekening brengt, ook een klein extra bedrag aan de eigenaar van de geldautomaat. Meestal goedkoper dan geld halen in Nederland.
19-07-10, 07:34
[verwijderd]
@goedhartl
Bij de Rabobank betaal je die kosten eenmalig, als jij meerdere keren geld uit de automaat haalt ben je ook zo aan dat bedrag. Dus het is een keus aan wat mensen prettig vinden. De 1 gaat met een groot bedrag het vliegtuig in en hoeft daar alleen nog wat cashback te nemen en de ander neemt het daar om de x aantal dagen uit de automaat.
11-10-10, 18:10
natascha666
ik ga pas volgend jaar november naar florida maar ik zie de dollar nu steeds verder wegzakken, loont het om nu al 100 of 200 dollar in te slaan of wachten jullie allemaal tot paar weken van te voren of alles daar pinnen??
Ik wil graag wat chash mee want credit card is te gemakkelijk, volgens mij raak je volledig je overzicht kwijt en krijg je achter een rekening van heb ik jou daar???!! ( of dit ligt aan mij natuurlijk:-P )
11-10-10, 19:33
r.teeuwsen
Altijd handig om dollars bij je te hebben.... Nu een prima moment om te wisselen!
11-10-10, 23:24
Eefdepeef
Als je je "zwarte" geld kwijt wil kan je bij de ANWB traveller checks aanschaffen en deze bij een bank één op één voor contante dollars omwisselen. Wel eerst even vragen of de bank kosten berekent anders naar een andere, meestal daarnaast gelegen bank gaan. Wij gaan altijd naar de Barnett Bank.Heb je geen zwart geld dan is gewoon pinnen het makkelijkst. PS. een creditcard is ook onmisbaar voor borg etc.
11-10-10, 23:34
knaapje
..........Nu een prima moment om te wisselen................
Als je dat zeker wist was je binnenkort miljonair.
Helaas kan niemand dit van te voren zeggen. Zeker niet op een termijn van meer dan een jaar.
Bovendien heb je voor 100 a 200 dollar verhoudingsgewijs erg veel kosten.
Is en blijft een gok.
Knaapje
12-10-10, 10:33
Nijntje
@ Natascha666 Ik denk niet dat het zoveel uit moet maken of je nu al dollars haalt. Als 100/200 "gunstig" ingekochte dollars het verschil moeten maken op je vakantie, lijkt me dat geen strak plan. Op zo'n grote uitgave zal dat toch niet het verschil maken, of ik moet het mis hebben
Een tip als je je cc een beetje bij wilt houden, is: stop al je bonnen altijd in je portemonaie en tel de hele zooi eens in de zoveel dagen op. Zo weet je tussendoor hoeveel je aan het uitgeven bent en voordat je je afschrift krijgt hoeveel er ongeveer van je rekening wordt gehaald. Ik doe dit al 12 jaar en bevalt prima. Ben zelfs zoerg dat ik de kosten per dag in een boekje opschrijf en het leuk vind om zo nu en dan eens terug te kijken, hoeveel we aan bepaalde dingen kwijt waren. Weet dat dit een tik is die niet vele met mij zullen delen, daarom kan je het natuurlijk ook gewoon bij elkaar optellen en die standen bijhouden.
Iig veel suc6!
12-10-10, 10:40
[verwijderd]
Die niet vele met je delen, wij hebben er een excel sheetje voor in de PC.
Niet om te beknibbelen maar wel om te zien waar we het vandaag weer allemaal hebben uitgegeven. En zo ook alle kleding aankopen te scheiden van de andere vakantie uitgaven. :-P
12-10-10, 11:29
Nijntje
Hihihi, tja, ik doe het in een boekje omdat ik geen laptop heb. Anders zou het voor mij ook excel zijn hoor! Maarik vind idd de verdeling tussen alles leuk om te zien. Grappig dat meer mensen dat hebben. En ik doe het ook niet om te beknibbelen, maar wil wel graag weten waar ik sta.
12-10-10, 11:37
Frans_Natasja
wij halen hier een bedrag waar we de 1ste paar dagen mee doorkomen en verders pinnen we daar.
ook wij houden per dag in een schrift bij met wat wij uitgeven vind het leuk om later dan weer eens in te kijken. dus jullie zijn niet de enige haha
13-10-10, 00:57
knaapje
Alles van je cc opschrijven???
Een moderne cc-er mt een notebook kan toch op zijn cc inloggen en de stand gelijk zien.
Ik doe dat alleen al eens in de paar dagen om te zien of er niet met mijn cc-s gefraudeerd wordt.
Omlangs is de cc van mijn zoon in Engeland geskimd en door reglematig te kijken zag hij bij de eerste de beste betaling, dat er iets mis moest zijn. Direct ccgeblokkeerd en alles teruggekregen van de cc-company.
Knaapje
13-10-10, 01:19
Michael66
13-10-10, 13:29
angelique100
Onze favoriet is Pott in Amsterdam maar wij nemen alles cash mee voor 6 pers. Voor een paar honderd dollar zou ik in ieder geval voor het gemak gaan tenzij je er toevallig in de buurt bent. Je kan vooraf op hun site bekijken welke koers je krijgt. Koers gaat voor ons allen in ieder geval de goede kant op !
14-10-10, 18:39
natascha666
iemand ervating met Goffin change?? Zit bv in Antwerpen (is voor ons dichtbij) maar hebben die goeie koersen of is zon wisselkantoor veel duurder als een bank??