Ja, dit klopt! ;)
Afdrukvoorbeeld
Ja, dit klopt! ;)
Volgens mij kan je man ook family and friends toevoegen in zijn account en dan kunnen jullie beide plannen en plannen veranderen. Ik weet niet precies hoe (en of) dat werkt maar in mijn account zie ik dat ik de enige ben die kan plannen (er staat "plans managed by me"). Blijkbaar is er dus ook de optie dat meerderen dit kunnen maar dat heb ik nooit geprobeerd (ik laat niemand toe, planning is mijn ding! :D).
Als je geen resort hotel reservering hebt dan kan je inderdaad 30 dagen vooraf je fastpasses vastleggen en zal je voor ieder bezoek die 30 dagen aan moeten houden. Bij een resort hotel reservering is dat 60 dagen vooraf maar dan kan het wel voor heel je verblijf (tot 14 dagen).
Klopt het dat je voor het reserveren van een restaurant je creditcard moet opgeven? (ook een kopie sturen van de voorkant van je pas) Wij zijn hier een beetje huiverig voor. Er zijn nog weinig tijden over voor het restaurant in AK in juli maar ik durf het niet zo goed.
Je dient in bijna alle gevallen een Credit Card nummer op te geven, welke ook wordt gechecked.
Bij "No show" wordt er US$ 10,- in rekening gebracht.
Er werden veel reserveringen gemaakt en mensen kwamen dan niet opdagen dus hebben ze er voor gekozen om bij iedere reservering je creditcard gegevens te vragen en bij niet opdagen wordt er $10 per persoon afgeschreven. Je kan 24u vooraf de reservering cancelen en dan kost het je niets. Het is bij mij nooit misgegaan en Disney is zo'n grote bekende organisatie, als zij onzorgvuldig met jouw creditcard gegevens omgaan dan is dat heel slecht voor hun naam. Ik snap niet wat je bedoeld met een kopie sturen van de voorkant van je pas. Je vult je gegevens gewoon in bij het reserveren via MDE een kopie opsturen is niet nodig.
Bedankt voor jullie reacties, binnenkort toch maar een reservering maken. met kopie bedoelde ik een foto van de voorkant (idd via MDE) van je pas maar misschien is het ook mogelijk zonder foto.
Balen zeg!!!! Zit ik klaar met mijn lijstje voor de fast pass attracties voor Epcot. Kan ik maar 1 attractie reserveren.
Soarin, Test track, Frozen en nog 1 zijn A attracties en daar mag je er maar 1 van.
Dat vind ik nou heel erg jammer want dat fast pass systeem is verder best goed.
Het is inderdaad een hele wetenschap. Wellicht heb je wat aan ons schema. Daar staan de A en de B attracties vermeld en welke Fastpasses voor welk park aangeraden worden : https://goo.gl/XjHAff
Als je 1 dag hebt en heel graag Frozen wil doen dan daar een Fastpass voor nemen. Test Track als eerste vroeg in de ochtend doen en Soarin in de avond (vraag om plaatsen in het midden, aan de zijkanten is het beeld erg afgebogen). Jammer inderdaad dat ze deze indeling hebben gemaakt want voor de andere attracties (in Tier 2 waar je er 2 van mag kiezen) is eigenlijk geen Fastpass nodig omdat er altijd wel momenten op de dag zijn dat je bij een van die attracties maar 5-10 wachttijd hebt. Dus voor die andere 2 Fastpasses kies je tijden waarop die attractie wel druk is (vaak in de middag of Spaceship earth in de ochtend) zodat je er het meest uithaalt.
Test Track kun je ook nog Single Riders doen mocht het heel druk zijn. Scheelt ook weer.
Handig lijstje idd. Martijn. We hebben maar voor test track gekozen.....mijn man wil dat zo erg graag dat ik maar overstag ben gegaan. Hij moet al hele dagen door zien te komen in de outlet malls dus krijgt hij ook een keer zijn zin....
Alleen toen jullie gingen was er een storing! Dan heb je helemaal pech. Mag je 1 attractie kiezen en kan je er niet in!
Mushu, bedankt voor de tip over het scherm bij Soarin! We gaan maar in de rij daar en bij Frozen want die wil ik toch echt niet missen.
Bij storing is je Fastpass wel langer geldig. Dus met een beetje geluk gaat hij later op de dag gewoon weer open. En anders kun je hem voor een andere attractie inwisselen.
Je hebt helaas geen invloed op welke plek je komt te zitten bij Soarin. Bij Flight op Passage kun je ook beter niet aan de rand zitten hoewel het daar wel minder uitmaakt.
Je kan gewoon vragen of je in een van de vliegers in het midden mag (ik bedoel niet de stoelen van de vliegers maar de vliegers zelf) net als dat je kan vragen om voor of achterin te zitten bij een achtbaan. Dan heb je natuurlijk wel kans dat je iets langer moet wachten maar heel veel tijd zal dat niet schelen. De beste vlieger is die in het midden en die het hoogste gaat want dan zie je ook geen voeten van de mensen die boven je vliegen. Ik ben in Soarin geweest op de eerste dag van de nieuwe film en vond de beelden echt heel irritant afbuigen. Misschien dat ze er inmiddels wat aan gedaan hebben maar dat lijkt me eigenlijk niet echt mogelijk.
Er is natuurlijk ook een heel blog te vinden over de beste plekken in de verschillende attracties: http://www.themouseforless.com/blog_...-disney-rides/ :D
Hahaha, wat goed die blog! Heerlijk dat over alles is nagedacht en ook is opgeschreven zodat je het optimale uit je dag kan halen in Disney.
Wij hebben Disney dagen ingepland en Disney waterparken. Maar nu bedacht ik me net dat we voordat we naar het waterpark gaan ook "even" een attractie kunnen doen in Epcot of Magic Kingdom met de fast pass.
Zijn de parkeerkaarten overal geldig? Ook bij het waterpark bedoel ik.
Parkeren is gratis bij de waterparken.
Je parkeerkaart is die dag geldig bij alle Disney parken.
Top! Dank je!
Over 60 dagen komen we in WDW aan! En dus zat ik vanmiddag om 13:00 uur klaar achter m'n laptoppie... En wat denk je... heb gewoon alle gewenste Fastpasses kunnen krijgen! Slechts 1x iets moeten omruilen wat betreft datum! Ben helemaal blij :D
Dan verblijven jullie onsite zeker, want als je niet in een Disney hotel verblijft is het 30 dagen van te voren.
Klopt helemaal! Heb d’r zo’n zin in!
Dat begrijp ik helemaal.
wij gaan over 78 dagen naar Florida, heerlijk ook zo'n zin in.
Er zijn een aantal hotelketens die samen werken met Disney en daar kan je ook 60 dagen van te voren al je fastpass reserveringen maken.
Wij arriveren 30 july ,hebben een kamer bij Wyndham hotel geboekt voor 8 nachten, maar hebben begin juni al de reserveringen kunnen maken en waren alle tijden nog beschikbaar.
Wel moest ik even met het hotel bellen waarna ik een speciale code kreeg om in te loggen op my Disney experience.
Omdat we een 4persoonskamer hebben en maar met 3 personen komen moesten we wel een extra naam in Disney experience invoeren, maar de fakename Mickey werkt prima, dit na uitleg van het hotel.
Wij hebben inmiddels 2day tickets gekocht voor onze trip (we vertrekken 28 sept). Alleen: we weten nog niet wanneer we welk park willen bezoeken. Voor zover ik het begrijp is het Avatar deel erg populair dus ik wil kijken of ik daar een Fastpass voor kan scoren en dan vul ik de rest wel aan met andere fastpasses. Ik begrijp ook dat dit 30 dagen van te voren kan. Stel ik zie voor 1 oktober een pas en een paar dagen later voor 5 oktober en die tijd komt beter uit. Kan ik dan die pas reserveren? Of hoe zit dat? Het liefst leg ik meteen iets vast maar wel met de optie dit eventueel nog aan te passen.
Als je 2 parken wil bezoeken zou ik Animal Kingdom en Magic Kingdom aanraden. Bij Hollywood studios zijn ze nog steeds bezig met verbouwen. Epcot heeft ook niet zoveel attracties.
Een fastpass voor de Avatar attracties kun je vergeten. Mensen die in de Disney resort verblijven kunnen 67 dagen vooraf de fastpass al reserveren.
Je moet echt heel veel geluk hebben. Je moet er echt klaar voor zitten op de seconde dat je kan reserveren. Aanpassen kan altijd nog achteraf maar dan zijn de beste attracties al weg.
Ons was het ook niet gelukt. Gevolg 3 uur wachten bij Flight of Passage. Dat is echt de mooiste attractie en zeker de moeite waard om erop te wachten.
Die andere viel ons tegen.
Het plan is inderdaad AK/MK ja :) En sowieso dat we het gaan proberen, we zijn er een week of 3 dus het maakt mij in theorie niet uit namelijk welke dag we gaan. Alleen de vraag is nog, stel ik zie voor dag 1 gewoon 3 prima passen (niet FoP dan) en opeens een week later zie ik voor dag 10 wel FoP hoe zit dat? Kan ik max 2dagen * 3 passen reserveren? Of kan je net zoveel reserveren dat je wil?
Voor elke dag dat je een entreebewijs hebt kan je 3 fastpassen reserveren.
Je moet dus van te voren wel weten welke dagen je de parken gaat bezoeken, ga je dit ter plekke wijzigen moet je de fastpassen annuleren en kijken wat er op dat moment nog beschikbaar is voor de dag dat je dan gaat.
Tip, kijk voor MK even naar dagen dat het park langer open is ( magic hours), normaal tot 23.00 maar wij kwamen op een dag dat deze tot 01.00 open was, en na elf uur werd het extreem stil in het park, attracties als seven dwarfs en peter pan kon je gewoon in en uitlopen zonder wachten.
Ah ok duidelijk dan kijk ik de eerste paar dagen of ik FoP kan scoren en anders plan ik gewoon een dag in. Is magic hours niet alleen voor hotel bezoekers?
Niet helemaal, het heeft voornamelijk te maken met geld.
Iedereen kan dit, als ie er maar voor betaald...
Ja niet van belang voor ons dus :)
Magic hours is voor de Disney en partnerhotels gasten, hier hoef je niet voor te betalen.
In de ochtend bij een vroegere openstelling moet je je magic card tonen of je magic band scannen anders kom je het park niet eerder in.
Bij een langere openstelling zouden ze dit kunnen controleren bij de attracties na de normale sluitingstijd, maar bij ons is dat geen ene keer gebeurd.
Ik heb regelmatig zo'n bandje gekocht in het stadhuis van MK.
en zonder Hotel.
Wat voor bandje bedoel je?
Magic band,
Heeft de vorm van een horloge, hier zit een chip in waaraan diverse dingen gekoppeld kunnen worden, zoals entreebewijzen, restaurantreserveringen, fastpassen en ook je creditcard. Wordt voornamelijk gebruikt door de Disneyhotels gasten, deze krijgen deze band bij het inchecken in hun hotel.
Ja de Magic Band ken ik (heb er inmiddels wat thuis liggen, je verzamelt wat na meer dan 20x WDW). Maar de vraag ging over FastPass en magic hours die alleen voor hotelgasten zijn dus ik vroeg met af wat voor bandje Corrus bedoelde (in relatie tot de vraag dus). De Magic Bands zijn trouwens te koop in heel veel winkels in heel WDW dus daar ga je niet speciaal voor naar het stadhuis van MK. Ik denk dat Corrus wat anders bedoelt. Of niet?
Nog vóór de Magic Band moest men toch kunnen zien of je recht op toegang had voor voor de Extra Magic Hours...
Dit ging al jaren zo vóór de "gechipte" Magic band.
Snap dan nog steeds niet wat voor bandje jij ging halen in het stadhuis. Voor de Extra Magic Hours zijn geen bandjes (nooit gezien of gehad). Je roomkey (nu ook Magic Band) was het bewijs van verblijf in een Disney hotel en die werd gecheckt voordat je naar binnen ging. Heb trouwens wel bandjes gekregen bij special events (Harambe nights, MNSSHP, MVMCP) voor en na de Magic Band tijd maar die krijg je of net voor je naar binnen gaat of als je al binnen bent op verschillende centrale locaties in het park. Je hebt nu Disney After Dark, daar moet je voor betalen (en is dus voor alle betalende gasten beschikbaar) en zal je waarschijnlijk ook een bandje voor krijgen. Misschien bedoel je dat?
Ik heb inmiddels voor onze 2 dagen Disney wat fastpassen vast gelegd. Helaas geen Flight of Passage of Seven Dwarfs Mine Train. Met het idee "dan ligt er in elk geval íets vast". Echter het maakt ons niet heel veel uit op welke dagen we gaan dus mijn idee was om elk dag te kijken of er niet passen waren voor FoP / SDMT. Maar: als ik een datum selecteer in de Disney app dan mag ik daar niks bekijken want: je hebt al 2 dagen gereserveerd. Ja Disney dat snap ik maar ik wil weten of het loont om de huidige reservering te veranderen. Is er een manier om de beschikbaarheid te zien ZONDER mijn huidige passen te annuleren? Want ja ik ga het niet gokken dat ik die annuleer kijk voor een andere dag en dat ze dan nog steeds vrij zijn om weer terug te nemen...
Ja, daar was ik al bang voor. Je moet natuurlijk alle fastpasses in 1 park besteden dus als je in een park al iets hebt dan kan je natuurlijk niet iets uit een ander park kiezen. Dan zit er niets anders op dan voor die dagen in de gaten te houden of je nog wat beters kan krijgen of toch alle fastpasses voor een dag te deleten en dan voor een andere dag te kijken. Wanneer ga je en hoe goed zijn je fastpasses die je nu hebt? Ik verblijf in een Disney resort en het is me gelukt om op 3 verschillende dagen FoP vast te kunnen leggen. Als we besluiten niet te gaan dan zal ik ze vooraf deleten zodat iemand anders er gebruik van kan maken.
We gaan 28 sept die kant op. Disney staat nu dus op de 2 okt (MK) en 4 okt (AK). Geen Disney gast dus 'slechts' 30 dagen van te voren. Had gehoopt dat je alsnog ergens kon zien wat er beschikbaar was. Vrees dat we dan maar in de rij moeten gaan staan, zijn ook met zn 5'ven dus kleine kans dat er zoiets nog vrij komt.
Voor MK nu:
Space Mountain
Big Thunder Mountain Railroad
Splash Mountain
En voor AK nu:
Expedition Everest
Kilimanjaro Safaris
Na'vi River Journey