Ik zou er niet moeilijk over doen, gewoon lekker in je tas steken en spelen aan boord.
Afdrukvoorbeeld
Ik zou er niet moeilijk over doen, gewoon lekker in je tas steken en spelen aan boord.
Ga ik zeker doen :)
Ik heb echt de zoekfunctie op de meest vreemde:oops: manieren gebruikt, maar heb niets kunnen vinden over de X-box.
Kunnen we spellen voor de X-box kopen en die dan thuis gewoon afspelen?
Marja
Met de meeste spellen zal dat niet werken, aangezien de Xbox regio afhankelijk is.
Helaas dus...
In amerika zijn NTSC games verkrijgbaar, die werken dus niet op een europese Xbox, die werkt met het PAL systeem
NTSC of PAL maakt niet uit, daar hebben we hier geen moeite mee. Alleen hele oude TV's kunnen NTSC misschien niet aan of laten het als zwart/wit zien, maar dat zijn wel héééééle oude.
Ik neem aan dat het de Xbox 360 betreft, want Xbox spellen worden al een tijdje niet echt meer verkocht. De Xbox was sowieso regio-gebonden. De 360 is dat echter niet, maar niet alle spellen willen er op werken.
Zie hier voor een compatibility list: http://www.play-asia.com/paOS-00-3-x...ide-49-en.html
Veel is nog steeds regiogebonden, maar er zijn dus uitzonderingen!
Ik zelf heb een PS3 en daarvan draait wel alles uit Amerika op mijn Europese PS3, enige wat soms niet werkt is de online multiplayer, waarbij je alleen met USA servers kunt verbinden. Tot nu toe trouwens nog niet meegemaakt, maar zoveel games koop ik er ook niet voor. Meestal maar 1 of 2 spellen per vakantie die toevallig goedkoper zijn.
Pal of ntsc hebben we zeker moeite mee, een xbox is pal of ntsc. De europese pal. Dit heeft niks met de tv te maken
Dan mag jij me uitleggen waarom bepaalde spellen uit de US wel werken op de Europese PAL Xbox360. Het is aan de uitgever de keus of ze de regiolock gebruiken of niet. Voor de meeste spellen wordt het wel gedaan (de lock). Een Xbox360 heeft echt geen moeite met een PAL of NTSC game, enkel met de regiocode.
De gewone Xbox was wel regiogebonden, maar met een softmod kon ik daar ook gerust NTSC spul op draaien naast het PAL materiaal.
Daarnaast hebben NTSC en PAL zeker wel met de TV te maken. Het heeft onder andere te maken met het aantal frames per seconde en het aantal scanlines.
Maar hoe dan ook blijft het voor de X360 lastig om zomaar een spel te kopen, omdat je van te voren vaak niet weet of deze regiogebonden is (tenzij je dus een compatibility lijst opzoekt).
Oke...ik had dus liever een "ja of nee" antwoord gehad, want dit wordt me allemaal te ingewikkeld:-k
Als ik het dus goed begrijp kan ik beter eerst kijken welk spel er gekocht gaat worden, en dan via de lijst te kijken of die geschikt is voor in Nederland??
Ik zou gewoon lekker van je vakantie genieten en niet eens op zoek gaan naar wat wel of niet werkt, gewoon in Nederland kopen. Zoveel verschillen de prijzen nu ook niet met de huidige dollarkoers. Kijk eens op www.budgetgaming.nl , echter staan er ook buitenlandse websites op waar je een creditcard nodig hebt. Ook Play.com is soms goedkoop (zit op het eiland Jersey bij Groot Brittannie en heb er goede ervaringen mee).
Genieten gaan we zeker, maar als je dan toch aan het shoppen bent en er worden games gespot, tsja...leg dan maar uit dat ik wel die schoenen en tassen=P~ koop en dat hij het maar moet laten[-X
Maar goed, voorlopig is dat ding weer voor de 3e keer op reparatie gestuurd, dus wie weet, hoeven we helemaal niks meer te kopen...
Maar die site's die zijn het opzoeken waard, bedankt daarvoor!
Ja die luidklinkende stofzuigers gaan vaak stuk, al schijnt de PS3 soms geen dvd's/blurays meer te kunnen lezen. Beiden hebben zo zo'n gebreken, wel jammer want de oudere consoles waren kwalitatief veel beter. Anders gewoon overstappen naar PS3, dan kan je alle softwaretitels kopen in Amerika. :mrgreen:
Hoi
Wij vertrekken maandag naar Florida. Ik zou graag spelletjes voor de WII meebrengen oa WII fit. Kan iemand mij zeggen of dit volledig compatibel is met de WII console die wij hier gekocht hebben.
Thanks
Nadine
wii spellen die je daar koopt zijn NTSC. Deze werken niet op een europese PAL machine. Je europese wii weigert dan ook om deze af te spelen (regio-lock). Gaat dus helaas niet werken (of je moet je wii laten ombouwen zodat deze de spellen wel kan afspelen - maar dit valt buiten het bereik van dit forum)
misschien een stomme vraag..als ik in amerika zo een DS koop, en spelletjes in nederland..kan dat? of is het net zoals met de wii dat dat niet kan..
Vanwege de vele vragen die ik zie omtrent de opladers/oplaadsnoeren even iets meer uitleg zodat het hoop ik voor velen duidelijk wordt hoe het zit.
Dit geldt overigens niet alleen voor een DS maar voor alle apparatuur.
De DS wordt opgeladen d.m.v. een oplaadsnoer, in de stekker zit een trafo verwerkt die ervoor zorgt dat de spanning van 230 Volt verlaagt wordt, voor de DS is dat meen ik 5,2 Volt. Als je nu deze stekker gebruikt op 110 Volt, wordt de laadstroom ongever 2,5 Volt, hierdoor wordt de DS wel opgeladen echter kan het zijn dat de batterij een kortere gebruiksduur kennen omdat hij minder is opgeladen.
Sommige apparatuur zal niet volledig opgeladen worden, andere apparatuur zal er weinig last van hebben.
PAS OP !!
Gebruik je apparatuur van 110 Volt op 230 Volt, dan verdubbeld de spanning die je aanbied op bv je DS. Hier kunnen batterijen niet tegen en loop je zelfs risico op ene explosie. Koop dus voor je Amerikaanse opladers een transformator van 230 Volt naar 110 Volt of koop een andere lader voor deze apparatuur.
Hopenlijk is het zo voor de meeste mensen duidelijk.
Dat van die trafo klopt. Maar opladers die ervoor gemaakt zijn om op 110V en 220V gebruikt te worden (universele adatpter) zullen altijd dezelfde uitgangsspanning geven. Dat regelt het electronische circuit in de oplader.
Dit soort adapters zie je vaak bij laptops en mobiele telefoons. Maar ook voor de DS zijn deze te koop.
Iemand die tot nu toe ervaring heeft opgedaan met een r4ds(i) kaartje in de Nintendo DS(I) bij de douane in de USA?
Ik heb namelijk nog niks gelezen over iemand die wel/niet door de douane is gekomen met de DS(I) en adapterkaart.....
Ik heb nog nooit iemand gehoord die daar problemen mee had. En ik ken er heel veel die dat hebben meegenomen ! Wij ook al jaren zonder problemen hoor :lol: ! Ik heb zelfs nog nooit gehoord dat ze naar zoiets kijken. Het interesseert ze volgens mij helemaal niets.
nintendo's zitten gewoon in de rugzak bij mijn kinderen, met r4ds kaartje. Nog nooit een opmerking over gehoord.
Wat zou het die Amerikanen interesseren wat de Japanners (Nintendo) en Chinzen (R4) met elkaar uithalen?
Het is bij wet illegaal, dus het zal ze zeker wel interesseren. Of zou het ze ook niet interesseren als je met een FN (Belgie) wapen rondloopt op de luchthaven? :)
Alleen het kost denk ik teveel tijd om alles te controleren en er zijn belangrijkere dingen waar ze op moeten letten dan een paar bitjes op een kaartje.
op EBAY staan adapters voor de dsi
als je zoekt op wereldwijd, kom je vanzelf` home` en` car` adapters tegen uit/voor de usa
voor $ 11,- heb je er al 1 incl. de verzendkosten
scheelt je toch op je vakantie een `zoektocht`om een adapter te kopen..
Ik ga het in iedergeval op deze manier doen, lekker makkelijk als je in je hotel komt kan hij na een lange reis direct aan de lader
Op de site www.focalprice.com zijn adapters voor de ds lite te koop voor 100-250 volt.
Er is zowel een Europese voor rond de 3 dollar als een Amerikaanse voor iets meer dan 4 dollar.
De verzendkosten zijn gratis en het is betrouwbaar, wij hebben al eens iets besteld op deze site.
Het duurt ongeveer twee weken voordat je bestelling aankomt.
Verder zijn er nog heel veel andere leuke dingen te vinden op de site voor weinig geld.
De adapters welke bij de DS(i) geleverd worden zijn zowel 110 als 230 Volt. Alleen een verloopje nodig dus. Heb in NL wel eens een vervangende adapter gekocht vanwege een kabelbreukje, die was enkel 230V. Maar geen paniek: voor zo'n $ 6/ 7 koop je een adapter (bv bij GameStop, zit bij de SuperTarget/ Jo-Ann Stores, langs de 192). Succes!
Heb vandaag een Nintendo DSI ontvangen die een collega vanuit de VS had meegebracht. Ik heb een verloopstuk US--> EU (Belgie, in mijn geval) maar de DSI laadt NIET op, geen enkele LED actief. De lader zegt "Input: AC 110V 60Hz 7W" - en er wordt dus niets vermeldt over 230V... Voorlopig dus maar opladen met de (gelukkig) bijgekochte 12V adapter in de auto. Iemand hier nog ervaring mee? Ik neem aan dat dit niet/nooit zal werken, dus enige tips waar ik best een 230V adapter kan kopen tegen een zachte prijs?
google op "omvormer" voor jouw vermogen(7W) zijn ze al te koop voor € 7,95 of minder
bv hier
http://www.djelectronics.nl/electro-...age=2&sort=20a
lees alles over omvormers voor oa amerikaanse apparaten
http://www.omvormer.co.uk/
Wij hebben in juli ook een DSi in Florida gekocht. Hebben toen we terug kwamen bij Dixons een universele lader gekocht waarmee zowel de DS als de DSi op te laden zijn. Lader was voor nog geen 10 euro te koop.
Hallo, in februari gaan we naar Florida en mijn dochter wil graag een Nintendo DSI kopen, maar nu vraag ik mij af hoe dit zit met de stekker. Kun je hier ook een europese stekker aanhangen? Wie heeft hier ervaringen en/of antwoord op.
Groetjes,
Minnie
Hallo Minnie,
Ja, deze kun je hier gebruiken. Zorg wel voor een europese stekker.
Ik haal vaker electronica uit de USA of zelfs China, nooit problemen mee gehad.
Grtz
Hoi,
Heeft iemand recentelijk een DS gekocht in Orlando en wat is de prijs daarvan?
Bij de Wal-mart momenteel 129 dollar ex tax
Bij Best Buy 129.99 ex tax
Even goed rondkijken en je kunt zo'n $10 besparen als je een aanbieding vindt. M.i. maak je de meeste kans daarvoor bij (Super) Target en Sears. Bij Sears in de Florida Mall had ik prijs voor $119+tax, een mooie NDS in het zilvergrijs.
NDSi zul je nog weinig in de aanbieding vinden. Normale prijs is $169+tax, maar ook daar zou je met goed zoeken een tientje vanaf kunnen halen.
volgens mij is het probleem niet dat die kaartjes illegaal zijn, in principe mag je van je eigen spellen een kopie meenemen! het kan alleen zijn dat de douane je om het origneel gaat vragen (of een bon van het orgineel) maar als het meezit kun je in het vliegtuig ook spelletjes doen in hoofdsteun voor je of een filmpje kijken. ik ben echt verslaafd aan de mijne, maar heb hem in onze vier weken rondreis geen seconde gemist!
bem007; Dat is in Nederland misschien zo (backup van origineel hebben), maar een Nederlandse wet is niet geldig in Amerika. Anders mogen Amerikanen hier zeker ook inbrekers doodschieten?
Maar ze controleren er echt niet op, ze hebben wel belangrijkere dingen te controleren dan een spelletjesapparaat. Straks willen ze nog alle laptops aan hebben staan om te checken of al je software wel legaal is. :mrgreen:
Ze kijken er écht niet naar. Je hoeft 'm niet eens uit je tas te halen. Laptops wel uit de tas. Ze hebben liever dat je een R4 kaartje in je DS hebt dan een paar plakaten semtex in je onderbroek of tussen je billen.
Hoi
Wij gaan in aug naar orlando en willen dan de ds voor ons zoontje meenemen.
Hij is dan 2 jaar. weet iemand wat echt leuke spelletjes zijn voor deze leeftijd.
Heb zelf al een beetje gekeken maar tips zijn altijd welkom.
We hebben een r4 kaartjes dus kunnen hem lekker vol proppen.
Groetjes Tamara
2 jaar en dan al aan de DS? 2 jaar en hoeveel maanden?
Ik zou zeggen het spelletje 'zo hard mogelijk de stylus op het schermpje rammen'. :mrgreen:
Is een kleurboek niet makkelijker? Ik zou me echt geen spel voor een 2 jarige kunnen bedenken...
de ds is natuurlijk van mama ;) maar als we in aug moeten gaan vliegen dan vindt ik het niet zo heel erg als hij er mee gaat spelen.
Ik wil ook spelletje waar hij lekker mee kan rammen.
En kleurboek en boekjes gaan zeker ook mee!!!
Hoi allen,
mijn zoon wil met zijn spaarcentjes een playstaion 3 kopen wanneer wij van de zomer in florida zijn.
is de playstaion3 hier in nederland makkelijk te gebruiken.
groetjes,
Solange