Voor alle iphone gebruikers een must have
Net nog 2 miniguides gedownload.
1 animal kingdom
2 hollywood studios
Vanaf nu kan iedere iphone bezitter alle disney parken in orlando en californie downloaden.
open itunes
mini guides intikken in de zoekfunctie ( rechts boven)
vervolgens bij programma's op bekijk alles klikken
effe zoeken, en je zult ze vinden......
Pascal
18-01-09, 11:51
dennis_diana
Fotocamera
Vraagje aan de 'camera/foto-deskundigen' van dit forum:
Ik ben aan het rondsnuffelen voor een camera die ik mee naar Florida kan nemen in de zomervakantie (want ja, dáár wil ik natuurlijk onvergetelijke foto's maken: iets wat met mn telefoon -waar ik normaal mn fotootjes mee maak- niet gaat lukken, vrees ik)
De camera die ik zoek moet goed resultaat in zich hebben, maar zeker ook gebruiksvriendelijk zijn.
Nu kreeg ik net een folder door de brievenbus met een aanbieding van een Canon Powershot A580. Deze gaat dan 88 ipv 179 euro kosten. Leek me een leuke deal, canon een goed merk. Ik heb ff op de pagina van Canon gekeken en daar staat natuurlijk info waarvan ik denk: ha handig!
Maar zouden jullie eens naar de specificaties willen kijken en je oordeel hierover willen geven? http://www.canon.nl/For_Home/Product...A580/index.asp
Alvast bedankt,
Diana
18-01-09, 12:07
Renske1978
Re: Kopen van een nieuwe digitale camera
't is heel moeilijk te weten wat je er precies van verwacht natuurlijk. Persoonlijk ga ik voor een spiegelreflex mijn nikon D50 daar ben ik heel blij mee, maar ja mijn man gaat weer voor de canon S serie. En dan heb je weer een ander die voor de hele kleine camera's gaat zoals jij hier neerzet.
Misschien heb je wat aan onderstaande link, dat zijn allemaal foto's gemaakt met de canon powershot A580 http://www.flickr.com/cameras/canon/powershot_a580/
18-01-09, 12:08
JKG
Dennis_Diana, de Powershot A580 is gewoon een simpele point & shoot camera. Je kan er aardige foto's mee maken. Veel mooier dan met de gemiddelde telefoon. Filmpjes zou ik op 320x240 maken ivm dat je dan 30fps hebt. De rest is 20fps en komt dan schokkerig over omdat we met onze ogen 25fps kunnen zien.
Maar wil je echt mooie foto's dan moet je een digitale spiegelreflex camera kopen met een extra lens. Kost wel heel wat meer geld en je moet de tas overal mee naartoe zeulen, terwijl je veel camera's zo in je broekzak propt (even deze A580 daargelaten want zo te zien is dat een flinke).
Het is maar net wat je zelf wilt... afgelopen jaar ging m'n broer mee die heeft ook een digitale spiegelreflexcamera en daar schiet je echt supermooie plaatjes mee vergeleken met mijn Sony point & shoot W55 fotocamera.
Kijk bijv. eens naar de foto's van Natasja L in het *New York foto's* topic. Wil je dat met een point & shoot camera dan moet je heel wat instellingen veranderen en dan nog hopen dat het lukt.
18-01-09, 12:57
JKG
Absoluut, de A580 is ook gewoon een point & shoot geval waar je er tientallen van hebt.. niets 'speciaals' ofzo wat hij kan. Daarom ook de hele goedkope prijs.
Maar mooiste blijft natuurlijk de DSLR camera... alleen moet je die wel overal mee naar toe zeulen of een pakezel vinden. Michael66 heeft een leuke normale point & shoot die ook waterbestendig is.. leuk voor in de waterparken.
18-01-09, 13:49
Michael66
Yup! De Olympus mju 1030, perfect. Heeft beeldstabilisatie en 10mp beelden. Waterdicht tot 2,5 meter en schokbestendig. Heerlijk apparaatje.
Kijk maar eens op mijn reisverslag van zomer 2008.
18-01-09, 14:31
dennis_diana
Hé, bedankt voor de snelle reacties (en :oops: sorry dat ik dit keer de zoekfunctie was vergeten om bij dit onderwerp aan te sluiten..). Waterdicht is idd ook een erg mooie en handige functie! k Denk dat ik dáár idd maar eens voor ga kijken!!
En wat betreft de foto's van Natasja....... ik weet zeker dat als IK met haar camera foto's zou maken en zij met de A580, dat die van háár er dán toch ook nog echt uitspringen hoor!! (want ik heb niet de illusie dat een dure camera mij automatisch leert foto's maken..) En gesleep met een extra fototas is idd niet echt waar ik op zit te wachten.
18-01-09, 17:48
JKG
Die van Michael kost nu nog ong. 250 euro... wel wat handzamer nog dan die Canon A580, want die past echt niet in je broekzak. Bij de Walmart ben je ong. 175 euro kwijt voor de Olympus 1050 versie (incl. state-tax). Maargoed, dan geen garantie en je hebt een Amerikaanse stekker aan je oplader. Ik vermoed wel dat de lader 220v aan kan. Keuzes... keuzes.... :)
Wij gaan over 2 weken naar Florida en nou zit ik er aan te denken om een iphone te kopen.
Is het uberhaupt mogelijk om een iphone te kopen zonder een abonnement en simlock vrij?? En weet iemand wat ie kost in Amerika?
Heeft iemand er ervaring mee en is er iets waar ik op moet letten??
Groeten
Tony
02-02-09, 17:44
Njit
Re: iphone kopen in Florida
Nee, dit is niet (meer) mogelijk. Je moet een Amerikaans staatsburger zijn om een contract af te sluiten.
Ik heb deze gegevens uit het boekje I love Orlando
Groetjes Henke
25-02-09, 08:12
6foot6
Re: Laptop kopen in Orlando. Waar?
Bij deze shops moet je precies weten wat je wilt en wat het mag kosten.
In dit soort winkels is niets geprijst, de specificaties alleen bij de verkoper bekend(geen doos) ,die alleen vertelt wat hij kwijt wil hoewel hij voortdurend aan het woord is.
25-02-09, 08:23
Njit
De juiste benaming voor dit soort winkels is 'Tourist Traps'. Je vind ze vooral op de International Drive en de 192. Schreeuwerige borden buiten met hoe goedkoop ze wel niet zijn. En inderdaad, nergens een prijs op. Betaal iig nooit de prijs die ze als eerste noemen. Afdingen is hier gewoon verplicht.
02-03-09, 02:30
Marco Stern
Re: Laptop
De Circuit City is nog 7 dagen open, maar is vrijwel overal leeggekocht. Ik heb er zojuist nog wat leuke cd's kunnen scoren met 70% korting.
02-03-09, 22:54
JKG
Circuit City nog 7 dagen open? Dat is jammer, had gehoopt op uiterlijk eind maart wat in eerste instantie ook de bedoeling was... zit pas over 2 weken in Amerika en dan zijn de deuren dus echt dicht? Helaas pindakaas, maar het beste is vast toch al weg :)
09-06-09, 08:32
breaker9240
Iphone
Hoy allen!
Aangezien de Iphone in de states veel goedkoper ligt wil ik me deze daar misschien wel aanschaffen!
Maar is het mogelijk eentje daar te kopen en hier bv op een belgisch netwerk te laten werken? (mobistar dan)(ben van Belgie he ;))
Is het mogelijk een iphone te kopen zonder abbo ginds? Of kan ik het omzeilen ofzo?
groetjes!
09-06-09, 08:58
Njit
Re: Electronica kopen in Florida
Je kan in de USA enkel een iPhone kopen met abonnement (AT&T). Maar ik zou even afwachten wat de tweedehands markt gaat doen na de introductie van de 3GS. Ik verwacht dat de 3G massaal te koop wordt aangeboden. Als je niet perse de nieuwe wilt dan kun je die waarschijnlijk goedkoop simlock vrij kopen in Belgie (1 van de weinige Europese landen die de iPhone Simlockvrij aanbied).
15-06-09, 21:42
breaker9240
Zijn er mensen die een iphone of een andere smartphone in de states gekocht hebben?
16-06-09, 13:31
Sanibel
Re: Iphone
Bij de Premium Outlet stond zo'n los standje tussen de winkels in waar je sim-lock vrije Iphones kon komen ff uit mijn hoofd waren ze $ 550,00
16-06-09, 13:34
Njit
Simlock-vrije iphones die je koopt in de USA moet je mee uitkijken. In de USA worden ze ALTIJD met een simlock verkocht (in tegenstelling tot bijvoorbeeld belgie of italie). Ze zullen dan ook software-matig geunlocked zijn. Met een update van je firmware moet je dan maar hopen dat je nog steeds kunt bellen...
16-06-09, 13:40
pascalbrouwers
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Njit
Met een update van je firmware moet je dan maar hopen dat je nog steeds kunt bellen...
Ga ermaar vanuit dat je dat niet zult lukken :-\"
En ik weet er alles van.
P
16-06-09, 15:08
AlexFL
Ik heb mijn iphone3g vorig jaar juli in de vs gekocht, om die in nederland werkend te krijgen heb ik een paar maanden moeten zeulen met simadapters totdat de yellowsn0w unlock uitkwam
17-06-09, 08:40
breaker9240
Het is dus perfect gelukt heb jouw?
hoeveel kostje je iphone en waar heb je hem gehaald?
groetjes, sven
01-07-09, 17:02
Harold
Hai mede forummers;
vraagje, ik wil een nieuwe camcorder kopen, beetje up to date full hd enzo,
nou kost (wat ik wil) dat hier zo ongeveer vanaf 800 euries,
in de USA is het flionk goedkoper, maar het verschil is dat we hier PAL hebben en daar NTSC.
Heeft iemand hier ervaring mee; krijg ik problemen met afspelen/branden als ik een ntsc corder koop?
groetjes
Harold
01-07-09, 22:41
AlexFL
@breaker9240
Ja!
Ik heb mijn iphone gekocht bij de de appstore in de millenia mall, heb er toen 299$ voor betaald plus 2 maanden contract 150$ + 150$ contract opzeggen dus zo'n 600$ in totaal en daarmee deed ie het alleen op het at&t netwerk, of het dus aan te raden valt... geen idee, in belgie kosten ze misschien net zo veel en zijn ze meteen simlock vrij alleen waren ze daar erg slecht leverbaar. daarnaast moet je beschikken over een social security number om ze in de winkel te kopen, anders kun je eventueel tijdens je vakantie via ebay of craigslist zoeken naar iemand die ze via ebay aanbied.
Harold, in feite maakt het tegenwoordig niet zoveel meer uit, meeste tv's kunnen beide standaarden aan, als je filmpjes van de camcorder naar pc zet maakt het zowieso niet uit, het probleem gaat zich alleen om het direct af kunnen spelen op bv een PAL tv. converteren van ntsc naar pal kan bijna met elk videobewerk programma en zorgt voor een gering kwaliteitsverlies. Wel moet je rekening houden dat je wss in Nederland geen garantie hebt op je in de US gekochte camcorder, dus gaat ie na een week kapot, heb je pech of je moet al terug vliegen naar de vs :)
05-07-09, 23:24
jacqueline mol
Mobiel kopen in Amerika
Hallo, ik ben de dochter van Jacqueline, Dominique.
Ik had een vraagje. Is het handig om een nieuwe mobiel (ik dacht aan een Iphone ofzo) in Amerika te kopen? Omdat daar alles goedkoper is enzo..;-)
06-07-09, 09:47
1250
Een iPhone is tegenwoordig niet meer zonder abonnement in Amerika te koop!
Je zult er dus gewoon ééntje in NL moeten kopen!
06-07-09, 10:38
AlexFL
of Belgie :)
06-07-09, 10:54
Njit
Of in Italië ;)
06-07-09, 13:33
FloridaVerslaafde
Afgezien van de NTSC/PAL problemen zijn er natuurlijk ook de voltage "problemen". Die zijn meestal wel op te lossen met converters. Je televisie hier moet natuurlijk het NTSC afkunnen spelen. Ook is de douane meestal een probleem, als je gecontroleerd wordt. Ze kunnen vaak aan type aanduiding zien dat je camera uit Amerika komt omdat de type aanduiding vaak anders is dat de Europese uitvoeringen.
Mijn advies: Ga gewoon naar MediaMarkt of Saturn want die zijn meestal de goedkoopste en dat scheelt vaak niet veel met Amerikaanse uitvoering + de benodigde accessoires om hem hier draaiend te maken.
:cool:
08-07-09, 00:24
Harold
@ FloridaVerslaafde;
bedankt voor het advies!
hier in nederland kopen lijkt mij nu ook het verstandigst.
groet Harold
21-07-09, 18:13
Nadine De Neef
Aankoopbewijs electrische apparaten
Hoi
Klopt het dat je van elk apparaat een aankoopbewijs van hier moet hebben (oa camera / psp ...)
Heb ook gehoord dat in geval je die niet meer hebt je een foto kan meenemen met het voorwerp en een krant van een bepaalde dag hier in België om aan te tonen dat je het niet in Florida gekocht hebt.