Kun je op je TT one een in amerika gekocht sd kaart van Amerika gebruiken, dus met andere woorden zijn die kaarten universeel? :-k
Afdrukvoorbeeld
Kun je op je TT one een in amerika gekocht sd kaart van Amerika gebruiken, dus met andere woorden zijn die kaarten universeel? :-k
Heb er zelf geen ervaring mee, maar een SD kaart is een standaard en overal gelijk dus dat kan het probleem niet zijn. TomTom is een internationaal bedrijf, en de kaarten die je koopt in Europa moeten dus ook werken op een TomTom uit de USA en andersom.
Volgens mij is dit geen helemaal probleem. Wil je het 100% zeker weten gewoon even naar TomTom een email sturen, hun helpdesk is er vlug in een reactie, kan ik uit ervaring zeggen.
Thanks calypso, maar weet jij toevallig shops waar ik gunstig zo'n kaart kan bestellen?
Niet echt sorry, de mijne heeft alle maps.
Probeer een Google, of misschien TomTom USA?
Volgens mij zijn de maps zo wie zo alleen bij TomTom zelf te krijgen.
Ja heb inderdaad een 910. Heb hem pas 2 maanden,
en nooit een TomTom One gehad dus weet niet welke nu beter is.
Ik heb in het verleden me lam gezocht naar een SD kaart met Amerika erop, ben geweest bij BestBuy, CompUSA enz, maar nergens te krijgen.
Dus maar in Nederland besteld, en dat ging prima.
Het voordeel van de One is, dat hij kleiner is dan de 910, maar die is weer veel uitgebreider.
Eric
Bij een 910 heb je de USA-kaarten er al bij dacht ik?
De "Go"-serie is wel veel groter (met name dikker) dan de One-serie. Je kunt nu, omdat net de One-XL uit is, de One-V2 (met het zilver-grijze frontje) Europe betrekkelijk goedkoop krijgen want die wordt nu gedumpt.
~100 euro voor een complete USA-kaart, of minder voor een south-east kaart en je kunt vooruit.
Eric, op welk punt is de 910 dan precies uitgebreider? Kaarten? Info? Of luxe snufjes?
Hier heb je een product vergelijking TomTom
Kaarten zijn zo wie zo uitgebreider, omdat de 910 alle kaarten erbij heeft en de one niet.
verder heeft de 910 ook een harde schijf waarop je foto's en Mp3's op kunt zetten en dus ook afspelen. maar kijk maar eens bij de vergelijking op de link hierboven.
Vandaag vulde ik Tomtom 910 in bij Walmart.
Wat denk je? Kwam er een prijs naar voren, $448 ex taxes.
Omgerekend 332 euro.
Het is een on-line offer only.
Het wordt nu wel interresanter.
Groet Arie.
Dat is geen slechte prijs, maar omdat het allleen een online offer is, moet je hem laten opsturen, en dan komt er import tax prijs bij.
De goedkoopste online prijs in NL is € 399,00, en dan heb je ook geen problemen met service.
Eric
Let wel op dat het site to store verzenden nog erg beperkt is. Dit kan lang niet naar alle winkels. Wel naar je verblijfadres in de US. Wij hebben zelfs al spullen naar campings laten versturen. No problemo !
Hallo Allemaal,
Ik had even een vraag over de TomTom. Ik lees dat er best wel veel van jullie een TomTom mee op vakantie nemen. Nu heb ik er ook een aan geschaft. gaaf ding. Maar nu hoor ik dat je deze aan moet melden of zo iets. Omdat je 'm mee neemt naar Amerika. En dat je er een verzekering voor moet afsluiten. Wat diegene er precies mee bedoelde weet ik ook niet. Weten jullie hier iets over of van af?
Groetjes,
Bowie13
Ziets is toch gewoon meeverzekerd bij je reisverzekering net als camrea`s en lap tops.
Ik zou wel even een copie van het aankoopbewijs mee nemen voor de douane.
Misschien werd bedoeld dat je als je in Amerika bent de Tom Tom zichzelf "aan moet melden" bij de sateliet.
Je moet daar even de instellingen wijzigen. Het kan wel even duren voor dat dit gebeurt is dus neem er even de tijd voor aldus de tom Tom service desk.
Als je een GPS meeneemt naar de andere kant van de wereld dan moet hij eerst alle satellieten inlezen die daar aan de hemel staan. Dat kan idd even duren. De eerste keer dat je het apparaat aanzet dus even geduld hebben (je kan de functie 'GPS Status' gebruiken om te zien of je ontvangst hebt). Hier hoef je dus verder niks voor aan de instellingen te veranderen.
Welk type heb je aangeschaft? Waarschijnlijk zul je ter plekke ook van kaart moeten wisselen.
Onze Tomtommert werkt niet met losse kaarten en daarom moet je de instellingen dus wel veranderen.
Als je hem in gebruik neemt hier in Europa wordt er ook gevraagd welke kaart je wil gebruiken.
Het zal idd. van type tot type verschillen.
Ik heb een TTG910 en al 2x gebruikt in de USA. De eerste keer dat je hem overzees aanzet duurt het inderdaad iets langer voordat je een fix hebt, maar het verschil is marginaal. Voordat we het terrein van de autoverhuurder af waren was de positie al bepaald.
Klein tipje:
Zet je TomTom meteen aan als je de luchthaven hebt verlaten, en op weg bent naar de auto verhuurder.
De tijd dat jij je auto aan het halen bent kan hij verbinding zoeken.
Heeft dit jaar ook bij mij geholpen.
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem.
maar toen hadden we een voordeeltje, ik wist de weg naar het hotel zonder tommie...
Ik heb de tomtom op mijn mda staan.
Software "kopen", installeren en het werkt meteen.
Voordeel als je dit hier doet, kun je alle hotels van te voren programmeren.
Dit werkt super.
Tom is voor ons bijna onmisbaar geworden :( :-k
:lol: Pascal
We hebben de TT910 aangeschaft. Ik heb natuurlijk al gekeken naar de Amerika kaart. En hij heeft alle hotels al kunnen vinden. Die hebben we dus ook al vastgezet. Er staat echt van alles in. Tot nu toe ziet het er geweldig uit.
Dit kreeg ik te horen van de service desk van Tom Tom.
Hoofmenu -wissel voorkeuren-beheer kaarten-wissel kaart.
Dan tik je op het scherm USA aan.
Klopt dit niet of zijn er mensen met andere ervaringen vertel vertel.
Kunnen we weer wat bijleren.
Dit klopt helemaal. Je hoeft alleen de kaarten te wisselen. Voor de rest hoef je niks anders in te stellen. Je kunt er nog voor kiezen om de afstanden en de snelheid in mijlen in te stellen maar dat is persoonlijk (zelf laat ik het gewoon in km's staan).
Kan geen kwaad om van te voren alles een keer op te zoeken. In Florida hebben veel wegen andere namen. Tomtom kent er dan maar 1tje.
Bijvoorbeeld de Irlo Bronson Memorial Highway/Spacecoast Parkway (192)
Naast de kaartwissel lijkt het me verstandig om ook een taalwissel in te geven. Niet alleen worden de Amerikaanse straten duidelijker uitgesproken met een Engelstalige stem, maar ook is het wel handig om de eenheden op mijlen te zetten, i.p.v. kilometers. Daardoor is er geen verwarring met de borden en de mijlenteller op je auto. Het is even wennen, maar het voorkomt misverstanden.
Je moet wel via het menu (ik dacht uit m'n hoofd) wijzigen voorkeuren/wissel kaart. Of je moet eerst nog toon alle menu opties aan klikken voordat je wissel kaart krijgt.
Maar na wissel kaart kan je dus amerika aan klikken en dan kan je alles van Florida vinden. Dit is in ieder geval bij de TT910. Op de website van TomTom zelf staat de handleiding uitgebreider dan als je bij de TomTom krijgt. Deze kan je opslaan als pfd bestand. Succes.
Ik heb nog nooit een taalwissel gedaan.
Gewoon in het Nederlands.
Werkt goed.
Als je je en beetje voorbereidt, heb je geen problemen met uitspraak etc.
KM zet ik ook nooit om in mijlen.
Voor mij werkt het beter om het in km te laten staan.
De verkeersborden geven het natuurlijk in mijlen aan, en mijn tomtom in km.
Km kan ik beter inschatten hoe lang iets gaat duren.
Teven wen ik zo ook aan de mijlen.
Ik probeer natuurlijk ook de verkeersborden te volgen.
1 mijl duurt natuurlijk veel langer dan 1 km.
Maar bij km weet je snelelr hoe lang je erover gaat doen ( gevoelskwestie)
Ieder natuurlijk datgene hij gemakkelijk vind.
Pascal
Over 3 weken gaan we dan eindelijk naar de USA! We huren daar een auto en nu was ik van plan mijn TOM TOM One mee te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik hier iets voor downloaden? Zo ja , waar? En hoe krijg ik dit geinstalleerd?
Een heleboel vragen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Kan je je antwoord niet te moeilijk maken ajb! Ben vrouw en blond :0)dus al te ingewikkelde computertaal snap ik niet!
Alvast bedankt!
Via het programma TomTom home wat je hebt gehad kun je tegen betaling kaarten van de USA downloaden en op je Tommetje zetten.
Er bestaan deelkaarten van de VS, maar als je van plan bent om in de toekomst nog wel eens vaker te gaan, kun je voordeliger de kaart van héél Amerika + Canada aanschaffen.
Eric
En de kaarten zijn bij TomTom nu tijdelijk goedkoper. Heel Amerika heb je voor €80,-
Suc6
Let alleen wel op dat je na het downloaden en installeren van de maps op het kaartje, je de stemmen er ook bij zet. Dat was ik dus vergeten en vervolgens had ik dus in Florida een "stomme" tomtom one #-o
hahaha oh wat erg !! Dat moet je dan ook maar weten.
Nicole
Hier misschien ook een dom vraagje,maar zit niet zo in de tomtom's,maar als je dus een "goedkope" tomtom hebt kun je altijd de kaart van bv florida of heel Amerika downloaden of geld dat pas voor een bepaald soort tomtom? (overweeg namelijk ook om een tomtom te kopen voor onze reis in Augustus)
Domme vragen bestaan niet hoor. En de kaarten kun je voor alle types downloaden.
Voor de dure types (TomTom 910) hoef je ze niet te downloaden want daar staan ze al op :)