Goed te lezen mriekje!!
Dat wordt dan een goedkope autodeal :-)
Afdrukvoorbeeld
Goed te lezen mriekje!!
Dat wordt dan een goedkope autodeal :-)
Is er iemand die ons kan vertellen hoe het met de emerald isle is gesteld op Miami airport.
Alvast bedankt...
Een vraag aan ervaren National Emerald Aisle gebruikers. Ik heb voor het eerst een auto bij National gereserveerd en gekozen voor de Midsize en dan een auto kiezen uit de Aisle. Geboekt via National.co.uk. Bij de bevestiging staat nu dat ik me moet melden bij de National Car rental counter. Staat ook in mijn Emerald gegevens, waar de reservering netjes staat vermeld. Ik dacht dat ik met mijn bevestiging en Emerald pasje rechtstreeks kan doorlopen naar de Aisle. Kan het misschien zijn dat ik me bij de counter moet melden omdat ik voor het eerst van deze service gebruik maak? Of kan ik het gewoon negeren en naar de Aisle doorlopen. Wie het weet......
Volgens mij kan je als Emerald member gelijk naar de Emerald aisle en daar je auto kiezen. Tenminste zo doe ik het altijd en dat gaat altijd goed.
De vraag is: Wát staat er op je reservering? :confused:
Als daar staat: Melden bij de counter dan is het duidelijk. :o
Anders zou er staan: Loop gelijk door naar de garage en de Emerald Isle. ;)
Één ding scheelt wel, bij de National balie staat vrijwel nooit iemand. :cool:
Thanks Corrus. Ik meld me deze eerste keer op MCO wel bij de Counter en ga er van uit, nadat ze rijbewijs en CC hebben gezien en gecheckt, dat ik dan de volgende keer wel kan doorlopen. Ik vond het al een beetje raar dat ik bij de boeking op de co.uk site , nadat ik mijn Emerald nummer had ingevuld niet meer voor pre-paid kan kiezen en alleen bij aankomst kan betalen. Dat was ik al jarenlang bij Alamo en Hertz niet gewend namelijk.
Emerald aisle Miami: ervaring 19/7 jl., veel mid en full sizes en 1 SUV Hyundai Santa Fe met slechts een paar mijl op de teller. Driemaal raden welke ik nam......
Hoe gaat het op Sanford als je Emerald member bent? Ik heb begrepen dat daar geen Emerald aisle is.
Mag je daar ook zelf kiezen en kun je gelijk naar de garage?
Sanford heeft geen garage, er is een parkeerterrein waar de auto's in een genummerd vak staan, bij de balie wordt je huurauto toegewezen ...
Dank je Sonja!
Zaterdagavond na 4 weken heerlijk 'cruisen' door Florida mn auto, geboekt middels de welbekende error-fare eerder dit jaar, weer ingeleverd en inderdaad stond op het receipt die mooie lage prijs. Uiteraard was dit wel iets hoger omdat je een mid-size boekt incl volle tank en uiteindelijk bent weggereden in een SUV met een grotere tankinhoud.
Omdat onze oorspronkelijke vlucht van vrijdag was gecandeld ivm Hurricane Matthew heb ik middels de National App de huur met een dag verlengd. ( die App is echt superhandig overigens ).
De extra dag autohuur kwam uiteindelijk op $ 0,03 :o
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...62&oe=586299E9
Waar kan je je auto ophalen in Sanford? Waar staan de auto's en is de balie verder weg dan bijv. Alamo?
De auto's staan tegenover terminal, houdt er wel rekening mee dat de keuze beperkt is in vergelijking met MCO
MCO zal groter zijn, maar v.w.b. keuzemogelijkheden valt het op Sandford wel mee hoor. Afgelopen jaar een zee van keuze bij Alamo Sandford. (zie reisverslag 2016 voor wat info en foto's)
Volgens instructies op een ander forum, vanavond een auto gereserveerd bij National (Emerald Club)
MCO 18-12-2018 tm 02-01-2019 voor $ 485 te betalen bij afhaling, dus laat die dollar nog maar zakken..
ik hoop natuurlijk een fraai exemplaar te kunnen uitkiezen tzt. Ik word nl erg blij van een gave auto.
ter info
en korte uitleg over de Emerald Club
De Emerald Club is een loyalty programma van National Car Rental. National behoort samen met Alamo tot Enterprise Holdings, een grote speler in de autoverhuurwereld.
Hoe werkt het
Vrij simpel, je huurt een midsize (ICAR) en je mag een auto kiezen uit de Emerald Aisle. In de Aisle tref je allerlei auto’s maar altijd minimaal een midsize.
Overige voordelen
- Gratis tweede bestuurder.
- Meteen naar de garage om de auto te kiezen.
- Sparen voor gratis huurdagen
Als je iets meer moeite doet voor je inschrijving krijg je gelijk Emerald Executive Club status en heb je nog meer keus, omdat je dan niet alleen uit de standaard aisle mag kiezen, maar ook uit de executive rij.
Bovendien kun je deze status dan ook matchen bij andere verhuurders (bv Hertz) zodat je daar ook gelijk een hogere status en dus luxere autos kunt kiezen.
Dat vraag ik me ook af...
Zolang je maar voldoende verhuurdagen hebt is het geen enkel probleem,
Tot aan Executive Elite aan toe (Pieter wel bekend)
"Groot" praten helpt helemaal niks bij die guys.
Dit staat op de site van National:
Emerald Club Executive®
Emerald Club Executive® status is yours with 12 paid rentals or 40 paid rental days in a calendar year. You'll enjoy all the benefits of Emerald Club® membership plus a higher level of privileges
Emerald Club Executive Elite®
Emerald Club Executive Elite® status is attainable with 25 paid rentals or 85 paid rental days in a calendar year. You'll enjoy all the benefits of Executive status
Wij zijn National emerald executive geworden op basis van onze creditcard, was even iets invullen via de site van National en het was geregeld.
Niks geen moeilijk gedoe hoor...ging heel makkelijk.
Als je deze link volgt om je te registreren krijg je gelijk executive status.
https://www.nationalcar.com/en_US/ca...l?locale=en_US
vervolgens bij boeken nadat je geregistreerd bent kies je Standard contract i.p.v. master card elite (voor betere tarieven) of je gebruikt een van de volgende codes:
- 8572130 (Flying Blue lid)
- 5005946 (International Point of Sale)
- 8572158 (Visa Canada)
Je kunt zelf kiezen welke je het goedkoopste tarief geeft.
met coupon code NDA2324BR krijg je nog eens max $30 extra korting op je boeking.
Als je eenmaal EC executive status hebt bij National kun je ook een status aanpassing vragen bij Hertz. I.p.v. Gold status krijg je dan Five Star status voor nog meer voordelen.
Wij hebben geupgraded met een mastercard platinum.
Toch nog een vraag.. een gewone creditcard van ABNAMRO zal niet genoeg zijn.
Is dan de ABNMARO Gold gelijk aan de Platinum?
Kun je je bestaande account aanpassen of moet je de link volgen en een nieuw account aanmaken?
Dat is niet helemaal waar, want je zult toch echt met het aantal huurdagen je status naar Executive moeten opbouwen :
"..You'll find that just a few rentals a year will be very rewarding - introducing Emerald Club Executive SM and Emerald Club Executive Elite SM... "
@penpe: begin je de discussie weer opnieuw?
Nogmaals, het is NIET nodig om vooraf dagen op te bouwen naar EC Executive als je je aanmeldt om EC member te worden. Je kunt aanmelden als EXECUTIVE middels de instructie welke al eerder is gegeven.
Je kunt eigenwijs blijven volhouden dat het niet waar is, maar ik kan je verschillende mensen noemen die het wel gelukt is, inclusief mezelf, dus kap aub met onzin te verkopen en mensen in de war te brengen.
Inmiddels heb ik gisteravond, ondanks dat ik al Executive ben, de instructies van Terpies gevolgd en krijg inderdaad een melding dat mijn 'Driver information is updated' dus blijkbaar is het zo toch mogelijk. Is in feite net zoiets als die 'glitch' die ze een aantal jaren geleden hadden net die onwijs lage foute tarieven voor autohuur...
Het feit blijft dat , zie de teksten op de afbeelding, je ( normaliter ) toch die status moet halen door huurdagen...
https://scontent-mia3-2.xx.fbcdn.net...dc&oe=5B8DF1D6
Dank je wel Pieter voor je bevestiging. :up:
Als je als EC Executive member blijft huren kan je (zoals je kunt zien op de screenshot) na 25 rentals of 85 huurwagen per jaar upgraden naar Executive Elite status waar nog grotere/luxere auto klassen staan (die je overigens ook kunt meenemen na een upgrade prijs als je Executive status hebt, de upgrade prijs staat per auto vermeld).
Mijn persoonlijke ervaring leert overigens ook dat ze wel gek zijn om je na een jaar je Executive status af te nemen als je niet voldoet aan de Rental conditions die horen bij Exexcutive status, want ze weten ook dat je je gelijk weer kan aanmelden voor een nieuwe Executive status. Ik heb zelfs nog niemand gehoord die terug gezet is van EC Executive naar gewone EC (Wel van Elite naar Executive, maar dat snap ik wel).
Vandaag (uiteraard zonder veel problemen met de EC executive membership status (want ik heb nog nooit gehuurd bij National!!)) in Miami auto opgehaald. Veel keus op zowel de EC aisle als de EC executive (met als klap op de vuurpijl een Dodge charger en maar liefst 2(!!) Mustang convertibles, helaas vielen die auto’s af in de keus (mede door gebrek aan kofferruimte vielen de Mustangs af, en bovendien hebben we thuis een flink aantal jaren een cabrio gereden).
In de aisle veel Nissan Rogue, een stuk of 3 Hyundai SantaFe een jeep compass en ook een Nissan Pathfinder. Ook stonden er een viertal minivans, en een groot aantal sedans.
Na even een praatje gemaakt te hebben met een greeter heb ik toch maar even gevraagd of ze toevallig nog een Ford Explorer hadden staan...binnen 6 minuten stond ie klaar...dus die hebben we maar meegenomen. Wat een geweldige bak...7 seater met full opties (inclusief navigatie, Sirius, parkeercamera, leer en glazen daken, 4wd met terrein keuze stand).
Hier gaan we ons de komende weken prima in vermaken. Had al even gekeken, maar toch een ander kenteken dan die van @penpe.
Ah, cool !!! Dus vragen loont ook ;-) ! Ik ben Executive Elite (overigens ook zonder ooit bij National gehuurd te hebben), dus hopelijk levert dat komende zomer ook iets leuks op. Ik ga in ieder geval vragen dus ! En je had dus standaard MidSize gehuurd ?
Ik heb ook via de link geprobeerd de executive status te krijgen. Inloggen is gelukt. Waar kan ik nu mijn status vinden? Ik zie dat executive namelijk nergens terug?
Als ik reserveer blijf ik alleen emerald aisle zien?
Even voor de zekerheid.... ik ben zeer handig met vanalles opzoeken, goedkoopste tickets enz maar op een of andere manier heb ik toch hulp nodig bij de autohuur voor onze vakantie dit jaar. Alamo is te duur dit jaar. Daarom National.
In mijn profiel staat EC emerald club
En MasterCard Elite met het koffertje ervoor.
Ik neem aan dat er bij executive wat anders had gestaan? Of zou de link per 1 juni niet meer werken?
Ook met reserveren kom ik op de gewone emerald aisle uit en niet op de executive. Doe ik iets verkeerd?
Een fullsize auto is namelijk perfect voor ons drieën.... zelfs midsize SUV vinden wij al voldoende (gaan we eigenlijk voor)
Je moet het vinkje weghalen bij de MC elite. Je vult geen verdere contractcode in. Anders krijg je een te hoge prijs. Je kan ook nog kijken of de Visa Canada code je een goedkopere prijs geeft, maar omdat je die kaart niet hebt zou ik dat niet gebruiken, tenzij de korting echt hoog is tov Standard code.(bij mij gaf de Standard (dus geen) contract code exact dezelfde prijs als de Visa Canada code).
vervolgens vul je als couponcode NDA2324BR in (staat onder options) voor nog eens max $30 korting.
dan selecteer je een midsize sedan (aisle choice) waarmee je dus keus hebt uit de EC aisle.
als je EC executive status hebt (wat je hebt volgens je profiel) staat er dus ook in je reserveringsbevestiging ‘please proceed to the EC executive aisle’. Hierdoor heb je dus keus uit zowel de EC aisle als de EC executive aisle.
Dank het is inmiddels gelukt!
Heb je een mooie prijs kunnen krijgen? :up:
Circa 28 euro per dag. Wij zijn er blij mee!
Iemand een idee hoe dit met kinderstoel gaat die we ook moeten huren? We kiezen een auto uit en dan? Ergens melden? Ik weet dat een stoel kopen waarschijnlijk goedkoper is, maar met een 1,5 jaar oud kindje geen zin in gedoe na een lange reis. Kosten 66 dollar voor circa 2,5 week
Je zou een mailtje naar National kunnen sturen met je vraag...dan hebben ze een stoeltje klaarstaan als je je auto hebt uitgezocht. Meeste auto’s hebben isofix bevestigingsankers in de auto, dus monteren is waarschijnlijk geen probleem.