En dat terwijl Transavia juist een van de strengsten is.
Bij JAF maken ze op Brussel nergens wat van. In Florida is de afhandelaar wel streng
Afdrukvoorbeeld
Op mijn vlucht met Transavia werden anderen wel gecontroleerd en kregen dan zo'n "approved" labeltje aan hun bagage. En naar mijn rugtas werd niet eens gekeken, heel vreemd.
Dank jullie wel voor de reacties. Heen vlieg ik Economy, terug Comfort, maar even kijken of het gaat lukken om onder de 6 kg te blijven...
Oh ja, werd het gecontroleerd voor de douane? M.a.w. kan ik er dan na de douane nog een stapel tijdschriften bij stoppen zeg maar? Of wordt het dan voor de gate nogmaals gewogen?
Bij ons op de terugreis tijdens het inchecken van de koffers.
Cindy, op de heenreis vlieg je toch met ArkeFly? De afgelopen 3 keer dat wij met hun naar Sanford vlogen hebben ze nooit naar onze handbagage gekeken en dus ook niet gewogen.
Nee, heen en terug met Jetair, die nemen het over in de winter... Ben er niet zo blij mee, want bij Arke maakt het gewicht niet uit, alleen de afmeting.
En dank je Marjolijne, dan koop ik mijn tijdschriften wel op Schiphol, en niet van te voren.
Oh da's wel jammer ja. Begint nu lekker op te schieten voor jouw, lekkerrrr!
Ja, nog 34 dagen :D
Cindy, onze handbagage is de laatste keer zowel op de heen- als op de terugreis niet gewogen hoor bij Jetairfly..... Zoals ik in mijn blog ook schreef had ik ook nog een heuptasje om en Hannie had een schoudertas, werd ook niets over gezegd. Misschien hadden we gewoon mazzel ;)
Oh ja, dat is ook zo Bieg! Was dat alweer helemaal vergeten :)
Ga gewoon proberen om me zoveel mogelijk aan de bagagelimiet te houden, kan desnoods altijd nog opladers enzo in de koffer doen (liever niet, want je weet nooit...)
en dan zie ik het wel.
Cindy, mag ik jou vragen hoe het reserveren van stoelen bij jetairfly precies gaat, mocht jij dat gedaan hebben? Op de site van jetairfly lees ik dat dat 14 dagen van tevoren kan en op mijnarke.nl lees ik dat het 60 dagen van tevoren kan...... En gaat dit dan via de site van jetairfly of via mijnarke? Het betreft een "omgeboekte" vlucht van arke naar jetairfly in maart.
Natuurlijk mag dat Inge. Ik heb stoelen gereserveerd via de link in "mijn Arke" dan kom je vanzelf op de juiste site terecht. En dat kon idd 60 dagen van te voren.
Ik had ook een "omgeboekte" vlucht van Arke naar Jetairfly, maar dan in februari.
Let wel: er staat vermeld dat je een "type stoel" reserveert, en geen stoelnummer. Dus als je een stoel aan het gangpad kiest, reserveer je dus een stoel aan het gangpad, maar dat wil niet zeggen dat je ook dat stoelnummer krijgt. Beetje jammer, maar durfde de gok toch wel te wagen voor EUR 5,=
Dank voor je antwoord! Vandaag nog 61 dagen, dus dan gaan we morgen maar eens proberen of het lukt.... :D Voor ons is het belangrijkste dat we met z'n drieën bij elkaar zitten (met dochter van bijna vijf), dus ben benieuwd hoe je dat kan reserveren. Dat je geen vaste stoelnummers boekt had ik idd gelezen.
Graag gedaan en succes! Denk dat als je dan 3 stoelen naast elkaar reserveert, dat je dat ook krijgt, maar kan dus op een andere rij zijn als je aangeeft.
Je krijgt in principe de stoel welke je reserveert. Het zinnetje dat je stoelnummer kna afwijken is alleen om zich in te dekken als er een ander toestel wordt ingezet waarbij je op een andere stoel terecht komt.
Oh, ik had het anders begrepen. Super als het wel zo is hoor. Maar in mijn bevestiging van mijn stoelreservering staat dit: Attentie:Plaats type: opgelet! Wij werken niet met vaste stoelnummers maar met een keuze van type plaatsen m.a.w. heb je een keuze van een plaats aan een venster of wens je een plaats aan de nooduitgang, dan kan je deze keuze maken. Het stoelnummer dat je hiervoor krijgt ligt hiermee niet vast, maar wel je type plaats
Nou Cindy, helaas is het reserveren van stoelen niet gelukt. Wanneer ik binnen mijnarke.nl klik op de link om stoelen te reserveren word ik doorgestuurd naar de site van jetairfly en dan staat er "Oeps, er is iets fout gegaan". Ik heb het al op meerdere pc's geprobeerd. Het rare is dat op de site van jetairfly staat dat stoelen reserveren vanaf 14 dagen van tevoren kan en bij arke staat er dus vanaf 60 dagen van tevoren. Daar wees de medewerkster van arke die ik aan de telefoon had mij op, dat het dus gewoon nog niet kan bij jetairfly. Maar jij hebt toch ook langer dan 14 dagen tevoren je stoel gereserveerd?
Dat is gek! Bij mij kon het inderdaad 60 dagen van te voren, toen werkte die link ook gewoon. Uiteindelijk heb ik denk ik 45 dagen van te voren ofzo die stoelen gereserveerd.
Het is toch nog gelukt om stoelen, althans stoeltypes, te reserveren. Kennelijk is 60 dagen van tevoren toch niet helemaal 60 dagen van tevoren. Volgens de teller op Mijnarke.nl is het vandaag nog 58 dagen, maar nu werkte de link in ieder geval wel.
Oh wat fijn!
Vrijdag komt een vriend van mij aan op Orlando Sanfort en met hetzelfde toestel gaat mijn vrouw verder.
Wie weet of mijn vriend, als uitstappende passagier, en mijn vrouw, als instappende passagier, elkaar nog kunnen ontmoeten om even gedag tegen elkaar te zeggen?
Alleen buiten nadat hij de koffer heeft gehaald en langs de douane enzo is geweest.
Ik neem dat hij rechtstreeks uit Ams komt en nog via de immigratie moet?
Dan kan je elkaar buiten alleen treffen, maar waarschijnlijk is je vrouw dan al aan het vertrekken.
Hoi Frans,
Ron en ik hebben vorig jaar hetzelfde gehad. Ik vertrok en hij kwam aan, we konden elkaar alleen even bellen want ik was natuurlijk al door de douane...... Ik ben bang dat het dus niet gaat lukken!
Niet mogelijk idd.
Ik was er al bang voor, maar misschien zien ze elkaar van een afstand door glas of zo.
Ik heb afgelopen week het genoegen gehad om met JetAirFly te mogen vliegen naar Miami met een tussenstop op Brussel. We begonnen met een vertraging van 90 min. Toen we ruim op tijd na het inchecken zaten te wachten op het boarden kwamen er nog ruim 45 min. bij. Aan boord viel de beenruimte bij de comfortclass positief mee. Eerst een korte vlucht naar Brussel en ook daar weer flink wachten. 2,5 uur na gepland vertrek vertrokken we dan echt. We hadden sinds het inchecken niets meer gedronken dus toen we anderhalf uur na vertrek een glas champagne kregen was deze meer dan welkom. De service aan boord was prima. De i-pad, champagne, glaasje wijn bij een prima maaltijd en een lekker likeurtje bij de koffie. Verder heb je recht op 30 kg bagage en je krijgt een tasje met tandenborstel, sokken etc. Het feit dat we comfortclass vlogen voor slechts 40 euro extra per enkeltje maakte het lange wachten zeker goed. Ook zaten we vooraan in het vliegtuig, waardoor we sneller door de douane waren. Mijn hemel dat is echt doffe ellende daar. Megarijen en mega lange wachttijden. De terugvlucht had helaas ook ruim twee uur vertraging maar door de rugwind kwamen we gelukkig maar een half uur na geplande aankomsttijd aan. De service aan boord was terug ondanks de comfortclass wat minder. De vertragingen zijn zeker niet leuk maar de lage ticketprijs en de comfortclass maken een hoop goed.
Hallo Dolfijn,
Goed om te lezen dat de service aan boord prima was (wij vliegen in maart met Jetairfly), maar wel balen van de vertraging hoor. Ik vraag me af of dat nou aan de maatschappij ligt of aan de luchthaven.
Het ligt waarschijnlijk aan de maatschappij. Wij vlogen van AMS naar Orlando
Zowel heen als terug 2 uur vertraging.
Service in comfort is zeker ok, economy een stuk minder.
Er kunnen zoveel reden aan vertragingen ten grondslag liggen.
Op dit moment waait het bijvoorbeeld enorm hard boven de oceaan. Dit zorgt ervoor dat vluchten vanuit Europa naar de VS zo 45-60 minuten extra over een vlucht doen.
Een kist die te laat binnenkomt moet dan ook weer wachte. Op een vrije gate ondat deze reeds is ingenomen door een andere machine en dan gaat het maar door.
Ook afhandeling heeft er invloed op en zo zijn er nog tal van andere factoren te bedenken welke van invloed zijn op de daadwerkelijke vertrektijd van een machine. En dan heb ik het nog niet eens over technische problemen....
Fijn te lezen dat de vluchten op zich bevielen. Vertrek zelf over 3 weken. Hou de vluchten een beetje in de gaten, en zie helaas bijna elke week wel een vertraging...
Heen vlieg ik Economy en terug Comfort. Ben benieuwd ;)
Goed nieuws!
Voortaan mag je op alle vluchten van Jetairfly (met
JAF-vluchtnummer) 10 kg handbagage meenemen i.p.v. 6 kg
Dat zou mooi zijn, scheelt een hoop gepuzzel ;)
Het nadeel is dat je nu nog maar 15 kg ruimbagage mag inchecken.
En als tegemoetkoming mag je voor 49 euro wel 25 kg mee.
Ik kreeg net een mailtje.Citaat:
Fly Deluxe: more comfort on your flight
Opt for extra service and comfort thanks to the new
Fly Deluxe package*.
Wat is included?
25 kg of checked-in baggage instead of 15 kg
Champagne to welcome you on board
Meals created by a member of Jeunes Restaurateurs d'Europe
Free bottle of wine or beer and non-alcoholic drinks to accompany the meal
Separate check-in desk at Brussels Airport
Fast Lane at Brussels Airport and Priority Lane at Charleroi Airport
Belgian newspaper of the day on return flights to Belgium
A seat in the front section of the aeroplane
What is the cost of Fly Deluxe per flight?
€ 49 for adults
€ 9 for children under the age of 12
Zou die 10 kg ook gelden voor al geboekte vluchten? Dan ben ik er wel blij mee!
Ben overigens benieuwd naar de vertrektijd, ga over 2 weken en volgens mij heeft deze vlucht elke vrijdag vertraging... Vanmorgen ook weer dik 1,5 uur.
Net even met Arkefly gebeld. Aangezien ik bij hun geboekt heb maar met Jetairfly ga vliegen leek het me wel handig! Je mag inderdaad 10 kilo handbagage meenemen en 20 kilo ruimbagage. Ik vlieg overigens vanaf Amsterdam.
Heb ook maar even gebeld. Het controleren gebeurt natuurlijk bij het inchecken, en daar gaan ze niet kijken wanneer je geboekt hebt. Logisch eigenlijk, duh ;)
Ben er blij mee, 10 kg handbagage, en 30 kg ruimbagage moet lukken haha.
Hallo Bieg, bedankt om dit even mee te delen. En tof dat we dezelfde terugvlucht nemen! Weet je misschien ook of we nu echt een tussenstop maken in Miami tijdens de terugvlucht?
Hallo Dreamer, graag gedaan! We hebben echt een tussenstop op Miami op de terugweg, de afgelopen drie keer dat ik deze vlucht maakte mocht iedereen gewoon blijven zitten dus je hoeft waarschijnlijk het vliegtuig niet uit ;). Als je me wilt herkennen op het vliegveld moet je maar even op mijn blog kijken voor de foto...... mag wel hoeft niet haha!
Wij hebben ook geboekt met jetairfly voor een vlucht in maart naar Miami. De initiële geboekte vlucht vertrok om 9u in Brussel en is ondertussen veranderd naar 16.20. Best wel laat vertrekken voor zo'n lange vlucht... Spijtig want het maakt de vlucht een stuk minder aantrekkelijk.
1620 is toch de tijd van aanvang van de terugreis?
16u sorry:
09/03/2015 JAF 121 Dep BRU Brussels 16:00
Arr MIA MIAMI 21:20
...i.p.v./au lieu de/instead of: BRU 09:00 13:20 MIA