Re: Florida per camper / campings
Wij hebben 17 jaar geleden rondreis gemaakt per camper. WAs echt een super vakantie. Van te voren een route gemaakt, maar langer gebleven waar we het fijn vonden en gauw verder waar we het minder vonden. We hadden toen nog geen kinderen. Keken waar een koa camping was en gingen daar dan heen. Altijd supercampings gehad.Zelf zou ik met kinderen liever in hotel ,of bungalow gaan vanwege beperkte ruimte camper.Camper was wel luxe.
@Sandra007 Let wel op dat met 5 volwassen je toch al een flinke camper moet huren. Dit is puur om voldoende ruimte te hebben zodat iedereen normaal kan slapen. Daarnaast is het verbruik van een camper ook niet gering. Ik vraag me af of het dan niet goedkoper is om met hotelkamers te werken. Je kan dan ook denken aan bijvoorbeeld suite hotels waar je 2 slaapkamers hebt en een slaapbank. Vaak hebben deze hotels ook een keukentje waar je kan koken. Denk bijvoorbeeld aan Extended Stays, Hyatt place, Comfort Suites, etc.
Ga maar eens Googlelen en je zal genoeg vinden.
@Ebelix; Misschien is mijn antwoord niet duidelijk geschreven maar wij hebben geen camper gehuurd. We hadden op onze rondreis altijd twee hotelkamers.:)
@AnneCh Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de verkeerde naam gepakt. Ik heb het in het orginele bericht aangepast. Sorry voor de verwarring.
Ik vraag me af of zelf koken echt goedkoper is.. Ik vind boodschappen en dan doel ik op " echt eten" erg duur in Florida.
onsje ham 6 dollar.. Ik gluur ook vaak mee bij de walmart en een karretje, met naar mijn mening niks bijzonders kost al snel 400 usd.. Maar ik kan me vergissen, wij zijn maar met 2 en San heb je niks aan alle mega verpakkingen.. Ben overigens wel benieuwd naar de uitkomst van de vraag.. Want campsides zijn ook best prijzig kan ik me herinneren.. Maar voor ons is bijna alles duurder dan een hotel...ik heb motels bezocht van 15 euro per nacht.. En ook dit jaar betaal ik voor 17 nachten hotel 731€ Voor ons 2.. Daar heb ik nog geen villa voor gezien....
Wij hebben een aantal jaren terug een camperreis gemaakt, door een deel van de USA en als afsluiter een week in Orlando.
De camping (we hadden niet een hele dure) was volgens mij iets van 50-60 dollar per nacht.
Hierbij komt dan ook nog je camperkosten.
Ook hadden wij de laatste week nog een auto er bij gehuurd.
Hotels zijn vaak goedkoper.
En wij waren met 3 volwassenen en 1 kind in een 30ft camper, en dat was al vrij vol, vooral bij slecht weer.
Als iemand voorin 's nachts zijn teen bewoog, ging het achterin ook schommelen...!!
Zoek anders hotels uit met 1 of 2 slaapkamers, het is even zoeken maar ze zijn er vaak wel.
Wij hebben ook al meerder keren hele goedkope hitels gehad , en ook allemaal goed. Alleen op de campings heb je natuurlijk prachtige plaatsen, vooral op Sanibell en Marco island en the keys....we gaan het gewoon proberen. Bevalt het niet, kunnen we altijd weer in een hotel. En ik zal mn ervaring wel posten op het forum tzt
Camper Rondreis met gezin in juli 2018
Ik hoop dat ik hier op de juiste peiler zit. Wij, gezin met 3 kinderen van 7,6 en 4 willen in juli een rondreis maken in Florida. We twijfelen alleen nog of we dat willen doen met een camper of via een fly/drive constructie.
Zijn er veel campings onderweg en wat zijn de prijzen daarvoor gemiddeld met een camper? Of is het beter om onderweg in motels te overnachten ivm de warmte, en kunnen wij dit ter plaatse boeken?
Verder denken wij aan een periode van 3 weken. Is dit lang genoeg om iig de Everglades, Disney, Miami en de Keys te bezoeken?
Alvast dank voor de reacties
Re: Rondreis met gezin in juli 2018
Rondreizen met de camper worden niet veel gedaan in Florida. Zie hier een topic met een vergelijkbare vraag: http://www.floridaforum.nl/showthrea...da-juli-aug-18
Re: Rondreis met gezin in juli 2018
Florida met een camper zou ik zelf ook nooit doen. Afstanden vallen en mee en op bijna elke straathoek wel een hotel te vinden.