Hoi Peterwoudje! Ik ben even de weg kwijt, maar ik heb ergens op dit Forum gereageerd op jou. Ik denk bij "even voorstellen" of zo. Ik zal niet weer het hele verhaal vertellen, maar wij hebben een huis in Naples gekocht. Ik heb een verzekeringsagent. Geen idee of hij zo ver uit de buurt zaken mag doen, maar als je interesse hebt of als ik iets voor je kan betekenen..let me know!
26-01-10, 11:19
peterwoudje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys
Mijn homeowners insurance ($850) dekt huis en inboedel tegen brand, waterschade (behalve overstroming) en wind (incl. hurricane).
Beste Koen,
Kun je mij aangeven hoe je de verzekering hebt geregeld en bij wie??
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francien
Ik heb een verzekeringsagent. Geen idee of hij zo ver uit de buurt zaken mag doen, maar als je interesse hebt of als ik iets voor je kan betekenen..let me know!
Hoi Fransien.
Graag ontvang ik info van je verzekeringsadviseur over de verzekeringen.
metvrgrpeter
27-01-10, 07:17
koenkamphuys
Re: Huis kopen in Florida-omgeving Davenport
Peter, ik heb op verzoek van de moderator je een berichtje gestuurd. Zijn er eigenlijk foto's van je huis, we zijn wel benieuwd natuurlijk. Voor in dit topic ....
28-01-10, 11:22
peterwoudje
Hoi Koen,
Ga probberen een foto van het showmodel te plaatsen, hoopt dat het lukt ben niet zo n computerman.
grpeter
29-01-10, 08:34
Marcelg
Re: Huis kopen - verhuizen naar Miami
Dit is een wat moeilijke vraag, er komt zoveel bij kijken, je zult gewoon naar MIA moeten en alles gaan bekijken en overwegen.
Er zijn heel veel perfecte buurten, maar dan is er weer de kans dat ze er alleen spaans spreken, kijk je naar gated comm, condominiums etc dan heb je weer te maken met maandelijkse fees en die kun je investering wel eens heel hard onderuit schoffelen, die lopen soms net zo hoog op als waar sommige mensen voor huren.
Dan heb ik het verder nog niet over de onroerend goed belasting en hurricane insurance (als je een hypotheek nodig hebt) dit zijn ook factoren die in de Florida je investering tegen werken.
Heel, ja heel veel mensen zijn hier verschrikkelijk de boot ingegaan, dus de huizen zijn goedkoper, persoonlijk denk ik dat het heel lang gaat duren voordat de markt flink gaat stijgen, ik denk dit omdat het over is met de oneindige hypotheken die zijn af gegeven en er zijn dus maar weinig mensen die hun eerste huis kunnen kopen, zelfs met de lagere prijzen.
Ik zou dus lekker naar MIA gaan en alles op je gemak bekijken en je eigen goed laten adviseren over all bijkomende kosten en regeltjes.
09-02-10, 12:03
peterwoudje
Wij willen graag onze ervaringen kwijt over onze makelaar die ons heeft geholpen bij aankoop van een nieuwbouw woning in davenport florida. Ze is dagen lang met ons op pad geweest en regelde werkelijk alles. Op zaterdagavond om 23.30 uur zaten we nog samen met haar bij de keukenboer. Nu het koopcontract getekend is hebbem we nog regelmatig vragen en kunnen altijd terecht. Ze gaat zodra de bouw begint alles controleren en zal ons voorzien regelmatig van fotos mbt de voortgang. Een dergelijke servie hebben wij nog nooit meegemaakt en om die reden durven wij haar gerust te adviseren.
>adresgegevens verwijderd<
09-02-10, 15:12
muriel
Niet vergeten dat je ook jaarlijks taxen moet betalen en deze zijn een stuk hoger dan hier op een huis van $300000 ak betaal je ongeveer $5000 per jaar en als je richting kust gaat verdubbel dan maar deze tax
GR
Muriel
13-04-10, 23:56
ejb
Re: Huis kopen in Florida
Kent iemand een goede MC in (de buurt van) Naples? Wij gaan binnekort weer op vakantie in Naples en willen eens kijken of we een leuke condo kunnen vinden die we ook goed zouden kunnen verhuren, maar een goede MC die dingen voor ons daar kan beheren/ regelen is dan natuurlijk wel essentieel.
05-09-10, 15:56
estatelover
Even voorstellen: estatelover
Ik ben een belg getrouwd met een amerikaanse. In october ben ik van plan naar de "Miami area" te gaan. Door de lage vastgoedprijzen had ik gedacht om er een appartementje of condo (minder dan 50,000$) te kopen. De bedoeling is om er af en toe eens op vakantie te gaan of eventueel te verhuren aan familie. Ik vind honderden appartementen die in aanmerking zouden komen maar de meeste "real estate agents" reageren echter niet op mijn vragen! Ik vrees dat ik ter plaatse alles zal moeten uitzoeken. Heeft iemand een tip om een betrouwbare agent te vinden in Miami?? Of een tip voor vastgoed in Miami in het algemeen??
05-09-10, 17:12
corrus
Re: Even voorstellen: estatelover
Condo's zijn wel voordelig op dit moment, maar laten we niet overdrijven...
Maar voor US$ 50.000,- en dan ook nog in de Miami area, kun je helemaal vergeten...
Ik zou me toch maar eerst beter gaan inlezen in dit soort dingen... want dat heb je duidelijk nog niet gedaan... :D
Een condo is hetzelfde als een appartement... (tenminste voor de verkoop)
05-09-10, 22:44
estatelover
Als ik op zillow.com selecteer op appartementen van minder dan $50,000 in Miami-Dade county met een minimum van 900 square ft en minimum 2 slaapkamers, krijg ik over de 400 hits. (waarvan er minstens 200 bruikbaar lijken!). Is dat dan zo onmogelijk?
05-09-10, 23:13
corrus
Niet écht héél onmogelijk... Echter misschien is het raadzaam om je af te vragen waarom de realtors niet antwoorden, zeker gezien het antwoord over de prijs wat ik je heb gegeven...
06-09-10, 13:12
estatelover
Ja, daar maak ik mij ook zorgen over. Op de 50 die aangeschreven heb zijn er maar drie realtors (kleintjes) die gereageerd hebben. Maar als ik U moet overtuigen van de werkelijkheid: hier is een voorbeeld van een condo van $25,000 (een vertaald bericht van CCN) http://www.express.be/business/?acti...&utm_campaign=
06-09-10, 15:19
Njit
Wel opletten op de voorwaarden:
Citaat:
The last time the unit sold was in 2005 when it went for $115,000. Why so inexpensive now? For one thing, it's a short sale, which the lender will have to approve. Also, the condo association's bylaws prohibit renters, so any buyers would have to want to live there.
06-09-10, 17:04
estatelover
De site dat ik doorgaf is maar een voorbeeld! Er zijn er zo 400 in Miami Dade ! Ik weet ook dat sommige van die condo's maandelijkse lasten hebben, maar daar heb je dan ook wat voor: Pool, bewaking, onderhoud... Ik geef toe sommige van die resultaten zijn "short sales" die een "approval" nodig hebben. Andere zijn direkt te koop!
De onroerend goed markt ligt geheel op zijn gat, al een tijd. Prijzen die je noemt zijn her en der wel mogelijk maar onder voorwaarden, of de kwaliteit is er naar, of het is (inderdaad) een short sale of iets dergelijks. Veel mensen die niet echt per se moeten verkopen, wachten de bui gewoon af en hebben de verkoopplannen even op een laag pitje staan. Met genoeg geduld en doorzettingsvermogen denk ik dat je wel tegen een mazzeltje kunt oplopen. Maar orienteer je goed op de buurt waar het staat, de voorwaarden en de bouwtechnische staat. Voor die prijs kun je ook een kat in de zak kopen.
07-09-10, 09:48
1250
mmm... en denk ook aan de belastingen die je moet betalen :wink:, wij hebben zitten kijken naar een villa maar waren ongeveer $20.000 per jaar kwijt aan onderhoud/belastingen enz.
07-09-10, 11:01
corrus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1250
wij hebben zitten kijken naar een villa maar waren ongeveer $20.000 per jaar kwijt aan onderhoud/belastingen enz.
En da's nog wel heel laag ingeschat... Meestal om je op rond de US$ 30.000,- uit.
07-09-10, 11:08
pzomerdijk
De vraagprijs is op dit moment niet het probleem. De vaste kosten per maand/jaar blijven en stijgen. Daar is in dit topic genoeg over te vinden. Maandelijkse kosten zijn al snel zo'n 1200 dollar per maand. Zet dat af tegen de huur van zo'n 700 dollar per week dan moet je al zo'n 20 weken verhuren om een beetje uit de kosten te geraken. Hebben we het nog niet over renteverlies op je geinvesteerd vermogen of rente/aflossing van de hypotheek. En die onroerend-goed-markt in Florida komt voorlopig volgens mij nog lang niet op gang ook al beweren sommige makelaars anders.
Ieder jaar kijken wij ook weer onze ogen uit wat vraagprijzen zijn voor soms nagenoeg nieuwe villa's... Gelukkig blijven we de emotie de baas en blijft het verstand nog steeds de boventoon voeren....
08-09-10, 07:06
koenkamphuys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1250
wij hebben zitten kijken naar een villa maar waren ongeveer $20.000 per jaar kwijt aan onderhoud/belastingen enz.
Ik weet niet waar je dat soort bedragen vandaan haalt, maar dat lijkt niet op wat ik destijds begroot heb en ook ongeveer kwijt ben.
Een hoop kosten zijn afhankelijk van de waarde van het huis. Zo geeft de vrager aan niet meer dan 50.000 te willen spenderen. Zelfs voor mijn property die in investering ongeveer 3x zo hoog lag, ben ik bij lange na niet dergelijke bedragen kwijt aan onderhoud en belastingen. Wellicht dat voor een villa van 3 ton een dergelijk bedrag in de richting komt, maar dat is niet waar de vraag over ging.
Mijn meest opvallende kosten: homeowners insurance $800/jaar; property tax, komt dit jaar uit op $1200 (dat is dus voor mijn huis; niet voor het condootje van estatelover). Je kunt in public records van je county (via de website van de county) terugvinden wat je aan belasting kwijt zult zijn voor je onroerend goed.
Mijn energierekening bedraagt minimaal 35 dollar, dat is voor een maand dat ik niet in FL ben en het huis leeg staat, en de airco dus uit. Telefoonrekening $12/maand, heb het goedkoopste abonnement en bel met belkaartjes. Water + services van de wijkautoriteit $12. Pool heb ik niet maar de condo die estatelover wil kopen ook niet, evenmin zal er gras te maaien zijn. Mogelijk wel weer kosten voor de beheerder van het gebouw of zoiets als een vereniging van eigenaren. Ik heb zelf nog niet zoveel aan onderhoud, het huis is nieuw gebouwd, maar mijn zwager die een duidelijk ouder huis heeft, is niet vele duizenden per jaar daaraan kwijt. Ga je verhuren, dan ben je ook kosten kwijt aan de instantie die de verhuur voor je regelt, maar daar staan natuurlijk inkomsten tegenover.
Een huis in het buitenland is absoluut niet goedkoop, maar het is niet nodig om mensen kopschuw te maken met bedragen die niet reëel zijn ten opzichte van het te investeren bedrag. Amerika is daarbij nog relatief goedkoop ten opzichte van de populaire landen Frankrijk en Spanje. Een degelijke begroting maken is wel noodzaak. Mijn opvallendste tegenvallers: de reiskosten... Elke keer weer naar Florida, wat een straf...8-) ... en de auto in de garage (of anders elke keer een auto huren).
08-09-10, 09:56
1250
mmm... oké, zou jij even dan een overzicht kunnen posten met wat jij jaarlijks kwijt bent aan kosten voor je villa...?
08-09-10, 10:18
corrus
Dat kun je wel vragen, maar dit zal een behoorlijk vertekent beeld geven.
Het huis van Koen staan niet in Orlando en is waarschijnlijk ook niet "Zoned for Short Term Rental"
Dus heeft ie waarschinlijk ook geen MC nodig.
Ook lagere HOA fee (if any)
Hoeft ook geen "hotelvergunning" te hebben.
Eigenlijk zal alles voordeliger (voor zover je daarvan kunt praten) uitvallen vergeleken een berekeing voor Orlando.
Mensen denken nog steeds dat je goed kunt verdienen met een huis in Florida..
Wake up... Je mag blij zij zijn (maar dan ook écht blij zijn) indien je Break Even draait)
08-09-10, 10:36
Riverwood
Kan mij volledig aansluiten bij Corrus, ons huis staat in Kissimmee geen short term rental toegestaan, omheind en bewaakt en er zijn veel sportgelegenheden.
Belastingtarief aanzienlijk hoger qua percentage dan Sebring en bij verzekeringen is de ligging ook mede bepalend.
Henke.
08-09-10, 11:48
r.teeuwsen
Ik had gisteren een en ander op het forum gezet maar er ook weer afgehaald na de reactie van Koen.
Als iemand wat meer wilt weten, doe dat even via een PB'tje...
Ik sluit mij aan bij Corrus en Bellalago.....
Maar reken je absoluut niet rijk!! Als voorbeeld, alleen al onroerend goed tax is ong. $ 3000,- per jaar in Kissimmee voor ons huis.
Wil je er later zelf oud worden en je hebt de middelen, doen!!
Als je denk er geld te gaan verdienen en een lening moet nemen, zeker NIET doen.
Succes!!
Remco
08-09-10, 12:55
Njit
Volgens mij is het in het belang van de koper om een zo realistisch beeld te krijgen. Wat hij/zij er dan verder mee doet is zijn/haar probleem.
Ik zou dus vooral cijfers en feiten blijven geven.
08-09-10, 13:13
koenkamphuys
Inmiddels raakt een aantal reagerenden aardig kwijt wat de oorspronkelijke vraag van Estatelover was. Die ging niet over een villa in Orlando maar om een overduidelijk zeer bescheiden appartementje in Miami. Vrager geeft aan genoeg hits te vinden onder $50.000 en vroeg zich af hoe realistisch dat was. Dan zijn de kosten van een villa-in-een-Zone-for-Short-Term-Rental in Orlando weinig ter zake doend. Over winst willen maken op het appartementje heeft hij met geen woord gerept - alleen om het voor familie tegen betaling beschikbaar te stellen (wat een verhuurvergunning - en kosten - niet nodig maakt).
Dat zo weinig makelaars reageren is jammer maar wel wat ik ook ondervond toen ik mijn perceeltje kocht. Aan een dergelijk object valt voor de makelaar bitter weinig te verdienen en een international contact kost wellicht teveel tijd. Bellen en vasthoudend zijn levert waarschijnlijk meer op dan e-mailen. Steek er vooral veel tijd en geduld in. Als je naar Florida gaat ontkom je niet aan een uitgebreide bezoekronde waarbij je ook de buurt waarin het staat in de gaten moet hebben. Je partner in Florida kan wellicht al veel voorwerk voor je doen. Wellicht ontdooien ze wat als je een contact in Amerika hebt.
Een ding is zeker: als de vraagprijs 50.000 is, dan kan onder de huidige omstandigheden de uiteindelijke verkoopprijs alleen maar nog lager liggen. Als je daarvoor een geschikt appartementje vindt ben je naar mijn stellige overtuiging spekkoper.
08-09-10, 16:50
estatelover
Bedankt Koenkamphuis dat je de discussie terug brengt op mijn oorspronkelijke vraag. Ik wil niet meer dan $50000 spenderen en daarvan zijn er NU meer dan 520 in Miami Dade te koop. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat amerikanen mij dan murw zullen taxeren op een klein appartementje.
Bijkomend vraagje: Wat moet ik denken van die "short sales" Ik weet dat het appartementen zijn die de banken overgenomen hebben van mensen die hun hypotheek niet meer kunnen betalen. Maar is een "short sale" dan geen sale? Ik weet dat de bank moet "approven" en dat het wat langer duurt.... so what?
Of zie ik het verkeerd? Zijn er nog andere nadelen?
By the way: "Wat is een spekkoper?"
08-09-10, 17:09
koenkamphuys
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door estatelover
Maar is een "short sale" dan geen sale? Ik weet dat de bank moet "approven" en dat het wat langer duurt.... so what?
Of zie ik het verkeerd? Zijn er nog andere nadelen?
Ik ben bang dat ik niet erg goed ingelicht ben over de procedures rond short sales. Wellicht dat de makelaar je kan helpen. Of misschien Google. Of steek er wat geld in om een aankoopmakelaar in de arm te nemen.
Citaat:
By the way: "Wat is een spekkoper?"
Iemand die een goeie deal heeft gemaakt :wink:
08-09-10, 19:19
Njit
Citaat:
Bijkomend vraagje: Wat moet ik denken van die "short sales"
Google is your friend (maar een goede adviseur is nog een betere vriend :) )
Hmmm. als ik dat laatste lees dan lijkt het me, dat je als het appartement van je dromen een short sale is, dat je een aankoopmakelaar in de arm moet nemen - is veel te gecompliceerd om dat vanuit Nederland te regelen.
09-09-10, 08:52
estatelover
Die makelaar zal ik zeker nodig hebben! Het probleem is er ene te vinden, die wil antwoorden. (ik heb er 3 kleintjes op dit ogenblik). De reden dat ze zo weinig antwoorden is volgens mij dat de "sales agent" de premie moet delen met de "buying agent" en op minder dan $50,000 property, valt er niet zoveel te delen. Ik denk dat ik ter plaatse zal gaan om een bijkomende premie te geven aan een echt zoekende "buying agent"
09-09-10, 08:59
Njit
En wat ik ook lees is dat er heel weinig geclosed wordt. Want dat het als Short Sale staat wil niet zeggen dat het ook voor die prijs weg gaat. Want de bank moet er ook mee akkoord gaan. Dat jij een buitenlandse partij bent maakt het ook nog een stuk lastiger.
09-09-10, 15:23
estatelover
Bedankt Njit, Dat was interessant leesvoer over die "short sales". ik besluit er uit dat het moeilijker is, maar niet onmogelijk. Naar het schijnt zouden banken ook meer geneigd te zijn, toe te geven als er contant betaald wordt (zonder lening). Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!
09-09-10, 17:44
Guus
Citaat:
De reden dat ze zo weinig antwoorden is volgens mij dat de "sales agent" de premie moet delen met de "buying agent" en op minder dan $50,000 property, valt er niet zoveel te delen. Ik denk dat ik ter plaatse zal gaan om een bijkomende premie te geven aan een echt zoekende "buying agent"
Daar zat ik ook al aan te denken. Toen wij op zoek waren naar een huurhuis in de VS waren de makelaars ook niet zo happig. In ons geval bestond de premie uit 50% van maandhuur, hetgeen neerkwam op een commisie van ruim $2000. Dacht zelf dat dit redelijk was voor de tijd die de makelaar er aan moest besteden, maar blijkbaar leven de makelaars in de VS nog steeds op een andere planeet.
Ik weet niet precies hoeveel commisie gebruikelijk is bij het kopen van een huis in de VS. Via Google kom ik uit op 2-3% van de aankoopsom. Ik weet niet of dit klopt, maar als dat echt zo is dan is dat in jouw geval natuurlijk erg weinig.
10-09-10, 09:51
pzomerdijk
Zijn er in Nederland geen makelaars die ,,buitenlandse huizenaankoop'' begeleiden. Ik herinner me van de Amerika Beurs in Houten dat daar een makelaar (volgens mij Florivida) stond die e.e.a. voor je kan begeleiden. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn....
06-10-10, 11:17
peterwoudje
wij hebben een huis gekocht in davenport waar geen short term verhuur mag zijn, ze hebben aangegeven dat het wel aan vrienden en familie kort verhuurd mag worden, is in een gated community met bewaakte ingang. Heeft iemand hiermee ervaring, volgens ons als je een pasje hebt van de automatische ingang kan niemand zien of vragen of je familie en/of vrienden bent.
06-10-10, 13:24
cant51
Zo gaan wij al jaren naar een huis, is van Amerikaanse vrienden en wij kunnen ieder jaar het huis 6 weken gebruiken als zij in het noorden zitten,
ook andere vrienden van hun doen dat en wij betalen niet echt huur, het enige is dat iedereen achterlaat is $ 300,00 voor elec. (ook een comm. waar short lease verboden is, in Vero Beach)
Dit is ook een gated comm. maar zij laten een klikker voor het hek achter die je dan in je huurauto doet en gebruikt als je naar binnen wilt. (hier zit ook een portier voor als je geen klikker/pasje hebt maar na 3x zwaaien gaat hij vanzelf al zwaaien als je aan komt rijden hahaha)
Als er door vrienden en familie niet wordt gepraat met buren over huur, maar dat zij het huis kunnen gebruiken omdat jullie er niet zijn,zal het niet veel problemen geven, hoewel veel vaste bewonens er behoorlijk moeilijk kunnen doen over wisselende bewoners, dat is ook de reden dat zij een huis kopen in een comm. zonder short lease, maar ach er is overal een mouw aan te passen.
En geloof me als je er een paar weken ben, geef eens een Nederlandse borrel, met Nederlandse hapjes en drankjes dat helpt goed om de buren te leren kennen, worden ze vaak veel gemoederlijke van.
Succes de foto van je huis ziet er geweldig uit.
Grtjes Toos
06-10-10, 13:53
Riverwood
Op Bellalago, bewaakt en met algemene zwembaden,tennisbanen en andere voorzieningen is het mogelijk om familie en vrienden te laten overnachten enkel na inschrijving en verkrijging van legitimatie kan men gebruik maken van de algemene voorzieningen, hier wordt streng op toegezien wat ook onze voorkeur heeft. Dat is ook een van de redenen dat wij voor Bellalago gekozen hebben.
Groetjes Henke.
06-10-10, 22:26
corrus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
No worries. Behalve natuurlijk over het feit dat je fraude pleegt :mrgreen:
Ach waar praten we over... :lol:
Een paar kleine dingetjes... :-P
Het werken zonder hotelvergunning... :D
Ontduiking van de belastingwet... :D :D
Het laten logeren zonder de passende verzekering... :D :D :D
Dan hebben we het niet eens over het feit dat,
indien er brand in de villa komt terwijl je gasten hebt... :-k
Alles bij elkaar genomen kan dit goed zijn voor zo'n kleine 20 jaar fun... :-\"
07-10-10, 07:10
koenkamphuys
Als ik mijn familie toelaat om twee weekjes in mijn huis te verblijven, maak ik mij daar dan allemaal schuldig aan??? Goh.