@ellen1977
Waarschijnlijk is dat met Carnival Cruises?
Dan kan je inderdaad gewoon op het schip blijven, bij een haven kan je excursies boeken.
Deze reis hebben wij ook al een keer gedaan.
Afdrukvoorbeeld
@ellen1977
Waarschijnlijk is dat met Carnival Cruises?
Dan kan je inderdaad gewoon op het schip blijven, bij een haven kan je excursies boeken.
Deze reis hebben wij ook al een keer gedaan.
Het is inderdaad met Carnival (net even opgezocht voor meer informatie). Fijn dat je op het schip kunt slapen, dan kan ik altijd nog bedenken of ik toch een hotel wil.
Opnieuw bedankt!
@Dennan, is het trouwens een leuke cruise? Is Freeport een leuke plek?
Ellen waarom zou je een hotel willen?
Misschien dat het zelf problemen op levert als je s'avonds niet meer aanboord ga. Ook is het een andere locatie dan Nassau, en volgens mij ging het schip vroeg in de ochtend weg.
Hoi Dennan, dit is het schema:
DayPorts of CallArrivalDepartureSunday, September 16, 2012Port Canaveral, Florida--04:00 PMMonday, September 17, 2012Freeport, Bahamas09:00 AM05:00 PMTuesday, September 18, 2012Nassau, Bahamas07:00 AM--Wednesday, September 19, 2012Nassau, Bahamas--06:00 AMWednesday, September 19, 2012Fun Day At Sea----Thursday, September 20, 2012Port Canaveral, Florida07:00 AM--
Ik zie nu dat het inderdaad vertrek 's morgens vroeg is, dat had ik niet gezien. Ik dacht dat we twee dagen in Nassau zouden zijn hahaha (slaperd ben ik toch). Dus geen hotelletje :-) Was het wel een leuke cruise?
Was heel leuk. We hebben deze 2x gedaan en beide keren goed bevallen (zelfs met een orkaan achter ons aan :) )
Als het in je planning past zou ik het zeker doen.
Alles wordt geregeld en het eten is ook erg goed.
wij hadden een 1 daagse excursie naar de bahama's gezien maar deze bleek failliet te zijn toen we wilde boeken.
nu lazen wij ook iets over ferry die je naar de bahama;s brengt vanaf miami/fort lourendale.
wie weet waar wij kunnen boeken, van wie die ferry is, en heeft een website
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Gewoon even zoeken op Google:
http://www.halfpricetourtickets.com/...se-from-miami/
https://www.ferryexpress.com/wps/por...etPortlet=true
ook wij denken eraan om een cruisse te boeken. De cruisse's die ons leuk lijken komen echter allemaal terug op de dag dat ook ons vliegtuig weer terug naar nederland vertrekt. we vliegen om 19 uur vanaf orlando naar nederland en varen dan op port canaveral aan.
Heeft een cruisse wel eens vertraging opgelopen van meer dan een dag ( in mei?) m.a.w. is het verstandig om zo cruisse te boeken of raden jullie dit ons af
i.p. redden we het makkelijk om vanaf port canaveral op tijd op het vliegveld te komen ( is ongeveer 50 mile) hebben zelfs nog wat tijd over in die zin want de cruisse meert om 8 uur smorgens aan en we vertrekken pas om 19 uur vanuit orlando (mco)
wie heeft er vaker een cruisse geboekt die op dag van aankomst ook weer retour nederland ging??
ha linda,wij zijn al 3 keer op een cruise geweest,waar van 2 keer direct naar huis.moet geen probleem zijn,vooral als je om 7 uur s avonds naar huis vlieg,heb je ruim de tijd,wij hebben nooit een vertraging gehad,bij mij weten gebeurt dat bijna nooit.cruisen moet je gewoon een keer gedaan hebben voor ons is het, het hoogtepunt van onze vakantie.gelukkig gaan we volgende week weer naar amerika,en ook weer een cruise:)
gr diana
oke bedankt.. we dachten eerst om aan het begin meteen een cruise te doen maar dat werd mij afgeraden door een vriendin die heeft nl een keer een vlucht gemist ( door overstap) en daardoor haar cruisse.. nu dachten we aan het einde.. eerst twee weken vertier in orlando en dan nog even een paar dagen relaxen op de cruise..
Mag ik vragen welke cruises je gedaan hebt en welke rederij en schip??
Hoiii 2x Royal caribbean met freesmachine of THE seas .en afgelopen jaar met carnival het schip carnival liberty en 4 aug gaan we weer met carnival maar dan de carnival dream.wij vinden de carnival toch wat leuker het is allemaal wat losser dan bij Royal caribbean .als je nog vragen heb vraag het gerust Gr. Diana
de dream is heel erg mooi net als de oasis van royal caribbean maar ook meteen wel erg prijzig.. ik zoek nu een leuke voor aan het einde van de vakantie dus als ik vragen heb kom ik wel weer in de lucht
Wij hebben als afsluiting van onze reis afgelopen juli een cruise van 4 nachten gemaakt met Norwegian Cruise Lines, met de Sky naar de Bahama's. Wij vonden het geweldig. Het was allemaal lekker losjes en relaxt. Overigens zou ik als het financieel haalbaar is absoluut aanraden om voor een buitenhut te gaan!
Op 16 september vertrekken we met de Carnival Sensation naar Freeport en Nassau! Onwijs veel zin in natuurlijk, alleen ik zit nog een beetje met de excursies. We willen op Nassau een dolphin encounter gaan doen. Nou scheelt het best veel in prijs om het rechtstreeks te boeken, maar ik weet niet of het zo verstandig is om het rechtstreeks te boeken. We hebben wel genoeg tijd op Nassau (7.00 uur aankomst, vertrek 17.00 uur). Heeft hier ook iemand de excursies rechtstreeks geboekt in plaats van bij de cruisemaatschappij? Ik ben zo aan het twijfelen.
Ik zou via de cruisemaatschappij boeken. Dan is alles goed en duidelijk geregeld en ben je zeker op tijd terug. Wij vonden de bevolking van Nassau zeer opdringerig en de taxi's zagen er slecht uit. Evenals het eiland zelf..... Uiteraard leven ze van het toerisme en doen ze er alles aan om aan toeristen te verdienen, maar ik zou liever met een door de cruisemaatschappij uitgezochte touroperator gaan!
gingen jullie tussen de middag terug naar het schip om te eten?? en ik lees her en der dat het zwembad om 5 uur dicht gaat.. onze cruisse meren we van de 4 dagen al 3 dagen aan op een eiland en vertrekken we iedere keer rond 4 a 5 uur. Dit betekend dus dat we drie dagen geen lunch hebben ( op zich niet heel erg) en dat het zwembad al drie dagen dicht zou zijn ( en de glijbanen) Hebben jullie dit als hinderlijk ervaren?
De eerste dag hadden we een tour en hebben we ter plekke wat gegeten. De tweede dag lagen we op het strand van de rederij waar eten werd geserveerd en de derde dag waren we toevallig al op het schip terug aan het einde van de ochtend, toen konden we gewoon langs het buffet. Het zwembad ging bij ons niet dicht.
Ik heb inmiddels toch via het schip geboekt. Jammer genoeg was dat achteraf niet nodig, want we blijven langer in Nassau (eerst tot 17.00 uur, nu tot 01.00 uur 's nachts) en dus hadden we meer dan genoeg tijd gehad om terug bij het schip te komen. Maar toch blij dat we langer blijven, want ik heb een mooie wandeling gevonden in Nassau die we ook daarna nog mooi kunnen gaan doen! Nog een weekje geduld...!
Beste Florida gangers, wij gaan dit jaar voor het eerst met een 5 daagse cruise naar de bahama's met de Majesty of the seas en hebben nog wat vragen. Wij hebben een map ontvangen met alle info over het schip en de vouchers, nu vraag ik me af hoe je de fooien afrekend ? er staat iets van automatic billing 15% gratuity of enveloppes for gratuity. Ik
vind het belangrijk dat ze hun fooi krijgen. Wat is handig om te doen ? De tweede vraag is de boarding tijd, er staat van 11:30 am tot 3 pm ? Ik neem aan dat dit toch voor 16:00 moet zijn ivm verplichte oefening ? Vakantie stress :) zeg maar.
Hallo Hans,
wij hebben vorig jaar een cruise gedaan met de Freedom of the Seas. Wij hadden de fooien vooraf betaald en op de dag van vertrek hebben we toch nog een extra fooi in de envelop gedaan voor de roomsteward. Wat betreft het boarden, wij waren om 11.30 uur al aanwezig om in te checken voordeel was dat het toen nog niet druk was. Je kunt al aan board en meestal al in je hut en je kunt alvast het schip gaan "ontdekken". Het restaurant is dan ook al open en je kunt hier ook al iets gaan eten. Geniet van de cruise hier krijg je geen spijt van, wij vonden het in ieder geval een geweldige ervaring.
Beste Florida gangers, wij gaan dit jaar voor het eerst met een 5 daagse cruise naar de bahama's met de Majesty of the seas en hebben nog wat vragen :
Welke excursies zijn interessant op Nassau en Key West
Wij zijn niet echt strandaanbidders en hadden graag iets van de omgeving gezien
Op Key West zou ik zeker geen excursie boeken, schip ligt aan de kade, is een klein stukje lopen naar Duval street, je kan naar het http://www.hemingwayhome.com gaan is goed te doen vanaf de kade, je kan zeker in Key West goed zelf je dag vullen, en niet een excursie via de cruise my. boeken, zoek eens op deze webside http://www.keywest.com daar kun je ook een hoop info vinden, sorry ben nooit op de Bahama's geweest dus daar kan ik je geen info over geven, maar op het schip bijven is ook nog een optie is ook geen straf weet ik uit ervaring :-).
Grtjes Tante Toos
Aangezien wij denken aan een dagtrip naar de Bahamas hebben wij al het een en ander zitten opzoeken hieromtrent. Echter stellen wij vast dat er heel wat negatieve reacties zijn op deze tripjes. Heeft iemand van jullie recent een dergelijke trip gemaakt? En zo ja, hoe is deze bevallen? Helaas past een meerdaagse cruise niet meer in ons drukke schema, anders zouden wij hiervoor gaan...
Groetjes
Ik ga deze aanbieding boeken, niet duur en maar 3 uur varen met de fast ferry:
http://www.groupon.com/deals/baleari...rce=uu22048505
Ik begin te twijfelen of ik het wel moet boeken. Je moet 2 uur voor vertrek bij de ferry zijn, dat houd in dat je maar 4 uur op de bahama,s hebt.
Boek je deze toch $79 for a multi-day, roundtrip fast ferry to the Bahamas (a $178 value)
Mja, ik heb er ondertussen ook al veel over gelezen en wij gaan het toch maar niet doen...Aangezien je zoals jij zegt twee uur op voorhand daar moet zijn, en er veel mensen zijn die vertraging hadden bij vertrek, is de tijd op de bahama's heel beperkt...Dan kies ik liever voor een lui dagje Miami Beach, afgerond met een lekker etentje 's avonds! Heb ik veel meer aan dan en kost uiteindelijk maar hetzelfde...Bovendien ziet de boot er ook niet echt super uit vind ik persoonlijk :) meer een vliegtuig op het water waar iedereen in rijen zit te wachten...Na drie weken rondtrekken zal een dagje niks doen bovendien ook wel aangenaam aanvoelen!! ;)
@mblokland;
Ik heb al een hotel geboekt in fort lauderdale, beetje zonde om daar niet te slapen en een hotel op de bahama,s te moeten boeken. De bahama,s doe ik een ander keertje wel aan.
@krcibe;
Helemaal mee eens.
eind oktober verblijven we in miami. na een week daar te verblijven zouden we enkele dagen (3 nachten) naar de bahama's willen gaan vanuit miami of ft-lauderdale, daarna gaan we weer verder doorheen florida. Heeft er iemand ervaring in wat we moeten doen met onze auto als we naar de bahama's willen gaan? bestaat er in miami zoiets als parkeergarages waar je enkele dagen je auto kan achterlaten of is er een mogelijkheid dat we onze auto meenemen met de boottocht naar de bahama's?
Is er hier iemand die met de ferry naar de Bahamas is geweest, in 1 dag of meerdere dagen?
Wat zijn de ervaringen?
Ooit eens gedaan wel meer dan tien jaar geleden.
Lang varen als je dit in één dag wil doen.
Wij hadden ook één dag en waren maar even ter plaatse.
Zou indien nog eens opteren voor 2 dagen.
Varen was ongeveer 4h heen en 4h terug
Ja dat hebben wij wel eens gedaan, geen succes, er zijn veel ervaringen beschreven in het bestaande topic, zie hier,
@Sonja: in dat topic gaat het over een cruise. Ik bedoel de FERRY. Dan ben je in 2 1/2 uur op de Bahamas.
Aan een cruise begin ik niet...
@Lindaa, er staan ook ervaringen in over de ferry, een aantal, ook ik, hebben onze ervaring daarin beschreven. Wij zij vanuit ft. Lauderdale naar de Bahama's gevaren, 4 uur heen en 4 uur terug, je bent maar heel even op de Bahama's.
Ik bedoel de ferry van 2,5 uur. 4 uur heen en terug duurt me te lang..
Weet iemand of er mogelijkheden zijn om een dagtocht te maken van Miami naar de Bahamas. Ik lees er verschillende dingen op inet over, maar heb nog niet iemand gevonden die het daadwerkelijk gedaan heeft. Het lijkt mij erg cool om een dagje bij de Bahamas te gaan snorkelen.......Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen.
Ooit eens gedaan via boot.
Lange trip voor maar paar uur ter plaatse.
Op de boot zelf is wel veel te doen maar wij vonden dit een lange dag voor weinig Bahamas.
Let wel was jaren geleden.
Was al eens een topic op floridaforum als ik mij niet vergis.
<<Moderator Michael66: Klopt, daar was al een onderwerp over. Daar heb ik deze vraag aan toegevoegd.>>