-
Re: Aquatica: SeaWorld’s Waterpark
Dat er geen glas mee naar binnen mag lijkt me logisch maar als we het hebben over een potje baby voeding zou hier wat mij betreft zeker een uitzondering moeten worden gemaakt.
Het is maar de vraag of je baby lust wat er daar binnen verkocht wordt (of zou moeten worden)
Ik vind het allemaal heel erg vreemd!
Volgens mij mogen de potjes naar de Disney zwemparken prima mee en daar loop je ook op blote voeten.
Naief vind ik het zeker niet!
Ik neem naar alle parken van alles mee aan eten en drinken en kijk ook niet op een site bij een nieuw park of dit wel mag.
Het is helemaal gek dat het soms dus wel blijkt te mogen.
Ik zeg volgende keer maar weer naar Blizzard Beach!
-
Hallo,
Wij gaan de eerste week van januari naar Orlando.Is het dan niet te koud voor zo'n zwemparadijs?
-
Tsja, wat voor weer zou het zijn....Vergis je niet, het kan er koud zijn, het record staat op min 7. Maar het warmte record staat op 31 graden. Gemiddelde temperatuur in de maand januari is zo'n 22 graden. Da's frisjes, vooral als de wind in de verkeerde hoek zit, voor een dagje zwembad, vooral als je het warme water uitkomt
-
potjes babyvoeding mogen niet mee naar binnen. Je krijgt een plastic bakje (afsluitbaar) waar je het in over kunt gooien.
-
Wij zijn in mei 2010 naar dit zwemparadijs geweest omdat we wel eens wat anders wilden na jaren dezelfde waterparadijzen. Het is enorm goed bevallen. Alleen het zwemmen bij de dolfijnen valt zwaar tegen. Er loopt een tube door het bad met dolfijnen. De dolfijnen zijn niet altijd in de buurt en je bent er in twee seconden voorbij! Brillen zijn verboden in de tube dus als je pech hebt . . . Wij hebben een afgeschermde plek gehuurd. Hier waren lockers bij inbegrepen. Deze staan vlakbij, dus niet eindeloos lopen. Bij de ingang zit ook een gastvrouw die de boel bewaakt. Verder kregen wij handdoeken die tussentijds geruild mochten worden. We lagen beschut. Voor de twee meiden (11 jaar) die we bij hadden moesten wij ook een bedje huren (iedereen in de party) terwijl die het meeste op pad waren. In ieder geval een geringe meerinvestering waar je veel voor terug krijgt. Wij hebben ook de all inclusive food genomen. Het eten was relatief goed. Zelfs fruit. Als je slim bent ga je om 16:30, een half uur voor sluitingstijd, nog even eten en drinken. J ekunt er dan weer even tegenaan. Dit jaar gaan we weer hoewel we nu twee uur moeten rijden vanuit Bradenton.
-
Re: Zwembadverwarming
Even een ander vraagje en ik weet niet of dit hier thuis hoort maar hoe zit het met zwembadwater in Aquatica in maart?? Is het aangenaam om een waterpretpark te doen in die periode?
-
Maart weet ik niet maar in april was het water zeer aangenaam , zelfs ik ben ik in geweest en dat zegt heel wat!
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Jill
hoe zit het met zwembadwater in Aquatica in maart??
Of het aangenaam is hangt niet zozeer van de watertemperatuur af. Dat zit wel snor...Op de luchtemperatuur hebben ze geen invloed. Daarom is het lastig om te voorspellen of een bezoek aangenaam is in maart. Zelf hebben we er goeie ervaringen mee, maar ja, resultaten uit het verleden....
-
We gaan morgen naar Aquatica, maar ze voorspellen slecht weer met thunderstroms :( Hopen dat het allemaal meevalt, we hebben namelijk niet echt een andere keuze (hebben al kaartjes, en gaan overmorgen weg uit Orlando..). Maar even duimen dus dat het uiteindelijk meevalt! #-o
-
Hoe zit het met de schaduw? Zijn er ligstoelen onder parasol of met andere schaduw?
-
Ja als je vroeg genoeg ben kan je ze vinden
-
Aquatica heeft zo veel ligstoelen dat je ook als je later komt altijd wel een plek kan vinden. Misschien dan niet in het midden van het park maar meer aan de rand. Wij zijn er veel geweest, op allerlei tijdstippen (in het hoogseizoen) en hadden altijd genoeg ligbedden (en wij zijn met 5).
-
Citaat:
Iris02
Aquatica heeft zo veel ligstoelen dat je ook als je later komt altijd wel een plek kan vinden. Misschien dan niet in het midden van het park maar meer aan de rand. Wij zijn er veel geweest, op allerlei tijdstippen (in het hoogseizoen) en hadden altijd genoeg ligbedden (en wij zijn met 5).
De vraag was of je makkelijk stoelen met schaduw kan vinden?
mvg
-
Ja die zijn er zat, zoals Cindy al aangaf. Dit is ook iets wat je in enkele seconden kan zien op google maps: http://g.co/maps/g3q6a Je kunt hier zelfs "rondlopen" met streetview.
-
Ha rondlopen, wat grappig. :razz: Inderdaad, wist ik niet. Weet iemand wat de toegang kost per persoon (ter plaatse aan de kassa).
-
Citaat:
Chub
Inderdaad, wist ik niet.
Ik citeer Rolandino maar eens: Dit is ook iets wat je in enkele seconden kan zien op google........;).
-
@Satpet
Mijn antwoord was daar ook op gebaseerd
-
Als je vroeg bent zijn er zeker stoelen te vinden in de schaduw of parasol
Wij kozen meestal voor een parasol. Heb je 's middags dan een kleine bui dan kan je er onder jezelf en je spullen droog houden. Wij zaten vaak aan het kinder gedeelte.
-
Een mijlpaal in de geschiedenis van Belgskemovies. Het filmpje over Aquatica van 2010 is inmiddels meer dan één miljoen keer bekeken (dus het zal wel goed zijn zekers?) en daar ben ik best trots op
http://www.youtube.com/watch?v=4lZ9nbhbGQE
-
-
Mooi hoor ! Misschien zit er nog een carriërewending in als filmer :up:
-
inderdaad stoelen genoeg. Ook wij zochten altijd een plekje uit bij het kindergedeelte onder de parasols. En of wij nu vroeg of laat kwamen er is wel een plekje te vinden.... veel plezier
-
Er komt een nieuwe slide aan!
http://youtu.be/FsDTyHyM6jc
-
Alleen wat? Op http://baynews9.com/content/news/bay...ases_some.html stond er ook een artikel over.
Citaat:
ORLANDO --
SeaWorld Orlando is teasing "something tall" coming to its water park, Aquatica, in 2014.
Several keen-eyed people in Orlando spotted a height-test balloon flying over Aquatica several weeks ago.
"This type of balloon is commonly used by theme parks to check sight lines for new attractions," SeaWorld said.
Those who spotted the balloon speculated it was flying about 50 feet off the ground, but SeaWorld said it was actually up more than 100 feet -- as high as 105 feet, if a teaser photo the park released, showing the balloon, is to be believed.
http://baynews9.com/content/news/art...8482373031.jpg
SeaWorld designers have confirmed the new attraction will be the tallest water thrill ride of its type in Orlando, but they wouldn't share any other details at this time.
SeaWorld has yet to announce when they will release full details on Aquatica's new attraction, but it did start prompting the hashtag #NothingTaller, which already has folks buzzing on Twitter about what the new ride will be.
If the new ride is 105 feet tall and the "tallest of its type," we know that it won't be a traditional speed slide. Summit Plummet at Disney World's Blizzard Beach stands at 120 feet tall, making it the tallest free fall slide in Orlando and the entire country.
However, there's a chance it could be another type of plummet slide.
Could Aquatica be pulling for floor out from under us?
One of Aquatica's sister water parks recently did just that with a new attraction. In 2011, a new water slide debuted at Water Country USA in Williamsburg, Va., where riders plummet while standing up.
"Vanish Point" features a 75-foot-tall tower where riders begin their journey standing inside an enclosed chamber. Then, with little warning, the floor drops out from underneath the rider as they experience a near-vertical start to the speed slide.
Canadian water slide manufacturer Pro Slide has trademarked the Vanish Point model as a "SkyBOX" ride. The SkyBOX ride joins other tall slides in Pro Slide's "Plummet" line of water rides.
A similar ride exists at the Universal-owned Wet 'N Wild water park here in Orlando. The "Bomb Bay" water slide also uses a trapdoor-like start to a six-story plunge.
-
Ik gok zelf dat er een slide als deze komt: http://www.proslide.com/ride/skybox/. Zoiets staat ook al bij Wet 'N Wild als Bomb Bay maar deze zal een stukje hoger worden. Bomb Bay heeft een drop van 76ft.
-
Gratis vriendenticket Aquatica voor Annual Passholders SeaWorld en Aquatica
Wanneer je een Annual Pass voor SeaWorld en Aquatica hebt, kan je éénmalig gratis en voor niks een Aquatica Pass Member Friend For Free Ticket bestellen. Je logt in met de barcode van je jaarpas en je postcode *). Daarna krijg je verschillende aanbiedingen waaronder dit gratis E-ticket.
Je wordt tijdens het proces gevraagd naam en geboortedatum van de vriend die je meeneemt op te geven. Deze gegevens worden aan het E-ticket gekoppeld. Je kunt direct met je gast en dit ticket naar Aquatica. Het ticket is alléén geldig in het bijzijn van de Passholder die het heeft aangevraagd en ID voor beiden is, zoals altijd, verplicht.
Meer vrienden meenemen? Kan ook. Koop dan dagtickets met 50 % korting voor $ 27.50, excl tax. Zelfde procedure, de toegangsbewijzen zijn alleen geldig wanneer je er zelf bij bent.
*) Zelf had ik ooit wat moeite met de postcode op deze site. Na een mailtje heeft men hier gewoon mijn eigen Nederlandsche postcode ingevuld. Gaat al jaren goed.
-
Jammer dat ik geen vrienden heb ;) (maar heb wel een annual pass :) ) Wel mooie actie van Aquatica.
-
-
Soms sluit Aquatica de deuren vanwege (koud) weer:
Citaat:
Due to inclement weather, Aquatica will be closed tomorrow. We will run normal hours on Friday. Hope to see you then!
-
Gedurende de komende maanden zijn ze zelfs vrijwel iedere maandag en dinsdag gesloten:
Citaat:
Aquatica is open year round. It is closed certain Mondays and Tuesdays in November and December. Check with Aquatica for exact operating hours.
-
'certain' is in het engels niet hetzelfde als 'vrijwel iedere'. Maar goed, volgens de kalender zijn ze meer dicht dan open dus dan klopt het wel weer. Alleen zijn ze volgens hun kalender wel open op dinsdag en juist niet op donderdag. Maar zoals altijd, Know before you Go! (ook voor andere zaken zoals wat mag ik allemaal meenemen, waar zijn er kluisjes etc etc)
http://i.imgur.com/c761I0k.png
-
Aquatica is een heerlijk zwempark! Ook komend jaar willen we dit een aantal malen gaan bezoeken. Vaak zijn er in combinatie met Seaworld tickets te koop, onbeperkt toegang in 14 dagen voor rond de 100,- euro op de bekende sites. Nu willen we Seaworld overslaan, dan is 100 euro t.o.v. een ticket bij de kassa als je vaker wil nog niet duur, maar is iemand wel eens een ticket tegengekomen waar je 14 dagen of langer toegang hebt zonder Seaworld. Of sterker nog Aquatica i.c.m. IOA/Universal.
-
Vandaag ticket voor Discovery Cove besteld en daar horen ook gratis kaarten bij voor dit zwempark.
Voor $15,- pp (ongeveer €11,-) kun je onbeperkt eten en drinken in 1 van de restaurants de gehele dag door.
Prima te doen lijkt me :)
-
Aquatica krijgt een nieuwe glijbaan, 'Ihu's Breakaway Falls' . Dit zal de hoogste, stijlste en langste multi-slide worden in het zuidoosten. De glijbaan gaat 9 mei 2014 open.
http://www.ultraimg.com/images/qkzGJ.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=lVzdGDSaGKo
http://www.youtube.com/watch?v=2KCfFCBvtYg
-
Hij wordt zo'n 35 meter hoog, en het zijn er 3 langs elkaar. Je staat met z'n 3-en naast elkaar en dan verdwijnt de bodem waarop je staat en je raast naar beneden met een duizelingwekkende snelheid. Je stort niet recht naar beneden, maar komt in een aantal draaien en bochten terecht voordat je in het water plonst.
-
Gaan de hele maand juli naar Florida en willen graag meerdere keren toegang hebben tot Aquatica. Nu is deze ticket veelal te koop i.c.m. Seaworld. Seaworld willen we dit jaar overslaan. De meest voordelige optie is volgens mij dan een jaarpas te kopen. Eerst dacht ik dat je dan inwoner van Florida met een vast adres moest zijn, maar dat schijnt niet zo te zijn. Dat is alleen van belang als je mee wilt doen aan het zgn. EZpay programma (maandelijks betalen). Bovendien zit het parkeren er bij in (13 dollar per keer!) en korting op souvenirs en etenswaar! De passen kosten zo'n 103 dollar (ong. 75 euro) p.p. Dan heb je een jaar lang onbeperkt toegang! Iemand wel eens zo'n jaarpas aangeschaft?
http://aquaticabyseaworld.com/en/orl...lpassestourist.
-
Mocht je nou maar 1 dag willen gaan en dat voor 24 mei 2014 dan kun je hier voor $28 pp terecht: http://tickets.visitorlando.com/Aqua...or-Child-4030/
Scheelt toch weer... :-)
-
Wel voor 24 mei 2014 gebruiken.. en ophalen in Orlando.
-
Gisteren is het laatste stuk geplaatst. De nieuwe attractie gaat op 9 mei open.
http://www.ultraimg.com/images/kFN0A.jpg
-
Hier zitten er 2 stevig te balen...9 mei vertrekken we uit Orlando om KSC te bezoeken en dat is meteen onze laatste dag...