-
Re: Hurricane season 2008
Ik zag het met Google Earth ja, als je de optie 'Weather' aanzet, dan is de hele zuidkant van Florida bedekt onder de wolken van Gustav. Strekt iets van +/- 740km geloof ik. En nu een cat. 4 orkaan... dat is een beste. Hopen dat ie niet van richting veranderd vergeleken met de computermodellen. Maarja, waar ie ook heen gaat, is natuurlijk niet goed.
Jammer dat het weer met bakken naar beneden komt.
-
Hier in orlando is het op het moment al niet beter...
Vandaag de hele dag regen gehad (korte felle buien) en voor morgen staat er al niets beters op de kaart.
Ze verwachten dat het over een paar dagen wel weer over is. :)
Wij zitten dan helaas alweer in nederland.
-
Vandaag hoorde ik dat een collega van me nog wat langer in Mexico "mag" blijven. De reden: het vliegtuig waarmee hij zou vliegen kan niet vanuit Cuba naar Mexico vliegen vanwege Gustav.
Zo'n hurricane heeft dus ook behoorlijke gevolgen, zelfs als je niet direct last hebt van de wind en regen.
-
Voor degene die graag alles live van Gustav willen zien hier zijn alle zenders op een scherm ;-)
Live Webstream
-
Nou Calypso, naar 4 mensen tegelijkertijd luisteren wordt je wel gek van ;)
Bedankt voor de link, zal zo nog ff kijken. Altijd wel interessant.
@jaapkroon: Inderdaad, een dagje is niet erg, maar helaas is dat nooit maar een dagje.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cindy74
marcel , zo te zien gaan hanna net langs florida gaan hebben jullie dan ook erge last van wind en regen of valt het dan nog mee ? En kunnen ze al ongeveer zeggen welke route ike gaat volgen ? Misschien domme vragen .
Een goed voorbeeld is de vergelijking tussen Fay en Gustaf,
Fay het oog recht over Key West, Gustaf zo'n 120 mile weg van ons, maar een veel grotere storm, dus lang durig regen gehad, zo'n 12 uur.
Fay was zo'n 8 uur regen.
Tropische storm kracht wind geeft ons bijna geen problemen zolang iedereen maar mee werkt en geen vuilnisbakken, tuin meubels etc los laat liggen, orkaan kracht veranderd de boel, nu komt bijv een dak van een huis, bomen waaien om etc etc, dit is bijna niet door de bewoners te voorkomen en daar ga je dus heel anders mee om.
Je hebt het ook weer gezien tijdens Gustaf, die is natuurlijk helemaal niet in de buurt van Miami/Lauderdale geweest, dan heb je daar mensen sorrie touristen, die het zonder ervaring inschatten en helaas niet meer na kunnen vertellen.
Je kunt je niet voorstellen dat dus een orkaan over de golf van Mexico ook de Atlantische oceaan levens gevaarlijk maakt.
De stormen zijn soms zo groot als van Amsterdam tot Parijs, en daar denkt men vaak niet aan als ze het weerskaart(je) zien.
Een ander probleem is dat de tornadoos vaak heel ver weg van het oog ontstaan.
-
Zeker een heel goed punt, Marcel! Zoals het er nu uitziet, zal Hanna in Georgia of South Carolina aan land komen, maar dat betekent niet, dat Noord-Florida uit de problemen is. Ook wij hier in Virginia zullen waarschijnlijk haar kracht voelen. Deze stormen zijn gigantisch en de schades enorm, zelfs al het "maar" een categorie 1 orkaan is. Wij hadden een aantal jaren geleden een tropische storm hier (randje orkaan) en de schade was enorm!
-
Het is nog niet over. Op de site van de NOAA kun je precies zien welke activiteit zich allemaal afspeelt vanaf Africa tot aan het amerikaanse continent.
-
Een voorspelling van een paar uur later...
http://www.wftv.com/video/17381114/index.html
Voor Orlando is er voorlopig niets aan de hand. http://www.orlandotips.nl/phpBB2/ima...on_mrgreen.gif
(Speelt het mooiste af als je Microsoft Silverlight 1.0 geïnstalleerd hebt).
-
-
Dit jaar geen enkele schade tot nu toe, wij kijken momenteel vooral uit naar Ike, dat kan wel eens een behoorlijke orkaan worden, tegen het weekend zullen we hier een beter beeld van hebben.
In 2005 hebben wij enorm veel schade gehad, overstroomd, Wilma bracht de Atlantische Oceaan en de Golf van Mexico te samen over het midden van Key West, oeps, daar gaan je meubels, auto etc.
Je weet dat het kan gebeuren en ik heb eigenlijk zoiets van je weet dat het nog een keer gebeurd, wanneer?
Ik denk wel dat het goed is geweest dat we in 2006 en 2007 niets hebben gehad wat mij voldoende tijd gaf om te herstellen.
Je kunt het je niet voorstellen, maar er zijn hier echt mensen die er nog niet van hersteld zijn, zeker financieel niet.
Er is overal wel wat en je weet het, zelfs in Nederland zijn er volgens mij plaatsen die behoorlijk kunnen overstromen en toch wonen daar ook mensen.
Je leert er elke keer weer van, tegen woordig breng ik de auto's weg voor een storm, de auto die ik verloor was wel verzekerd, maar als je ziet wat je er weer allemaal voor moet doen om het geld te krijgen pfffffff.
Beter de auto veilig wegzetten.
Boot of jetski los op de aanhanger, touw om de boom, overstromen we kun je er zo mee weg varen, dat was nog wel een leuke ervaring tijdens de ellende van Wilma, jetskieen op straat.(heel langzaam om geen golven te veroorzaken en de mensen nog meer ellende aan te doen.
Wat ik ook nooit zal vergeten is dat toen de oranje bussen, de bussen van de conch train firma met touristen er in door de buurten kwamen om de ellende te bekijken, zij werden al snel bekogeld met van alles en dat was dus snel afgelopen.
Er zullen wel mensen zijn die zeggen dat moet toch kunnen, ik ben zelf niet aan het gooien geweest, maar begrijp de reacties wel als je overnacht kwijt bent waar je je leven lang voor gewerkt hebt, niet alleen financieel.
-
Ike is inmiddels een orkaan. Was ook wel te verwachten.
Dat bussen bekogelen, ik geef ze groot gelijk en zal vast wel hebben meegedaan als ik daar woonde en er van alles van mij kapot was. Ramptoeristen... net zo dom als kijkersfiles als er een ongeluk is gebeurd aan de andere kant van de snelweg. Welke idioten gaan er nou langzamer rijden om even een glimp op te vangen van andermans ellende... gewoon doorrijden.
Wat betreft Nederland; vandaag nog in het nieuws dat er veel geld moet worden gepompt in het verhogen van dijken etc. want het is allemaal niet voldoende. En mensen vertrekken ook niet uit de gebieden waar het kán overstromen.
-
-
Nieuwste update.
Ike nog cat 4, verwachting is dat hij zal afzwakken tot een cat 2 zodra hij op de plaats aankomt waar Hanna zolang heeft rond gehangen en een heleboel energy heeft opgenomen.
Daarna verwachten ze dat hij snel weer toe zal nemen tot cat 3.
Momenteel lijkt het een aanval op zuid Florida te worden (Tussen Key West en West Palm), let goed op het woord lijkt.
Ik denk dat we tegen of net in het weekend een goed beeld gaan krijgen voor Florida.
Ik hoop dat net als in het verleden gebeurde ze ineens een andere kant op gaan.
Alhoewel ik wel moet zeggen dat de voorspellingen over de jaren door het Nationale hurricane center erg nauwkeurig zijn geworden, ohhhh wat hoop ik dat ze het mis hebben met Ike.
Ike is een kanjer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
Stel dat we ooit zo getroffen worden als New Orleans dan zou ik dat zeker overwegen.
Alhoewel ik bang ben dat ik na een paar weken Nederland toch terug hier naar toe zou willen.
Nog wat grappigs, ik kom oorspronkelijk uit Akersloot, nu zit er in Key West een koffiehuis/internet cafe met een Nederlandse eigenaar.
Nu dus na 10 jaar zijn er vrienden van mij die me vertelden dat Theo mij wilde ontmoeten, ik daar naar toe, blijkt hij uit limmen te komen, 3 km vanaf Akersloot en hij had vrienden uit Akersloot die ik dus ook ken.
Hij is hier al meer dan 20 jaar en zijn Nederlands is echt slecht, hij had het alles amerika forum gevonden en iets gepost, hij was op zoek naar mij, want hij zag dat er dus een lid uit KW was.
Zijn post is verwijderd en hij kreeg te horen dat hij niet op het forum mocht omdat hij geen Nederlands meer sprak.
Sorrie zomaar een babbeltje tussen de stormen door, moet kunnen hoop ik, dit kwam uit mijn reactie op Lutjebroek.
28 Oktober lekker twee weekjes naar Nederland, Gezelligggggg.
-
Hier vind je ook nog een mooi plaatje van de situatie: http://www.tampabay.com/specials/200...hurricane-map/
-
Ik denk dat iedereen die volgende week vliegt het wel in de gaten kan gaan houden, ik denk dat als een cat 4 orkaan 100 miles vanaf Miami langs komt dat de kans groot is dat er geen vliegtuigen kunnen komen of vertrekken.
Moet je dus zien als een orkaan over Middelburg, schiphol dicht.
Ik heb nog steeds hoop, het is wel minder aan het worden, zodra je in de drie daagse cone gaat vallen, dan krijg je slecht weer, heel erg slecht weer.
Het was ook weer veranderd naar een cat4 voor landval in plaats van cat3.
-
Als Ike nou precies het pad gaat volgen zoals aangegeven en met CAT 4 over de Keys raast en vervolgens ook nog eens kracht gaat opdoen in de Golf van Mexico dan kunnen ze dus weer beginnen te pakken in New Orleans, lijkt me, ik kijk slechts alleen de plaatjes zoals ze voorhanden zijn.
Wat een drama als het echt allemaal tegen gaat zitten.
http://blogs.tampabay.com/weather/20...uld-force.html
-
Even een kleine uitleg over de plaatjes.
Je ziet de cone, ze verwachten dat het oog van de orkaan ergens door de cone loopt, kijk je bijv naar 5 daagse cone, op het wijdste punt is een verschil van 500 mile (800) km.
Zo zie je dat je dus absoluut niets zeker weet, hij komt dan ergens tussen =Amsterdam en Zuid Frankrijk=
Zoals je ziet zit Key West ergens in het midden, dus de kans is groot dat hij binnen 250 mile langs loopt.
Ik heb het al eerder aangegeven, je kunt je niet voorstellen wat voor impact het heeft als je binnen de 100 mile van af het oog zit.
Stel dat hij halverwege de Keys loopt, dan krijg je een ramp, vanaf Key West zeker t/m Miami.
Ik kan niet wachten tot morgen avond, ik denk dat het allemaal behoorlijk duidelijk zal worden en tijd om beslissingen te gaan nemen.
-
Het begint er slecht uit te zien, om 1500 uur hier is er een meeting van city officials en de kans is groot dat er een mandatory evacuatie komt voor Zondag.
Dit betekend alles en iedereen moet weg, je kunt niet rekenen op hulp instanties en de shelters zijn dicht.
Een vriend van mij houdt me op de hoogte, zie dit dus niet als officieel advies.
Ik dacht dat het wel aardig was voor jullie om te zien hoe wij hier mee omgaan en je wat nieuws krijgt voordat het officieel is.
De Keys zijn getroffen door een cat4 meer dan 70 jaar geleden, onze generatie heeft er geen idee van wat ons staat te wachten.
-
Citaat:
JKG
Marcel, hoe deed je het dan met Katrina en Wilma in 2005? Weet niet hoe ver het oog langs Key West ging of hoe krachtig ze op dat moment waren.... van die cones ga ik gewoon uit van het gemiddelde van de cone en die staat nu toch wel op de keys, ook al kan hij dan inderdaad nog alle kanten uit, maarja, het blijft dichtbij.
Normaal evacueer ik in de laatste 16 uur en heb dan een open weg tot Miami.
Katrina en Wilma waren zo 100 miles hier vandaan, ben toen hier gebleven.
Katrina overstroomde ons niet te erg, ongeveer 1/2 cm water in de huizen.
Wilma was de klapper, de surge nadat de storm gepasseerd was en gaf ongeveer 1 meter water in de huizen.
http://img262.imageshack.us/img262/5...3546imgyx6.jpg
Dit was Wilma en was mijn auto, de auto stond verhoogd op een stoep.
Zoals je ziet gelukkig niets aan de hand met de klompen die bij de voordeur hangen.
-
Het laatste nieuws, alle touristen moeten de Keys verlaten niet later dan zaterdag ochtend.
Alle bewoners moeten weg beginnend Zondag ochtend en Maandag tussen de middag.
Dit is officieel.
Nog 1 foto'tje na Wilma.
Als het zo door gaat zal ik binnenkort wel wat nieuwe foto's hebben.
http://img372.imageshack.us/img372/4...3565imgmk8.jpg
-
onze taxichauffeur en zowel de mevrouw van onze disneystore in het hotel vertelden ons dat de bevolking ongerust word over de orkaan Ike , deze zou recht op orlando afkomen , toen we zeiden dat we volgende week woensdag weer naar huis zouden komen wisten ze zelfs niet zeker of dat wel zou doorgaan moest de orkaan er dan al zijn... afwachten in spanning dus
-
Orlando zal denk ik wel een berg regen krijgen hoor, je wil niet weten hoe groot zo'n regenfront kan zijn. Zelfs de regen van wijlen Gustav hangt nu nog boven midden Amerika. Ik weet niet of je Google Earth hebt, maar als je die hebt, zet de optie 'weer' maar eens aan, alle groene 'wolken' zijn regenwolken. Van Hanna is nu bijvoorbeeld een vlak van +/- 700km een groot regengebied.
Maar ik zie idd ook dat ze 'm steeds meer naar het zuiden berekenen, recht over Cuba heen, maar dat zijn gemiddelde berekeningen he, hij kan alle kanten nog steeds uit, zoals Marcel al aangaf over flink gebied. En eigenlijk kan je nog weinig zeggen wat zo'n ding over 5 dagen doet. Maar zoals het er nu uitziet, ziet het er wel steeds 'beter' uit voor Florida.
@ChantalM: over 20 dagen is Ike allang verdwenen, maar wie weet wat er dan speelt. Ike in elk geval al lang niet meer.
-
Orlando begint erg goed met Ike, er gaan heel veel evacuees naar Orlando dus ze zullen zeker niet klagen over de inkomsten.
Key West is inmiddels heel erg rustig aan het worden, zondag ochtend om 5.00 wordt de mandatory evacuatie herzien omdat er inderdaad een kans is dat Cuba de orkaan op zich zal nemen met de mogelijkheid dat hij zelfs afzwakt tot een Cat1 voordat hij langs Key West loopt.
Dit is voor ons erg gunstig en de ellende voor andere.
Je gunt het niemand, maar ik zie hem ook liever niet hier dus wat moet je er van denken.
-
Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)
Ik ga in oktober onder andere naar Key West (3 nachten)
Ik heb al voor dit hotel alles vooruitbetaald.
Als er nu in die periode dat ik er ben een hurricane warning is voor Key West en ik besluit om op het laatste moment niet te gaan, kan ik dan wel mijn geld terugkrijgen van het hotel (direct betaald aan hotel) of heb ik dan pech en ben, in mijn geval 375 dollar, kwijt??
Iemand ervaringen met annuleren van hotel(s) in een gebied waar een hurricane warning is??
-
Re: Annulering hotel ivm orkaan (waarschuwing)
Dat verschilt per hotel en/of reisorganisatie. Het beste kun je dus even zelf kijken bij de voorwaarden van het hotel of de reisorganisatie waar je geboekt hebt.
Veel hotels hebben een hurricane-policy waarin staat dat je in geval van een evacuatie je geld terug krijgt, maar dat is niet altijd zo. Dus: vraag het na.
-
Ik denk dat je in de voorwaarden moet kijken die je gekregen hebt van het hotel c.q. even op de site van het hotel moet kijken voor deze info.
Ik heb wel eens iets gelezen over een hurricane-policy maar ik neem aan dat daar nog bepaalde voorwaarden aan zijn verbonden....
Aanvulling: Michael66 was me net even voor ;)
-
Wij gaan 25 september richting Key west, en bij onze boeking van het hotel, die we ook gelijk betaald hebben, stond een hurricane-insurance. Wij verbaast, maar het is inderdaad zo dat als de autoriteiten de toeristen evacueren, je dan je geld terug krijgt.
Als ik jou was, zou ik even bellen naar het hotel, wellicht kun je alsnog zo'n verzekering nemen.
Wij betalen iets van 18 dollar voor een verzekering van 2 nachten
groetjes Sylvia
-
Wij hebben in augustus ook ons hotel moeten annuleren op Key West i.v.m. Fay. Op Key Largo werden we gewoon een dag eerder het hotel "uitgezet" en bij beide werd er niks meer verder in rekening gebracht.
-
Lekker druk bezig geweest met het wegbrengen van van spullen naar hogere grond, volgens mij allemaal voor niets, de wind pakt af en toe op, nauwelijks enige regen tot nu toe, dit klinkt raar maar we vervelen ons hier, Key West is dead.
Dit is zeker niet goed voor de volgende storm, er zijn veel mensen vertrokken, en dan dat kost ze toch geld, dan zie je altijd dat ze tijdens de vogende storm niet gaan en dan kan het wel eens nodig zijn.
Ik maak altijd mijn beslisiing op het laatste moment, dat werkt perfect voor ons, als we evacueren is de US 1 leeg en rijden we zo door.
Hetzelfde met de benzine run, vrijdag ging iedereen naar de benzine pomp en staan dan 1 1/2 uur te wachten met de kans dat de benzine op is.
De nieuwe lading benzine komt dan nog, dus ik ging pas zondag avond en er was niemand te bekennen bij de pompen en dan gaat het nog sneller dan op een normale dag.
Nou ja we zien het verder wel, tot nu toe niets aan de hand en het ziet er ook niet naar uit dat dat veranderd.
Ik heb wel wat beelden gezien van Cuba en dat was niet mis, een cat 3/4 orkaan is zeker niet om uit te zitten, veel te veel risico's.
Het eiland Turks nog wat, is ook behoorlijk destroyed en Haiti heeft ook weer een enorme klapper gehad met meer dan 50 doden.
Je voelt je toch naar als je dat ziet, zeker omdat je beseft dat als het niet voor Cuba was dan had het er voor ons zelf heel anders uitgezien en had ik dit waarschijnlijk nu niet zitten te typen.
-
Dat zit er ook weer op, langdurige tropische wind, regen en een paar keer het stroom uit.
Als het goed is krijgen wij in ieder geval voorlopig mooi weer, ziet er dus ook goed uit voor degene die
op vakantie komen.
Smathers Beach
http://img440.imageshack.us/img440/6077/img0014tw1.jpg
White Street pier.
http://img440.imageshack.us/img440/7885/img0022qn0.jpg
-
Heel eerlijk gezegd was dit helemaal niets en denk ik dat jullie in Nederland hardere stormen hebben en vaker. Het is pas echt hier als je de boten in de straten terug vind. Gelukkig niet dit keer, na een paar keer wordt dat een vervelende ervaring omdat je dan zoveel moet opruimen en of vernieuwen.
Gemiste inkomsten voor KW $3.500.000,00 Je kunt je niet voorstellen hoe hard het sommige bedrijven raakt, denk dus helemaal niet aan 3 x per jaar, we zitten nu op 2x. Ik heb hier gelukkig geen last van in mijn werk, wat ik vandaag niet repareer blijft toch stuk tot morgen en repareer ik na de storm wel weer.
Het vervelende is dat je dus in een paar dagen heel veel werk moet doen door dat het opgehoopt is.
Dan maar wat minder op het forum, daar ben ik de laatste dagen toch al genoeg op geweest.
-
Ik doe verschillende dingen, het belangrijkste voor mij is mijn jetski en jetboat onderhoud en reparatie bedrijf.
Dit doen wij mobiel wat betekend dat we het meeste bij de mensen thuis doen.
In pricipe hoeft men dus alleen maar te bellen en wij verzorgen de rest.
We are on the road to keep you on the water!
Ik weet niet of jullie Ike nog verder volgen sinds het voor Florida voorbij is, helaas is Ike uitgegroeid tot een ongelooflijk grote storm, je krijgt hier altijd te horen wat er word verwacht, dat is normaal, de windkracht, stormsurge etc.
Vandaag is er een verwachting die ik nog nooit heb gehoord en dat is "Death"
Ze verwachten dus dat er doden gaan vallen, dit is ongehoord voor mij.
Ike kan wel eens meer schade brengen dan Kathrina, ik ben benieuwd en hoop het beste voor iedereen in Texas en omgeving.
Er is tevens een olie tanker gestrand op de golf van mexico, zo'n 200 mtr lang met 22 mensen aan boord, ze kunnen de mensen niet meer van boord halen en moeten wchten tot Ike er overheen is, dit loopt hopelijk ook goed af.
-
Even heel goed met naar de policies van je accomodatie kijken, er komen meer en meer gelegenheden waar je je geld niet meer terug krijgt, er zijn hier allerlij verzekeringen voor zo als ik ook al eerder iets van $18.00/dag zag.
Kijk goed of het in je reis of annulerings verzekering zit.
Het zou allemaal zonde geld zijn.
Het is over de jaren veranderd en steeds minder accomodaties geven geld terug.
Veel mensen zeggen, ik kan er toch niets aan doen dat er zo'n orkaan komt of is.
HMmmmmmmm je kiest er toch voor om in het orkaan seizoen daar naar toe te gaan.
Wie heeft er gelijk? Maakt niets uit, nogmaals gewoon goed jezelf voorbereiden en zorgen dat je niet te veel geld verliest mocht er een storm komen.
Ook even voor alle duidelijkheid, het hoeft geen orkaan te zijn, ze evacueren Key West ook voor een zware tropische storm.
-
Lijkt wel even rustiger ja, volgens is er wel e.e.a. aanwezig wat iets kan worden. Maar heel veel verstand heb ik er niet van.
Er zijn er meedere sites beschikbaar. Ik kijk meestal op deze:
http://www.tampabay.com/specials/200...hurricane-map/ of http://www.nhc.noaa.gov/
-
Tropische storm Fay
Deze zomer raasde tropische storm Fay over Florida met veel wind en nog veel meer regen, maar nauwelijks schade bij ons in de buurt (dat was in andere delen van Florida wel anders). Hier wat foto's die ik gemaakt heb in onze wijk.
http://img410.imageshack.us/img410/9...0808272ju5.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/f...jpg/1/w640.pngDe bomen kreunen onder de wind
http://img267.imageshack.us/img267/6...0808274gm0.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/f...jpg/1/w480.pngDe palmbomen van mijn zwager
http://img267.imageshack.us/img267/7...0808280eq1.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/f...jpg/1/w480.pngVan de papayaboom waaide later de grootste tak af. Mijn zwager heeft die weken heel veel papaya gegeten.
http://img259.imageshack.us/img259/3...0808287ls0.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/f...jpg/1/w640.pngWater bij de ingang van de wijk
http://img259.imageshack.us/img259/3...0808288ot6.jpg
En nog meer water...
http://img444.imageshack.us/img444/7...0808284gv4.jpg
http://img444.imageshack.us/img444/f...jpg/1/w360.png
De week erna moesten we op laarzen de post gaan halen.
<<moderator Michael66: aan bestaande topic over het hurricane season 2008 toegevoegd>>
-
Hurricane Season 2009
Hurricane Season 2008 is al weer even voorbij (zie dit topic) en we zijn alweer op weg naar Hurricane Season 2009.
Het officiele orkaanseizoen loopt van 1 juni t/m 30 november.
De namen die aan de respectievelijke hurricanes zullen worden gegeven zijn al bekend, dat zijn:
Ana
Bill
Claudette
Danny
Erika
Fred
Grace
Henri
Ida
Joaquin
Kate
Larry
Mindy
Nicholas
Odette
Peter
Rose
Sam
Teresa
Victor
Wanda
Een heleboel info over de hurricanes is te vinden op de website van NOAA (National Oceanic and Athmospheric Administration). Ook over het verloop van het hurricane season in de afgelopen jaren.
Heb je vragen of andere szaken over het hurricane season 2009? Plaats ze dan in dit topic!!
-
Re: Hurricane Season 2009
Wij gaan dit jaar pas op 18 augustus tot en met 2 september. Kans dus dat we een hurricane meemaken. Hoe gaat dat dan daar? Is het verstandig om een bepaalde site in de gaten te houden. Of wordt je gewaarschuwd via de televisie? Of zijn er andere manieren waarop toeristen gewaarschuwd worden?
groetjes Monique
-
Re: Hurricane Season 2009
Citaat:
marcelis10
Is het verstandig om een bepaalde site in de gaten te houden.
Citaat:
Michael66
Een heleboel info over de hurricanes is te vinden op de website van
NOAA (National Oceanic and Athmospheric Administration).
Die dus, genoemd in het/mijn eerste bericht. Afhankelijk van waar je zit kun je ook de websites van de plaatselijke media raadplegen.
Op TV kun je alles volgen via The Weather Channel en de plaatselijke nieuwszenders.