-
Re: In april of mei naar Orlando
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
objectievo
Wanneer is het Sprink break, memorial weekend en mother's day want wij gaan van 18 april t/m 19 mei waarvan de 1e 2 weken naar de Disney parken.
Over springbreak zijn al diverse topics te vinden op het forum, zoals deze:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2245
En even zoeken op "feestdagen" levert deze post op:
http://www.floridaforum.nl/showpost....96&postcount=6
En deze met "Memorial day":
http://www.floridaforum.nl/showpost....2&postcount=16
-
Re: weekend drukte in Disney?
Wij zij vorig jaar ook 10 dagen in juli geweest. Als je in een van de Disneyhotels verblijft dan zou ik gebruik maken van de extra magical hours in de avond!! Dan is het toch het minst druk.
Nicole:razz:
-
Re: weekend drukte in Disney?
Alleen niet met regen of onweers voorspellingen naar animal kingdom gaan want dan kom je voor niets zoals wij vorig jaar:-(
De meeste restaurants zitten dicht en de meeste attracties zijn gesloten.
Wij vonden het een aanfluiting.
In animal kingdom is niet veel te beleven op de extra magical hours als het dreigend weer is dan gooien ze alles al dicht , en wij maar denken inexpedition everest te kunnen grrrr.
gr risO:)
-
Wij landen 24 mei in Miami en vertrekken de volgende dag richting Home stead. Nu las ik net dat we ook tijdens memorial day in Florida zitten. Ik heb gelijk ff alles over memorial day opgezocht....zie ik ineens dat er een festival in Miami is van 25 tot 28 mei, genaamd Urban Beach Week.
Wie kent dit festival? Is het dan erg druk in de stad? Wij moeten dan namelijk op 25 mei richting Homestead. En we zitten met een kleine dondersteen in de auto van dan 17 mnd. Dus was de bedoeling om rechtstreeks daarheen te rijden, dus niet een al te lange rit. Ben bang dat het file rijden wordt...veel inslaan dus????? Moet ik me voorbereiden??
-
Nee hoor, je rijd gewoon in een uurtje (afhankelijk waar je precies vandaan komt) naar Homestead.
Die kant op heb je zeker geen files.
Eric
-
Gelukkig maar. De Florida kriebels zijn al aanwezig. Klinkt nog ver weg...maar tis al dichtbij....jeeeeej!!
-
Klimaat oktober warm druk
Hallo allemaal,
Het zal ongetwijfeld meerdere keren onderwerp van 'discussie' geweest zijn maar ik kon het zo gauw niet terugvinden: wat is jullie ervaring met het weer in Florida in oktober? Wij zitten er aan te denken om medio oktober naar Florida te gaan maar officieel is dit natuurlijk nog wel 'hurricane season'.
Groetjes,
Laura
-
Re: Klimaat oktober
Citaat:
laura77
Hallo allemaal,
Het zal ongetwijfeld meerdere keren onderwerp van 'discussie' geweest zijn maar ik kon het zo gauw niet terugvinden: wat is jullie ervaring met het weer in Florida in oktober? Wij zitten er aan te denken om medio oktober naar Florida te gaan maar officieel is dit natuurlijk nog wel 'hurricane season'.
Groetjes,
Laura
Je moet in deze periode gewoon beetje geluk hebben. Je zit in de staart van 'Hurricane Season'. M.a.w. je loopt een klein risico dat je een orkaan of een tropische storm treft. De kans hierop neemt echter in oktober sterk af. Als ik jou was zou ik me hierover niet al te druk maken.
Het weer in oktober is over het algemeen erg prettig. De temperaturen zijn overdag nog erg goed en de luchtvochtigheid is in deze periode vaak al verdwenen. Hierdoor kan het echter in de avond wel behoorlijk afkoelen. Ik zou dus wel een truitje meenemen.
-
In 2005 kregen wij een tikje mee van Wilma en die sleepte een beetje water mee. Harde slagregens, maar ook mooie dagen met veel zon en een hoge temperatuur (30+). Enige echte nadeel vonden wij de hoge luchtvochtigheid van 95%. Je komt buiten en je bent gelijk een klamme lap, maar met een lekker briesje (we zaten in Daytona) en een strak zonnetje waait dat snel weg en is er goed mee te leven :-)
Ook de avonden waren nog benauwd warm, maar dit had dus alles te maken met Wilma, die een dag na ons vertrek lande en daar nog al wat schade aanrichte. Ik hoop dat het dit jaar zo wordt als Guus beschreef, dan ga ik me weer goed vermaken, zonder het klamme zweet ;-)
-
Wij waren vorig jaar van 3 t/m 19 oktober in Florida en het was nog aardig warm. Gemiddeld zo'n 28 graden en ook in de avonden bleef het nog erg aangenaam en ik heb toen geen vest of jas nodig gehad. We zijn in de afgelopen jaren echter ook wel vaak in september geweest en toen koelde het sommige avonden aardig af. Het verschilt dus nogal.
Je kunt voor de zekerheid misschien wel een vest ofzo meenemen als je 's avonds weggaat en als je hem dan niet nodig hebt knoop je hem om je middel of leg je hem in de auto.
Sowieso is het ook handig om, als je naar een Shoppingmall gaat, iets met lange mouwen mee te nemen vanwege de airco's.
-
Drukte in de parken
Dit is mijn eerste post is op het floridaforum en heb al heel veel aan de informatie op dit forum gehad (we gaan over 2 weken voor het eerst naar Florida). Daarom wil ik om te beginnen iedereen heel erg bedanken voor de vele bruikbare tips die onze "vakantie voorbereiding" een stuk vereenvoudigd hebben!!!!
Toch blijf ik met een vraag zitten. We willen naast de Disneyparken ook Seaworld en de beide Universalparken gaan bezoeken. We hebben nu een vakantieplanning gemaakt, zodat we een beetje een idee hebben van wat we wanneer willen gaan doen. Nu ben ik er al achter dat het in de parken in Orlando altijd wel druk is, maar heeft iemand ervaring met het bezoeken van de parken (met name Seaworld en de beide universal parken) in mei? Zijn er dagen dat het over het algemeen rustiger is dan andere dagen?
Wat ik me ook afvraag is of de parken (net als in Europa) in de weekenden over het algemeen drukker zijn dan door de week, of maakt dat eigenlijk niets uit? (wat ik begrepenm heb zijn de disneyparken juist drukker op maandag)
Ik heb al wat algemene informatie via het forum gevonden, maar zou graag de ervaringen van andere forumleden willen weten! Wellicht dat we onze planning dan nog iets moeten / kunnen aanpassen!
Alvast bedankt!
Peter
-
Re: Wat zijn de beste dagen om de parken te bezoeken in mei?
Citaat:
marvinmax
Nu ben ik er al achter dat het in de parken in Orlando altijd wel druk is, maar heeft iemand ervaring met het bezoeken van de parken (met name Seaworld en de beide universal parken) in mei? Zijn er dagen dat het over het algemeen rustiger is dan andere dagen?
Seaworld werkt met schema's. De shows vinden op bepaalde tijden plaats. Als je op tijd begint dan kun je alles makkelijk halen. De tijd tussen de shows in kun je dan doorbrengen met het bezoeken van de attracties als Kraken, Journey to Atlantis etc
Wat betreft Universal is het moeilijk te zeggen volgens mij. Zie dit artikel: http://www.theotherorlando.com/conte...1/bestday.html
-
Wij hebben bij de disneyparken de dagen aangehouden die als minst druk worden aangegeven bij TouringPlans.com. Dit is ons goed bevallen. In het algemeen zijn de parken die de ochtend magical hours hebben die dag het drukst.
Nicole
-
Misschien heb je geluk dat het heel hard gaat regenen en niet gaat onweren. Vooral als het aan het einde van de middag (rond 4 uur) gaat regenen. Dat hebben wij meedere keren gehad. Wij nemen altijd een regencape mee (gekocht bij de wallmart). Binnen een half uur was het park bijna leeg. Wij zijn toen bv Vijf keer achter elkaar in spyderman geweest. Toen het nog droog was stonden er hele lange rijen, die waren verdwenen toen het ging regenen dus konden we zo doorlopen. Bij sommige attracties heb je aparte rijen voor mensen die alleen zijn, die rijen gaan veel sneller. Die mensen worden dan gebruikt om gaatjes op te vullen. Op zaterdag in het voorseizoen is het meestal extra druk met schoolreisjes.
-
Drukte dec 2007-jan 2008?
Dag Allemaal,
Wij zijn dus van plan om na de kerst naar Florida te gaan en dan half januari ergens terug te komen.
Normaal gesproken gaan we graag op de bonnefooi maar omdat we nu een kleintje (1 1/2) bij ons hebben gaan we niet echt rondtrekken, 2 plekken is het plan nu. Waar weten we nog niet, waarschijnlijk een week ergens rond Naples, Ft. Myers en nog een week Miami of ergens op de Keys.
Wat ik me afvraag is hoe druk het rond die tijd zal zijn? Is dit een hoogseizoen daar? En dan dus of het raadzaam is al vroeg een hotel/resort te boeken of nog even te wachten?
Groeten,
Marco
-
Re: Drukte dec 2007-jan 2008?
Tussen kerst en nieuwjaar is het in de parken wel erg druk maar na 1 januari kan je overal gewoon lopen. Als jullie nog de eerste 2 weken daar zijn, heb je in ieder geval dan de tijd om de dingen te doen die er toen niet van gekomen zijn.
Nicole
-
Welke dag is het druk/rustig
Is er ergens ook te vinden hoe druk/rustig het is in de parken.
Ik weet dat je dat voor de Efteling kan opzoeken, maar weet niet wat ik
moet googelen om het voor Disney/Universal/Seaworld op te zoeken.
-
Re: welke dag is het druk/rustig
Wanneer ga je? Dit is veel meer van invloed op de drukte dan op welke dag je gaat.
Hier een heel stukje over het plannen van je dagen in Disneyworld: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwgu...daily_plan.htm
-
op allears.net staat ook een heleboel informatie ober wanneer je het beste je trip kan plannen, daar heb ik al veel baat bij gehad!
En WDW and Orlando for dummies heb ik net door de bus gekregen en daar staat ook wel het een en ander in.
Rustig kan ook betekenen: Tornado-seizoen!
-
Citaat:
Hannah Disneyfreak
Rustig kan ook betekenen: Tornado-seizoen!
De kans op tornado's is in WDW niet zo groot. Orkanen komen echter wel voor, maar in de 17 keer dat ik er geweest ben (waarvan 15x in het orkaanseizoen) heb ik maar 1x een orkaan (Frances) meegemaakt.
-
Ok,
Nouja ik werd in ieder geval voor gewaarschuwd door een boel mensen en in de travelplanner staat daar ook het één en ander over in.
Hoewel de orkanen wel kunnen meevallen, groeien de stormen in het binnenland schijnbaar wel uit tot op tornado-niveau, waar je een paar dagen last van kan hebben. Wij hebben het zelf eens meegemaakt in Canada, en daar werd ik alles behalve blij van... dus dat ga ik liever uit de weg.
Als ik er maar een week zit, zou ik het risico niet willen lopen....maar dat is ieder voor zich natuurlijk!!
-
Re: Bezoek pretparken eind december
Enig idee hoe het de week voor kerst is emt de drukte, dus zegmaar vanaf 17 december???
Ik hoor het graag, want dan ga ik mijn reis omdraaien en dus eerst naar Orlanda en daarna naar Miami.
Groetjes Soeza
-
Iest minder druk dan de week met kerstmis, maar druk is het zeker, want ok dan is het al kerst in Disney. Maar ondanks dat heb ik er een heerlijke tijd gehad toen. Is een hele speciale sfeer die het park dan heeft. moet je zeker een keer meegemaakt hebben
-
Ja dat vind ik ook,de kerstsfeer geeft iets heel speciaal en ok het is dan wel drukken dus het is net wat je wil!En ik zou zeker voor Magic kind=gdom gaan,moet je gewoon een keer gedaan hebben! Maar verder is het allemaal heel persoonlijk
-
Periode van 19 oct tot 27 oct druk?
wij gaan van 19 oct tot 27 oct naar florida
weet iemand of het dan druk is ?
hebben de amerikanen zelf vakantie in die periode ?
-
Re: druk ????????
De Amerikanen hebben in die periode geen vakantie. In de pretparken van Orlando (ik weet niet of je daarheen gaat) is het een gemiddelde periode, het wordt wel steeds populairder ivm de Halloween feesten. Volgens een site waar ik op zit die drukte indicaties geeft valt 19-27 oktober in een "3 mannetjes (op schaal van 1 tot 5) periode".
-
Drukte vermijden 2008
Beste,
We willen in februari of maart naar Orlando en de Bahamas.
Heeft er iemand een idee wanneer het de minst drukke dagen zijn en wanneer de schoolvakanties daar vallen? Zelf zijn we niet gebonden aan vaste vakantieperiodes.
Alvast bedankt!
-
Re: drukte vermijden 2008
Wij gaan ook in februari en zijn ook zeer benieuwd naar de drukte dan....Niemand ooit in februari geweest? Oh en hoe zit het dan met het weer (ongeveer)?
-
Wij zijn in 2002 in februari in Florida geweest. Het weer was prima, zo rond 22 graden C ; wel koude nachten. In februari is het nergens druk, heerlijk om de parken te bezoeken.
Spring break (onze voorjaarsvakantie) verschilt per school en staat, grofweg loopt de periode van begin maart tot begin april.
Vooral de kustplaatsen zijn zeer gewilde spring break bestemmingen.
denk daarbij aan Daytona Beach en Miami.
-
Citaat:
reneefrankrijk
Oh en hoe zit het dan met het weer (ongeveer)?
Daarvoor kun je het beste op weather.com kijken.
Kissimmee / Orlando:
http://img355.imageshack.us/img355/6...ssimmeeta4.png
Miami:
http://img463.imageshack.us/img463/8...atmiamixn8.png
Ik ga komend voorjaar ook voor het eerst in feb/mrt .... dat wordt wel wat anders dan de 30-40 graden die ik gewend ben in juli/aug ..... lange broeken mee en jasje .... ik ga namelijk elke dag vroeg op pad. Brrrrrr .....
-
Ik ben lid van een betaalsite, Tourguidemike, die heeft heel goede indicaties hoe druk het is in bepaalde periodes. Hij heeft ook lijstjes met welke dagen je het beste kunt gebruiken om bepaalde parken te bezoeken, heel handig!
Het lidmaatschap kost $21.95 en ik vond het dat absoluut waard. Ik ben nu weer lid voor onze volgende reis.
http://tourguidemike.com
Ik mag helaas geen informatie van zijn site openbaar maken, maar via een PM valt er wellicht nog wat te regelen ;)
-
Wat is nu de beste periode voor te gaan
Wij zijn al een paar keer in mei geweest 2 maal hebben we prachtig weer gehad en 1 keer bewolkt en regen namiddag . In julie ook bewolkt en namiddag regen in augustus hetzelfde en september ook . Nu zijn we van plan in oktober te gaan is dit beter of niet . Zoniet willen we in maart gaan . Wie kan me hierbij helpen?
-
Re: wat is nu de beste periode voor te gaan
Hoi Cindy,
Als je buiten het hoogseizoen kan zijn sept/okt en apr/mei vaak de betere periode's.
Gr Edward
-
Je kunt het beste gaan als het goed weer is.
Een dooddoener, ik weet het. Feit is nu eenmaal dat je naar alerlei voorspellingen, klimaatregistraties en weet ik wat meer kunt kijken en dan ... blijkt het net als jij er bent net helemaal anders te zijn, toevallig.
Garanties worden niet gegeven, dus zoek op de diverse weer-sites naar de gemiddelden die jou het meest aanspreken en beslis dan zelf wat voor jou het beste past. Maar weet dat net als bij beleggingen bij al die informatie geldt: "Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garatie voor de toekomst".
Succes met je keuze. En hoe het ook uitpakt: Have fun!! Dat kan altijd, hoe het weer ook is, zolang je instelling maar goed is.
-
Ik ga eigenlijk altijd eind mei / begin juni en begin december.
Het weer is dan over het algemeen redelijk stabiel, in December is het overdag toch wel minimaal tussen de 20 en 30 graden. 's Avonds kan het redelijk afkoelen en heb je een jas nodig. Overigens zorg ik er in december altijd wel voor dat ik zeker niet hoger ga dan Orlando, hoe lager je gaat (Miami / Keys) des te behaaglijker de temperatuur is.
In november en december is gemiddeld genomen de regenkans het kleinst.
-
In mei hebben we echt veel regen gehad zo erg zelfs dat het vuurwerk in mgm studio's werd geschrapt wel leuk was dat de laan als je binnenkwam helemaal onder water stond wel 15 cm hoog dat bracht leuke foto's op . Maar we stonden wel in een erg onweer onder een klein parapluutje omdat er nergens anders nog een plaatsje vrij was om te schuilen kletsnat waren we en dan is de fun er snel af
we willen echt in oktober proberen omdat ik 20 tot 30 graden eigenlijk wel genoeg vind , maar weet er iemand of dan de waterparken van disney open zijn
-
In oktober zijn de waterparken gewoon open.
Deze gaan altijd in januari/februari dicht (niet tegelijk).
Ik ben nu 5x in Florida geweest en hiervan 3x in maart en 2x in januari.
Voor mij de perfecte tijd want in die 5x heb ik 1 x regen meegemaakt. Een flinke bui van 2 uur vroeg in de ochtend. Verder altijd stralend weer, altijd zon (+/- 25 graden) en altijd kunnen zwemmen. Nooit te heet en alleen s avonds een vest of trui aan.
We vertrekken over 5 weken en 3 dagen voor 3 weken :p:p:p weer naar Orlando maar vanaf 1 februari is mijn zoontje leerplichting dus dan zitten we ook aan de schoolvakanties vast. :sad:
Jackie
-
Wij zijn van 19 t/m 30 oktober geweest en ik kan je zeggen, dat we een paar flinke buien hebben gehad en over het algemeen een hele hoge temperatuur, alleen was bijna alle dagen bewolkt! Je gaat toch voor het kleurtje en dat hadden we nou net niet!! In de waterparken zijn we zelf niet geweest, maar ik heb wel van anderen gehoord dat zij daarheen waren geweest. Alle andere disneyparken waren gewoon open en een stuk rustiger dan in het hoogseizoen.
Jolanda
-
Het kan ook koud zijn en vriezen in januari hoor.
Een kennis van mij heeft dit zelf meegemaakt. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat dit een hele hoge uitzondering zal zijn maar we hebben nog steeds veel lachplezier aan de foto's van Florilanders die beteuterd naar de sneeuw staan te kijken met sokken aan hun handen voor de kou.
:D :D :D
-
Ja inderdaad, afgelopen jaar is er inderdaad sneeuw gevallen ergens in februari. Ik heb daar toen ergens fotos van gezien.
Wij hebben gelukkig tot nu toe mooi weer gehad. Nu maar hopen dat het deze keer weer zo is. Uiteindelijk heb ik nog steeds liever een blauwe lucht met een zonnetje en 1 graad dan bloedheet met elke dag stortbuien.;)
Jackie