Re: Autohuur: Tanken, benzineprijs en -verbruik
In de greater L.A. area zag ik prijzen van rond de 3,50. Mijn Ford Mustang Cabrio had een MPG van 23. Uitgerekend is dat 1 op 10 :|.
Ach ja het was vakantie, gewoon 45 dollar voor een volle tank.
Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target
Ik wil er geen nieuw onderwerp voor maken, maar afgelopen vakantie (08-2011) is het mij slechts 1 keer gelukt om met mijn (ing) pin pas te tanken. Ook de CC (van ing) werkte niet. Ik moest alle andere keren naar binnen toe en aangeven voor hoeveel dollar ik wilde tanken. Ligt dit aan mijn passen of is dit iets waar andere ook last van hebben? Het zou toch makkelijk zijn dat ik gewoon kan pinnen aan de pomp en dan kan volgooien, nu moet ik elke keer inschatten hoeveel er moet en dat vooraf betalen.
Bij verschillende stations konden wij (maart 2012) niet bij de pomp betalen. Even binnenlopen, bedrag doorgeven en tanken maar. Als bleek dat we minder nodig hadden was dit geen probleem. Ze haalden dan gewoon minder van je CC af. Dit hebben we zowel in Kissimmee als St. Augustine gezien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
chippie
(...)slechts 1 keer gelukt om met mijn (ing) pin pas te tanken. Ook de CC (van ing) werkte niet. Ik moest alle andere keren naar binnen toe en aangeven voor hoeveel dollar ik wilde tanken.
Dat is redelijk standaard. Al sinds jaren vragen ze je de zipcode van het billing adres van je creditcard. Dat werkt alleen met een Amerikaanse pas. Met Maestro kun je vrijwel nergens aan de pomp betalen. Inderdaad eerst binnen betalen en dan tanken, en hopelijk gaat het eerlijk met een eventueel teveel betaald bedrag (heb zelf een slechte ervaring daarmee: ze zouden het teveel van 5 dollar terugstorten op de creditcard. Mooi niet natuurlijk. Maar ga vanuit Nederland maar eens verhaal halen om vijf dollar.)
Inderdaad, tanken is ons ook nog nooit gelukt met creditcard of pinpas aan de pomp. Wij gaan ook altijd naar binnen, betalen vooraf en tanken daarna. Overigens valt het tanken zelf ook niet mee, want soms moet je een hendel indrukken, naar voren halen of iets dergelijks. Als je dat niet weet, zit je vreselijk te klungelen. We dachten eerst dat het te maken had met het betalen, dat het toch niet goed was gegaan, maar het bleek dus met die extra handeling te maken te hebben.
Re: Tanken met creditcard of bankpas
Wij hebben ieder keer nog cash betaald met tanken. Gaan we denk ik dit jaar ook weer doen. Is eigenlijk zo'n beetje het enigste buiten kleine aankopen bij bv een giftshop dan, wat we cash doen.
Toch raar dat het mij een keer gelukt is. Maar goed op een gegeven moment kun je wel aardig inschatten hoeveel je nodig hebt. Blijf het wel raar vinden, in het land van de CC kun je als buitenlander (haast) niet tanken aan de pomp met CC zonder naar binnen te gaan.
Wij tanken ook altijd met cash (de rest trouwens ook) en dat werkt prima. Ik gok maar altijd een bedrag en loop daarna even terug naar binnen als ik teveel heb betaald. Ik vind het altijd wel leuk om te doen.
Ons is het 1 keer gelukt, op de snelweg richting Miami. Met een visa, en 00000 als postcode. Daarna is het niet meer gelukt. Volgens mij was het een BP.
Citaat:
chippie
. Ook de CC (van ing) werkte niet. Ik moest alle andere keren naar binnen toe en aangeven voor hoeveel dollar ik wilde tanken. Ligt dit aan mijn passen of is dit iets waar andere ook last van hebben?
Dat is normaal, moet ik ook altijd doen als ik tank in Florida.
Vreemd deze ervaringen. We zijn nu al meerdere jaren geweest en pinpas van ING nooit problemen gehad, zolang Maestro logo er maar opstond. Gewoon pas erin, pincode en ik kon tanken. Nooit geen problemen.
Alleen een CC gebruiken, 1 op de 8 pogingen lukte het met de plaatselijke postcode voor de rest moest ik naar binnen. Nooit teveel betaald altijd het juiste bedrag afgeschreven.
Het "gedonder" begon tijdens onze Oktobervakantie van 2011. De eerste week konden we nog met pin tanken, de tweede week niet meer (Racetrac 192W).
Nu schijnt (volgens waarnemers ter plaatse) het weer wel te lukken, dus "probleem" opgelost.
Jullie hebben deze pinloze periode dus kennelijk ontlopen :lol:
Hier in Jacksonville lukt het echt niet met een NL kaart. Eerst naar binnen en om te betalen en dan pas tanken.
Wel lukt het met mijn Amerikaanse creditcard o.v.v. de postcode die aan de kaart is gelinkt.
Als je aan een vast merk vasthoud is het ook een idee om vooraf in de supermarkt (o.a. Publix) benzinepassen te kopen. Die gaan per 25 en 50 dollar.
Publix heeft heel vaak aanbiedingen dat je bij $25 dollar boodschappen zo'n kaart van $50 voor $40 dollar aan kan schaffen. Maken wij als permanente bewoners dan weer graag gebruik van :)
Citaat:
Ta2 Gerrit
Jullie hebben deze pinloze periode dus kennelijk ontlopen :lol:
Lijkt er wel op.
Maar iedereen kan gewoon met Cash betalen hoor. Eerst even naar de winkel en betalen met extra cash terug en daarmee tanken. Kost niets extra en werkt net zo goed. Hoef je echt geen kaart voor te kopen. Er zijn meerdere wegen die naar (Rome) het tanken leiden.