-
Re: Reisverslag Paula: Cruise informatie
Bij mij is het niet zo gegaan, maar ach ben pas met 3 cruises via Carnival meegeweest, dus ik zal de enige wel zijn die voor de flessen water moest betalen ...
Aangezien dit toch een welles nietes verhaal wordt en iedereen zijn eigen ervaringen heeft, raad ik een ieder aan om de FAQs van de rederijen even door te lezen. Daar haal je soms nl hele nuttige dingen uit.
Zoals:
Liquor and Beverage Policy
Bringing Alcohol On Board - Embarkation
Guests are prohibited from bringing alcoholic beverages onboard. However, guests (21 years and older only) may bring one bottle (750 milliliter) of wine or champagne per person on board only during embarkation at the beginning of the cruise. A $10 corkage fee per bottle will be charged should you wish to consume this wine in the dining room or a $14 corkage fee per bottle in the Supper Club. Guests may bring a small quantity of non-alcoholic beverages.
-
Sorry, maar nu begrijp ik het niet meer helemaal:evil:
Je komt constant met dezelfde vragen over het meenemen van water, frisdranken en alcohol en je bent zelf al 3 keer met Carnival geweest, en schijnt het beter te weten dan ik.
Ik probeer hier iedereen eerlijk antwoord te geven van mijn ervaringen maar dan moet het wel serieus blijven, maar misschien kun je dus eerst zelf de FAQ lezen voor 3 keer hetzelfde te vragen.
Het lijkt wel een quiz, of ik wel goed opgelet heb.
Ik voel me nu dus echt belazerd, ook niet echt leuk voor andere die wel serieuze antwoorden willen.
-
Hoi Paula,
Bedankt voor je reactie. Ik ben een beetje wagen/zeeziek, maar dat zou goed op te lossen zijn met de tabletten. het is de eerste keer dat we op een cruise gaan en ik vind het allemaal erg spannend vooral met onze kleine meid. We hebben al wat reisfolders gehaald, maar ik wilde het van iemand horen die er ook echt geweest is. Ze kunnen veel in een folder vertellen, papier is geduldig.
Bedankt voor je antwoorden!!
Grt Karin
-
Karin, je kan altijd wat primatour meenemen maar waarschijnlijk heb je het niet nodig (wij hadden ze ook mee maar geen last gehad)
Zo'n schip is zo goed gestabileseerd dat je weinig merkt van deining.
We hebben één dag behoorlijke wind gehad maar ook toen geen problemen gehad, alleen met lopen merkt je het een beetje maar geen misselijkheid gehad of gezien van anderen.
Heel veel plezier maar dat zal vast wel lukken.
gr. Paula
-
Cruise "enkele reis"
Hallo,
Vanuit Florida (Miami) zijn er vele cruisemogelijkheden. Het betreft hier allemaal retours. Weet iemand of het ook mogelijk is een "enkele reis" te boeken. Bijv. Miami - Cuba - Puerto Rico - St. Maarten en vanaf St. Maarten per vliegtuig verder te gaan?
-
Re: Cruise "enkele reis"
Ja, ik heb ze wel gezien. Ze zijn er zeker, helaas heb ik even geen linkje.
Heb je het al gevraagd bij de diverse rederijen?
-
Miami - Cuba?
Hopelijk in de toekomst. Wie weet?
-
En als we Cuba overslaan. Ik kan geen rederij vinden die bijv. Florida-Puerto Rico - St. Maarten aanbied. Alle cruises gaan weer terug naar Florida.
Of is het mogelijk slechts een deel van een cruise mee te varen?
-
Waag er eens een telefoontje of mailtje aan. Nee heb je al, ja kun je krijgen. Toch?
-
ehm nog even over die kinderbadjes:
volgens mij is het bij sommige (alle?) maatschappijen zo dat je kinderen zindelijk moeten zijn om in het zwembad te mogen, dus geen zwemluiers etc. Tenminste zoiets had ik gelezen en toen dacht ik: laat dan voorlopig maar (er waren wel een boel mensen die suggereerden om dan een klein opblaasbadje te vullen en naast je zonnebed te zetten, maarja...)
-
Karin 555,
Als je toch iets wil kopen voor zeeziekte koop dan in Amerika Bonine dat zijn smelt tab.
iedere ochtend een in je mond laten smelten te koop bij iedere drugstore. (CVS etc)
Ben zelf 2 dagen voor mijn cruise de tab.gaan innemen en wij hadden de eerste 2 dagen behoorlijk slecht weer met veel wind en golven, het schip ging goed te keer (was niet het kleinste schip Mariner off the Sea)
en er waren veel mensen zeeziek ( en ik wordt zelf al zeeziek op een waterfiets ) maar met de Bonine nergens geen last van gehad.
Het voordeel van deze tab. is dat je er niet slaperig van wordt en ik heb dat zelf met
Primatoer wel.
-
Ik weet niet of er vanuit Florida enkele reizen zijn met een cruiseboot.
Ik ga zelf een enkele reis maken met een cruise vanuit Rome en dan varen we in 17 dagen naar Florida. We varen dan via Barcelona, Mallorca, Malaga, Funchal, Sint Maarten naar Fort Lauderdale. Vervolgens blijven we ook nog een weekje in Florida.
Deze cruise bieden ze 1 keer in de 2 jaar aan. Dan wordt er een nieuwe boot in de vaart genomen die in Azie is gemaakt en die zal uiteindelijk in de Carribean gaan varen. Dus een leuke manier om de boot van Azie naar Amerika te krijgen, toch :)
Wij hebben deze reis geboekt bij Carnival. Misschien kun je op deze website meer vinden over "one way cruises".
Succes
-
Heb ook de Bonine gekocht en niet hoeven gebruiken. De zee was als een spiegeltje.
Wij hebben trouwens wel gewoon gebruik gemaakt van het ontbijtbuffet op de laatste ochtend. Was geen enkel probleem. Het uitschepen(Royal Caribbean) verliep zeer gestructureerd en was een "breeze".:lol:
-
Dennis, wow dat is een beste tijd op een schuit. Na Funchal zie je voorlopig alleen maar water. Maar er valt genoeg aan boord te doen, dat absoluut. Maar goed dat je er nog een weekje Florida achteraan plakt. :)
Al met al klinkt het wel leuk, maar ik weet niet of ik zelf 17 dagen op een schip vol kan houden, even los daarvan dat het natuurlijk een dorp op zich is wat er op het water drijft. :)
-
m'n schoonzus boekt meestal via www.cruisetravel.nl Je kan er allerlei cruises boeken met of zonder vlucht, met of zonder hotel voor of na. Je bedenkt het maar en zij geven antwoord.
wellicht in dit forum zoeken op "cruise".
Succes met de zoektocht!
Groet'n Anja
-
je kunt ook eens kijken op www.vacationstogo.com
daar kun je bij de zoekopdracht aangeven of je weer bij de vetrekhaven terug wilt komen of niet
-
Cruise naar de Keys
Hey,
Ik wil graag van Miami naar Key west met de auto cruisen, hoe lang duurt dit ongeveer ?
Ik wil daarna namelijk ook weer terug reizen naar Miami.
Is het ook makkelijk om hotels/motels te vinden onderweg?
-
Re: Cruisen naar de Keys
In 1 dag heen-en-weer is zonde van je tijd. Volgens Google Maps is het 3 1/2 uur maar daar mag je best nog een uurtje bij op tellen.
-
Hotels onderweg: Key West, Big Pine Key en Marathon, Key Largo.
Google Maps is zo handig :razz:
-
Blijkbaar is het afhankelijk van het tijdstip waarop je vertrekt ook nog eens tamelijk druk.
Een stop inlassen onderweg blijkt geen overbodige luxe?
-
Hoi Paula,
Erg leuk om je verslag te lezen en je foto's te zien. Wij gaan in oktober naar Florida en gaan daar 5 dagen cruisen, dus we zijn heel benieuwd hoe het zal zijn.
In ieder geval door je verslag al een behoorlijke indruk gekregen, dank je wel.
Groetjes,
Robert & Marion
-
Hallo Paula,
Leuk om je verslag te lezen. Wij hebben ook de cuise van canival gedaan cozumel, kaaiman en jamaica. Alles was erg herkenbaar. Het eten was erg lekker. Wij hebben vooral rondritjes gemaakt op de eilanden om toch van alles wat te zien!
Het van boord gaan was ook niet helemaal goed gegaan, er was schijnbaar tegen ons gezegd door de taxi die we van te voren hadden geboekt dat die 10.00 klaar zou staan. De avond voor het van boord gaan werd er verteld dat je je koffers op de gang kon zetten. Mensen die niks aan te geven habben en eigen koffers konden tillen mochen als eerst van boord. Wij brave nederlanders hadden 3 liter drank gekocht en gingen netjes door douanne. Uiteindelijk pas 11.30 buiten. Taxi al weg. Later hoorde van andere Nederlanders in hotel dat we gewoon met de meute mensen "niks aan te geven"van boord hadden moeten gaan :?
Mochten er nog andere mensen vragen hebben stel ze gerust vind het leuk om net als Paula ervaringen te delen!
groetjes Nicole
-
Cruise boeken in Miami
Hallo Allemaal,
Wij gaan in september een rondreis maken door Florida. Wij willen eindigen met een cruise van 5 dagen. Heeft iemand ervaring met het boeken van een cruise in Miami zelf. Voordeel is dat je dan kunt kijken of het weer goed is en met de dollarkoers is het misschien ook voordeliger? Of is het beter om in Nederland al te boeken?
-
Re: Cruise boeken in miami
Volgens mij is het beter in NL te boeken. De cruise die wij eind mei hebben gemaakt was helemaal volgeboekt en dat risico loop je dus gewoon als je wacht. Een mazzeltje kan altijd maar "you never know".
-
Re: Cruise boeken in miami
Ik boek ze altijd via een Amerikaans bedrijf genaamd Vacations to go, dan heb ik het en van te voren geboekt en het is in $. En wat Corry al zegt, als je gebonden bent aan een bepaalde periode dan kan je het beter vastleggen dan dat je het risico loopt dat je niet kunt.
-
Re: Cruise boeken in Miami
Bedankt voor jullie tips,
We gaan de cruise toch maar van te voren al boeken. We twijfelen tussen de cruise van 5 dagen met de Majesty of the Seas van Royal Caribbean of de cruise van 5 dagen met de Norwegian Sky van NCL. Weet iemand wat de beste keus is?
-
Zelf gaan we in september aan het eind van onze vakantie 7 dagen met de Carnival Valor de Eastern Carribean cruise doen.
Gewoon geboekt bij Fly2florida.com Ging allemaal perfect. Leek mij ook handiger en veiliger in verband met overboekingen en vragen.
Wel moet je na de boeking zelf nog een zgn. Funpass met nogal wat gegevens invullen bij de cruise maatschappij maar dat zal bij alle cruiselines wel het zelfde zijn.
In ieder geval vast veel plezier gewenst. Het lijkt mij iig erg leuk.
-
Ik heb al tientallen cruises gemaakt. Een van de beste adressen blijft www.cruise.com . Nu net geboek voor een vriend van mij 400 euro Princess cruise eastern caribbean september all-inn
-
Ben net terug uit Key West, het was rustig op de weg en heb er precies 2 uur over gedaan van Key West tot de blauwe brug naar het vaste land.
-
Was net aan het kijken voor een 3 daagse cruise naar de bahama-s volgend jaar.
Op www.cruise.com staan aantrekkelijke aanbiedingen.
Maar ik vraag me af of bij de prijs die ik in beeld zie niets extra´s meer komt.
Die prijs pagina ziet er zo uit: cruiserate
government fees-taxes
fuel surcharge
est total
Is het bedrag wat ik zie bij est total,het hele bedrag wat ik moet betalen?
Hoe zit het met havengelden,valt dat onder de governmentfees?
Kom nu op een totaalbedrag van $1100,- voor 3 personen,lijkt me niet zo duur.
Graag jullie mening.
-
Miami City Tour and Boat Cruise
Heeft iemand ervaring met de Miami City and Boat Cruise?
Het is een tour van 7 uur voor $ 40 dollar. Lijkt me aardig wat voor de prijs.
-
Re: Miami City Tour and Boat Cruise
ikke zou dat ook wel willen weten.
Want ik wil graag als we in october in Miami zijn, zo een tochtje willen maken.
Dus wie tips heeft is van harte welkom.:-o
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
jvd1971
Ik heb al tientallen cruises gemaakt. Een van de beste adressen blijft
www.cruise.com . Nu net geboek voor een vriend van mij 400 euro Princess cruise eastern caribbean september all-inn
Wij hebben gister ook via deze site geboekt,ging makkelijk,nog wel met hun gebeld voor de creditcardgegevens,maar dat was ok.
En het was 300 euries goedkoper dan in nederland boeken.
Dus we zijn benieuwd....
-
Fijne tip, wij hebben (voor volgend jaar pas) ook net een cruise geboekt via cruise.com
Dat scheelde meer dan 1/3 van de prijs, dat is snel verdient dacht ik zo ;)
Hannie, ik zou het bedrag van de cruise even vergelijken met het bedrag in NL, dan weet je meer,
-
Hello allemaal,ik had een vraagje.Wij gaan over 3 weken naar Amerika.Nu weet ik dat overal in hotels fohnen aanwezig zijn.Maar zijn die ook aanwezig aan boord?Mijn vrouw vraagt er namelijk om.Het schild toch weer een kilotje in de koffer.
groetjes Peter.
-
Ja hoor, volgens mij is dat het belangrijkste attribuut in een badkamer in Amerika en bij ons op de cruise was hij zeker aanwezig en ik neem aan dat dat bij elke cruise zo is. (anders ga je toch even buiten staan op het dek:grin: )
-
Ook ik wil direct boeken via cruise.com of via carnival.com.
Wie weet hoe het dan zit met betalen? Betaal je dan direct de volledige som? Als je in NL bij een reisbureau boekt betaal je 'slechts' 20% aan en de rest circa 2 maanden voor de cruise begint.
Wie kan mij daar antwoord op geven?
-
Moet jullie helaas teleurstellen. Was in mei aan boord van de Imagination en daar hadden ze (helaas) geen fohn. Gevraagd bij de pursersdeck, maar ze waren ook allemal al vergeven. Moet zeggen dat dit wel het eerste schip is waar ik geen fohn op had, maar het schijnt dus toch mogelijk te zijn..
-
Nee, je betaald een bedrag aan, voor mij was geloof ik 15%.
Drie maanden voor vertrek betaal je dan de rest,
-
wij gaan ook in januari (8d Liberty of the Seas-West Carrib) en wij maken ons meer zorgen om de afstand van airport naar luchthaven en hotel. weet iemand hoever het is om van het luchthaven van miami naar de haven te gaan? wij willen een hotel het liefst zo dicht mogelijk bij de haven, iemand ideeën?
oh ja is het ook mogelijk om tijdens 1 van de bestemmingen met dolfijnen te zwemmen? Bijvoorbeeld in mexico of thaiti
en kun je niet dezelfde cruise boeken maar dan vanuit nederland?