-
Re: Hotel vooraf boeken of in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Anne-Fleur
Van kennissen had ik gehoord dat je bij het tanken en eten heel veel kortingsbonnen voor hotels krijgt is dit dan voordeliger of liggen de basisprijzen van hotels hoger dan de boeking via organisaties?
Natuurlijk zijn er nog wel wat coupons, maar sinds de komst van het internet is het aanbod veel kleiner en minder interessant. De stapels boekjes bij de restaurants en de supermarkten zijn bijna allemaal verdwenen. Vergeet niet dat de prijs van een hotelkamer afhankelijk is van vraag en aanbod.
Citaat:
All discounts are based on availability, at time of arrival
Wanneer het hotel een bepaalde bezettingsgraad heeft, is je coupon plots niet meer geldig en dan mag je de volle mep betalen. De hotelhouders zijn commerciele rakkers; zij weten ook wel dat je een slaapplek nodig hebt, dus bepaal zelf vooraf je onderhandelingspositie aan de balie.........[-o<
Voor de laagste hotelprijzen moet je nu bijvoorbeeld op www.priceline.com zijn. Lees ook het topic dat hierover op dit Forum bestaat maar eens na. Een andere mogelijheid is het raadplegen van de vergelijkingssites zoals www.tripadvisor.com. En tot slot boeken veel forummers op de bekende sites van de grote aanbieders, AE, AV of USAFV. Zij hebben vaak zeer aantrekklijke aanbiedingen. Koopt Nederlandsche waar, dan helpen wij elkaar.....
-
Re: Hotel vooraf boeken of in Florida
Citaat:
Tinkerbell
Het ligt een beetje aan je eigen zin voor avontuur. Je zult een hoop antwoorden krijgen van leden die zeggen dat het prima te doen is en dat ze alleen maar uitstekende ervaringen hebben hiermee.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken.
Dit is iets wat wij nooit zouden doen. Ik wil een hotel wat schoon is,redelijk kort bij restaurants ligt,niet in the midlle of no were, een ontbijtje serveert,internet heeft en een wasserette.
Alleen al het idee dat je na een dag rijden op zoek moet naar een hotel,met bonnen lopen zeulen of onderhandelen met de manager over de prijs maakt me " curl op my toes". :p
Kun je je voorstellen dat je met je twee kinderen ergens in hotel de kakkerlak moet slapen omdat de andere herbergen vol waren.:shock:
Ik kan mezelf rustig zeggen dat het uitzoeken van hotels ,voor mij, een van de leukste voorbereidingen is.
Lekker rustig overdag doen wat je wilt en dan op je gemakkie Tom Tommie je naar je hotel laten loodsen.
Hmja, zo zie je maar dat meningen verschillen en ieder het op zijn eigen manier doet. Wij gaan dit jaar voor de 5e keer naar de USA en alhoewel we dit keer de hotels vooruit hebben geboekt (via expedia of rechtstreeks bij de hotels) vind ik Amerika een land waar je bij uitstek goed op de bonnefooi kunt reizen. Hét grote voordeel daarvan vind ik dat je, zeker wanneer je nog niet erg bekend bent met de streek waar je naar toe gaat, zelf kunt bepalen hoe lang je ergens blijft. Vind je het leuk dan kun je langer blijven, vind je het minder dan blijf je 1 nachtje en trek je de volgende keer ergens anders naar toe. Moet er wel bij zeggen dat wij altijd buiten de echte drukke periodes reizen en dat we nog nooit hebben meegemaakt dat er ergens geen plaats meer was.
Dit jaar dus voor het eerst wel alles vooraf geboekt, dat heeft er mee te maken dat we nu redelijk goed weten welke plekken we leuk vinden en minder leuk. Maar kan maar zo zijn dat we het een volgende keer weer helemaal op de bonnefooi doen en alleen de vlucht, auto en evt. het hotel voor de 1e nacht vooraf boeken.
-
Re: Op de bonnefooi of juist niet?
Ik sluit me aan bij Teleton en zou met kids niet op de bonnefooi gaan reizen of je moet je vooraf al goed inlezen in welke hotels bieden wat jullie zoeken.
Als je goedkoop uit wil zijn kan ook ik je priceline van harte aan bevelen, scheelt je meer dan je met die kortingsbonnen voor korting krijgt.
-
Boeken of bonnefooi?
Hoi Florida liefhebbers!
In januari ga ik met 2 personen 12 dagen rondreizen in Florida.
Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met gewoon rijden en ter plekke je hotels regelen.
Is dat goed te doen en voordelig of is van tevoren boeken verstandiger?
Thanks!
-
Re: Boeken of bonnefooi?
Je kunt rustig rondrijden en dan wat boeken.... zeker de hotels.
Als je een Villa wilt dan zou ik van te voren een reservering maken.
Maar zeker in januari kun je rustig op de bonnefooi gaan....
Veel plezier!!
Remco
-
Re: Boeken of bonnefooi?
Wij zijn net (een week) terug en hebben, op het eerste hotel bij aankomst en Key West na, alle hotels ter plaatse opgezocht.
We hadden hiermee al goede ervaringen uit 2 eerdere USA reizen maar in Florida is dat helemaal prima gegaan. Er was steeds voldoende plaats en zelfs de bonnen uit de kortingsboekjes (vnl roomsaver) werden overal zonder problemen geaccepteerd.
Nu waren wij er wel in een periode dat het niet heel mega druk is, dat scheelt uiteraard ook.
-
Thanks for the response ;)
Ja ik weet niet zo goed hoe druk het is in januari, de laatste keer was ik in het laagseizoen (lekker tussen de orkanen door ;) )
Op zich vind ik het niet erg om daar te boeken, helemaal met de lonely planet op zak en een goeie TomTom kom je overal. Het belangrijkste voor mij is de prijs (platzak student).
Als het echt veel goedkoper is om daar te boeken , graag, maar heb inderdaad geen zin om daar te leuren voor een hotel. Wil ook graag 2 nachten naar Sanibel.
Route wordt overigens ongeveer: Miami Beach, Key Largo, Marco Island, Sanibel, Clearwater, Homosassa, St. Augustine, Cocoa Beach, Miami.
-
Je kan altijd nog de avond vooraf proberen via Priceline een hotel te boeken, ik heb dat voorheen ook nog wel gedaan en altijd een kamer gevonden met priceline voor zeer leuke prijzen. Nu met de kids neem ik het risico niet meer aangezien mijn vrouw het nu stukken prettiger vindt om al vooraf te weten waar we slapen.
-
Als ik nu kijk zit ik op 550 euro pp voor 11 nachten... Is dat beetje redelijk?
-
Misschien kan je iets duidelijker zijn?
550 Euro p.p. wat heb je dan en voor hoeveel personen, wanneer en waar?
Knaapje
-
Citaat:
Epione
Als ik nu kijk zit ik op 550 euro pp voor 11 nachten... Is dat beetje redelijk?
Misschien toch even de hotels en de lokaties die je op het oog hebt, hierbij noemen? De prijzen verschillen namelijk ernorm, Miami en de Keys zijn nu eenmaal veel duurder dan de hotels in de Orlando/Tampa area.
Of het redelijk is kan je ook op priceline.com zien. Per lokatie vind je een overzicht van wat er in een bepaalde periode voor een overnachting is betaald. Maar resultaten uit het verleden...etc.
Voor op de bonnefooi reizen zou ik me wel erg goed orienteren. En vergeet de activiteiten niet. Wil je bijvoorbeeld eind januari naar Daytona, hou er dan gerust rekening mee dat alle hotels tot in de wijde omtrek zijn volgeboekt en dat je de hoofdprijs betaalt als je nog iets kunt vinden.
Wij reisden vroeger ook op de bonnefooi. Vaak gaat het goed maar onderschat het effect van conventies in Florida niet. Je kunt je hier tegenwoordig prima op voorbereiden, Google is je vriend!
-
Zit nu op 500 euro precies per persoon voor 1 kamer met 2 personen bezet (11 nachten, 9 verschillende hotels). Ongeveer 3 sterren hotels op goeie locaties. Gezocht op expedia.nl
Route: Miami, Key Largo, Everglades City, Sanibel Island (2 nachten), Clearwater Beach, Homosassa Springs/Crystal river, St. Augustine, Cocoa Beach (2 nachten), Palm Beach
-
hotel hier boeken?
wij ( 2 volwassenen, een kind van 4 jaar en 1 baby van 7 maanden) in februari naar florida. We landen in Orlando en willen dan een hotel voor die nacht. Is het goedkoper om alvast een hotel te boeken of kunnen we gewoon op de bonnefooi gaan?
-
Re: hotel hier boeken?
Voor de eerste nacht lijkt het mij verstandiger om die alvast hier vast te leggen.
Al was het maar om niet te hoeven zoeken na een lange reis met 2 kleine kinderen.
En je hebt tegelijkertijd een adres om op te geven in je ESTA formulier.
Of het goedkoper is, is een tweede. Sommige van de honderden hotels in Orlando hebben nog wel eens "on the spot" aanbiedingen, maar om daar nou naar te gaan zoeken na zo'n misschien wel vermoeiende trip lijkt mij niet erg prettig, en het verschil van die, vaak paar euro's, niet waard.
-
ter plekke hotels zoeken
beste mensen,
wij hebben tickets geboekt en gekocht (25.12.2011 t/m 09.01.2012. Wij hebben ook de eerste paar dagen in Miami en 6 dagen in Orlando geboekt.
Maar omdat we niet precies hoe we gaan rondreizen, vraag ik aan de mensen van het forum of het mogelijk is om iedere keer voor het donker wordt een hotel zoeken en de dag daarna verder reizen. Ik vraag dit omdat ik heb gehoord dat met kerst erg druk is in florida.
graag jullie reacties
Familie Thaalbi
-
Re: ter plekke hotels zoeken
Twee jaar geleden ook gedaan.
Omdat we de route niet vast gelegd hadden.
Elke avond als we wisten waar we de volgende dag heen zouden gaan hebben we via priceline een bod uitgebracht op een hotel in die stad.
Zo hebben we vanuit New York naar Florida gereden is uitstekend bevallen.
Was wel niet in de kerstperiode,maar het lijkt me sterk dat allles volzit met de kerst is tenslotte toch een familiefeest.
-
Bedankt voor uw reactie. Ik heb de website genoteerd
-
Hotwire is ook een optie. Dan weet je de prijs en het gebied waar je zit. Alleen niet de naam van het hotel.
-
Citaat:
Jen876
Was wel niet in de kerstperiode,maar het lijkt me sterk dat allles volzit met de kerst is tenslotte toch een familiefeest.
Vergis je niet... De Kerstperiode is "PEAK SEASON"
Voor "Walk Ins" is vast nog wel iets beschikbaar maar verwacht geen lage tarieven.
Bovendien kun je niet vergelijken tussen "zomaar"" een datum en de kerstperiode...
-
Peak season is het ook in de zomer tijdens de schoolvakanties.
Maar dan kun je ook nog genoeg kames boeken via een veilingsite.
Daarom ging ik ervan uit dat de drukte niet veel zou uitmaken of het nu hoogseizoen in de zomer (schoolvakanties) of winter (kerstvakanties) is.
-
Citaat:
Jen876
Peak season is het ook in de zomer tijdens de schoolvakanties.
Heus waar er is NIETS te vergelijken met de kerstperiode...
Ik ben er nu inmiddels een kleine 20 keer (niet meer te tellen) keren in die periode geweest...
Er is écht geen vergelijk...
Maar als jij gelijk wilt hebben krijg je van mij gelijk...
-
Ik ben het helemaal eens met Corrus. Peak season door het jaar is niet te vergelijken met kerstmis.
Met kerstmis zitten de pretparken gewoon dicht wegens overcapaciteit en dat is tijdens de zomervakantie nooit het geval.
Trouwens ik zou me nog eens achter mijn oren krabben en nadenken over het feit of ik echt met twee tieners wilde rondrijden op zoek naar een kamer.
"Er is geen plaats meer in deze herberg" zou dan wel eens heel erg negatief op de vakantiestemming kunnen uitwerken :lol:
-
Het gaat er niet om dat ik gelijk wil hebben.
Oke genoeg nu hierover en ga aub. verder met de vraag of er nog genoeg kamers zijn te verkrijgen met de kerst.
-
Tip huur een camper dan heb je een overnachtingsplek bij je en je kunt op veel plekken dan wel terecht in die periode.
Hotel kamers zijn erg duur en je zult vaak nee krijgen met de Camper voorzie ik geen problemen
-
Citaat:
Bosevents
Tip huur een camper dan heb je een overnachtingsplek bij je en je kunt op veel plekken dan wel terecht in die periode.
Vooropgesteld dat je nog een knappe camper kunt krigen voor die periode...
Bovendien ik vind die dingen veel en veel te duur...
Dan... kun je nét zo goed in dure kamers gaan zitten...
Trouwens waarom niet gewoon van te voren boeken... Dan weet je in ieder geval zeker dat je een onderdak hebt...
-
Hallo,wij hebben dat ook 1 keer gedaan,maar NOOIT meer,de prijzen rijzen de pan uit echt alles wat betaalbaar is is vol!!
Wegen vol met auto's,zo druk hebben wij het nog nooit gezien in Florida.
Boek nu of kijk voor een huis,wij betaalden voor een gewoon hotel achter de 192 130 dollar per nacht,zonder ontbijt geen koelkast op kamer.De rest wat er nog was was nog duurder.
-
Hoi,
Wij zijn de 2 x dat we naar Amerika zijn gegaan ook op de bonnefooi gegaan en dat is prima bevallen, we zouden niet anders willen. (behalve de eerste nacht dan, die leggen we wel vast) Wij boekten iedere avond via Priceline een hotel voor de volgende nacht (soms zelfs 's ochtends pas voor diezelfde avond). Wij hebben grotendeels in 4* hotels geslapen voor rond de 65 dollar per nacht (ex taxes en fees), ook in Miami. (Coconut Grove) Alleen Key West was wat duurder (90 dollar).
Wij vinden het een groot voordeel dat je lekker vrij bent als je hotels niet vast liggen.
Groetjes
-
Ben toch benieuwd naar de hotel namen waar jullie gezeten hebben op Key West. Bij alles waar ik ook kijk of zoek kom ik niet onder 180 doller per nacht. Zelfs 1 ster. Dus wanneer je namen hebt van die goedkope hotels, B&B motel....graaag
-
Wij hebben van de zomer in het Palms Hotel gezeten op Key West. Vlak bij het centrum incl. ontbijt en fietsverhuur bij het hotel. En naar mijn idee redelijk betaalbaar voor Key West.
-
Wij zaten in het Best western hotel BW Hibiscus heette dat.
Fijn hotel hoor, en betaalbaar.
-
Citaat:
sammy1981
Hoi,
Wij zijn de 2 x dat we naar Amerika zijn gegaan ook op de bonnefooi gegaan en dat is prima bevallen, we zouden niet anders willen.
Ook met de kerst???
-
Ik ben het met Corrus eens. De kerstperiode is erg druk en de kans dat je veel (vakantie) tijd kwijt gaat zijn met zoeken naar een overnachtingsplek is een feit. Maar de Walmart verkoopt in ieder geval ook outdoor equipment :twisted:
Wij gaan binnen 2 weken weer kerstvieren en druk dat het dan is! Maar wel helemaal geweldig die sfeer en met niets te vergelijken \\:D/
-
Citaat:
randje35
Wij zaten in het Best western hotel BW Hibiscus heette dat.
Fijn hotel hoor, en betaalbaar.
Kan het alleen maar onderschrijven.
Afgelopen oktober ( werkdagen) $ 90 incl TAX en een redelijk goed ontbijt voor een kingsize kamer met aparte woonkamer, slaapkamer en kleine pantry met koelkast, micro en spoelbak. Voor 4 kamers een gedeeld terras.
Wel maanden van tevoren rechtstreeks geboekt.
Knaapje
Sorry, misschien een beetje off-topic.
-
Hotels op bonne fooi in April???
Zoals het er nu naar uit ziet zullen wij volgend jaar April voor het eerst de USA betreden en wel Florida!
We zijn druk aan het inlezen en uitzoeken en merken vooral ook op forums dat, buiten je eerste overnachting, het verder populair is (gezien budget) je hotels pas ter plaatste te reserveren....
Aangezien wij in een populaire maand zullen gaan, vragen wij ons af of dat in April ook nog goed te doen of dat dan de wat goedkopere hotels ( maar oh zo sfeervol) in bv De Keys en Miami al ver vol zitten???
Even voor de duidelijkheid, zullen waars volgende plaatsen aandoen: Orlando, St Augustine, Crystal River, Sarasota, Fort Myers, Key Largo, Key West, Fort Lauderdale, Miami beach.
Het zal voor ons een heel andere manier van vakantie vieren zijn, maar willen wel weten waar we goed aan doen. Zie bv voor deze week veel aanbiedingen ( even gekeken om een idee te krijgen wat er nog vrij was) maar dat is in Juli. Hoe is dat in April??
Need you guys
Carin
-
Re: Hotels op bonne fooi in April???
Begin april is het nog springbreak in Florida. Dat betekend dat het in vele kustplaatsen druk is. Over het algemeen is het nog wel te doen om op de bonnefooi te gaan. Priceline en Hotwire kunnen je helpen maar ook bonnenboekjes die je bij restaurants en tankstations mee kan nemen.
Veel plezier met de voorbereiding.
-
Rond Pasen is het ook altijd druk.
-
Hoi Carin, Dat moet geen enkel probleem zijn, er zijn zoveel hotels in Florida, alleen in Key West zou het een probleem kunnen zijn, omdat daar nu eenmaal veel minder is. maar in alle overige genoemde plaatsen moet lukken.
Ik wil je daarnaast adviseren als je op de "bonnefooi" gaat om de coupon boekjes van de hotels goed door te kijken, daar staan voldoende mogelijkheden in. Wij hebben in het verleden vaak genoeg met onze kinderen zo rondgereisd in Florida (en andere Staten) en eigenlijk (op een enkele uitzondering na) altijd hele goede slaapplekken kunnen vinden.
-
Zoals hieronder ook al staat zou ik vooral in het weekend op de keys van te voren boeken.
Wij hebben op Key west al een keer gehad dat we op het laatste moment de hoofdprijs moesten betalen voor een hotelkamer.
Sjon en Bianca
-
Hoi Carin,
mooie reis ga je maken. Wij zijn net een paar dagen terug van een identieke reis, op de bonnefooi. Geen idee hoe 'anders' april is t.o.v. juni, maar ik kan mij niet voorstellen dat je problemen gaat hebben met boeken, zelfs niet op Key West. Wij deden het als volgt: we hadden overal het plan een paar dagen te verblijven. De avond voordat we naar onze volgende bestemming vertrokken, pakten we de iPad er bij en zochten we waar we de volgende dag heen wilden rijden. Vervolgens boekten we iets via hotwire of booking.com. Werkt perfect, veel vrijheid, nooit hoofdprijzen hoeven betalen en het aanbod in Florida is enorm.
Ik vind overigen coupons voor overnachting charmanter klinken dan het daadwerkelijk is. We hebben het een paar keer geprobeerd, maar onze ervaring was dat hotels ze niet altijd aannemen en dat de prijs niet altijd aantrekkelijker is dan via internet. Mijn bescheiden mening is dat het internet (zeker sites als hotwire en priceline) coupons (voor overnachtingen) heeft ingehaald.
Veel plezier en succes met voorbereiden!
-
Ik denk persoonlijk dat je juni niet kunt vergelijken met april. Juni is laagseizoen terwijl de eerste helft van april nog hoogseizoen is. Wij zijn in juni ook op de bonnefooi geweest, geen enkel probleem. In april zou ik het er niet op wagen, zeker niet in Key West.