-
Re: Het weer en vraagje over villa's
Wij gaan altijd in september maar in 2006 zijn we 4 weken geweest in juni/juli. We hadden wel iets meer regen, maar het was goed te doen. Een flinke bui van 10 minuten en daarna was het weer droog.
En inderdaad, poncho aan/om/over, flink door de plassen en lol maken.
Je kunt er toch niets aan veranderen.
-
Weersverwachting Florida
Aangezien we komende zondag vertrekken (27-07-2008) volg ik de weersverwachting al geruime tijd. Ik weet dat er in de maanden Juni, Juli en Augustus de meeste kans ik op regenbuien. Dit geeft niets. We houden er rekening mee. Nu hoor ik van mensen die er al maanden zijn dat er de afgelopen 4 weken extreem veel regen is gevallen. Kan iemand dit bevestigen? Welke site geeft een betrouwbare voorspelling?
Fatma
-
Re: Weersverwachting Florida
Dit is wel een OK site: http://www.orlandosentinel.com/news/weather/
De komende 5 dagen onweer zo te zien. Veel verder vooruit is niet echt betrouwbaar.
-
Het weer in de afgelopen periode hoeft helemaal niets te zeggen over het weer de komende weken. Het kan in Florida zo ontzettend snel veranderen.
En "Florida" is ook een heel ruim begrip. Wij hebben enkele jaren geleden drie weken fantastisch mooi weer gehad, terwijl onze vrienden die in de buurt van Tampa wonen hele dagen regen hebben gehad door een tropische depressie die maar boven hun huis bleef hangen.
Mijn advies: Maak je er niet druk over, whatever happens ... happens! Je kunt er toch niets aan doen. Als je een beetje flexibel bent in de invulling van de dagen kun je een "slechte" dag gemakkelijk invullen met shoppen of een andere indoor-activiteit. Er is genoeg te doen daar.
-
Wij zijn net terug van 4 weken Davenport. We waren er dit jaar voor de 3e achtereen volgende keer. We vinden het fantastisch maar het weer is ieder jaar weer erg instabiel gebleken. Het is een beetje ,,Nederlands'' weer maar dan 30 graden. De afgelopen weken heeft het heel veel geregend. Als dat aan het eind van de dag is jammer dan, maar het begint 's morgens meestal helder en rond een uur of 2 trekt de lucht dicht. Het merkwaardige is dat het altijd boven het ,,disney-gebied'' is. We hebben 1 dag echt helder weer gehad.
Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen'' maar het is als je uit Nederland komt toch ook wel eens fijn dat je een paar weken goed weer hebt. Daar moet je niet voor in Florida zijn is inmiddels onze ervaring ... Verder is het ons favoriete stekje. Geniet er lekker van ....
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
pzomerdijk
Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen'' maar het is als je uit Nederland komt toch ook wel eens fijn dat je een paar weken goed weer hebt. Daar moet je niet voor in Florida zijn is inmiddels onze ervaring ...
Klopt helemaal: daar moet je niet voor in FL zijn.
Als je dat wilt, ga dan niet naar Florida. Want dit is nou juist het weer waar je eigenlijk zo'n beetje op kunt rekenen in Florida.
Ik ga er altijd van uit dat ik rond 2-3 uur 's middags een flinke bui krijg en dat de duur daarvan nogal kan variëren. Variatie: 0,5 tot 240 uur. That's it. That's Florida.
Deal with it. Er is zoveel te doen dat dat je niet hoeft te storen. En als het je stoort ... dan doe je dat jezelf aan.
-
Je hebt gelijk,Pzomerdijk, maar zoals je kunt lezen in andere reacties:-$.
Wij hebben ook 3 weken wissselvallig weer gehad, verbleven ook een aantal dagen in Davenport.
Waren hier ook niet blij mee, maar dit wil niet zeggen dat we Florida niet leuk vinden.
Het is niet alleen maar rozengeur en "zonneschijn";) in Florida.
Maar we gaan toch weer. Misschien volgende keer een andere buurt?
-
Citaat:
pzomerdijk
Hier op het forum lopen ze altijd te lullen van ,,flexibel zijn en aanpassen''
Ik denk bijna dat het meer een kwestie is van accepteren voor welk weertype je hebt gekozen. Gemiddeld valt er rond Orlando in de zomermaanden een dikke 110 mm meer regen dan in Amsterdam...:-kAllemaal heel voorspelbaar. Het "aanpassen en flexibel zijn" waar jij je aan stoort, is niets meer dan Plu en Poncho mee en... vooral je goede humeur niet verliezen. Voor de mensen die de keuze hebben: ga in de herfst. Aangename temperaturen en de regenval is min of meer gelijk aan die in Nederland.
-
Wij zijn 2x in oktober geweest, 2007 en 2005.
Beide keren best veel regen, niet een fikse bui, maar gewoon motregen, en het was ook vrij koud. Nouja koud.....20 graden. In 2005 kwam dat doordat orkaan Wilma was langs geweest, en daarna was het echt ijzig.
Daarom gaan we nu een maand eerder, we gaan 16/9, en hopen het iets warmer te hebben.
groetjes sylvia
-
Het weer in oktober
Ik ga in oktober naar Florida nu hoor ik van collega's allerlei verhalen over Orkanen etc maar hoe is het weer over het algemeen in die maand ?
Wat is de temperatuur en hoe groot is de kans op die bewuste orkanen.........?
-
Re: Het weer in oktober
De temperatuur kun je hier vinden: FAQ: Het weer in Florida
Over het Hurricane Season vind je hier meer: http://www.aoml.noaa.gov/hrd/tcfaq/G1.html
Citaat:
The Atlantic hurricane season is officially from 1 June to 30 November. There is nothing magical in these dates, and hurricanes have occurred outside of these six months, but these dates were selected to encompass over 97% of tropical activity. June 1st has been the traditional start of the Atlantic hurricane season for decades. However, the end date has been slowly shifted outward, from October 31st to November 15th until its current date of November 30th.
The Atlantic basin shows a very peaked season from August through October, with 78% of the tropical storm days, 87% of the minor (Saffir-Simpson Scale categories 1 and 2 -
see Subject D1) hurricane days, and 96% of the major (Saffir-Simpson categories 3, 4 and 5) hurricane days occurring then (
Landsea 1993). Maximum activity is in early to mid September. Once in a few years there may be a tropical cyclone occurring "out of season" - primarily in May or December. (For more detailed information, see
Subject G12 - "What is my chance of having a tropical storm or hurricane strike by each month?")
-
Citaat:
remco n.
Ik ga in oktober naar Florida nu hoor ik van collega's allerlei verhalen over Orkanen etc maar hoe is het weer over het algemeen in die maand ?
Wat is de temperatuur en hoe groot is de kans op die bewuste orkanen.........?
Laat je maar niet bang maken, het valt mij op dat collega's / kennisen, altijd met dat soort verhalen komen.
Goed er is een kleine kans dat je een orkaan mee maakt, en ja, het zou zo maar kunnen dat er een boom op je huurauto valt.
Als er al een orkaan komt, word je wel verteld wat je moet doen.
(receptioniste in hotel, buren van je villa)
sja, en wil je helemaal geen risico lopen, dan gewoon thuis in bed blijven liggen :) (hopelijk valt het plafond dan toevallig niet naar beneden :) )
-
Maak je maar niet druk want in Nederland heb je ook tornados ,de natuur is zoiezo van slag over de hele wereld dus de maanden dat zoiets kan gebeuren die zijn het juist niet.Kijk naar Italie vorige maand hagelstenen zo groot als tennisballen dat verwacht je ook niet ,en dan vorige week in friesland waar hele huizen zijn weggewaaid.Volgens mij zit je in Florida nog het beste.
-
De afgelopen jaren meerdere malen in oktober/november in Florida en Georgia geweest, geen orkaan gehad !! Maak je dus niet te druk, er is natuurlijk altijd een kans, maar die blijft in oktober toch echt wel klein.
Kortom gewoon lekker op vakantie gaan !
-
Wij gaan ieder jaar in Oktober naar Florida en hebben maar 1x een orkaan over ons heen gehad en dat was Wilma in 2005. Er kan wel een een tropische storm voorbij razen en die zal dan ook flink wat regen dumpen maar die buien zijn maar kort en de temperatuur zal nooit flink zakken dan. Verleden jaar lag de gemiddelde temperatuur tuusen de 27 en 32 graden.
Ook dit jaar gaan wij weer in Oktober. Wanneer ga jij precies ?
Ik kan je, zoals vele met mij, maar 1 raad geven.....gewoon lekker gaan en genieten. Ook al krijg je een orkaan op je hoofd, geniet ervan ! Spannend en je hebt het er later nog vele keren over op verjaardagen enzo ;-)
Walter :cool:
-
Citaat:
Sylly
Nu gaan we in september, want ik vond vorig jaar het weer ook niet zo denderend in oktober, ik ben nogal een koukleum en ik liep overal met een vest aan :)
Koud in Oktober ???? Ik loop elke dag in zomerkleding en mijn meegenomen zomerjack blijft altijd aan de kapstok hangen. Je lijkt wel een echt Floridiaan die zegt dat er een koufront is als de temperatuur onder de 25 graden komt.... ;-)
-
Voor wie een beetje wil vergelijken wat voor weer het precies is geweest eerdere jaren op de data van je vakantie kan op de volgende link terecht (voor wie het nog niet wist) :
http://www.wunderground.com/history/airport/KORL
Gaat terug tot 1996.
-
wij hebben in oktober 3 dagen achter elkaar hevige regenbuien en wind gehad, maar de temperatuur was gemiddeld 25 graden.
na deze 3 dagen hebben we prachtig en warm weer gehad.
Ik vind het een ideale reistijd eind oktober.
-
Wij hebben 3 jaar geleden 6 dagen meer dan 30 graden gehad en jelemaal geen regen...
Zo zie je maar weer dat het ieder jaar weer kan verschillen.
-
Het weer (ondanks Fay)
Beste mensen,
Zondag a.s. gaan we....
Ik bekijk dagelijks het weer in Florida, en heb hurricane Fay nauw in de gaten gehouden. Nu deze (bijna) voorbij is ben ik benieuwd naar het weer voor de komende tijd. Op 'wunderground' vind ik de vooruitzichten nou niet geweldig; geen zonnetje te bekennen, wel is het warm (32gr) maar bij elke dag staat er een wolkje en kans op regen. Dit is onze 1e zomervakantie daar, dus weet niet wat ik kan verwachten...
Wie (lui die daar nu zijn bv) kan me zeggen of we gewoon standweer kunnen verwachten, of dat we een paraplu moeten aanschaffen de 1e dag..
Bytheway..jammer voor die mensen die wel Fay hebben moeten meemaken...
-
Re: Het weer (ondanks Fay)
Wij gaan ook zondag, maakte me ook al zorgen, maar het schijnt dat ze standaard onweer voorspellen rond deze tijd, maar dat het in de praktijk vaak gewoon mooi weer is, met eind vd. dag een bui...
It is normal in Florida for the forecast to call for showers every day during the summer months - those of us who live here consider "scattered showers" to just about equal "sunny" anywhere else!
-
Idd, maak je niet al te veel zorgen, door de warmte ontstaat er op het einde van de dag meestal een goede bui, even plensen en daarna is het gewoon weer goed.
-
Het regent inderdaad bijna elke middag (meestal rond 17:00/18:00) in florida, even een heftige bui en dan komt de zon weer door. Het komt maar zelden voor dat het langere tijd blijft regenen.
Dus reken maar op veel warmte en zon :cool:, en af en toe in de late namiddag een heerlijk verkoelende regenbui.
Grtz,
Hans
-
Wij zitten op dit moment in Kissimmee. Wij zijn maandagavond hier aan gekomen. Dinsdag heeft het de hele dag geregend en de hele dag bewolkt, maar buiten is het gewoon aangenaam weer. M.a.w. je kan gewoon in korte broek en t-shirt lopen. Het is hier in centraal Florida op dit moment geen strand weer gezien de tropical storm. Het waait nogal hard aan het strand. Maar ik denk dat dat afhankelijk is waarvan Florida je zit. Er wordt trouwens volgens de weerberichten hier beter weer verwacht vanaf het weekend. Wat ik nog wil toevoegen is dat idd iedere dag wel een buitje te verwachten valt. Maar een bui/regen hier is niet te vergelijken met het regenweer in Nederland. Heel ander klimaat. Wij gaan nu naar de premium Outlet, lekker shoppen!!
-
Lees net op CNN dat ze het een "boomerang" storm noemen. Ze verwachten dat Fay weer terugkomt en dan langs de kust zal gaan.(welke kust weet ik eigenlijk niet ).
-
usa66: even vermelden dat Fay allesbehalve voorbij is!! integendeel, we hebben idd te maken met een "boomerang" storm. Fay vordert op dit ogenblik met een snelheid van ongeveer 4 mph (je loopt sneller) en volgt de kustlijn van de oostkust. verwacht wordt dat ze tegen de avond terug inland zal gaan en terugkeert naar de golf van Mexico. Orlando blijft gespaard van echt noodweer, rukwinden en regen zijn aan de orde van de dag, Disney is open, seaworld, discovery cove en aquatica gesloten. Gevreesd wordt echter dat als Fay terug boven de golf komt in gebied van warm water ze terug in kracht zal toenemen en de westkust kan terroriseren als hurricane wat ze tot nu toe niet geweest is. het is dus allesbehalve voorbij, maar dat is nu eenmaal de prijs die we betalen om in de "Sunshine State" te leven. i will keep you posted vanuit Clermont, FL
-
Mod Michael66:
Reacties over de hurricanes als Fay kunnen beter in het centrale topic over Hurrican season 2008 worden geplaatst.
Zodra een hurricane of tropical storm voorbij is neemt het gebruikelijke Floridiaanse weer zijn/haar in. Dat betekent in het huidige seizoen meestal zo'n 30-32 graden (of warmer) met af en toe een forse bui en de gebruikelijke scattered thunderstorms. Daar kun je dus op rekenen buiten de "buitengewone" dagen.
-
Dat stel ik op prijs Flogofex! Ik had de hele dag een radiozender van Orlando opstaan (internet) en ik hoorde ook al dat Fay heel langzaam rondtrekt..
Maar gezien de andere reacties over het weer in Florida kan ik dus mijn regenjas thuis laten en de teenslippers inpakken! Een regenbuitje met daarbij 32 graden zal inderdaad verfrissend zijn...
-
Euhhh... ik wil je niet ontmoedigen, maar ik zou als ik jou was toch ook maar die regenjas inpakken. Wij zit momenteel ook in Orlando, het is ondertussen al de 7e keer dat ik Florida ben, en heb er in totaal al zo'n 4 maand verbleven (in zowat alle seizoenen: januari, april, mei, juli, augustus, september en december). Meestal is het idd zo dat het bij een bui blijft en die lekker verfrissend is. Heb voordien op al die tijd nog maar één keer meegemaakt dat het een hele dag aan een stuk heeft geregend... tot Fay langskwam... het regent hier al 2d bijna ononderbroken, ik geef niet om een plensbui, maar dit is niet leuk meer. Het mag dan buiten nog wel warm zijn (al is het hier ondertussen wel enkele graden afgekoeld), maar als je nat ergens binnen moet, bevries je bijna van de kou van de airco. Dit weer moet toch niet te lang meer duren. Morgen hebben we alvast een half dagje Disneyquest gepland en zwemmen in Blizzard Beach (nat zijn we toch), en proberen er ondanks het miezerige weer toch het beste van te maken. Maar ik hoop toch dat Fay snel weer de biezen neemt en de regenwolken stilaan weer plaats kunnen maken voor de zon.
Dit weer is weliswaar een uitzondering, maar je moet maar net de pech hebben dat je er in zit, en dat weet je nooit op voorhand, dus voor alle zekerheid toch maar best die regenjas meenemen...
-
Wat te doen bij slecht weer?
Hallo Allemaal,
Woensdag 8 oktober vertrekken wij naar Florida en zijn nu al een beetje bezig met ons vakantieplanning....
Wij hebben het plan om die donderdag naar Clear water beach (golf van mexico) te rijden, maar wat te doen als het veel regent?
Uiteraard kunnen we dan ook naar de kust rijden maar is minder mooi dan met mooi weer...
We zitten in de buurt van Orlando;Heeft iemand een leuk indoor idee?
Dank je wel!
-
Re: Wat te doen bij slecht weer??
In oktober is het normaal gesproken prachtig weer...
Bovendien zijn er voor een dagje zoveel dingen te doen...
Wat dacht je van de Florida Mall... Prime Outlet Mall
Of naar een grote overdekte Flea Market...
Duik eens Wonderworks in... of Disney Quest... noem maar op...
Maar waar praten we over... het is in oktober vrijwel altijd mooi en warm weer...
-
Ik sluit me aan bij Corrus.
Bij evt. slecht weer zijn er zoveel opties om te gaan doen, dat ligt ook heel erg aan jullie interesses.
De mogelijkheden die Corrus noemt zijn stuk voor stuk leuke dingen om te gaan doen...
-
Dank allemaal voor jullie antwoord...
Uiteraard wordt het in Oktober prachtig weer in florida :D. Maar nu is de voorspelling regen en bewolkt voor die bewuste dagen (uiteraard snap ik dat deze voorspelling nog voor verandering onderhevig is).
Winkelen hadden we zelf al bedacht....:wink:, maar een tip zoals disney Quest is wat ik zocht, thnx!
( wij willen gewoon de perfecte "witte stranden, palmboom, blauwe zee" foto's van clearwater beach)
Groet Hilde
-
Re: Wat te doen bij slecht weer?
Vergeet niet dat regen in Orlando betekend een 15-20 minuten keiharde regen en dan zon......
Het is niet zoals in Nederland, bewolkt en gehele dag regen, maar heel erg buien en heel veel zon tussendoor....
-
Hoe is het weer laatste week november, begin december?
Wat denken jullie van het weer over ongeveer een maandje in Miami / Fort Lauderdale ? Is het dan nog echt strandweer bv ? En nog orkanen te verwachten in die periode ?
-
Re: Hoe is het weer laatste week november, begin december?
Wij zijn vorig jaar ook eind november/begin december in Florida geweest. Wij zijn toen alleen niet in Miami en Ft Lauderdale geweest maar alleen in Orlando en omgeving. We hebben wel prima weer gehad, het was gemiddeld zo'n 24-25 graden waarvan 1 dag regen.
Het officiële orkaanseizoen loopt trouwens tot 30 november maar volgens mij is het rond eind november altijd vrij rustig.
In deze FAQ kun je nog meer info over het weer vinden:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464
-
Ga al jaren eind november begin december het weer is alle keren rustig geweest. De temperaturen die wij hebben gehad lagen tussen de 16 en 35 graden celcius. De 16 graden waren in de omgeving van Orlando en in de avond. Overdags was het rond de 20 tot 25 graden celcius.
De kans op regen is rond deze periode minimaal, vooral zomers heb je de nodige kans op een tropische regenbui.
http://farm1.static.flickr.com/70/20...4a23d596_m.jpg
-
Naar mijn weten is het orkaan seizoen van 1 juni tot 1 november en is het in de maand november heerlijk weer.Wij zijn vorig jaar ook in november geweest en was 25 graden alleen de nachten zijn fris 13 ,14 graden.December zou rond de 21 graden moeten liggen het wordt nooit kouder dan 21 graden overdag.En minder regen dan in de zomer maanden dat is ook mooi meegenomen.
-
Vorig jaar was in het Miami heerlijk weer in die tijd,
warm (volgens de standaarden te warm voor die tijd van het jaar) en zonnig,
tis nog een goede tijd om te gaan, in januari/februari kunnen de temperaturen (bij uitzondering) behoorlijk droppen, en kun je dagen hebben van 16 17 graden
-
Citaat:
mattrob
Is het dan nog echt strandweer bv ?
Lastige vraag hoor, vandaag kwam de temperatuur bijvoorbeeld niet boven de 16 graden uit. Januari temperaturen dus en kennelijk een nieuwe record. Luchtvochtigheid slechts 20 procent, waardoor het 's nachts nog harder afkoelt. Door de noordenwind wordt de gevoelstemperatuur nog lager. Maar wel de hele dag een strak blauwe lucht......! Geen strandweer dus, maar prima weer om te winkelen en voor de parken. Gisteren lekker de hele dag in Blizzard Beach geweest, in de zon, uit de wind was het dik boven de 27 graden. Je kunt er dus geen peil op trekken. Ook wij gaan veel in deze tijd van het jaar en we hebben er nog nooit spijt van gehad.