Mooi Jeroen, bedankt. Goed om te weten.
Dus jij verwacht ook geen verandering als Shengen opengaat?
Omdat er gezegd wordt dat je wel een bewijs van vaccinatie moet hebben was ik bang dat daaraan een PCR test gekoppeld zou worden.
Afdrukvoorbeeld
Dit is wat er gezegd wordt:
All foreign travelers flying to the U.S. will need to demonstrate proof of vaccination before boarding, as well as proof of a negative COVID-19 test taken within three days of flight, said White House COVID-19 coordinator Jeff Zients
Ik denk dat we de precieze details nog te horen krijgen want de officiële datum waarop het ingaat is ook nog niet bekend.
Keek net ff bij een paar aanbieders van antigeen testen. Zie daar een aantal keren bij staan dat de reisverklaring niet wereldwijd geaccepteerd wordt!
Daar moet je dus ook goed naar kijken blijkbaar. Of misschien vooraf bellen en vragen of het wel geldig is in USA.
Frans1949 de situatie nu geeft natuurlijk geen garantie voor de toekomst ;)
Voor mijn geannuleerde vlucht op 12 augustus was zowel een antistoffen test als een pcr test voldoende. Ik zie geen reden waarom dat nu veranderd zou zijn, zeker als de aanvullende eis er nu bijkomt dat je of gevaccineerd of genezen van Corona moet zijn om de US binnen te komen.
Maar....Nu is Amerika eigenlijk nog steeds oranje gekleurd.
Stel, we mogen er weer in, en de landcode is nog altijd oranje, zouden er dan toch nog beperkingen kunnen gaan gelden?
Dit ook in verband met je verzekeringen?
En...ook een dingetje..., accepteerd de US alle testen? Dat moeten we ook even in de gaten houden.
Onze reisverzekering dekt geen corona gerelateerde zaken. Maar hoe groot is de kans dat een gevaccineerd iemand in het ziekenhuis komt?
Bij Allianz kan het blijkbaar wel: Medische Kosten vanwege besmetting met Corona verzekerdRaak je besmet met corona tijdens je reis? En moet je daarom opgenomen worden in een ziekenhuis? Dan heb je dekking voor medische kosten vanwege een ziekenhuisopname tijdens je reis, als je corona oploopt. Je moet dan wel de module Medische Kosten hebben meeverzekerd. Deze dekking geldt ook in gebieden met het reisadvies Oranje, vanwege het risico op coronabesmetting. De dekking geldt niet als het gebied waar je verblijft de kleurcode Rood heeft.
Ook ANWB heeft de dekking aangepast en heeft de corona gerelateerde beperkingen geschrapt.
Wat ik tot dusver over vaccinaties heb gelezen is dit:
Incoming travelers must be "fully vaccinated," which according to US Centers for Disease Control and Prevention includes those who have received vaccines approved for use in the US as well as those listed for emergency use by the World Health Organization that may not yet have received such approval in the US, such as the AstraZeneca vaccine. (bron CNN)E
Mensen die dus reisplannen hebben om op korte termijn naar de US af te reizen en maar 1 vaccinatie hebben gehad omdat ze van COVID hersteld zijn zouden er goed aan doen om alsnog een 2e vaccinatie te halen (met hetzelfde vaccin als de eerste keer!!).
Zoals het nu is worden mensen die maar 1x gevaccineerd zijn niet toegelaten en ook mensen met mixed vaccins krijgen waarschijnlijk geen toestemming.
Alsnog vaccineren dus!
Bron: https://www.schengenvisainfo.com/news/u ... wn-so-far/
Onze oudste zoon wordt 9 juli 2022 12 jaar. We willen de 23e vertrekken, hij kan dan nooit zijn 2e prik hebben gehad. Kunnen we dan toch nog de USA in ( met de huidige regels)?
Fijn dat er weer schot in de zaak zit! Maar... Wij wachten nog maar even met boeken...
Want, duizenden euro's riskeren zien we niet zitten. (Dat hadden we vorig jaar al en heeft ons uiteindelijk €1000 gekost!)
Je zult toch maar positief testen zo net voor vertrek!
En, we overwegen weer met moeder en vriend te gaan en hij heeft Astra vaccin!
Dus... Geduld... en accepteren dat het waarschijnlijk 2023 word... :(
Ik denk eraan om ook te skippen komend jaar. Ten eerste inderdaad die onzekerheid van een PCR test. Je zult inderdaad maar positief testen... Een vaccinatie zou voldoende moeten zijn.
En wellicht ook nog testen voor de terugweg, wat een gedoe allemaal.
En ten tweede de kosten, vind het allemaal wel erg duur worden zo. Kan het betalen, daar gaat het niet om, maar van het geld van 12-14 dagen Florida kan ik ook in januari naar de Canarische Eilanden en in mei naar Griekenland.
Vrienden gaan de hele maand januari naar Fuerteventura, denk dat ik daar lekker naar toe ga voor een weekje. Kan ik altijd nog besluiten in mei naar Florida te gaan, maar het kan ook goed zijn dat het pas januari 2023 wordt.
Ben in september een weekje naar Griekenland geweest en heb er echt van genoten.
Zoals de geluiden zijn wordt Astra Zeneca gewoon toegelaten straks voor het reizen naar de USA, maar we moeten allemaal nog even de definitieve voorwaarden afwachten.
...............Astra...............?????
Noot: vorige posting is aangepast
Ehhmmm... hoezo?? vertel... :cool:
Misschien te snel geboekt.. maar in juni hebben we voor de mei vakantie 2022 geboekt.
had verwacht dat we ondertussen wel klaar waren met het virus.
Nu willen vrouw en dochters niet voor de vaccinaties gaan en kan ik niets annuleren.
bij de verzekering gepolst.. valt er niet onder, ook niet bij de creditcard maatschappij.
de kans is dus groot dat ik alleen met de jongste dochter ga.
Ben helemaal klaar met dit “virus”
Maar waarom boek je als je weet dat je tot nu toe überhaupt niet kunt reizen zonder vaccinatie en dat terwijl je vrouw en dochters niet gevaccineerd zijn?
Trouwens …….Ik zou klaar zijn met je vrouw en dochters…. Ze kunnen zich toch ook gewoon laten vaccineren? Lekkere kostenpost zadelen ze je mee op.
edit: natuurlijk was dit cynisch bedoeld….;)
Als je de humor daar niet van in ziet….sorry zal er een smiley achter zetten :cool:
Toen ik het boekte stonden ze nog achter de vaccinaties.. nu zijn er een paar ernstige aandoeningen om ons heen gebeurt na vaccinatie ( hersenbloedingen en hart problemen ) dat ze het toch nog even aan willen zien.
ik respecteer hun mening. We zullen het zien .. misschien dat ik met de jongste alleen ga. Zal wel vreemd zijn.
Nu officieel; vanaf 8/11 wordt de travelban opgeheven. Bron: https://twitter.com/KMunoz46/status/...957641241?s=20
Nog veel onduidelijk maar er is een datum!
Mooi nieuws, net op tijd voor ons vertrek op 12/11 :D.
Nu nog even uitvissen of een PCR test nodig is of dat kan worden volstaan met een antigeen test.
Net een berichtje van een kennis in Florida te horen gekregen dat de travel ban op 8 november wordt opgeheven. Ben benieuwd wanneer wij het in Nederland horen en onder welke voorwaarden!
Is er al bekend hoe je moet bewijzen dat je gevaccineerd bent?
Maar die kun je volgens mij niet bij alle maatschappijen gebruiken. Wij vliegen met Delta.
Dat is goed nieuws
Krijg zojuist (vandaag 21-10-2021) op zowel mijn mobiel (reisapp) als in de mail een berichtje van BZ informatieservice, dat er een nieuw reisadvies voor de VS zou zijn.
Maar volgens mij is er (nog) niets veranderd, of zie ik iets over het hoofd?
Met ingang van 22 oktober is VS geen hoogrisicoland meer. Reizen mag met een coronabewijs. Als je gevaccineerd bent hoef je niet meer te testen en er is ook geen quarantaine verplichting meer.
Even voor de zekerheid, gaat dan alleen om het reizen van de USA naar Nederland.
Zo dat zijn goede berichten, word het een stuk makkelijker.
@mattrob; helaas wel. Zou mooi zijn als we naar de USA ook niet meer hoeven te testen. Dat vind ik toch nog wel een soort van spannend. Dan ben je er straks zo dichtbij, heb je geen klachten en kan je toch niet gaan....
Dat is ook enige dat wij spannend vinden ... Maar goed, 3 dagen van te voren testen (sneltest/antigeen) en stel positief, dan ga erna weer, en eventueel weer dag erna weer ...
Dus als ik het goed gelezen heb;
Voor reis naar de VS is een vaccinatiebewijs nodig en een negatieve testuitslag. Verder niks?!
Terug naar NL hoeft er niet meer getest te worden?!
Is er verder nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Nou ja, nog niet alles is bekend gemaakt, dus toch nog even op de details wachten ! Maar dat is inderdaad vooralsnog correct; volledig gevaccineerd zijn en een negatieve test (max 3 dagen oud; mag zowel PCR als antigeen). En natuurlijk ESTA, anders kom je ook de USA niet in ! Maar bijvoorbeeld rondom die testen, dat zijn de huidige regels. Misschien dat ze richting 8 november nog iets aanpassen (bv dat het PCR moet zijn, of 2 dagen, etc, etc; ik verzin maar wat hoor. Ik vermoed dat het hetzelfde blijft als nu).
Ik snap het alleen niet goed omtrent die antigeen test.
Als ik bij de CDC kijk zie ik dit staan:
What types of SARS-CoV-2 test are acceptable under the Order?
Passengers must be tested with a viral test that could be either an antigen test or a nucleic acid amplification test (NAAT). Examples of available NAATs for SARS-CoV-2 include but are not restricted to reverse transcription polymerase chain reaction (RT-PCR), reverse transcription loop-mediated isothermal amplification (RT-LAMP), transcription-mediated amplification (TMA), nicking enzyme amplification reaction (NEAR), and helicase-dependent amplification (HDA). The test used must be authorized for use by the relevant national authority for the detection of SARS-CoV-2 in the country where the test is administered. A viral test conducted for U.S. Department of Defense (DOD) personnel, including DOD contractors, dependents, and other U.S. government employees, and tested by a DOD laboratory located in a foreign country also meets the requirements of the Order.
Can I get a rapid test?
Rapid tests are acceptable as long as they are a viral test acceptable under the Order.
Maar als ik een afspraak wil maken staat er op de site van het testbedrijf dit:
Reiscertificaat niet wereldwijd geaccepteerd
Kan ik dat laatste dan gewoon negeren?!
Daar raakte ik eerst ook door in de war. Maar volgens mij heb je helemaal geen reiscertificaat nodig, alleen een negatief testresultaat.
Verder moet je ook een gezondheidsverklaring invullen. Die kan ik voor onze reis via de Delta site invullen.