Mijn vlucht lijkt wel te gaan. Maar ik mag van oom Donald niet mee ...
Afdrukvoorbeeld
Onderstaand komt uit een gesprek tussen Gov DeSantis van Florida en Trump. Hoopgevend...
Trump also asked DeSantis if he wanted a travel ban on any particular countries. While Florida usually has a huge number of international travelers, the governor said most of the virus spread has come from places like New York.
"In spite of all the international travel - I mean we have so many people that go to Orlando, Miami and all that - if you look at our outbreak, not a lot of it is tied to that. It's mostly tied to New York City travel," DeSantis said.
But he did say Miami is a popular destination for residents of Brazil and other Latin American countries and that could trigger another outbreak. He said airlines should be testing passengers before allowing them to travel.
"Would you ever want to ban certain countries?" Trump asked him.
"If they were seeding the United States, I think you should ban them, for sure," DeSantis said.
Goh, waarom is juist Florida zo interessant voor trump? oh ja....mar a lago....hij doet nagenoeg alles alleen uit eigen belang of om er zelf beter van te worden....
Kan ie daar óók nog even laten zien dat ie een loser is. :mad:
En niet alleen met golfen..
Ehhh... er geldt nog steeds een inreis verbod vanuit Europa, ook op 14 mei
Ondanks alle onzekerheid ga ik aankomend weekend toch de fastpasses maar vastleggen voor 9 t/m 15 juli. Dan zouden we verblijven in het Pop Century resort van Disney. Als Delta onze vluchten niet annuleert en Disney is volledig ge-opent dan gaan we gewoon heen. Zelf annuleren gaan we vanwege de kosten niet doen. Dus Delta zal dan de vluchten moeten schrappen. Ook als Delta vliegt en Disney is niet of gedeeltelijk ge-opent gaan we alsnog richting Florida. Zoals eerder gezegd is er buiten Disney en Universal nog zoveel meer te genieten. Dan annuleer ik de fastpasses weer en gebruiken we de parktickets voor 2021. Gelukkig zijn alle tickets verlengt tot tenminste september 2021.
Maar even voor de duidelijkheid, ik denk dat het dit jaar niet doorgaat...
Hoi! Eens een vraagje, in de hoop dat wij misschien weten wat we moeten doen;
Wij zouden eigenlijk van 20 april tot en met 1 mei in Orlando zitten. Uiteraard (of jammer genoeg) is dat niet doorgegaan.
Vlucht was gepland met British Airways via route: Amsterdam-Londen-Orlando Int. (en deze route ook terug).
We zouden een voucher ontvangen van BA als we willen omboeken (regelt het reisbureau voor ons), maar blijkbaar MOET je exact dezelfde route kiezen voor een nieuwe vlucht op een andere datum.
We willen nu van 19 oktober tot en met 30 of 31 oktober (herfstvakantie zuid + 1 week extra gekregen in overleg met manager omdat dit buiten de schoolvakanties valt, en ik sta voor de klas)
Natuurlijk zijn deze vluchten het dubbele van wat we eigenlijk zouden betalen. We hadden in eerste instantie een vlucht van € 545,- pp.
Annuleren kan ook, maar je moet 9 tot 12! maanden wachten op de terugstorting van het bedrag van je vlucht. Als het allemaal al teruggestort wordt.
Nu zijn we in dubio: of omzetten en een bedrag bij betalen, maar wel aan exact dezelfde route vast zitten OF een hele nieuwe vlucht boeken, het reisbureau had er nu gevonden voor ons met United 19 oktober tm 31 oktober, voor € 555,- pp. (met tussenstop in NY)
Dit betekent natuurlijk dat we het bedrag van €555,- gewoon moeten betalen, en we van BA nog niets terug hebben gehad.
We willen super graag dit jaar gewoon gaan (aangezien we het vorig jaar zomer al geboekt hadden).
Hadden al WDW tickets via ATD gekocht, en dat is ook een van de meest belangrijke dingen om te gaan voor ons, naast natuurlijk shoppen, omgeving, uit eten en dat soort dingen.
(Om privé redenen is het voor ons niet mogelijk om in 2021 op vakantie te gaan naar Orlando.)
Wellicht zitten meer van jullie met een dilemma, maar ik vraag me gewoon af wat jullie in ons geval zouden doen.
Groet, Michel en Anne
Als je het geld hebt dan een nieuwe vlucht boeken. Ik begrijp dat het geld vd oude vlucht na een jaar teruggestort kan worden? Lijkt mij dat je zo het voordeligst uit bent.
Klopt, als we pech hebben niet, maar ik ga het dan via de verzekering proberen terug te halen. Geen idee of dat lukt.
Ik hoop wel dat WDW tegen die tijd open is, al is het dan met aanpassingen...
Op welke basis moet je zolang wachten op je geld? Lijkt me dat dat niet juist is en als je je geld wil dat je dat moet kunnen krijgen als BA degene is geweest die de vlucht geannuleerd heeft.
Anders kun je bij bv Aviclaim.nl ten rade gaan die gaan mogelijk namens veel mensen een rechtzaak beginnen tegen de luchtvaartmaatschappijen om er voor te zorgen dat mensen geld krijgen in plaats van een voucher.
Ik vind de termijn waarna je pas je geld terug krijgt ook nogal ruim. Wij zouden eind mei voor 3 weken een campertrip maken naar Canada en wij hebben nu een voucher gekregen conform de SGR. Dat betekent dat het voucher gedurende 6 maanden na afgifte niet inwisselbaar is voor geld en ingewisseld kan worden voor een reis met aanvang t/m 31/12/2021. Na 6 maanden kunnen we alsnog ons geld terug vragen op moment dat bijvoorbeeld blijkt dat de prijs voor de reis in ene veel duurder uitkomt. Misschien toch even kijken of jouw reisbureau bij de SGR is aangesloten. Gek is ook dat het voucher aan de route is gekoppeld en niet aan de betaalde reissom.
Als jet kunt missen dan zou ik inderdaad toch die andere vlucht nemen en dan later de voucher van BA cashen. Als BA dan nog wel bestaat. :(
Heb je echt te horen gekregen dat je alleen hetzelfde traject kan boeken? Dat heb ik nog nooit gehoord...weet je dat zeker? Dat je voucher alleen geldig is bij BA kan ik begrijpen...(misschien kun je ook binnen de alliantie boeken?) maar alleen het zelfde traject lijkt me heel vreemd...
Wij vonden het ook erg vreemd.
De tickets zijn geboekt door het reisbureau voor ons, via Airtrade. De uitvoerder is British Airways. Wat het reisbureau stuurde:
"De voorwaarden van de originele geboekte tickets houden in, dat bij het wijzigen van de reisdatum, de route en de boekingsklasse gelijk moeten zijn.
Dat betekent dat er alleen tickets mogen worden geboekt op de route Amsterdam-Londen Gatwick/Londen Gatwick-Orlando en retour.
Tevens moet de vlucht door British Airways worden uitgevoerd en mag dit niet door hun eventuele partners.
Als we gaan kijken voor vluchten in de door jullie aangegeven periode in oktober dan zijn de tarieven voor deze vluchten meer dan 2 x zo duur als origineel geboekt.
Er zijn 2 mogelijkheden:
- of we zoeken naar een andere reisdatum, deze moet wel zijn uiterlijk 20 april 2021
- of we vragen een refund aan bij British Airways voor de geboekte tickets. Het kan echter wel 9/12 maanden duren voor dit gerestitueerd gaat worden.
Wij kunnen hier geen garantie op geven omdat wij ook afhankelijk zijn van British Airways."
We gaan ook eens kijken of we hier iets mee kunnen misschien bij de annuleringsverzekering? (wij hebben die bij Interpolis), en anders wellicht via Aviclaim, welke JeroenB noemde.
Alle begrip dat niet alles binnen een week terug gestort wordt, maar dit is wel erg extreem vonden wij, en als het in de tussentijd failliet gaat, dan heb je helemaal niets meer...
Even bij het begin beginnen:
Heb je deze voorwaarden voor/bij je boeking gekregen?
Staat het er werkelijk in?
Het reisbureau kan wel zo veel beweren.
Overschat de detailkennis van het gemiddelde reisbueau (of medewerker) niet.
Heb je al bij BA geïnformeerd? Het reisbureau kan inderdaad van alles beweren. Wel zou ik van je gesprek met BA een bewijs per email vragen, zodat je dat ook aan het reisbureau kunt laten zien. Dat je alleen dezelfde bestemming (en zelfs met dezelfde verplichte overstap !!!) als alternatief hebt lijkt me zeker iets om aan te kaarten bij je annuleringsverzekering (mocht je er niet uitkomen bij BA).
Succes!
Dankjewel voor jullie reactie! We hebben in ieder geval al iets ingediend bij Aviclaim!
De tekst met die voorwaarden die was gekopieerd, kwam van het reisbureau, en zij hadden dat volgens hun van Airtrade ontvangen, dat is de tussenpersoon waar ze de tickets geboekt hebben bij BA.
Wel vreemd allemaal vonden wij ook, daarom wil ik ook stappen ondernemen.
Het reisbureau heeft ons wel altijd erg goed geholpen, maar kan me gewoon niet voorstellen dat dit zomaar kan en mag.
We zijn ondertussen gelukkig ook bezig met een nieuwe vlucht, iets leuks, in de hoop dat het allemaal kan midden/eind oktober.
Vreemd.
Airtrade (airtrade.nl) geeft op hun site aan dat ze aangesloten zijn bij ANVR en SGR en dat ze de reisvouchers van deze organisaties uitgeven.
De hier genoemde voorwaarden heb ik nergens kunnen vinden en passen volgens mij ook niet bij de genoemde reisvouchers.
De info (voucher information) op de website van BA is best duidelijk. Airtrade lijkt er een eigen interpretatie op na te houden.
https://www.britishairways.com/en-gb...nformation#faq
Ik heb inmiddels mijn reisje naar Florida omgeboekt naar september. Reisbureau (vliegtickets.nl) zou het regelen, nog niets gehoord, maar ze hadden gezegd dat het a.g.v. extreme drukte met al dat omboeken, even kon duren. Ik wacht af maar blijf het wel in de gaten houden. Eerder had ik een mailing gemist (nooit ontvangen) waarin de voorwaarden stonden voor het annuleren en omboeken.
Benieuwd.Ik moet familie vragen mijn tuintje wat te fatsoeneren ...
Denk je echt dat september gaat lukken?
Wij gaan er toch echt vanuit dat we in augustus die kant op mogen (#positiefdenken) :-)
ik moet verplicht vrij nemen in Augustus, was al aan het kijken of ik dat twee weken in september kan rekken, dus ik hoop dat dat dan gaat lukken om alsnog naar de US te gaan....maar ik ben nog niet zo hoopvol om nu al opnieuw te gaan boeken...
Het zou mij verbazen als er dit jaar nog (non-essentieel) gevlogen mag worden naar de USA.
Als het niet gaat lukken, dan verzetten we de datum maar weer he. En… uiteindelijk raken de miljarden op en gaan ze echt niet alle luchtvaartmaatschappijen failliet laten gaan. Er gaat weer gevlogen worden, echt wel.
Hallo allemaal,
wij vertrekken op 10 juli naar Washington en daar vandaan met auto naar Florida... Maar ik heb enorme stress. Wat als we geen negatief reisadvies krijgen en dus 'moeten' gaan. Alles is dicht vermoed ik, overal afstand houden, ik weet het niet meer. Wat denken jullie. Ik zou graag willen sparren; moeten we zelf de beslissing nemen en gewoon meteen omboeken naar volgend jaar?
Met welke maatschappij vliegen jullie? Grote kans dat er in juli nog niet gevlogen wordt.
Wij hebben ook een vlucht naar Florida staan voor 25 juli en terug vanaf New York op 10 augustus. De kans dat we daadwerkelijk vertrekken acht ik nihil.
Ik spit regelmatig het nieuws door op zoek naar berichten over de travel ban, maar ik lees geen nieuwe dingen. De VS moet eerst haar eigen zaken op orde krijgen voor ze buitenlandse gasten ontvangen en zover zijn ze in juli echt nog niet.
Ik wacht tot TAP mijn vlucht annuleert en probeer dan mijn geld terug te krijgen, dit is via Mastercard ook gelukt met onze Lufthansa vlucht in april.
Ik ben wel al voorzichtig aan het kijken voor tickets voor de meivakantie 2021, maar zelfs hier heb ik mijn twijfels over.
Heeft hier al iemand geboekt voor 2021?
Wij vertrekken op 5 juli naar Orlando, wij hebben nog niks gehoord van Lufthansa. We gaan er van uit dat het niet door gaat (we willen nu ook niet gaan, maar wachten op de annulering van Lufthansa)
We plannen nu zomer 2021, ben benieuwd....
Succes allemaal.
#STAYSAVE
Wij vliegen 30 juli met Tap naar Miami, ik hoop echt dat wij gewoon kunnen gaan, dus als we mogen gaan we ook!
Wij vliegen 9 juli met Delta naar Orlando, met tussenstop op Atlanta. Ook nog niets gehoord nog. En ook wij gaan als we mogen/moeten. Kunnen we niet wordt het weer een tripje naar Oostenrijk. :-)
Ik had (helaas, of gelukkig, net hoe je het bekijkt) niets in de planning dit jaar. Ik weet nog niet wanneer ik in 2021 wil, denk februari, maar kan ook april worden. Durf echter nog geen ticket te boeken :(
September zou ik een weekje naar Spanje, maar vrees dat die zijn grenzen tot oktober dicht gaat houden. Bij Sunweb mag ik tot 3 weken van te voren omboeken. Denk dat ik omboek naar Turkije.
Als het weer mag in september wil ik ook graag weer weg. Mocht het zo zijn dat er nog steeds niet mag worden gevlogen krijg je toch een voucher, ook al heb je omgeboekt. Vind dat wel fijn geregeld.
Mocht het toch zo zijn dat niks doorgaat heb ik een back up boeking staan, midweek Zeeland, in een Bed and Breakfast, gratis te annuleren via Booking.com.
Wil toch wel even weg in september, werk ook thuis, dus even andere omgeving :rolleyes:
Dat lijkt al eeeeeeeeeuwen geleden :p
Dat gevoel ken ik Cindy!
Wij hebben tickets voor 14 juli, en voor begin december. De kans op 14 juli lijkt me inmiddels niet zo groot ... Overigens hoor ik wel van mensen die in Amerika wonen (in New York, New Jersey, etc) dat er toch best wel wat open is, en dat je dus best wel eea kan doen. Misschien niet de grote musea, pretparken, etc. Maar wel de kleinere natuurparken en zo. Restaurants gaan ook alweer overal open. Dus ja, er is onderweg best wel wat te doen. Of je dan wel of niet wil gaan, is natuurlijk heel persoonlijk. Ik hoop ook nog steeds dat we 14 juli kunnen gaan. De kans is niet zo groot, denk ik, alle berichten lezend. Maar goed, Florida is alweer redelijk aan het opstarten, heleboel andere staten ook. Het is afwachten of Trump de USA open zet deze zomer. Het is een land wat natuurlijk sterk kijkt naar economische belangen, zeker met Trump aan het hoofd ;-) ! Nogmaals, ik denk dat de kans niet zo groot is, maar ik heb het ook zeker nog niet opgegeven. Wij gaan wel, als we mogen van Trump ;-) !
Voor ons staat de vlucht naar Miami op 25 juli gepland. De vlucht van Londen naar Miami (met BA) gaat ook nu nog gewoon dagelijks, maar wij mogen het land nog niet in. Wij hopen ook nog steeds dat er toch snel een verandering komt en dat de USA open gaat voor Europeanen. De kans is zeker klein, maar er is nog een kans.
Dit jaar voor ons geen rondreis, eerst een paar nachten Miami en daarna bijna 3 weken in een villa op Solterra. Prima te doen! (En als we gaan is dat natuurlijk ook fijn voor de huiseigenaren, want dan kunnen zij ook weer verhuren.)
de verhuur ligt nu stil . we mogen nog niet verhuren we moeten eerst nog toestemming krijgen dat de woning verhuur weer mag van de gouvenneur.
Wij wachten ook met smart op openstelling van in ieder geval Florida, dan nog een luchtvaartmaatschappij die er naar toe vliegt en gaan met die banaan! In augustus hopelijk. Onze reis in april zat er helaas niet in.