Arieli mobile https://www.arielimobile.com/
Afdrukvoorbeeld
Arieli mobile https://www.arielimobile.com/
Weet iemand of er ook e-sim mogelijkheden zijn voor een tourist-plan? (onbeperkt data voor 14 of 30 dagen)
Mijn iPhone heeft voor dual-sim een esim mogelijkheid, geef fysieke sim.
Mocht het toch een fysieke sim moeten worden, wat zijn dan de makkelijkste en snelste manieren? we vliegen de 26e, dus Arieli redt ik niet meer..
Er is via T-mobile (US) een mogelijkheid voor een prepaid esim.
Je moet eerst een app op je telefoon zetten en dan kan je een prepaid bundel kiezen.
Wij hebben het nog niet gebruikt, willen dit vanaf volgende week gaan doen.
https://www.t-mobile.com/support/pla...obile-esim-app
Als je een fysieke wil gebruiken is Lyca mobile een goed plan. Wij zijn nu in Florida en het werkt prima. Hotspot werkt ook prima zodat mijn man ook mobiel internet heeft. En je krijgt een USA telefoonnummer wat handig is als je moet wachten bij restaurants. De meesten gebruiken geen buzzers meer. Ik heb deze genomen omdat ik een e-sim in mijn telefoon heb voor NL en de plek voor een gewone sim over had. Bijvoorbeeld 7GB + unlimited national and international calls + sms € 18,99 op Amazon.nl
Je kunt bij Walmart ook een kaartje halen, wat je ook kunt activeren als ESim.
Beste mensen, koopt geen simkaartje bij Arieli. Ze sturen je een simkaartje van AT&T die niet geactiveerd is, reageren niet op mailtjes en ook niet via hun contactpagina nadat ik op hun website het verzoek heb gedaan om de kaart te laten activeren. Voor het activeren moet je ook nog 10 dollar betalen.
Ik ben met de simkaart naar een AT&T shop geweest en het simnummer kwam niet voor in hun database.
Je kan bij AT&T dezelfde simkaartje kopen voor dezelfde prijs als bij Arieli en het wordt direct voor je geactiveerd met bijbehorende telefoonnummer.
je kan direct bellen en op internet.
Meerdere mensen hebben dezelfde ervaring gehad.
Bij de mensen waar het wel werkte hebben dan mazzel gehad.
We zullen het meemaken. Heb er 2 in de la liggen die we voor onze trip gaan activeren. Hoor zoveel goede verhalen over Arieli, dus ben benieuwd of wij ook "mazzel" hebben...
Beste forumgenoten,
We willen graag voor September een Amerikaans mobiel nummer hebben, en zoeken een geschikt Sim kaartje. Ik lees zoveel berichten (goed en slecht) dat we even "vast" zitten.
Wie heeft er een goede tip en ervaring met een (recente) Sim kaart aanbieder die ook echt goed werkt.
We willen er een iphone 5S voor gebruiken, niet meer de nieuwste. Maar kan eventueel ook in een nieuwer toestel.
Het zou om een abbo gaan voor 1 maand, het liefst dan ook een volgende keer weer te gebruiken door op te waarderen.
Alvast dank!
Groet
Elstars
Ik durf de Arieli niet aan te bevelen. Wij hebben 2 kaarten aangeschaft, waarvan er 1 prima werkt. Gelijk bij aankomst in de VS een SMS ontvangen dat de simkaart geactiveerd was en alles werkte ook meteen. Voor de andere kaart kreeg ik een SMS dat deze geactiveerd moest worden en ik moest kiezen tussen bepaalde abonnementen. Dat natuurlijk niet gedaan!
Vorige maand een kaart gebuikt van Lycamobile, werkte perfect zowel in New York als Florida.
E-sim valt dan af denk ik met een ouder toestel. Had die zelf afgelopen mei, van Airalo.
Lycamobile heb ik in februari 2020 gebruikt, ook erg tevreden over.
Had die toen op Amazon gekocht, heb ergens nog wel een linkje, maar moet dan even goed zoeken.
Linkje bijgevoegd, even op Lycamobile klikken in mijn post
Als je telefoon wel ESim ondersteunt werkt de gratis 30 dagen voor T-Mobile ook nog steeds (zie mijn post hierboven).
Allen bedankt!
Zojuist een lyca kaartje besteld
Ik heb de 12gb besteld bij airport telecom amsterdam
ben benieuwd of dat wat is
Had mijn Lyca kaartjej al binnen 1 dag ! Benieuwd of het wat wordt. Ik hoef geen data, gaat mij alleen om het bellen binnen de VS.
Het Lyca kaartje werkt perfect, in februari en april gebruikt zonder gedoe. De activatiemail heb ik een dag voor vertrek laten sturen, simkaart er daarna meteen in gedaan (normale abbo is een e-sim).Bij aankomst in de VS werkte alles meteen
KevinB, even een vraagje...
Kun je alles in Nederland al regelen? Kun je ook de sim er al in doen in Nederland?
Stel: ik regel alles een paar dagen voor vertrek, krijg de mail, doe de sim erin en vlak voor ik vertrek zet ik dan de mobile aan of pas in de USA?
Ik heb de sim er in NL ingedaan, wel pas in de VS aangezet
Ondertussen stond mijn normale e-sim natuurlijk wel aan. In het vliegtuig de e-sim uitgezet.
Als je de nieuwe simkaart erin doet vraagt Whatsapp of dit je nieuwe nummer is, uiteraard je oude nummer behouden.
Sim in het vliegtuig omgewisseld , direct na het landen telefoon aangezet en gelijk ontvangst.
Vraagje ik ga dit jaar 2 keer naar de USA een keer naar de staat Connecticut , en 1 keer naar Davenport Florida, bestaan er ook sim kaarten die ik zelf kan opwaarderen en in beide staten kan gebruiken? Het gaat alleen om internet , bellen is niet nodig evt met hotspot functie.
Kijk hier even naar, https://www.airalo.com/united-states-esim
Afgelopen april gebruit voor de telefoon van mijn vrouw, simpel te installeren, goedkoop en werkt meteen
Helaas heb ik geen telefoon die geschikt is voor e sim
Afgelopen september (2022) een Lyca sim kaartje geprobeerd (gekocht bij Amazon).
Eerst in een iphone (een "oude" 5s) later in een samsung A50.
In de iphone ging het niet goed. Vreemd genoeg wel in Houston, maar niet in Orlando. In houston netjes 4G ontvangst, in Orlando geen verbinding met provider.
Overgezet in een Samsung, dat werkte wel.
Een Amerikaans nummer gekregen en... so far so good...
Maar....
Vreselijk vaak gebeld met allerlei spam telefoontjes, berichtjes gekregen via tekstmessenger gericht aan een persoon die waarschijnlijk dit nummer heeft of had ???
Bellen op zich ging wel maar het leek wel of wij een oud nummer hadden gekregen van een opgezegd abonnement of iets dergelijks
Heeft iemand ook wel eens zoiets gehad met Lyca?
Afgelopen vakantie 2x een SMS gehad meer niet
Heb ook een keer Lyca gehad, maar alleen 2 of 3 keer een sms gehad. Heb een Samsung, en dat werkte verder perfect.
Afgelopen mei Airalo gehad, een esim, ook perfect. Maar met Lyca heb je er volgens mij ook bellen bij, en dat vind ik wel prettig, aangezien
mijn vader geen internet heeft en ik dus niet via wifi ofzo kan bellen.
Ik had in juni een sim-card besteld bij SIMS4USA en die was ook van LycaMobile, inderdaad kreeg ik ook regelmatig allerlei telefoontjes. Nu ben ik inmiddels weer in Florida en heb wederom een simcard-van LycaMobile via SIMS4USA, de eerste 2 weken geen last van die telefoontjes, maar afgelopen dagen opeens al 3x. Het zij zo, de verbinding van LycaMobile is niets op aan te merken, net als de snelheid overigens. Komend voorjaar doen we een rondtrip Texas, ga ongetwijfeld weer voor LycaMobile. Oh ja , ook een telefoontje plegen met NL gaat prima, geen kraakje hoorbaar in de verbinding
De budget maatschappijen zetten verlopen nummers relatief snel weer opnieuw in. Daarom krijg je vaak dit soort belletjes en berichten. Het is het gevolg van pre paid.
@penpe: een kraakje? Alle verbindingen zijn al jaren digitaal, dus een kraakje is dan onmogelijk… wel kan de verbinding af en toe wegvallen, maar dat ligt aan het bereik, en dat is bij alle maatschappijen zo.
het enige nadeel van een budget maatschappij is, dat je wordt afgeknepen in bandbreedte/snelheid als er meer “premium” users die bandbreedte en snelheid nodig hebben: die krijgen voorrang. Maar over het algemeen werkt ook een budget kaart prima.