Zou ik niet doen!! Alles waar AirBerlin in en bij staat zou ik met een grote boog vermijden.
Afdrukvoorbeeld
Zou ik niet doen!! Alles waar AirBerlin in en bij staat zou ik met een grote boog vermijden.
Het AirBerlin Topbonus programma loopt gewoon door via Etihad. Weinig kans dat je hiermee een probleem krijgt, en op de reservering staat helemaal niets over AirBerlin of Topbonus.
Maar goed, dat moet ieder voor zich weten, je kunt dezelfde korting trouwens via meerdere loyalty programma's krijgen.
Germanwho bijvoorbeeld.
ps. Je kunt je zelfs nog gewoon aanmelden voor Topbonus
Dit jaar een auto meegekregen bij Hertz waar geen aparte kosten voor gps bij zaten. Er zat een Sirius gps/ radio in. Was een uitstekend systeem. Dus altijd een nieuwe kopen is soms niet nodig. Bijkomend voordeel was dat we half Amerika zijn doorkruist met Elvis op de radio.:D
https://thumbs2.imgbox.com/33/84/9OphffrI_t.jpg
Dat klopt, in 2013 hadden wij op de terugweg vertraging wat we al 1 of 2 dagen van te voren wisten. Even gebeld naar het (ik geloof zelfs gratis) Alamo nummer we we mochten zonder extra kosten de auto een ruime 4 uur later terug brengen. Ik zeg niet dat het overal zo werkt maar die verhuur bedrijven zijn ook wel eea gewend met vertragingen etc :)
Wij komen qua prijs steeds bij Autoeurope uit. Vooral als je je eerst aanmeldt voor de nieuwsbrief en dan de link volgt van een van de mails die je krijgt.
En hoe werkt het als je hem onverwacht eerder terugbrengt? Doo vertraging heenweg en eerder terugbrengen terugweg. Krijg je daar dan ook geld voor?
Ik verwacht dat je niks terug krijgt, het is niet zo dat ze de auto dan aan iemand anders kunnen verhuren maar dat zou je eens terug moeten zoeken in je huurcontract.
Sterker nog. Sommige verhuurders rekenen een boete als je de auto eerder terug brengt..
Waar haal je die info vandaan ?
Lijkt me dat als je hem 1 uur te vroeg (dus mogelijk 1 dag) te vroeg inlevert dat ze niet moeilijk doen.
Hoe zit het trouwens met tankstations bij het vliegveld (bij terugbrengen). Genoeg mogelijkheden in de buurt?
Als je een auto voor het weektarief hebt gehuurd en je brengt hem uiteindelijk na 4 dagen al weer terug dan mogen ze dit doen. Weektarief is goedkoper..
Maar volgens mij speelt dit vooral bij achteraf betalen. En de meeste mensen betalen al vooraf..
ja hoor.. Maar kan geen kwaad om even op Gasbuddy naar de prijzen te kijken: https://www.gasbuddy.com/GasPriceMap . Hoewel het meestal niet echt dramatisch veel scheelt.
In de buurt van de Florida Mall zit je safe.
Normale prijzen, genoeg tankstations en binnen de max. afstand om af te tanken.
Op de hoek van Boggy Creek (1 mijl vanaf OIA) scheelt 2 cent met de rest...
Valt dus héél erg mee. :cool:
Ik heb inmiddels via deze link bij Alamo geboekt. Het viel me wel op dat de tarieven in het weekend een stuk lager liggen dan door de week. Zo heb ik bijv. €378 betaald voor een full-size auto voor 2 weken (Alamo Gold pakket). Hetzelfde kost op een doordeweekse dag €450. Een behoorlijk verschil dus!
Dat is denk ik gewoon toeval. Week ervoor was het juistdoordeweeks goedkoper. Dat kan echt per dag verschillen en er is geen pijl opte trekken.
Ik weet dat er inderdaad meestal geen pijl op te trekken is, en dat het vaak los staat van wel/geen weekend. Maar deze link heb ik ruim een maand lang meerdere malen per week gecontroleerd, en iedere keer was het tarief in het weekend goedkoper (en ook ieder weekend ongeveer hetzelfde tarief), en door de weeks duurder.
Klopt wel, bbusa. Bij Germanwho geven ze zelfs aan dat je het in het weekend moet proberen.
Ik vind dit zowiezo een groot verschil. Als ik voor een periode voor volgend jaar kijk van 1/8 tot 24/8 2018 dan kom ik bijna de helft goedkoper uit dan ergens anders , ook bvb alamo.co.uk/brits is bijna dubbel zo duur. Klopt dit ? Of moeten er nog extra verzekeringen bijgenomen worden? Of is het 'standaard pakket' voldoende?
alvast bedankt
In het gold pakket zitten alle benodigde verzekeringen.
Ik heb zelf ook net weer via de air berlin link geboekt voor augustus en daar kom ik met de prijs ook een heel stuk lager uit dan bv bij alamo brits of alamo via netflights.
Ik heb dan wel een midsize suv geboekt, bij een standard suv is het prijsverschil een stuk minder groot
Je kunt ook nog deze link gebruiken, als je maar niet het standard pakket kiest daar zitten de benodigde verzekeringen (extended protection) NIET bij. Dus vanaf MASTER kiezen, dit is met één bestuurder en iets voordeliger.
http://www.alamo-affiliate.de/airber...o_topbonus.htm
Wij hebben de laatste keren steeds gehuurd bij Uscarhire, omdat zij (veruit) de goedkoopste waren.
nu weer blind als eerste bij hun gecheckt, maar daar kwam ik toch ff van een zeer koude kermis thuis.
voor de periode van 18-12 tm 01-01 kwam ik voor een fullsize suv op, niet lachen, €2200.
daarna, ja dat had ik dus eerst moeten doen, me even verdiept in dit topic.
alle links en tips gecheckt en daar komt de affiliate alamo link echt al goedkoopste uit.
14 dagen voor €685!
via Usareisen 900, alamo brits 1850£
helaas voor mij heb ik momenteel niet genoeg saldo op de cc, dus kon ik niet boeken.
toen ik gistermiddag keek was de prijs bij alamo met 200 gestegen naar 885...
even afwachten nog dus.
@KevinB
ik hbe er waarsch overheen gelezen, maar heb je echt maar 45 betaald voor je autohuur in oktober?!?!
Ja, klopt echt.
Afgelopen mei las ik op het Dibb forum dat een fout in het Alamo systeem zat waarbij het huren vanaf een kleine locatie ( Port Canaveral, Ft.Myers RSW) en terugbrengen naar bv MIA hele lage prijs gaf.
Dus ik heb een auto voor één dag gehuurd en deze ingeleverd in Ft. Myers en daar meteen weer een zelfde auto meegenomen voor de rest van de week.
Omdat hier iets mis mee was en ik dit direct na het vertrek bij de booth merkte moest ik weer terug en heb ik de auto weer geruild voor de auto die ik zelf mee had genomen (Yukon XL) vanaf MIA én kreeg ik gratis een volle tank benzine.
Eigenlijk was de hele autohuur praktisch gratis.
Die prijs bij Alamo Air Berlin gaat wel weer naar beneden hoor, gewoon elke dag even kijken.
@Harold;
Je kan ook betalen bij ophalen. De prijs is hetzelfde. Ik neem meestal betalen bij ophaling. Dan kan ik ook ondertussen nog wat zoeken of er goedkopere prijzen zijn. Als ik dan een goedkopere vindt, annuleer ik de andere.
Ik kom toch weer bij Alamo brits uit vanwege de extra bestuurder die ermee in zit. Als ik die toe ga voegen bij de andere aanbieders/websites kom ik overal duurder uit.
Wij hebben trouwens de brits orlando guide besteld die hierbij hoort, ook gewoon voor te hebben :)
Goeie deal Kevin!! lekker man.
Inmiddels is de CC aangezuiverd en heb ik gisteravond laat kunnen boeken; 14 dagen een ffar voor €690,xx. komt uit op €49,xx per dag. dat vind ik een mooie prijs!
@ TomenValesca, de deal via de link van Airberlin/alamo was op basis van vooruit betalen, vandaar.
Als ik kies voor 'Zahlung vor Ort bei Anmietung' (betalen bij aankomst) blijft de prijs net hetzelfde bij het Gold pakket tov als ik zou kiezen om direct te betalen. Maar hele goeie prijs die je hebt kunnen vastleggen:up::up:. Ik heb al gemerkt dat de prijzen voor 6u 's morgens lager zijn dan door de dag. ik heb nu eentje vastliggen voor augustus 2018, 23 dagen midsize suv voor 685€ . Maar dat kan natuurlijk nog hoger of lager worden naargelang de dollarkoers:D
Ik blijf het bijzonder vinden dat het per persoon zo scheelt. Bij mij is de link van AirBerlin helemaal niet voordelig. Germanwho was al beter, maar het beste was via de link van Teleton.
Wij hebben een auto gehuurd bij National als emerald executive voor 22 dagen eind april tot half mei 2018 en komen uit op een bedrag van €753,-
Vond dat een redelijk goeie prijs gezien de auto die je er voor krijgt.
@Lizz
Misschien handig en duidelijker als je er bij zet welke auto.
:confused:
@Knaapje wij zijn lid van de emeraldclub van National en geupgrade naar executive, dus wij boeken betalen voor een midsize en rijden weg in bv een Dodge Durango of een Nissan Pathfinder of een ford expedition iig een flink grotere auto dan we geboekt hebben.
één nadeel...
Dodge Durango, Nissan Pathfinder of een Ford Expedition staan er heel vaak niet bij.
Ik rijd ook best wel vaak weg in een grote bak... maar er staat ook vaak niks bijzonders bij.
Wij zijn National Emerald Club Executive Elite...
Probeer deze link even in het ALAMO-draadje. In mijn vergelijking kwam toen het tarief van Alamo bij American Vacations als voordeligste uit de bus. Let wel op: maak altijd een vergelijking want de prijzen wisselen per dag, per aanbieder en per huurperiode. Er is helaas geen "voordeligste" aanbieder.
@corrus dan hebben wij het zeker al die keren nog getroffen met auto's.
Deze keer vliegen we weer op Tampa en gaan dan naar de blauwe garage ipv de rode waarde naar toe word verwezen door het mannetje bij de lift, want in de blauwe garage is meer keus.
En ik moet zeggen er is altijd wel een aardige doorstroom met auto's die weer de garage in worden gereden, en als ik niets zie van mij gading dan vraag het vriendelijk aan een greater en dan komt het eigenlijk altijd goed.
@Lizz, ook wij vliegen op Tampa kun je wat vertellen over het verschil tussen de Rode en Blauwe garage? en hoe je bij de blauwe garage komt?
Inmiddels gevonden in de bevestiging:
Rode garage:
Exit baggage claim and proceed across the street to the Rental Car area and the Alamo counter will be straight ahead.
Blauwe garage:
Exit baggage claim and proceed to level 2 and follow signs to Blue Garage, the Alamo lobby will be on your right.
Please be prepared to present the credit card you used online and your driver's license so that your transaction can be processed.
Nét zoals het verschil op Orlando, daar heet het de "A" garage en de "B" garage...
Soms als er in de ene garage een bepaald model niet staat zouden ze in de andere garage de voorraad kunnen checken..
Maar dit gebeurt maar zelden dat ze dit willen doen.
Toen ik afgelopen jaar bij Alamo @ Orlando Int. Airport mijn standard car een upgrade gaf naar een Camaro, haalden ze 'm bij National vandaan ofzo. Mocht volgens mij nog de kleur kiezen ook. En toen ik zei dat de kofferbak eigenlijk best klein was,
kon ik ook nog een Dodge Challenger meenemen. Maar goed, ik moest ooit een Camaro rijden in mijn leven. Dan maar één koffer op de achterbank proppen (handig joh, 2 deuren ipv 4) ;)
Bedankt! Gisteren geboekt via deze link. Een midsize SUV voor 19 dagen vanaf Miami voor € 599,00. Met Goldpakket. Dus extra bestuurders zitten er al bij. Verder zonder navigatie want die hebben we op de telefoon. Vorig jaar € 675 kwijt via uscarhire. Maar daar waren de prijzen zo hoog dit jaar. Dus een blij ei!
Wauw, Dank je voor de tip....
Gisteren geboekt voor onze zomervakantie.
Wij zullen met een Chevrolet Tahoe (of gelijkaardig) rijden van 14/07 tot en met 5/08 en dat voor MAAR 788€ :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
Ik kijk altijd naar een Midsize SUV en de goedkoopste deal die ik was tegengekomen was 786€.
Nou was die nog geen 500€ maar manlief wil al zolang met een echt grote auto rondcruisen dus voor & keertje ons eens laten gaan.
Zouden anders ook een kleine 800€ betaald hebben voor een midsize...
En wij hebben dit jaar ons 1jarig dochtertje bij (alsook onze 12jarige dochter die van plan is om terug heeeeeel veeeeeel te shoppen.) Dus we kunnen de plaats in de wagen wel gebruiken :o:o:o