-
Re: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)
Klopt. Op de vlucht van 6 november staat een star class toestel ingedeeld. Dat wordt dus lekker ruim zitten voor een premium comfort prijsje (mits je bij de eerste 18 boekingen zat)
De tijden zijn nu wel redelijk definitief. Als er tot volgende week zaterdag niets gewijzigd is kan je ervan uitgaan dat de tijden rond is.
-
Kan je niet iets voor ons regelen haha? ;):D We hadden bewust voor de ruimte gekozen omdat me vriendin zwanger is :)
-
log even in op je mijn arke account n kijk wat voor klasse er staat,
Als er nog steeds premium staat is er nog niets aan de hand, of reserveer stoelen op de voorste rij van comfort, dan heb je ruimte genoeg.
-
@Marlenes wie weet komen we elkaar nog ergens tegen!
-
Voorlopig staat er nog Premium comfort. Laten we hopen dat dat zo blijft, we hadden het express geboekt zodat me vriendin wat gemakkelijker kan zitten ivm de zwangerschap :)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mikevrind
Voorlopig staat er nog Premium comfort. Laten we hopen dat dat zo blijft, we hadden het express geboekt zodat me vriendin wat gemakkelijker kan zitten ivm de zwangerschap :)
Wanneer heb je die reis geboekt?
-
We hebben de tickets geboekt op 08-06 en op 20-07 de ticket upgrade laten doen (nadat we hadden ontdekt dat het onze laatste vakantie met z'n tweeën werd :) ).
-
Aan je berichten te lezen ben je vol enthousiasme over het feit dat je vader wordt, je komt er bij elk antwoord weer op terug! :)
Gefeliciteerd.
Is inderdaad redelijk kortdag op je vluchten, dus je zat hoogstwaarschijnlijk niet bij de 18 eersten.
-
Niels, die tijden in het schema met je plattegronden, zijn deze al definitief?
-
Niks is definitief totdat het vliegtuig daadwerkelijk vertrekt.
-
Haha, ja, dat snap ik . Maar een kleine richtlijn is wel handig. Eerst stond de vrijdagvlucht vanuit Miami volgens mij rond 5 uur vertrek gepland en in jouw schema 's avonds laat.
-
Je mag er vanuit gaan dat de tijden zoals door mij aangegeven redelijk definitief zijn. Uitzonderingen, bijvoorbeeld door vlootonderhoud, zullen er altijd kunnen zijn.
Kans dat het deze tijden blijven is vanaf 1 oktober 99 procent
-
Nou, ik heb denk wij geluk gehad:
Maatschappij: |
Arkefly |
Vluchtnummer: |
OR 317 |
Vliegtuigtype: |
Boeing 787 Dreamliner |
Klasse: |
Star Class |
Tussenlanding(en): |
Non-stop vlucht |
Heerlijk vooruitzicht :)
-
Re: Vliegen met TUI (voorheen Arke)
Ik heb een vraagje... Iemand hier toevallig ervaring met een autostoel in het vliegtuig?
We hebben een Romer King en deze heeft een keurmerk die goedgekeurd is door Arke/Tui (staat op op hun website). Nu las ik ergens dat het natuurlijk ook belangrijk is dat de autostoel in de breedte wel past.
Heeft iemand al een keer een autostoeltje meegenomen (zo ja, welke?) en pastte deze in de Dreamliner?
Of weet iemand hoeveel ruimte je hebt in de breedte (tussen de leuningen) op een stoel in de economy én in de comfort klasse van een Dreamliner?
Alvast super bedankt!
-
Ik weet niets van autostoeltjes, maar vond wel deze link:
http://www.reispreview.nl/beenruimte...87-dreamliner/
-
Economy en comfort zijn gelijk.
Breedte is inclusief leunigen een 44 cm (afgerond). Dan blijft er circa 39cm over
-
Thanx Nootje en b767-300er :-) Inderdaad ik dacht ook aan de leuningen. Misschien kunnen deze omhoog? En zijn de leuningen echt maar 2,5 cm dik? Super bedankt!
-
Nee. Leuningen zijn ca 5cm dik. Maar je deelt hem met je buurman. Zodoende 2,5.
Leunigen kunnen omhoog, behalve op de voorste rijen en in de premium en starclass
-
Aaah zo. Duidelijk! Thanx :-D
-
iK heb een vraagje m.b.t. de vliegtijden voor komende zomer. Toen wij verleden jaar augustus de tickets bij Arke boekten waren de vertrektijden voor deze zomer al bekend. Nu hebben wij voor juli 2016 de tickets weer geboekt bij Arke (tui). Ik ben erg benieuwd of er misschien al iets bekend is wat betreft tijden voor volgend jaar zomer. Wij vertrokken dit jaar heel vroeg in de ochtend en ik hoop eigenlijk dat dat voor volgend jaar ook het geval is...
Alvast bedankt!!!!
-
Citaat:
Noa
Ik ben erg benieuwd of er misschien al iets bekend is wat betreft tijden voor volgend jaar zomer. Wij vertrokken dit jaar heel vroeg in de ochtend en ik hoop eigenlijk dat dat voor volgend jaar ook het geval is...
Bij mijn weten zijn er voor het komende seizoen ongunstige tijden, ik zag ergens een vertrektijd vanaf AMS om 15:15 en vanaf SFB om iets van 20:00 ( maar ik geef geen garantie, ik kan er natuurlijk flink naastzitten..... )
-
Beste PENPE
Jij noemt de wintertijden op vrijdag. (op maandag is dit vertrek reeds om 08.50) Er wordt echter gevraagd naar de zomertijden, die zijn nog niet officieel gepubliceerd bekend. Voorlopig staat vertrek gepland rond 10.00 uur in de ochtend in de eerste opzet.
-
Citaat:
PENPE
( maar ik geef geen garantie, ik kan er natuurlijk flink naastzitten..... )
Gelukkig gaf ik het al aan ;-)
-
Nou, 10 uur in de ochtend zou prima zijn! Zit met 2 kleindochters van 8 en 4 jaar, dus hoe eerder we er zijn des te fijner zou het zijn! Trouwens, Arkefly is ons prima bevallen. Nooit geen overstap meer!
B767-300er bedankt voor je antwoord! Hoop dat deze tijden blijven...
-
Die kans is klein. Er komen nog genoeg wijzigingen waarschijnlijk.
-
Citaat:
b767-300er
Beste PENPE
Jij noemt de wintertijden op vrijdag. (op maandag is dit vertrek reeds om 08.50) Er wordt echter gevraagd naar de zomertijden, die zijn nog niet officieel gepubliceerd bekend. Voorlopig staat vertrek gepland rond 10.00 uur in de ochtend in de eerste opzet.
Wij vertrekken volgende week vrijdag. En voorlopig is dat ook nog om 8.50... Zou dit nog kunnen gewijzigd worden?
grtjs
-
Die valt nog nog onder de zomervluchten en is de laatste rotatie icm JetAirFly. Vertrek is overigens niet om 08.50 maar 09.00
-
Ik vlieg volgende week ook met TUI naar Orlando, vertrektijd is 9.00
-
Citaat:
b767-300er
Nee. Leuningen zijn ca 5cm dik. Maar je deelt hem met je buurman. Zodoende 2,5.
Leunigen kunnen omhoog, behalve op de voorste rijen en in de premium en starclass
Kan er in de premiu/starclass nergens een leuning omhoog?
Dat is wel even heel goed om te weten.
Of zijn de stoelen dan breder?
-
Stoelen in de premium/star zijn breder. Leuningen kunnen daar zoals gezegd inderdaad niet omgoog
-
Citaat:
b767-300er
Stoelen in de premium/star zijn breder. Leuningen kunnen daar zoals gezegd inderdaad niet omgoog
Bedankt, dat ga ik even opzoeken.
-
Opzoeken?
Het antwoord js toch al gegeven?
Of bedoel je de stoelbreedtrs?
Premium 47 cm
Star 48 cm
-
Wellicht is de vraag al gesteld maar ik kan hem niet vinden in dit onderwerp. Kun je als je van AMS naar MIA vliegt tijdens de tussenstop in Sanford uitstappen (doe je toch om door customs te gaan) en daar (als je alleen handbagage hebt) het vliegveld uit lopen (dus in Orlando blijven) en niet doorvliegen naar Miami. De terugvlucht gaat via Miami terug naar Amsterdam dus daar stap je dan weer op. Op internet (bij Arke) kun je zien dat het kan, maar als ik Tui raadpleeg zeggen ze dat kan niet want het is een noshow als je niet meegaat van sanford naar miami en wordt je hele ticket gecanceld.
-
Het laatste is correct. Waarom boek je niet gewoon AMS-SFB en MIA-AMS in plats van zo moeilijk te doen?
Als je AMS-MIA en MIA-AMS boekt en je gaat in SFB van boord, dan is het stuk SFB-MIA no show en wordt inderdaad je retour ticket gecanceld. (Net zoals bij iedere andere maatschappij als je een deel van het traject niet aflegt, mooiste voorbeeld is KLM, bij vertrek vanaf Brussel vaak goedkoper, maar dan pas in Amsterdam opstappen is niet toegestaan)
-
Bedankt voor het snelle antwoord, ticket is al geboekt en ik was reis aan het voorbereiden vandaar dat dit ene optie zou zijn geweest.
-
Citaat:
b767-300er
Opzoeken? Het antwoord js toch al gegeven? Of bedoel je de stoelbreedtrs? Premium 47 cm Star 48 cm
Ik bedoelde inderdaad de stoelbreedte :).
-
Beste b767-300er,
heb jij misschien enig idee wanneer we de vliegtijden van arke, 2016 kunnen verwachten?
verbeter me als ik het fout heb, maar TUI vliegt alleen toch met de dreamliner? En niet meer met de 737/767 toch?
als ik via de site wil uppgraden kan ik alleen naar premium boeken, ga ik dan automatisch naar starr class in de dreamliner of zie ik dat verkeerd? Wij hebben nog niks geboekt.
-
Ik neem aan dat je het over de zomer van 2016 hebt (eind maart of verder?) want de wintertijden zijn al een tijdje bekend.
Nee, het upgraden gaat niet automatisch.
Er vliegen namelijk 2 dreamliners met star class uitvoering en 1 dreamliner met Premium Class uitvoering. Het kan best zijn dat komende zomer de Premium uitvoering wordt ingezet op de Florida route. Ook is het uberhaupt nog niet zeker of de dreamliner wordt ingezet. Het kan net zo goed weer de 767 worden.
-
Ahhh er zijn dus 2 uitvoeringen, nou snap ik het....
en we willen inderdaad boeken voor april, dus de nieuwe zomertijden, bedankt in ieder geval voor je snelle respons
-
O.k. even een verhaaltje en dan een vraag:
Wij zijn in Florida en besluiten om rond de kerst ons kleinkind te gaan bezoeken.
Hebben inmiddels tickets geboekt en betaald.
14 december vanaf Orlando Sanford naar Amsterdam
08 januari vanaf Amsterdam weer terug naar Sanford
Dit alles voor een totaalprijs plus kosten voor twee personen van 1137,50 euro
Best wel tevreden.
Maar nu het volgende.
Als we zouden vliegen 14 december naar Amsterdam vanaf Orlando en 04 januari terug zou dit 760 euro p.p. kosten
En als we zouden vliegen op 14 december naar Amsterdam vanaf Miami en terug op 4 januari zou dit 570 p.p. kosten.
Terwijl het toestel op de terugweg eerst in Orlando Sanford landt!
Maar ik heb begrepen dat het niet verstandig is dan in Orlando Sanford uit te stappen en gewoon niet het stukje Orlando naar Miami te vliegen omdat er dan problemen zouden kunnen ontstaan.
Is dat echt zo? Ontstaan er problemen? En, zo ja, welke dan?