-
Re: Route van Orlando naar Miami
Ik heb vorig jaar de route gereden langs de "Ronald Reagen" (tot in Fort Lauderdale). Ik denk dat ik maar een rustpunt is. De route had weinig verkeer voor een zaterdagavond.
Wat is lang en eentonig? Ik rij regelmatig lange afstanden en vond het zeer aangenaam. Vanaf Fort Lauderdale zal je meer verkeer tegenkomen.
Je kan beter eten en drinken meenemen. Kijk maar op de kaart, het is er niet echt dichtbevolkt tot Fort Pierce.
-
Het ligt er ook aan welke weg je gaat nemen. Via de Turnpike kom je uit mijn hoofd 2 keer een benzinestation met restaurant tegen. Ga je via de I95 dan kom je veel meer tegen. Bijna elek afrit heeft wel een benzinepomp en een restaurant. Een andere optie is om de 27 te nemen. Ook dan kom je met regelmaat iets tegen. Naast veel stoplichten.
-
Oef welke weg we nemen durf ik nog niet te zeggen... we laten ons wijzen door de tomtom haha. Maar dan Nemen we gewoon eten en drinken mee! Voor het geval dat! En De 3.5 Uur is voor ons wel een eindje. We zijn allebei misschien 1.5u gewend haha
-
Re: Route Miami - Orlando (en andersom)
Ook wij willen in december van Miami naar Kissimmee rijden per huurauto. We blijven een nachtje over in Miami na de vlucht en rijden de volgende dag dan naar Kissimmee. Begrijp ik het goed dat ik daar ongeveer vier uur voor moet rekenen zonder stops?
-
Het ligt er aan waar je overnacht in Miami, en of je Turnpike of I95 rijdt, maar 4 uur is een goed gemiddelde.
-
Je rijdt natuurlijk zo veel mogelijk over US1 en dat duurt wel iets langer
-
Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)
we vertrekken aan het eind van de dag /begin avond vanuit kissimee naar ??? ( weet ik nog niet ) om te overnachten . het moet ergens in het midden /in de buurt van miami zijn
de volgende dag vliegen we pas om half 9 savonds vanaf miami vliegveld en we willen deze dag dus nog goed gebruiken om iets te doen .
ik wil die dag niet te ver meer rijden, max 1,5 uur naar het vliegveld .
ik kan alleen niets bedenken wat we die dag nog willen doen behalve strand maar ik wil eigenlijk niet uit het zeewater het vliegtuig in en ben dus op zoek naar wat anders . iemand een leuk idee met 2 kinderen van 8 en 13 ???
-
Re: wat te doen tussen orlando en miami aan de oostkust ergens
In Sunrise zit de grootste mall van Florida... Sawgrass Mills
en deze ligt dichtbij Miami.
Weet natuurlijk niet of je wilt shoppen de laatste dag
-
mmmm eerlijk gezegd niet denk ik . zeker de jongste niet .wij vinden het eigenlijk altijd heerlijk nog even te zwemmen en als we vanuit orlando/tampa vliegen dan gaan we de dag van vertrek nog naar een waterpark.... nog even in de zon liggen en genieten voor je in het vliegtuig stapt.
ben dus eigenlijk op zoek naar een leuk museum , een natuurpark waar je nog kan zwemmen zoals kelly park oid ....
-
Wellicht is Grapeland Waterpark iets voor jullie?
Zijn er zelf niet geweest dus weet niet hoe het daar is...
Lees net terug in ons RoadBook dat er ook nog een waterpark ligt in het noordelijke deel van Fort Lauderdale - Rapids Waterpark.
Was vorig jaar genomineerd als een van de beste...
-
rapids waterpark ziet er leuk uit. bedankt voor de tip . kunnen we de reis leuk afsluiten .
-
Dit heb ik een tijd geleden ook bekeken (omdat het toch een lange rit is, en je af en toe wel eens wil stoppen). Als je iets of wat nature lover bent: Dit is wat wij gaan doen:
Jungle Queen Riverboat Tours (Morning Cruise) 801 Seabreeze Boulevard, Fort Lauderdale, FL
Boardinguur: 10:30 – vertrekuur: 11:00 (terug om 12:30)
Inkomprijs: 23.27 $ (zeker coupon / groupon zoeken)
90 minuut durende cruise in Fort Lauderdale (Venice of America) langs Millionaire’s Row, mega jachten, ...
www.junglequeen.com
Butterflyworld 3600 West Sample Road, Coconut Creek, FL
Openingsuren: 09:00 –17:00 (tot 16:00 mag je binnen).
Gebouwen en tuinen met vlinder, collibri’s, ...
Coupon: http://www.butterflyworld.com/discount.html
www.butterflyworld.com
Riverbend Park (Loxahatchee River) 9060 West Indiantown Road, Jupiter, FL
Openingsuren: 09:00 –17:00 (dinsdag en woensdag gesloten).
[IMG]file:///C:/Users/mds/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.gif[/IMG]Huurprijs kano 2 personen: 35.00 $
Kano te huren bij Canoe Outfitters of Florida foor de ‘Cypress Canpoy Tour’. Toer van 3.5 mijl met mooie flora en veel fauna. Duurt 3 tot 4 uur, neem zeker eten en drinken mee en een poncho (indien regen).
www.canoeoutfittersofflorida.com
Spirit of the Swamp Airboat Tours 2830 Neptune Road, Kissimmee, FL
Openingsuren: 09:00 –17:00 (dinsdag en woensdag gesloten).
Kostprijs: 49.95 $ p.p. (voor 1 uur privé tour)
Prijs voor een boot met 6 mensen staat niet op de website, 90 minute tour. Kan eventueel ook nog gebeuren vanuit Orlando (is maar een half uurtje rijden).
www.canoeoutfittersofflorida.com
-
super ik ga even snuffelen op de websites. we willen niet teveel doen omdat we savonds naar huis vliegen en natuurlijk op tijd op het vliegveld moeten zijn.
-
Re: Route: Van Orlando naar Miami (en andersom)
Heeft iemand nog tips voor een leuke plaats aan de oostkust voor meer dan 1 nacht?
Wij vliegen dit jaar op Miami ( mooi prijs van BA) we komen daar op 7 jul om ong 15:00 aan.
Nou worden we op 13 jul in Disney verwacht en hebben dus voor die tijd wat dagen over om lekker aan het strand te vertoeven enzo.
Miami beach zijn we al is geweest en willen nu graag iets anders.
Weet iemand een plaats die leuk is voor een week aan de oostkust?
-
Aan de oostkust van Florida zijn de mooiste stranden
Wij gaan dit jaar vanuit Miami naar Orlando en verblijven onderweg in de volgende Apartementen.
3 dagen Key largo - Bay Harbor Lodge
1 dag Everglades City - River Wilderness Waterfront Villas
6 dagen Sanibel island - THE SANDPIPER INN
en in orlando een week in een townhous
langs de kust aan de golf van mexico zijn overal hotels en appartementen te kust en te keur in alle prijsklassen.
Sanibel island ligt redelijk in het midden van de route en is prachtig om te verblijven.
-
Harm,
Bedankt voor de tip maar bedoel eigenlijk de kust vanaf Miami omhoog.
-
Vero Beach, Palm Beach, Cocoa Beach, New Syrma Beach. Dit zijn allemaal mooie stranden aan de Oost-kust. Daarnaast heb je nog Ft Lauderdale en Boca Raton wat ook mooie stranden zijn. Keuze ten over.
-
Eblix,
wat zou je dan als leukste plaats noemen?
Het hoeft voor ons niet zo massaal te zijn zoals Miami beach maar vinden het wel leuk als er wat winkeltjes, restaurants etc zitten.
-
Dan is Hollywood Beach een goede keuze.Volgens mij. En nee, ik heet geen Ebelix .... maar geef toch een tip. Sorry. ;)
-
Alle tips zijn welkom hoor! Of je nou Eblix of Michael66 heet. :)
-
Weet je ook welk gebied/hotel in Hollywood we dan moeten zijn?
-
Voor het strand rijd je het beste naar het meest centrale punt en parkeert daar je auto vlakbij de Broadwalk:
https://www.google.com/maps/place/Ho...e73fbf73902333
-
Route van Kissimmee naar Fort Lauderdale
Wij maken in augustus een roadtrip door Florida. Op 1 dag willen we van Kissimmee naar Fort Lauderdale rijden. Wat is een mooie route om te rijden? We zoeken onderweg een aantal korte stops omdat we pas einde middag aan willen komen in ons hotel. We reizen met 2 pubers.
We willen graag Kennedy Space Center bezoeken maar hebben dit nu gepland in de periode dat we in Kissimmee zijn. Is het aan te raden dit bezoek te plannen op onze reisdag naar Fort Lauderdale? Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.
-
Re: Route van Kissimmee naar Fort Lauderdale
Ik lees even mee!
Wij gaan vanuit onze villa in Kissimee eerst nog 2 nachten naar Cocoa Beach en doen dan Kennedy Space Center.
Vanuit Cocoa Beach gaan wij dan ook door voor onze laatste 2 nachten naar Fort Lauderdale.
Wat zijn jullie plannen in Fort Lauderdale?
-
We hebben daar nog 2 nachten een strandhotel waar we als afsluiting lekker willen relaxen. Las Olas Boulevard willen we bekijken en misschien nog iets in Miami maar dat zal niet heel veel meer zijn na bijna 3 weken rondreizen.
-
Het lijkt mij dat je KSC beter niet op de reisdag kan doen. Je bent daar zo een halve dag of langer zoet.
-
Route met mooie stops Miami / Orlando
Ik ben aan het rondkijken voor (jawel) vliegtickets
in de kerstvakantie
om mij niet alleen te beperken op MCO
neus ik ook af en toe tussen een retourtje Miami
ik ben daarom aan het kijken voor een route heen en terug
miami/orlando langs zee , stateparks en andere mooie plekjes
de rit zal in beide gevallen met een overnachting zijn
wie heeft er bruikbare tips
-
Re: Route met mooie stops Miami / Orlando
Je zou voor tickets ook naar Tampa of Ft. Lauderdale kunnen kijken, je kan zo maar tegen een leuk prijsje aanlopen. (vergeet ook Sanford niet) Vwb routes en plekjes die wij de moeite waard vonden, misschien haal je wat info uit onze reisverslagen.
-
Tickets voor andere vliegvelden hou ik uiteraard ook in de gaten
eerder zijn we al op west palm beach gevlogen wat makkelijk in een keer te rijden is naar orlando
jacksonville hebben we met overnachting in st augustine gedaan( terugvlucht was toen wel vanaf mco)
sanfort is deze vakantie geen optie de (tui)dagen sluiten voor ons niet aan
ik zal straks eens gaan kijken in jullie reisverslagen
-
Delta vliegt sinds eind maart ook rechtstreeks vanaf amsterdam naar Orlando (MCO), dus wellicht ook op delta site kijken.
-
Vliegtickets zullen het probleem niet zijn, die ga ik vast wel vinden
-
Wij zijn ooit eens op Key West gevlogen. Was een fantastische ervaring. Je kunt dus ook van Key West naar Orlando.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
Vliegtickets zullen het probleem niet zijn, die ga ik vast wel vinden
Ik snap deze opmerking niet. Je stelt een vraag over vliegtickets ik geef je een tip en dan zeg je dat vliegtickets het probleem niet zijn?
Het lijkt me toch dat je eerst je tickets boekt en daarna je reis schema maakt, maar misschien mis ik iets....
-
Ik stel de vraag over een route/stops miami- orlando geen vliegroute maar autoroute langs zee, stateparken enz
omdat als de tickets ams-mia eventueel aantrekkelijk zijn
ik kan overwegen deze te boeken
en nee ik bekijk altijd eerst wat we willen qua vakantie en dan kijk ik aan de hand daarvan
welke vliegvelden intressant zijn om te landen
Dit omdat wij maar max een week weg kunnen
werkt dit makkelijker
dus ik heb meerdere reisschemas en de prijs van het ticket
geeft de doorslag
key west zijn we ook al eens eerder geland (2012)
we zijn toen via naples naar orlando gereden
-
Waar wil je dan tips voor hebben? Dan snap ik blijkbaar je eerste post niet....
-
stateparken of leuke plaatsje enz op de route miami-orlando
binnen door of via A1A
de route mag met overnachting zijn
ik zou dan bv
za: ams/miami
zo: miami via ....? Naar ....?
ma: ....? Naar orlando
di : orlando
wo: orlando
do: orlando naar .....?
vr: ....? Naar miami
za: Miami- amsterdam
duidelijker kan ik het niet uitleggen
-
Op zich is het niet zo heel lang rijden en makkelijk op een dag, dus zonder overnachting, te doen. Wij zijn een keer binnendoor over de 27 gereden en een stop gemaakt bij Highlands Hammock SP. Dit bleek een van de mooiste State Parks te zijn waar we geweest zijn. Je komt dan ook nog langs Bok Tower Garden, maar daar zijn wij niet gestopt.
-
Ik wou dezelfde suggestie doen, en ja, je moet naast Highlands Hammock, zeer zeker ook naar Bok Tower gaan. Een schitterende tuin, een van de mooiste die ik gezien heb, carillonspel door een topspeler, en rond de kerst stellen ze ook het landhuis open - in kerstsfeer.
Zie ook: http://www.floridaforum.nl/showthrea...ute-quot-US-27 - Helaas zijn de foto's bij het topic zoekgeraakt.
-
Dank voor de reacties heren
Boktower garden en Highland hammock statepark
hebben we al eerder bezocht... beiden prachtig!!
mijn moeder was toen ook mee en is ook komende reis erbij
anders zou het zeker de moeite waard zijn geweest om deze route met stops te nemen .
-
ik vind je post vrij duidelijk :-)
Helaas kan ik je niet helpen met tips aangezien ik met dezelfde vragen loop.
Dus ik lees wel even mee. Zoek ook nog leuke stops voor op de route onderweg of een tourdag...