Activeren van de transponder geven ze 24 uur voor op bij sunpass.
Afdrukvoorbeeld
Activeren van de transponder geven ze 24 uur voor op bij sunpass.
OK nogmaals bedankt voor de hulp.
Wij gaan gewoon bij aankomst door naar de publix voor transponder en evt een navigatie.
Had nog wel geprobeerd een account aan te maken via de sunpass app en via de site maar
je moet een nummer hebben van je transponder.
Ik heb al jaren een transponder.
Gewoon mijn Nl adres ingevoerd met na de woonplaats de postcode en NL.
Je moet dan voor de staat en postcode een beetje "trucen". Staat: AE (Armed forces Europe en postcode maar van een hotel genomen).
Zelfs het zakje om hem af te schermen van de radiosignalen werd keurig met dit adres hier gratis afgeleverd.
Voor navigatie idd kijken bij walmart, target of bestbuy. En idd letten op dat je lifetime map updates krijgt. Voor 100-110 dollar heb je een tomtom of garmin. Wel zou ik die thuis elke 3 maanden even opladen, om de batterij goed te houden. Heel jaar een lege batterij is ook niet goed (hoewel de meesten vast altijd direct de kabel er bij pakken).
Dag allemaal,
Voor ons zit onze allereerste Miami reis eraan te komen. Ik heb een vraagje ivm de tol. We hebben een wagen gehuurd voor 3 weken via Alamo. Klopt het dat ze bij Alamo een toll via nummerplaat hanteren, dus dat het bedrag dan daarna automatisch op onze visa wordt gezet en we niet met munten of stickers moeten werken?? Ik heb online ingecheckt, maar ben hiervan niets tegengekomen. Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!
ja Hingess dat klopt volledig, je kunt gewoon overal passeren zonder te stoppen en je portemonnee te pakken
ook hoef je niets te boeken of te reserveren, het word geactiveerd nadat je de eerste toll lane bent gepasseerd
het totaal bedrag word meestal een paar weken na de huurperiode afgeschreven op je CC
Dankjewel moonlight91!
Moet je het wel accepteren bij de alamo desk als ze er om vragen toch?
Alamo/National hebben trouwens wel een eerlijk systeem, je betaald iets meer dan wanneer je het los doet, maar de prijs is in ieder geval niet zo absurd hoog als bij Dollar/Thrifty
Als je bij Alamo huurt wordt Toll by plate geactiveerd zodra je onder het eerste tolpoortje doorrijdt. Je kunt ook een sticker of tolkastje kopen. Dan moet je de eerste rit door de betaalpoortjes rijden. Dan kun je als je op de plaats van bestemming bent de sticker of het kastje kopen. Denk er wel aan dat je een sticker niet mee kunt nemen als er een probleem met de auto en je moet wisselen. Je krijgt met een sticker of tolkastje trouwens ook nog korting op de tol.
De Toll by plate geldt dit ook bij Sunny Cars (Alamo)? Dus hoeven wij ons niet druk te maken hoe we de Toll moeten betalen?
Als de auto van ALAMO is maakt de tussenpersoon verder niet uit, dan kun je gewoon de garage uitrijden en door de tolpoortjes rijden en gebruik maken van het toll by plate systeem.
Dank je wel Anthon14. Misschien is het dan handig als ik het vraag als ik de auto ga ophalen?!
Nee dat hoef je niet te melden , met iedere auto van Alamo kan je de Sunpass lane pakken, achteraf halen ze dat van je creditkaart.
Super. Dank je wel theovg voor de info.
Hallo Allemaal,
Heeft iemand ervaring met de tolwegen en Avis? Ik zie op deze site dat de Avis auto`s standaard zijn uitgerust met een transponder. https://www.avis.com/car-rental/cont...001366#Florida
Alleen dit kost 3,95 per dag tot een max van 19,75 per maand + tolkosten. Ik heb ook geen idee of dit duur is?
Grtjes.
Het zijn gewone tarieven die bv ook door Alamo en National worden berekend
Misschien een stomme vraag....maar wat is een transponder?
Stomme vragen bestaan niet en alle info hierover vind je hier:
https://www.sunpass.com/indexNoMobile
Kastje waar je tol automatisch bij word afgeschreven.
Kun je bij de tolpoortjes gewoon doorrijden
Dan ben je dus misschien al na 5 dagen aan de max (die overigens dan vrijwel gelijk is aan de aanschaf van een eigen transponder :cool:) want er staat niet specifiek aangegeven of hij per keer dat je hem aanzet huur betaald moet worden of dagelijks berekend word vanaf de eerste keer dat je hem aanzet. Daar zou ik wel even naar informeren.
En ook even uitzoeken voor jezelf of je veel gebruik gaat maken van, en dan met name "cashless", tolls. Wat betreft de tolkosten, die zullen niet verschillen met de andere aanbieders van huurauto's, al krijg je met een (eigen) transponder wel wat korting. Of dat met een huurtransponder ook het geval is zou ik niet weten, al betwijfel ik dat wel.
Ohh handig...
Even het topic doorgeworsteld en toch nog vragen (hoe kan dat nou😉?)
Wij gaan met een huurauto vanaf MCO naar Davenport. Rijden daarvandaan voornamelijk naar Disney/seaworld/discovery cove.
Als ik het goed begrijp kunnen wij dan prima zonder sunny pas of überhaupt tolwegen. Heb ik dat goed?
Dat kan zeker, als je een navigatie hebt gaat dat het makkelijkst. Die kan je instellen zodat er geen tolwegen genomen worden.
Kun je dat zelf niet doen op dag 1 of zeg ik nu wat raars?
Ja dat zou kunnen, maar je moet hem dan registreren...en dan kun je hem geloof ik niet gelijk gebruiken.
Is handiger dat we hem voor die tijd hebben.
JenR,
Het is handiger om eerder te hebben maar hoeft niet. Je kunt je eerst registreren dan er een kopen en meteen erop zetten.
Trouwens je weet ook niet welke auto je krijgt en die moet je ook nog toevoegen.
Wij hadden ook op voorhand een transponder en meteen in de villa ook de auto toegevoegd. Dat ging prima.
Nu heb ik sinds vorig jaar een transponder die ik weer mee kan nemen naar een andere auto.
Was ik in Florida geweest had ik er zeker een voor je meegenomen maar dat dit dit jaar niet het geval.
Je kunt je pas registreren als je de transponder hebt, voor de registratie is het serienummer nodig namelijk. Als je hem hebt, en het account aanmaakt, geld erop zet en het voertuig toevoegt waarin je rijdt, kun je hem wel direct gebruiken.
oke, bedankt voor de tips hierboven!
Kunnen we inderdaad ook doen.
Scheelt het alleen het in de rij staan of ook in geld met een transponder?
Scheelt beide. Alleen het kastje moet je wel kopen, maar als je van plan om vaker te gaan in het sowieso makkelijker.
het huren van zo'n transponder bij de autohuur kan aardig oplopen, vaak duurder dan het kastje zelf. Kastje kost geloof ik 25 dollar.
DAarbij komt dat je gewoon bij tolwegen door kan rijden. Op redelijke snelheid want je kastje word door een poort gescand.
Tol aan de poortjes is bijvoorbeeld 2 dollar en met kastje 1 dollar ( overal weer verschillend maar wel goedkoper)
Dat zou mooi wezen, $ 2.00 dollar tol en $ 1.00 korting. Maar dat is niet zo, het is meestal nog geen 10 cent per tolpoortje afhankelijk van hoeveel tol je betaalt. En naar het schijnt is per 1 Mei de korting afgelopen voor Sunpass en alleen nog geldig voor E-Pass.
http://www.wftv.com/news/local/sunpa...ay-1/219218639
Een tolkastje kost nu $ 19,95 ex tax.
Wat het kost bij de verhuurders zie je in onderstaand overzicht.
https://www.sunpass.com/rentalcar
Oh ik gaf ook maar een voorbeeld....maar dacht bij sommige poortjes toch wel redelijk verschil in zat...
bedankt voor je antwoord
....Dat zou mooi wezen, $ 2.00 dollar tol en $ 1.00 korting. Maar dat is niet zo, het is meestal nog geen 10 cent per tolpoortje afhankelijk van hoeveel tol je betaalt. En naar het schijnt is per 1 Mei de korting afgelopen voor Sunpass en alleen nog geldig voor E-Pass.
http://www.wftv.com/news/local/sunpa...ay-1/219218639...................
Even goed lezen.
Het geldt alleen voor volume discount, dus voor grootverbruikers.
De korting met een transponder, bijv. $ 4,50 cash wordt $4,22 met de transponder.
Ik ben me aan het bedenken of ik überhaupt een Sunpass nodig heb... Ik ga mijn auto ophalen bij Alamo nabij het vliegveld in Miami, van daaruit naar Miami Beach en dan richting Key West en weer terug naar Miami.
Kan iemand mij aangeven of ik op deze route een tolpoort tegenkom? Zover ik mij kan herinneren is er wel een op de autosnelweg van het vliegveld richting Miami Beach echter dit weet ik niet meer zeker.....:confused:
Volgens mij zijn alle uitgangswegen rond MIA allemaal TOLL zonder cash poortjes, dus SunPass is wel nodig dan.
Is de 935 ook een tolweg dan? Via deze weg kom je (in zuidelijke richting) op de 1 uit en kan je verder naar de Keys.
Ik ben het spoor een beetje bijster v.w.b. de tol mogelijkheden voor een Alamo huurauto.
Ik lees hier op het forum iets over het "Toll-by-plate" systeem, ik neem aan dat je nummerplaat bij de tolpoortjes dan gescand wordt.
Echter op deze Alamo site https://www.alamo.nl/service/tolwegen/ lees ik daar niks over ?
Moet ik nu wel of niet iets afsluiten aan de Alamo balie ?
Edit:
ik moest blijkbaar wat verder klikken door deze site, en lees dan:
Dus even melden bij de balie dat je dit feature wilt afsluiten blijkbaar..Citaat:
Toll Pass Service Convenience Charge Florida(TCC)
De TCC is een service waarbij u gebruik kunt maken van de express lanes bij tolstations. Het voordeel hiervan is dat u niet in de rij hoeft te staan, maar direct kunt doorrijden bij de tolstations. De Highway Toll Administration (HTA) zal de kosten voor tol automatisch afschrijven van uw creditkaart. De TCC kost u eenmalig maximaal 15 USD en is exclusief de uiteindelijke kosten voor tol. Deze service wordt aangeboden in de staten Florida, Colorado, Texas en de meeste autohuurlocaties in Noord-Californië. De TCC is niet inbegrepen in de tarieven op Alamo.nl en voor meer informatie over deze service kunt u kijken op de website van de Higway Toll Administration. Wilt u gebruik maken van deze service? Laat dit dan weten bij het ophalen van de huurauto op de desbetreffende autohuurlocatie!
Hoef je verder niks voor te doen. Zie deze site: https://www.tollbyplate.com/rentalcar
Gewoon door het Sunpass poortje rijden. Maar even navragen kan geen kwaad.
Nog nooit aangegeven bij de balie van Alamo. Gewoon de Sunpass lane aanhouden bij de poortjes en het bedrag wordt vanzelf van je creditcard afgeschreven. Dus net als Njit zegt: je hoeft er verder niets voor te doen (behalve te rijden dan).
Bij Alamo hoef je idd niets te zeggen, zodra je onder de poort rijdt, begint de service. Detecteert Sunpass een eigen transponder, dan is die leading ipv Alamo. Let wel op je snelheid, soms is er bij de tolpoort een max snelheid van 25-35mph.