Key West: Hotel reserveren met de kerstdagen
We gaan met de kerstvakantie naar florida en willen op 25 en 26 december in Key West verblijven. De prijzen van de hotels en B&B's die in dit forum worden besproken (metname downtown) zijn dan niet bepaald mis :cry:. Is het reeel om op de bonnefooi te gaan en daar een moteltje te zoeken of zit rond die dagen alles vol. Wellicht kan één van de residents ons adviseren. We zijn met 4 volw. en 2 kids (5-9).
Tips voor een betaalbare plek zijn uiteraard welkom :cool:.
Re: Hotel reserveren met de kerstdagen?
De kans is klein dat het je zal lukken om voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten.....
Kerst en een druk bezochte touristische plek....... en dan ook nog eens in het midden van het gebruen willen zitten...
Wil je er dan echt zitten dan zal dat geld kosten als er nog beschikbaarheid is met kerst want ook dat zal misschien erg moeilijk worden.
Dit soort periodes heeft iedereen vrij niet alleen wij, Kerst is een vrije dag voor velen. En die mensen gaan dus ook met kerstvakantie en dan gaan ze ook naar plekken waar wij naartoe willen gaan dus bv Key West.
Die mensen boeken allemaal op tijd dat wil zeggen ruim van te voren en betalen dan al meer dan een gewone dag in mei ergens omdat kerst in het hoogseizoen valt.
Dus hoe minder kamers hoe hoger de prijs.....
Ik vrees voor jou dat het een paar dure nachten zullen worden.
Ik ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen, mss dat je ergens geluk hebt en iets goedkopers opduikelt, laat ons vooral ook de afloop weten.
Re: Hotel reserveren met de kerstdagen?
Na een zaterdagje surfen en prijzen vergelijken, hebben we afgelopen weekend kamers geboekt, omdat het risico inderdaad te groot is dat we dadelijk onze "geniet"-tijd kwijt zijn aan het vinden van een kamer. Kost wat, maar daar krijgen we ook weer wat voor terug zullen we maar zeggen.
Bedankt voor jullie reacties.
Re: Key West of Key Largo?
Dag Monique,
Jouw berichtje is van juni 2008, dus ben benieuwd of je nog online bent.
Wij gaan eind maart a.s. naar Florida en zullen begin april Key West bezoeken. Heel toevallig ook het Doubletree Grand Key Resort geboekt. Ben heel benieuwd hoe het jullie bevallen is. Ook ben ik benieuwd naar de duur van de shuttle service naar het centrum en de kosten daarvan. Als je de auto bij het hotel kunt parkeren, is dit natuurlijk veel handiger.
Marlous
Hoi Marlous,
Ja ik ben nog online. Wij vonden het hotel het mooiste wat we tijdens onze vakantie hebben gehad. Hele mooie ruime kamers, mooi zwembad en goed ontbijt. Hier moet je wel voor betalen. Wat de shuttle betreft, deze gaat regelmatig en is geheel gratis. Volgens mij ben je in een kwartiertje in het centrum. Hij gaat ook weer regelmatig terug zodat je tijd genoeg hebt daar. Wij vonden het heel handig. Goede keuze in ieder geval.
Groetjes Monique
Dag Monique,
Dank voor je reaktie. De foto sprak al boekdelen, maar altijd leuk een reaktie te horen van iemand die er geweest is. We starten in Miami en als eerste dan de Key West. Handig om eerst in te checken en vervolgens met de shuttle weer terug naar het centrum te gaan. Verheug me er op.
Is het aan te raden om koelelementen mee te nemen voor de 15-daagse reis en die in het hotel telkens weer in te vriezen? Een handige opvouwbare koeltas heb ik nog wel.
Groet,
Marlous.
Hoi Wendy,,
Ja wat is wijsheid? Eerlijk gezegd zou ik niet kiezen voor de lange reis. Wij vonden Key West heel leuk maar ik zou er niet zo'n lange reis voor over hebben eerlijk gezegd. De weg er naar toe vond ik erg tegenvallen en erg lang. Wij zijn vertrokken vanaf Fort Lauderdale naar Key West en vanaf Key West naar Key Largo. Sommigen zijn helemaal lyrisch over Key West maar eerlijk gezegd heb ik het gezien. Reken er maar op dat je blij bent dat je er bent als je vanaf Miami in Key West aankomt. Om dan 's avonds nog helemaal terug te rijden naar Key Largo lijkt me vrij zwaar. Vooral ook omdat Key West naar mijn idee het leukst is in de avond. In Key Largo kun je ook wel vermaken. Wij hebben daar een boottocht gemaakt met een glasbodemboot over een koraalrif. Dit was ook heel leuk.
En Marlous,
Wij hebben geen koelelementen meegenomen. Onderweg is altijd wel iets te koop, meestal gekoeld. De meeste hotels hebben een koelkast dus daar bewaarden wij het gewoon in. Maar ook dat is ieder voor zich. En mocht je nog meer foto's willen zien dan stuur maar een pm dan stuur ik evt nog wat op.
Groetjes Monique
Als je in Key West wil verblijven, kan ik je het Southernmost Point Guest House echt van harte aanbevelen. Dit is een typisch Victoriaans pand met maar een paar kamers. Wij hebben onze ogen uitgekeken en genoten van de schitterende tuin met zwembad. Het voordeel is dat deze guesthouse nogeens betaalbaar is ook en zeer goed gelegen is. Zie ook www.southernmostpoint.com
Re: Is dit te doen (Keys-kust)
Je bedoelt Bradenton denk ik?
Wil je niet alleen maar rijden maar ook nog enkele minuten kunnen genieten tussendoor zou ik voor optie 1 gaan. Dan kun je nog de Everglades, Sanibel Island, ... aandoen. Volgens Google Maps is optie 2 overigens bijna 7 uur rijden.
Re: Key West vs. Key Largo
Het heeft weinig zin om naar Key West te rijden en meteen de volgende dag weer 7 uur in de auto te zitten naar Bradenton. Je zit dan alleen maar in de auto. Het is echt een flink stuk rijden!
Hoi Wendy,
Ik zou het bij Key Largo laten. Key West is leuk om een keer gezien te hebben maar ik zou er de zeer lange autorit niet voor over hebben. De weg naar Key West toe viel ons ook tegen. En Key Largo is ook leuk om een keer gezien te hebben dus mijn advies: Key Largo.
Groetjes Monique
Ik ga in Augustus ook naar Key West. We rijden vanuit Fort Meyers naar Key West, hebben daar 2 nachten een hotel en rijden dan naar Miami.
Hoe kunnen we onze tijd het beste besteden? Ik zou wel graag willen snorkelen en of met dolfijnen willen zwemmen.
Dolfijnen zwemmen kun je op weg naar Key West. Zie hier: FAQ: Zwemmen met dolfijnen
Snorkelen kun je op Key West. Of je maakt een stop in het John Pennekamp Coral Reef State Park - Key Largo
Re: Key West Christmas Eve
De Mac; zeer kindvriendelijk, niet al te chic, kinderen kunnnen echt hun gang gaan, en zeer lokaal, zo niet nationaal eten. Reserveren niet nodig en een erg gezellige atmosfeer ;-)
Maar verder zou ik op kerstavond zeker reserveren. Echt een vraag voor MarcelG trouwens.
Re: Key West Christmas Eve
Kerst avond in Key West.
Met kids, "Benihana" (Japans)
Brazalina (Braziliaans steak house)
OutBack
Met kids is altijd moeilijk, de restaurants die al wat aan kerst doen zijn in het algemeen de wat duurdere restaurants.
Ik heb het al eerder gezegd, behalve de verlichting op en aan alle huizen is kerst niets bijzonders hier, ik vond het veel leuker in NL.
Het is wel druk, maar de mensen lopen nog steeds in korte broek en op teen slippers.
Zonder kids,
915 "915 Duval St"
Martins
The Grand
Bagatelle
Dit zijn volgens mij de betere restaurants tijdens de kerst en hebben misschien een kerst menu, vele restaurants draaien gewoon door op hun bestaande menu, dat ze al hebben zolang ik hier woon.
Het is hier ook omgekeerd, amerikanen gaan veel uit eten dus op feestdagen eten ze thuis.