Katty heeft het volgens mij over Gatorpark... niet over Gatorland...
Bijna hetzelfde, alleen liggen ze een stukje uit elkaar...
Afdrukvoorbeeld
Katty heeft het volgens mij over Gatorpark... niet over Gatorland...
Bijna hetzelfde, alleen liggen ze een stukje uit elkaar...
Ja, ik heb juist eens op het internet gekeken. Niet hetzelfde.
In Gatorland hebben ze precies ook geen airboats.
Waar kan ik het best terecht als ik van Naples vertrek om een ritje te maken met een airboat in de everglades?
thanks
wij zijn in september onderweg van naples naar miami bij Speedy Johnson geweest voor een airboat ride.
Is ons goed bevallen. Misschien is het wat. En het is ca. 3 kwartier rijden vanuit Naples.
Wij hebben in september 2008 ook bij Speedy Johnson een airboat ride gedaan maar helaas geen Aligator gezien. Mocht dit bij jullie ook het geval zijn dan geven zij een lokatie door waar je wel kan zien.
Tip: bij de tourist office, kruising bij US29 en US41 kan je kortingscoupons halen voor een airboat ride.
Susie One.
Het ligt er allemaal aan in welk jaargetijde je gaat... Hoelaat of hoe vroeg op de dag...
Verder ook belangrijk is de temperatuur... is het langdurig warm, zonder wind...
Is het landurig warm met veel wind... Heeft het wel of niet nét geregend...
Noem maar op...
In het late voorjaar heb je de meeste kans om aligators daadwerkelijk te zien...
's-morgens vroeg maak je de dan meeste kans...
Verder, als ze de gehele dag die pokke airboats hebben gezien, hebben ze niet veel zin meer om zich te laten zien... (vindt je het gék)
Hoi
Wij logeren 5 nachten in Orlando, 2 nachten in St. Petersburg, 2 nachten in Naples en 5 nachten in Key Largo.
We twijfelen van waar we everglades gaan doen. De reden waarom we 5 nachten Key Largo hebben is omdat we als einde van de vakantie wil genieten van strand en hopelijk mooi weer. 8-)
Hoe ver is het van Key Largo naar everglades. We willen zeker met zo een propellerbootje varen.
Groetjes
Hoi Nadine,
Zowel vanuit Key Largo als vanuit Naples kun je de Everglades in. Wij hebben het gedaan vanuit Key Largo en volgens mij waren we er binnen een half uurtje. Langs de weg zijn echter diverse gelegenheden waar je een airboatride kunt maken. Het is maar net welke je neemt. Neem wel muggenspray mee!
Groetjes Monique
de vraag is of je wel in key largo bent die laatste 5 dagen of toch in miami
als dat wel zo is dan zal ik vanuit key largo gaan
waarom?? omdat je daar toch 5 dagen bent en dan kan je makkelijk een dagje weg....
qua afstand maakt het niet veel uit...
Hallo allemaal
Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie me kunnen helpen
Tijdens onze reis naar Florida verblijven we op het eind een aantal dagen in Miami.
We hebben een huurauto.
Nu willen we graag de everglades bezoeken. We zijn geen natuurfreaks maar vinden wel dat het iets is dat we gezien moeten hebben.
Nu hebben we het volgende gevonden:
http://www.miamibeach411.com/tours/b...everglades.htm
Dit lijkt ons een leuke combi. Maar de boottour is ook apart te boeken. Aangezien we over een auto beschikken kunnen we uiteraard ook zelf op avontuur naar de everglades. Maar wat is dan aan te raden.
Het lijkt me leuk om op zo'n airboat te gaan en ook zo'n parkje waar je alligators kan zien (en zo'n kleintje kan vasthouden) lijkt me wel wat.
Dus hoop dat jullie me kunnen helpen. Wat zouden jullie doen.
-bovenstaande tour
of
- zelf met auto naar everglades en boot tour los doen
alvast bedankt,
Wendy en Mariska
Wij zijn ook vanuit Key Largo naar de Everglades gegaan. Denk inderdaad 30-45 min waren we er.
We hebben de "Everglades Alligator Farm" (makkelijk te vinden op Google Earth) bezocht op Sw 19 2nd Ave. Daar kun je een alligatorshow, slangenshow en een airboat-ride doen.....
Voor de prijs van.....?
Hey bedankt voor jullie info. We hebben ondertss beslist dat we na orlando en st. petersburg, 3 dagen Naples doen, 2 dagen Key Largo en afsluiten met 2 dagen Miami
Dat was $23 incl airboat voor volwassenen en $15,50 voor kinderen. (Tip, print de kortingsbon op hun site uit en je krijgt nog eens $2 korting voor volwassenen en $0,50 voor kinderen.... Ander kijk hier even --> http://www.everglades.com/
Met de wagen de Tamiami trail afrijden is een ervaring op zich...Dus hop met de wagen!
wij zitten in cape coral is dit te doen
Ik zie overal in de Everglades de mogelijkheid om een gatorsgow-show EN airboat-tour te doen.
Wij willen geen airboat-tour, maar uitsluitend een gator-show
Weet iemand of dat mogelijk is en zo ja, waar?
Tip: Bespaar je de rit naar/door de Everglades en doe de gatorshow in Orlando bij Gatorland.
Of haeb je nog andere bezigheden in de Everglades op het programma staan?
Nou die tip lijkt mij echt helemaal niets, de Everglades is een prachtig gebied om doorheen te rijden en om af en toe even te stoppen voor wat sightseeing. Er zijn daar prachtige boardwalks waar je gators in het wild kunt zien, dus zoals ze echt zijn en niet als marionet van de mens.
En als je het echt wilt dan kun je altijd terecht bij de Everglades Alligator Fram in Everglades city waar je kunt kiezen voor toegang met en zonder airboat tochtje. http://www.everglades.com/admissionprices.htm Overigens is rondrijden in Everglades city ook wel heel mooi (de airboat tocht is daar ook prachtig hoor) zo kun je zien hoe mensen leren samenleven met de gators! (huizen hoog gebouwd waar gators onder het huis rustig liggen te rusten enz. da's overigens vanuit de airboat ook heel mooi te zien)
Bedankt voor de tips. Wil toch wel een indruk krijgen van Everglades, dus ik rijd er zeker even doorheen. Everglades City ga ik zeker doen !
Nee... Het lijkt jou niets...
Maar het is wél iets...
Het zijn écht leuke shows en doen zeker niet onder voor de Gator shows in in de Everglades...
O nee hoor het gaat me niet om die show het gaat me meer om het skippen van een prachtig natuurgebied als de Everglades omdat je geen airboattour wilt maken.
Je kan bij een aantal parken volgens mij een kaartje kopen zonder airboat hoor. Bij www.everglades.com bijvoorbeeld.
Een ander alternatief voor een tocht met de airboat is Billy Swamp Buggy Eco Tour.
http://www.visitflorida.com/images/p...970562_288.jpg http://farm4.static.flickr.com/3095/...f5d280dc_m.jpg
http://www.luxurycollectiondestinati..._1508_4514.jpg
Voor meer informatie:
http://www.seminoletribe.com/safari/
Kortingsbon:
http://www.seminoletribe.com/safari/images/coupon.pdf
Hola,
Ik zou graag willen weten welke trail, airboat rides en andere suggesties voor in de Everglades jullie me adviseren.
Tijdens onze floridareis willen we tussen de dag dat we rijden vanuit West-Palm Beach naar Key Largo een tussenstop maken bij de Everglades.
Nu zou ik het volgende willen weten:
- Welke airboat ride adviseren jullie me om te doen?
- Welke trails we het best kunnen lopen?
- Andere suggesties die we daar kunnen doen? Ik heb nl in het reisverslag van Ton Damen gelezen dat er ook nog een tramtour is.
(En dit alles moet, het liefst, wel een beetje op de route liggen die we rijden vanuit West-Palm beach naar Key Largo.)
Ps.
Als hiervan een paar dingen niet kunnen doen, hebben we ook nog de mogelijkheid om later (als we in Miami zitten) om naar de Everglades te gaan. Maar het liefst willen we zoveel mogelijk doen op de dag van WPB naar KL.
Alvast bedankt!
Jurg
Hallo allemaal,
3 jaar geleden hebben wij een boottocht gehad door de Everglades. Het viel best tegen aangezien we ook maar 1 alligator/krokodil hadden gezien. De mangroves zijn fantastisch.
Toch zijn er bepaalde stopplaatsen waar je wat kan eten/drinken/rusten etc....En die plek is dan afgeschermd. Je kan namelijk heel makkelijk alligators daar gewoon in het echt zien, zonder die boottocht te hoeven betalen.
Weet iemand waar deze plek (of plekken) zijn????? Want dat willen we namelijk nog wel een keer meemaken...
Gegroet,
Ed
ps: wij rijden over de US41 en slaan dan af richting Key Largo
misschien deze:
http://www.nps.gov/ever/
Pascal
We zijn zelf net 2 dagen terug (helaas) en onderweg echt héél veel alligators gezien, zonder er moeite voor hoeven doen.
Rijdt eens het Evergaldes National Park in bij bijv. Shark Valley aan de US41 of de ingang aan de US1 en je zult versteld staan hoeveel alligators er zijn.
En ook gewoon langs de diverse picknickplaatsen langs de US41 zijn de alligators gewoon in het wild te zien.
Trouwens, die picknickplaatsen zijn op een verhoogde boardwalk voorzien van een degelijk hek, maar langs de trails bij de nationale parken zul je zelf uit de weg moeten als ze langs komen, zoals je op onderstaande foto kunt zien. We liepen er net voorbij toen de alligator plots uit het water kwam. Een héél apart gezicht.
http://img189.imageshack.us/img189/8809/img4597s.jpg
Nou jij liever dan ik!!
Over de berichtjes van de muggen in het begin...
Zelfs met DEET ben ik lek geprikt... (juli 2008)
Nu nog steeds herinneringen aan... nog steeds 34 littekens op mijn benen van het krabben!!
Op die route doe je de US1 of de 821 en zo'n beetje ter hoogte van Florida City ligt een afslag naar Evergaldes National Park. na de afslag nog zo'n 10 mile en je bent in het park.
Hier is van alles te doen. Zelf hebben we o.a. de Anhinga Trail gelopen. En dat was ondanks de muggen zeer de moeite waard.
En verder zit daar voor eventueel een airboatride de everglades alligator farm. een leuke krokodillen kwekerij met shows en airboats.
De tramtour is volgens mij alleen langs de US41
Zie anders hier eens voor meer info.
Kijk eens bij ons verslag van april/mei dit jaar. En dan de een-na-laatste dag, met onze rit door de Everglades. We hebben VEEEEEEL alligators gezien en met name op plekken waar je gewoon 'gratis' kan staan ;) !
Niet zo lang geleden kreeg ik een foto onder ogen van iemand die in Miami er een op straat was tegengekomen....ook helemaal gratis, ze mocht overigens niet uit de auto stappen van haar "local" kennis.
Hoi! In december dus voor de tweede keer naar Florida. We hebben een bungalow gehuurd in Orlando, maar zijn ook van plan één nacht in Naples te overnachten. Van daaruit naar Everglades City, wellicht een boottocht maken.
Heb in dit topic veel gelezen, maar ben een beetje confused over die boottochten. De één vind het geweldig, begrijp ik, en de ander adviseert het over te slaan. Misschien kan me iemand toch nog tips geven? Wat is aan te raden op een dag Everglades City en wat niet? Ben echt benieuwd! Bedankt alvast!
Ik weet niet waar we vorig jaar precies zijn geweest om een propellorboottocht te maken, dat kwam omdat we een georganiseerde reis hadden met een bus maar ik en mijn zoon vonden het hartstikke leuk.Wel veel herrie ondanks de oorpluggen in en die dag geen last van muggen gehad (gelukkig) .Daarna ook een show met die aligators en de huisvogel Pepe of hoe ze hem noemen daar.
Vond het wel jammer dat mijn videocamera de bootrit niet heeft kunnen filmen blijkbaar ging het te snel.
mijn mening: ik heb het 3 jaar geleden ervaren en vond het zonde van me geld.......ik zal het niet nog een keer gaan doen.....langs de snelweg heb je allemaal 'picknickparkeerplaatsen' en daar zitten genoeg alligators en heel af en toe ook grote schildpadden.....die zie je dus gratis ;)
ligt er ook beetje aan wat jezelf wilt....
Dus een stuk rijden met stops op de picknickplaatsen is goed aan te raden? Wat ik wil... nou, ik wil wat meer zien van Florida en voor mijzelf horen de Everglades (vanuit bijvoorbeeld Naples) daar bij.
Vanuit Naples hebben wij een ritje gemaakt naar de Everglades en uiteindelijk na wat vergelijk een airboat gehuurd bij Everglades Private Airboat Tours. Dit is de eerste vanuit Naples en is de kleinste die wij konden vinden. Een klein houten gebouwtje met drie kleinere blauwe airboats. Twee piloten; de eigenaar en z'n bikervriend.
Wij zaten met z'n viertjes met Brat op de boat en vonden het geweldig. Hij wist de alligators goed te vinden en gaf veel informatie. Zelfs onze kleine meid vond het prachtig toen de grote kaken van een alligator op elkaar klapte om een chipitootje te verorberen :D
Daarna nog een kleintej van drie jaar kunnen vasthouden. Leuke ervaring, zonde om dit te missen.