-
Gaat dit problemen geven?
In de meivakantie gaan we 2 weken naar Orlando.
Maar ik volg het dieet van Prodimed (heeft Erica Terpstra ook gedaan) en dat houd in dat je 4 a 5 keer op een dag een zakje eet/drinkt. Je hebt dus poederzakjes en daar maak je bijv een omelet van, of een toetje of gewoon drinken.
Mijn vraag is nu, krijg ik die zakjes zonder problemen mee naar Amerika?
Ik ben van plan om ze in elk geval in de koffer te doen, met doosje. En misschien moet ik maar een doktersverklaring mee nemen ofzo?
Ben een beetje bang dat het voor allemaal oponthoud zal zorgen.
Het dieet is in Amerika nl onbekend.
Op het doosje staat ook de gebruiksaanwijzing in het engels, maar toch.......
Zal dit problemen geven?
(enne........nee ik ga niet totaal op de zakjes leven op mijn vakantie ;) maar zou het doodzonde vinden als ik weer flink aankom in de vakantie)
-
Re: Gaat dit problemen geven?
Hallo Angelina,
Ik kan je verzekeren dat dit geen problemen gaat opleveren. Werk zelf op een luchthaven. De security kijkt voornamelijk naar of je geen vloeistoffen bij je hebt en geen scherpe voorwerpen.
Zodra ze toch om een reden in je tas willen kijken en ze vinden het.. nou ja de beschrijving is in het engels.. en je kan eventueel altijd een uitdraai maken van de website of zo.. Maar echt moeilijk zullen ze er niet over doen.. Zowel nou dan laat je 1 zakje openen.. en proeven dat het niks ander is ;)
Succ6
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Angelina
Mijn vraag is nu, krijg ik die zakjes zonder problemen mee naar Amerika?
Ik ben van plan om ze in elk geval in de koffer te doen, met doosje.
Als ze er al naar kijken is het om vast te stellen of het een geneesmiddel is, wat niet het geval is. Als voedsel mag je het probleemloos meenemen. Eerlijkheid duurt het langst: zet op je witte douaneformulier dat je dit bij je hebt en ze zullen je er een vraag over stellen en heel misschien je koffer scannen. Doe je dat niet, dan ben je formeel in overtreding want je hebt 'nee' geantwoord op de vraag of je voedsel bij je hebt.
Misschien zullen ze de wenkbrauwen fronsen en zich afvragen waarom je moet afvallen... dik is daar toch een heel ander begrip als hier.
-
Oh gelukkig!
Dat van dat douaneformulier is wel een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht. ;)
Ben gelijk weer een beetje gerustgesteld.
Zou toch zonde zijn om je vakantie te beginnen in een achterafkamertje waar je word doorgelicht op drugs whahahahaha
Is nou niet iets wat ik mijn kindertjes wil bijbrengen ;)
-
Wij nemen al jaren een voedingssupplement voor mijn zoon mee op vakantie. Dit zijn kleine flesjes. Die verpakken we dan in piepschuim en doen dat in de koffer. Nog nooit een koffer open hoeven maken. Ik neem altijd de beschrijving mee voor het geval dat ze toch willen weten wat het is.
-
Citaat:
hrjhaan
Wij nemen al jaren een voedingssupplement voor mijn zoon mee op vakantie.Dit zijn kleine flesjes. Die verpakken we dan in piepschuim en doen dat in de koffer.
Zolang het geen persé noodzakelijke supplementen betreft is dat een goede oplossing. Heb je die supplementen absoluut nodig (geldt dus ook voor bijv. medicijnen), stop ze dan alsjeblieft in je handbagage! Koffers heb je een tijd niet in zicht en kunnen nog wel eens een andere reisweg nemen (...), dus daar kun je niet blind op vertrouwen. Handbagage wel.
Bij twijfel zal customs een testje doen met een apparaat dat allerlei verboden middelen op kan sporen a.d.h.v. een "sample". Als er geen verboden stoffen in de supplementen zitten kan het dus geen kwaad om die mee te nemen.
-
Het is toch ook genoeg om in je handbagage te stoppen wat je de eerste dagen nodig hebt? Ik neem bijvoorbeeld medicijnen mee tegen hooikoorts, daar slik ik er twee per dag van. Om dan bij vier weken vakantie al die pillen in m'n handbagage te doen vind ik vrij overbodig. Nu is het natuurlijk iets anders als je medicijnen hebt die je echt MOET slikken, dan kun je ze misschien maar wel beter allemaal in je handbagage doen.
-
Citaat:
koenkamphuys
Als ze er al naar kijken is het om vast te stellen of het een geneesmiddel is, wat niet het geval is. Als voedsel mag je het probleemloos meenemen. Eerlijkheid duurt het langst: zet op je witte douaneformulier dat je dit bij je hebt en ze zullen je er een vraag over stellen en heel misschien je koffer scannen. Doe je dat niet, dan ben je formeel in overtreding want je hebt 'nee' geantwoord op de vraag of je voedsel bij je hebt.
Misschien zullen ze de wenkbrauwen fronsen en zich afvragen waarom je moet afvallen... dik is daar toch een heel ander begrip als hier.
Valt dit eigenlijk wel onder de noemer "voedsel"?
-
Definitely yes. Voedingssupplementen en voedselvervangers zijn voeding, geen medicijnen.
-
Nog een tip wat medicijnen betreft die je MOET nemen.
Mijn man heeft epilepsie en slikt een bende pillen per dag. Die gaan dus in zijn geheel mee in de handbagage met een kopie van het recept van de huisarts. Ik zorg er altijd voor dat hij een week reservepillen meeneemt. En jawel, dit jaar zijn wij door annulering van de vlucht naar New York, 3 dagen langer in Orlando moeten blijven (heerlijk \\:D/) en gelukkig leverde dat geen problemen op met medicijnen.
-
Re: Meebrengen van etenswaren Amerika in
Wij gaan ook heerlijk naar Florida en ineens bedacht ik dat ik van die staafjes koffie mee wil nemen. Even de zoekfunctie gebruikt en op dit topic terecht gekomen. Ik weet nu dus dat dat mee mag. Geweldig hoor dit forum.
-
Wij hadden ook koffie sticks bij. Elke morgen bij ons ontbijt bij Sizzler, even een half staafje in de koffie erbij doen en warempel, de koffie werd lekker.
Overigens, wel netjes op het formuliertje aangegeven dat we etenswaar bij hadden en toen customs vroeg wat: koffie, thee. Geen probleem.
-
Zit te denken aan chocoladehagelslag mee te nemen.
Hoe vermeld je dat op het formulier.
-
"Chocolate ants" heb ik een Amerikaan onze hagelslag weleens horen noemen (chocolademieren).
Maar zonder gekheid: de juiste benaming is "chocolate sprinkles" .
-
Je hoeft niet aan te geven op het formlier wat je hebt. Je kruist het vakje bij "food" aan en als de douanier je vraagt wat je hebt dan zeg je chocolate, dat is meer dan genoeg.
-
hallo,
Heb ook nog ff een (misschien stomme) vraag..
Kan ik op schiphol parfum kopen en die mee naar amerika nemen??
We vliegen van amsterdam naar atlanta en daarna meteen door naar key west
Zijn er 3 keer naar amerika geweest maar heb nog geen enkele keer parfum op schiphol gekocht en meegenomen
En hoe zit het met een fles drank, die je op schiphol koopt eventueel??
bedankt groetjes Monique
-
Hoi Monique,
Je kunt gewoon parfum kopen en meenemen, ook de drank kun je meenemen....
maar kijk eens wat het daar kost, meestal ben je daar minder kwijt dan hier tax-free.
Gewoon ff bij de walmart op de site kijken.....
Succes en veel plezier!! wanneer ga je??
Greetz, Remco
-
Citaat:
nikie1968
Kan ik op schiphol parfum kopen en die mee naar amerika nemen??
Ja, dat kan.
Citaat:
We vliegen van amsterdam naar atlanta en daarna meteen door naar key west
Tijdens die stop moet je je parfum wel in je ruimbagage stoppen, want het mag tijdens je tweede vlucht niet mee in de handbagage als het meer dan 100ml is.
Citaat:
En hoe zit het met een fles drank, die je op schiphol koopt eventueel??
Idem. Kun je meenemen en tijdens je stop overpakken in je ruimbagage.
M.n. sterke drank is echter in de VS vaak goedkoper dan in NL en taxfree gekocht. Al kun je daar weer niet alles krijgen wat je hier wel koopt, zoals jenever.
-
Koffie (mits in normale hoeveelheden) hoef je niet aan te geven... (hoe stom het ook mogen klinken, valt niet onder voedsel)
Hagelslag hoef je ook niet aan te geven... is chocolade... en chocolade (mits in normale hoeveelheden) hoef je niet aan te geven.
Scheelt weer een heleboel tijd op Washington (ze hebben tegenwoordig een apart rij voor de voedselcontroles...) scheelt zomaar een half uur...
-
ik ben druk aan het inpakken..
en heb een pot oploskoffie van DE om mee te nemen
na alle positieve reacties op de koffie in de USA:wink:
die kan ik het best in mijn ruimte bagage doen ???
en als ik voor zoon lief wat te drinken mee wil nemen in mijn handbagage
wat kan dan wel en wat dan niet
-
Citaat:
moonlight91
ik ben druk aan het inpakken..
en heb een pot oploskoffie van DE om mee te nemen
na alle positieve reacties op de koffie in de USA:wink:
die kan ik het best in mijn ruimte bagage doen ???
YEP!
Citaat:
En als ik voor zoon lief wat te drinken mee wil nemen in mijn handbagage wat kan dan wel en wat dan niet
Dit kan dus niet...
Da's het vloeistoffen verhaal...
Dus vanuit Nederland...
Drinken zul je aan boord moeten halen...
Want anders wordt het in beslaggenomen bij security voordat je op schiphol de wachtruimte ingaat...
-
Drinken kan je bij de tax free halen en laten sealen, dan kan je het mee aan boord nemen.
Voor de terug weg kan je ook na de controle drinken halen, in Amerika sealen ze het niet en kan je het ook gewoon mee het vliegtuig in nemen.
Zo doen wij dat ook voor ons zelf en onze zoon.
Overigens zijn de kartonnen pakjes drinken al een paar keer gewoon door de controle geglipt in de handbagage. :-\"
-
Citaat:
verwijderd
Drinken kan je bij de tax free halen en laten sealen, dan kan je het mee aan boord nemen.
Helaas, met dank aan Alberto Stegeman is ook dit niet meer mogelijk. De enige optie is om zelf een leeg flesje mee te nemen en deze na de security check in de toiletruimte te vullen. Als die er tenminste is. Op Schiphol beschikt namelijk niet elke gate over een toiletruimte. Ik blijf het vreemd vinden dat de regels op dit gebied zo uiteenlopen.
-
Vreemd, want dit is de tekst die ik vind op Schiphol.nl
Gekocht op Schiphol
Alles wat u op Schiphol na de paspoortcontrole heeft gekocht, mag met u meevliegen. U kunt uw aankopen gewoon meenemen als handbagage. Wel gelden speciale regels voor vloeibare stoffen.
Speciale voorwaarden voor gekochte vloeistoffen en gels
- De vloeistoffen en gels zijn door de taxfree winkel of aan boord voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgende luchthaven moet overstappen, mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen
- De vloeistoffen of gels zijn aantoonbaar op de dag van de vliegreis gekocht
Waaruit blijkt dat het wel zou mogen.
-
Citaat:
Guus
De enige optie is om zelf een leeg flesje mee te nemen en deze na de security check in de toiletruimte te vullen.
Wij doen dat ook meestal zo. Eerst een flesje "goud" (zo duur is een flesje water na de paspoortcontrole wel) kopen, verorberen en dan leeg door de security-check.
Nu kun je in het vliegtuig wel zoveel water krijgen als je wil, maar dit is toch een stuk makkelijker, en je hoeft niet iedere keer als je dorst hebt (ik ben gek op water) uit je stoel, of een flight-attendant lastig te vallen.
En je kunt hem onderweg ook nog (laten) vullen. Handig.
In de VS verandert alles, daar kun je zelfs een koelbox mee aan boord nemen.
Bij wijze van spreken, dan, mits gekocht na security ;-)
-
Hoi Marloes,
Gewoon een flesje van thuis meenemen, 1/2 liter of zo, LEEG door de security check, geen enkel probleem, dan na de douane gewoon in elk toilet vullen met water.
Al neem je 20 losse lege flesjes mee, no problem!!
Remco
-
Citaat:
moonlight91
anders word het dus gewoon dorstlijden tot je aan boord zit:-k
Welnee je kunt overal drinken kopen NA de douane/security
-
Citaat:
Sylly
Welnee je kunt overal drinken kopen NA de douane/security
In de VS klopt dat, maar in Nederland kan dat dus niet meer. Ik heb dit vorige week nog mogen ervaren.
-
Dus de winkeltjes die eerst v alles verkochten (water, fris, vruchtensappen) hebben dat allemaal niet meer in hun assortiment? Of mag je t wel opdrinken terwijl je wacht bij de gate maar moet je t voor t instappen weg gooien?
-
De winkeltjes hebben dat nog wel, maar je mag het bij de gate, waar de securitycheck is, niet meenemen.
Soms staan er na de check nog wel automaten, maar daar zou ik niet op gokken.
Dus....., met de lege fles naar de WC ;-)
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Dus....., met de lege fles naar de WC ;-)
Dat dacht ik ook. Tot ik er achter kwam dat niet bij alle gates na de security-check aan de gate een toilet aanwezig is. Laat staan een frisdrankautomaat.
-
Dat heb ik zelf nog niet (bewust) meegemaakt. Ik dacht dat er altijd een WC zat, oops.
Hierdoor ben ik even op zoek gegaan naar een plattegrond, maar in tegenstelling tot veel ander airports, kon ik niet echt een gedetaileerde plategrond (met alle winkels, WC's etc) van Schiphol vinden.
Wat ik wel tegenkwam was een grote plattegrond van heel Schiphol. Erg leuk om te zien, en je komt er gelijk achter hoe groot het wel niet is.
Kun je mooi zien wat voor toeristische route je neemt als je op de polderbaan landt :-)
http://www.dutchfs.com/files/maps/splmap.pdf
-
Citaat:
Michael66
Laat staan een frisdrankautomaat.
Mijn ervaring is dat als er al een frisdrankautomaat staat, deze 99 van de 100 keer leeg is. Zal wel policy van Schiphol zijn. Als je echt niet zonder drinken kunt dan bestaat natuurlijk altijd nog de optie om kleine 100ml flesjes te vullen met wat water of frisdrank. Op zich kan men daar niets van zeggen. Het is niet veel, maar iets is beter dan niets.
-
Heb er weer een.
Mijn jongste die meegaat is 16 maar een lastige eter,nu eet hij graag een bordje Bambix ha ja heb ze maar groot zitten ze nog aan de voeding van kindjes van 6 maanden, maar zou ik zo'n pak Bambix gewoon de koffer in kunnen gooien en moet dat dan eventueel wel of niet op dat douane formulier vermeld worden.
-
Citaat:
Lea
..maar zou ik zo'n pak Bambix gewoon de koffer in kunnen gooien en moet dat dan eventueel wel of niet op dat douane formulier vermeld worden.
Als het alleen om een pak Bambix gaat dan zou ik het gewoon in de koffer doen en het niet op het douaneformulier aangeven. Maar ook al geef je het wel aan dat zal dat tot geen enkele vertraging leiden.
-
Citaat:
Guus
Als het alleen om een pak Bambix gaat dan zou ik het gewoon in de koffer doen en het niet op het douaneformulier aangeven.
Moet je vooral doen niet aangeven als ze je dan eruit halen voor controle kunnen ze je tenminste meteen een boete geven en weigeren!
Er staat toch duidelijk op elke formulier en website van de Amerikaanse immigratie dienst dat ALLE voedsel aangegeven moet worden. dus waarom dan ook niet doen om problemen te voorkomen?????
Ik geef elk jaar aan dat ik voedsel mee heb en heb er nooit problemen mee gehad, ben inderdaad ook al eens gecontroleerd en dus omdat alles goed ingevuld was geen probleem terwijl er naast je Hollanders staan die het dus dan niet ingevuld hebben en daar zitten te klagen dat ze een boete krijgen.
Dit soort advies snap ik dan ook niet, waarom zou je het niet aangegeven???
-
en waarom word mij dan geadviseerd door usafunvacations, koffie en hagelslag ook niet an te geven. hagelslag lijkt mij toch ook eten.
-
Dat kun je het beste aan USAFV vragen. Zij zullen daar wel een reden voor hebben.
Het gaat er uiteindelijk niet om dat ze al je etenswaren af willen pakken of je een preek wiillen geven, ze willen voorkomen dat er zaken het land in komen die ziektes kunnen bevatten die de volksgezondheid, landbouw of wat dan ook kunnen aantasten.
Als gast in het land wil ik niet verantwoordelijk zijn voor zoiets, dus geef ik gewoon op wat ik bij me heb, met uitzondering van de zaken waar ik absoluut zeker van ben dat het geen probleem oplevert. En bij twijfel zet ik het er wel op, of neem ik het gewoon helemaal niet mee. Kwestie van je verantwoordleijkheid nemen denk ik.
Zo doe ik het:
Wel op formulier: vacuum verpakte nederlandse kaas, evt. babyvoeding (inmiddels niet meer:lol:), stroopwafels.
Niet op formulier: harde koekjes, chocola, snoep,
Niet meeneemen: Brood (evt. resten laat ik in het vliegtuig achter), vleeswaren (ook geen gedrooogde worsten e.d.), zachte kaassoorten, fruit, alles wat je in het vliegtuig krijgt, open verpakkingen koek/chips, bederflijke etenswaren, planten/bloemen, zaden/stekjes (wel: bloembollen met certificaat).
NB: Patentbloem, aardappelmeel, maizena, pannenkoeken mix, griesmeel, polenta, puddingpoeders, custard, etc., maar ook allerlei peulvruchten zoals, gedroogde erwten, bonen, spliterwten, capucijners, kikkererwten etc. en ook pasta's kunnen ook gaan "leven" (kleine beestjes erin, soort wormpjes). Let daar op, die willen ze ook niet echt de VS in hebben. Als het niet persé nodig is zou ik het niet meenemen.
-
Citaat:
Lea
en waarom word mij dan geadviseerd door usafunvacations, koffie en hagelslag ook niet an te geven. hagelslag lijkt mij toch ook eten.
Inderdaad vraag dat maar eens aan USAFV, maar als jij denkt dat je de reisorganisator beter kunt vertrouwen dan de US Customs Border Protection of de US ambassade dan moet je het zeker doen.
BTW dit staat er op de website van US Customs Border Protection;
Failure to declare food products can result in a $10,000 fine.
Failure to declare all food products can result in civil penalties.
Dus wil je dat risico nemen???
Gewoon invullen als je iets van voedsel bij je hebt wat maakt het nu uit. Better safe then sorry!
-
De supermarkten in Amerika barsten uit hun voegen van de produkten, zoveel keuze heb je in Nederland niet. Er is vast wel een alternatief Bambix produkt te vinden enne... je Hollandse bakkie, de koffie is echt goed te drinken hoor. ;)