Een goede reisorganisatie doet dit ook voor je... :D
Afdrukvoorbeeld
Wij hebben rechtstreeks bij United geboekt.
Voordeel hiervan is dat we, mocht dat nodig zijn, voor weinig geld kunnen annuleren.
Bij een reisbureau ligt dat toch moeilijker.
Waar je dat vandaan hebt weet ik niet... niets moeilijk bij het reisburo...
JA wél moelilijk bij reisburo "misschienopreis" maar de reguliere reisburo's en online reisorganisaties, gaat het nét zo gemakkelijk als dat je het bij United rechtstreeks boekt...:)
.
Corrus,
Daar ben ik het helemaal mee eens! Reisbureaus hebben dezelfde voorwaarden als rechtstreeks bij de luchtvaart maatschappijen, alleen kunnen zij makkelijker per dag en maatschappij zoeken.
Maar goed ik heb makkelijk praten het is mijn werk!:grin:
Volgens mij kun je bij een reisbureau alleen annuleren als je een annuleringsverzekering hebt én er een zwaarwegende reden is, bijvoorbeeld ziekenhuisopname of overlijden.
Als ik bij United mijn ticket wil annuleren, kan dat ook omdat ik bijvoorbeeld heb bedacht dat ik toch maar liever thuis blijf.
Of vergis ik me nu echt heel erg?
Als het bij een airline bv. € 100,-- kost om te annuleren, dan zijn dat ook de kosten die het reisbureau doorberekend. Dus in dit geval vergis je je.
Dus het ligt altijd aan de voorwaarden die aan een ticket zitten, dit kan bijboeking door het reisbureau worden doorgegeven. Dit heeft verder niets met de annuleringsverzkering te maken.
En boek je bij een reisbureau een "pakket" dus vlucht met hotel dan gelden de ANVR voorwaarden.
Weer wat geleerd!
Dat maakt het voor mij zeker aantrekkelijker om voortaan ook bij een reisbureau te kijken voor tickets.
Hoi
Ik heb al veel ervaringen doorgeploegd, maar ik vroeg me af of jullie een licht hierop konden schijnen.
we zijn aan het kijken voor tickets naar Florida in feb 2010 voor 3 a 4 weken.
Martinair is nu te koop voor 1775 euro (2 volwassenen en 2 kids) wat op zich niet slecht is.
Air berlin is 1648, zeker een mooie prijs maar daar lees ik weinig tot geen ervaringen over.
de amerikanen en Swiss en BA zitten tussen de 1800-2000 euro
Uiteraard zouden we bij Martinair nog wel de comfort class bij willen boeken dus dat moet je eigenlijk ook meerekenen.
Mijn vraag is: ik ben een nogal groot persoon (zowel in de lengte als de breedte :-\") en ik vraag me serieus af of ik dan wel met Martinair of Air berlin moet gaan vliegen. Welke maatschappij heeft de breedste stoelen in deconomy? de amerikanen? Ik heb ooit KLm en Delta gevlogen en beiden waren wel te doen. Ik ben bang dat ik bij MP en AB in een soort charter achtig stoeltje terecht kom.
daar tegen over staat dat het rechtstreeks is, wat met de kiddos van 3 en 2 jaar misschien wel aan te raden is.
Van swiss heb ik weer goede verhalen gehoord, dat ze zo'n excellente service en entertainment systeem hebben. Dat was bij delta echt wel wat minder.
Iemand advies? Rechtstreeks voor de kids, of is rondje lopen en verder vliegen niet zo erg? Welke maatschappij heeft grote-Konten-Stoelen?
(stiekem hoop ik op een overboeking en dat we aanbod krijgen om een dag later business te vliegen, maarja... een mens mag dromen he? :wink: Ik weet dat dit met martinair zowiezo niet mogelijk is hoor
Groetjes en alvast bedankt
De stoelgrote en pitch is in economy in feite hetzelfde of je nu charter/lijndienst vliegt daar is echt geen verschil meer zitten allemaal rond de 30 inch.
Dus dan zou ik gaan voor martinair of airberlin als je naar miami wilt vliegen, of lufthansa vanuit frankfurt naar orlando met iets comfortabelere stoeltjes en entertainment systeem.
Van swiss heb ik weer goede verhalen gehoord, dat ze zo'n excellente service en entertainment systeem hebben. Dat was bij delta echt wel wat minder.
Delta heb je uit ervaring en laten we eerlijk zijn, "slecht" zijn ze niet, ene kijk eens naar de prijzen bij Swiss, dan mogen ze "echt" wel beter zijn hoor.
nou, dat viel dus wel mee. delta is nu 485 voor die periode en swiss 506
Ik heb goede ervaringen met Delta hoor...
Ja hoor, ik heb ook geen slechte ervaringen met Delta!
Maar inderdaad geen entertainment systeem, waar ik zo veel over hoor. KLM had dit ook niet in 2005 naar chicago.
Martinair kun je dat huren (of in Comfort class krijg je het gratis) maar dit is een wat beperkter systeem. By andere maatschappijen zoals Swiss zit het in elke stoel ingebouwd met veel films, tv, muziek en spelletjes. Op zich wel leuk, zeker met kinderen.
maar goed, volgens jullie is de breedte van de stoel overal hetzelfde. dan zijn de vele negatieve martinair verhalen dus vooral vanwege de beenruimte waarschijnlijk
Ik heb vorig jaar ook hele goede ervaringen gehad met Delta en zou eigenlijk dit jaar weer boeken bij Delta, echter BA had een beter aanbod en ik begreep van verschillende mensen dat dat ook een goede maatschappij is. Ook vond ik de stoelen bij Delta super in vergelijking met bv. Martinair en een aantal andere europese maatschappijen.
Martinair zou ik persoonlijk mijden dit vanwege eerdere ervaringen met hun en vele soortgelijke verhalen hier op het forum.
Martinair heeft gewoon oude kisten, veel vertragingen... that's it.
Beenruimte zal zoals ik al aanhaalde ook bij Delta, KLM of BA niet beter zijn in de economyclass.
We gaan zelf met Air Berlin deze zomer. Hoewel Air Berlin natuurlijk een prijsvechter is worden de intercontinentale vluchten uitgevoerd door LTU, en daar hebben we zeer goede ervaringen mee. Zoals alle duitse organisatie (de meeste dan toch) is stiptheid en correctheid een eerste vereiste aan service. Verder is het zeer prettig dat je tegen minimalemeerprijsje steolen vooraf kunt reserveren, dus geen zenuwtoestanden als de wachtrij lang is of je wel of niet bij elkaar zit in een vol toestel maar gewoon thuis reserveren en op je gemak nar Dusseldorf gaan. We gaan waarschijnlijk een dagboek bijhouden en online zetten.
Delta geen entertainmentsysteem in de stoel?
Echt wel! Met de nieuwste films, die hier nog niet eens in de bios waren, en leuke spelletjes, zoals tegen elkaar pokeren.
Nog niet alle toestellen van Delta zijn daar mee uitgerust, het overstappen van overhead tvs naar personal is wel bijna afgerond...
oke! Ik dacht dat ze het nu allemaal al hadden...:)
Als je het aandurft:-kzou ik, als ik jou was, nog even wachten. Begin januari hebben een paar reisbureau´s in Belgie hele leuke aanbiedingen.
:oops::oops: Oeps vergeten!, je vliegt dan met United. In ons geval waren we afgelopen februari 1100 euro kwijt. Wij zijn ook met zijn viertjes.
heyhey
wij hadden eind 2006 in elk geval geen personal system in Delta, maar goed, dat is 3 jaar geleden. Goede zaak dat ze overstappen, want verder beviel ons Delta prima.
Ik vroeg me alleen af hoe het zal gaan met kinderen en overstappen. Maar daar zit ook weer een pluszijde aan, ze kunnen na 8 uurtjes vliegen even rondrennen en dan vliegen we door. En voordeel is dat ik dan kan gaan naar kleinere luchthavens zoals west palm beach. Daar woont een vriendin in de buurt (Delray) waar we een deel van de tijd verblijven./
de tarieven van delta zijn nog niet bekend, maar het is dus zeker iets wat ik in de gaten ga houden.
Wat die beenruimte betreft: ik las in het martinair topic dat de beenruimte in COMFORT CLASS bij hen even veel is als economy bij de amerikanen, dus dan zit er toch wel verschil tussen?
Alle nare ervaringen die ik lees over vertragingen etc zorgt dat ik huiverig ben voor Martinair. Dan vlieg je wel rechtstreeks, maar op uren vertraging zit je ook niet te wachten met kids.
bedankt voor alle input tot zover!
Klopt helemaal wij hadden ook een entertainmentsysteem in de stoelen en de nieuwste films!
De stoelen van Delta vind ik ook veel prettige dan bijv van United.
Wij gaan in september weer met Delta!
Ook hier een Delta fan (hoewel we ook regelmatig met United vliegen), en het grote voordeel van Delta entertainment is dat je zelf bepaald wanneer de film begint.
Wat gemist (door inslapen bijv........), kun je zo weer overnieuw beginnen.
Film niks aan, start je gewoon een andere op. Bij United beginnen de films op één tijdstip en ben je dan te laat, pech gehad.
Hoewel ik erbij moet zeggen dat ik eigenlijk altijd alles mis. Meestal kijk ik de films aan de binnenkant van mijn ogen :-)
Maart, Juli en september 2008 Ams/Mco met Delta gevlogen en elke keer het entertainment systeem gehad.
Dit maakt de reis echt wel prettiger.
En ja hoor! ook hier nooit meer Martinair, Koffers total loss in Schiphol aangekomen en wacht nog steeds op vergoeding...](*,)
Bedankt allemaal
Ik heb bedacht dat we dan toch maar voor een amerikaanse gaan, bij voorkeur Delta. Ik vond het vliegveld van new york niet zo, maar misschien is Atlanta wat leuker. De kids kunnen tussendoor rondrennen en eenmaal in florida kunnen we meteen door naar de huurauto. En het grote voordeel is dan dat ik heen kan vliegen op bijv fort myers en terug vanaf west palm beach. Dan kan ik de grote luchthavens vermijden.
(ons plan is 1 week een villa aan de gulf coast, dan 8-10 dagen orlando villa en dan nog 7-10 dagen bij onze vrienden in Delray beach)
En wie weet, misschien krijgen wij wel een aanbod als het vliegtuig overboekt is, dat zou ik graag aannemen (voor een vergoeding of business class)
Hmm ik kijk op de website van Delta en voor onze periode krijg ik wel leuke tarieven eruit (486 voor de volwassenen) maar alle vluchten zijn van northwest of uitgevoerd door northwest. Dan weet je nog niet of je een goed entertainment systeem aan boord hebt. Vreemd/
Grappig dat je dat vermeld ik zit met het zelf de probleem.
De vluchten tot 1 juni zijn met Boeings en daarna met Airbus, en dan nog uitgevoerd door North West.
Ik weet ook niet wat ik er van moet denken.
Temeer dat Delta voonamelijk over Atlanta naar MCO vliegt en na 1 juni over Washington...
Als het je wat gerust stelt, Atlanta is vele malen aangenamer dan JFK...:grin:
Wij zijn 4 x met Martinair naar Florida gevlogen. Nog nooit vertraging gehad.
De laatste keer waren we een van de weinigen die Comfort Class hadden geboekt en de beenruimte die we hadden was niet normaal meer. Mijn man is 1.80 m. en die kon zijn benen strekken zonder de mensen voor ons te raken. Alleen het tafeltje zat in de leuning van onze eigen stoel en die was een beetje gammel.
Wij vorig jaar ook totaal geen problemen met martinair. Vliegtuig voor 25% gevuld waardoor bijna iedereen 4 stoelen in het middenpad tot zijn beschikking had. Heerlijk slapen hoor. Dan heb je echt geen scherm in je hoofdsteun nodig hoor!
We vliegen de 26 deze maand met Air Berlin naar Miami.
Je kunt Xl seats boeken. Dat betekend dat er niemand voor je zit.
Ik zal je laten weten hoe het gegaan is.
Jullie moeten me toch eens vertellen hoe je een entertainment system krijgt.
Ik vlieg nu al 10 jaar gemiddeld 4 keer per jaar op en neer en slechts op een handjevol vluchten was er een personal entertainment system (op british airways als ik het me goed herinner) maar net als gerrit, ik slaap tegenwoordig meer dan dat ik wakker ben :)
Vliegt BA niet standaard met een Airbus? Wij hadden vanaf Japan ook een Entertainment System. Meer dan genoeg films beschikbaar..
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag die waarschijnlijk al 200x gesteld is en geloof mij ik heb al flink wat gezocht en gelezen, maar kom er toch niet uit.
Misschien kunnen jullie me toch een beetje helpen.....
Het gaat over het boeken en uitzoeken van de juiste Luchtvaartmaatschapij.
Er zijn vele plaatsen/landen waarvan je kunt vertrekken er zijn vele maatschapijen waar mee je kunt vliegen ...dus we zien door de vliegtuigen de hemel niet meer. :-?
Wij wonen in Bergen Noorwegen, dus we moeten sowieso ergens anders heen om te vertrekken, Berlijn, Amsterdam, Oslo enz enz enz, maakt ons eigenlijk niet uit.
Maar dan ?
Neem je Martinair, zodat je rechtstreeks vliegt ?
Nemen we een Amerikaanse maatschapij omdat men zegt dat de service beter is en men meer zit en beenruimte heeft (United met Economy-plus).
Of moeten we kijken naar Delta, Air France of een andere maatschapij ?
Wij betalen liever iets meer en zijn niet op zoek naar het goedkoopste vh goedkoopste.
We willen graag een TV-scherm (liefst breedbeeld \\:D/ grapje) en een ruime stoel waar je lekker in kunt zitten en goede service. En ik vindt het dan zeker geen probleem als ik iets meer moet betalen.
Nu ben ik benieuwd of jullie bewust voor een maatschapij kiezen en waarom of dat jullie kijken naar de goedkoopste tickets en de prijs de doorslag geeft ?
Ontzettend bedankt voor jullie moeite.
Raffie
Inderdaad, hierover zijn al talloze discussies gevoerd, met evenzovele uitkomsten.
Maar je vroeg om onze, en dus ook mijn, mening. Here we go;
Absoluut geen Martinair ! na een paar ijdele pogingen. Geen echt slechte ervaringen, al is het al een hele tijd geleden, maar door een foutje van het reisbureau (internet bestond nog niet) kwamen we op een vlucht met een stop op JFK (Delta) en dat is ons zo goed bevallen, dat we dat blijven doen.
Niet met Delta, hoewel die na United wel onze voorkeur heeft, maar met diverse US maatschapijen en steden, en wel wegens m.i. betere service (klantvriendelijkheid) en betere zetels. De normale economystoelen zijn net zo groot, en hebben dezelfde beenruimte als de "Plus"stoelen van Martinair.
Maar wat we belangrijker vinden is de afhandeling. Allereerst is de vlucht relatief kort, dus mag je er eerder "uit". Je moet nog wel verder, maar dat is een piseindje (2 tot 3 uur).
Maar je doet al je handelingen (Immigrations, Customs) om het land in te komen al op je eerste landingsplaats, en dus wandel je in Orlando (of Miami) zo het vliegveld af, je auto in. En dat vinden wij super.
En United is onze favoriet, zeker nadat ze de "Pluscategorie" ingevoerd hebben, waar we dan ook vaak gebruik van maken. We zijn niet de grootsten, maar de extra ruimte is erg prettig op de lange vluchten.
Voor Martinair maakten we ook al gebruik van US maatschappijen (TWA, PanAm :mrgreen:), maar dat was meer voor rondreizen, maar als je leest (ook op dit forum) wat de arrogante dochter van KLM allemaal uithaalt, qua vertragingen, omleidingen en dergelijke zal ik zeker nooit meer met ze vliegen. Wil je naar Orlando, droppen ze je in Miami, en deze zomer waarschijnlijk andersom.
Maar dat is mijn mening, een ander vliegt waarschijnlijk liever (sort of ;-)) rechtstreeks.
Wij hebben voor American Airlines gekozen . Vorige keer waren we tevreden over hun service . Ik ben de "grootste" van ons gezelschap en meet 178 cm , dus naar veel beenruimte moeten wij niet kijken . Op het moment van boeken , was dat één van de goedkoopste ( tenzij we een tussenstop in London maakten ) . Wij vertrekken uiteraard van Brussel , we wonen maar 10 km ervan ( vrienden brengen ons er naar toe ). :-k
In jouw geval , zou ik kijken naar aansluitingen , wachttijden en misschien beschikbaar hotel om op een vliegveld te overnachten .
Wij hebben wel voor Martinair gekozen. Het is persoonlijk en we moeten het nog gaan ervaren maar met 2 kids van 6 en 7 én opa en oma (die nog nooit zover hebben gevlogen) lijkt het ons ideaal. Of het ook zo is wachten we af en in mei kunnen we de vergelijking maken met United (waar we in 2009 mee zijn gevlogen en ons prima is bevallen overigens).
Toch leuk om ieders voorkeur te kennen maar ik denk dat het Raffie niet veel verder zal helpen...
ik heb reeds met verschillende maatschappijen gevlogen en voor mij is het en blijft het Delta met tussenstop in Atlanta naar Orlando.
Niet de goedkoopste maar een eerlijke prijs kwaliteit verhouding.
Ruime (lederen) stoelen met individueel T.V. scherm en uit ruime keuze uit recente films, documentaires, kids animaties en spelletjes zonder toeslag.
Behoorlijke service en eten dat goed te doen is. (chicken or pasta? hahaha, grapje voor wie Delta kent)
Ik kies voor Atlanta omdat je dan nog maar een uurtje te vliegen hebt naar Orlando, het een aangename luchthaven is en het daar al lekker warm is zodat je al meteen het Florida gevoel hebt.
Maar wederom zal iedereen hierover z'n eigen mening hebben...
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Heb al met heel wat maatschappijen gevlogen maar we vliegen de laatste jaren toch steeds met Delta.
Ze hebben wat ons betreft de lekkerste stoelen en de beste service.
Verder is ook het eigen TV schempje in de stoel voor je top.
Je kunt je films kiezen en op stop zetten als je bijv moet plassen.
Heeft Martinair trouwens ook maar daar moet je er voor betalen en moet je je tafeltje uitklappen om hem neer te zetten.
Het eten vinden wij trouwens bij Delta net zo slecht als bij alle andere maatschappijen.
Wij nemen het niet meer aan.
Wat Cloggie68 zegt is trouwens ook waar.
Met kleine kinderen en oudere mensen is het prettig om rechtstreeks te vliegen.
Wanneer mijn zusje met de kleine mee gaat vliegen wij ook met Martinair.
Alleen wordt je dan zoals Gerrit zegt in ons geval in Miami gedropt terwijl je in Orlando wilt zijn.
Dit ritje deden we dan met de auto.
Het blijt natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeur en ervaring.
wij hebben vooral gekeken naar de beste overstaptijd ivm rolstoel enz. We vliegen met delta via atlanta.
Ik heb enkel gevlogen met martinair was vor ons 3 maal een kleine ramp .
En met american airlines zij hebben een goede service goede stoelen en een eigen tv scherm wat wij heel erg leuk vonden
Onze voorkeur gaat sinds jaar en dag eigenlijk ook uit naar de Amerikaanse maatschappijen en als het enigszinds mogelijk is met United Airlines. Dit jaar doen we dat ook weer. We vliegen vanaf Dusseldorf (uurtje bij ons vandaan) rechtstreeks naar New York waar we een aantal dagen verblijven, en vanaf Washington DC rechtstreeks naar Orlando om vanaf Orlando via Frankfurt weer terug te vliegen naar Dusseldorf. Een prima route vinden wij met minimaal tijdsverlies (overstap e.d.) wat ik ook heel belangrijk vindt omdat ik een hekel heb aan het rondhangen op luchthavens wachtend op een doorvlucht, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
De laatste jaren vliegen wij met Air Berlin/LTU vanaf Dusseldorf naar Fort Myers.
Dusseldorf omdat het voor ons dichtbij is en het is een prima en relaxte luchthaven. Goedkoper parkeren en het airtreintje brengt je in no-time naar de terminal. Air Berlin is voor ons (de data die wij vliegen /hebben gevlogen) de goedkoopste en ze vliegen rechtstreeks wat wij erg prettig vinden. Fort Myers vinden wij ook erg prettig. Even een paar dagen aan de Golf van Mexico aan het tijdsverschil wennen voor we ons in de drukte storten. De luchthaven Fort Myers is ook erg prettig (niet druk, makkelijk auto ophalen.) Het enige nadeel van Air Berlin is dat de stoelen redelijk krap zijn en je hebt geen eigen schermpjes. Wij lossen dit op door de kids een film te laten kijken op de laptop.