@esther. Nee heb veel emails maar geen Gmail ... P.s ik ben niet erg handig met internet
Afdrukvoorbeeld
@esther. Nee heb veel emails maar geen Gmail ... P.s ik ben niet erg handig met internet
Je kunt hiervoor ook een gmail account aanmaken, heb je gelijk de boel mooi apart en bij elkaar.
Ik ga stoeien fleurida
Je kan ook met je eigen email adres een blog aanmaken op blogspot.nl
Hallo mede forummers,
Onze blogs gaan al jaren via Blogspot maar mij is verteld dat Wordpress beter is. Heeft iemand ervaring met Wordpress ? En zo ja, is het beter dan Blogspot ?
Bedankt,
Walter :cool:
Sunshine state, Bieg en volgens mij op PenPe gebruiken wordpress. Ik heb het ook geprobeerd maar ik kreeg het niet voorelkaar, en ben dus verder gegaan met Blogspot.
Ik gebruik ook Wordpress. Het ene is niet beter dan het ander. Wordpress is in een aantal zaken wat strakker georganiseerd. De een vind dat prettig, de ander niet zo. Maar voor een gratis Blog bieden ze veel ruimte voor foto's (3 gb per blog), leuke thema's en handige plugins.
Het is soms wat omslachtig en onlogisch in mijn ogen, maar ook ik ben een uiterst tevreden gebruiker van Wordpress. En de foto-opslag is ideaal.
Je bent met worpress volledig vrij in hoe je de site er uit wilt laten zien. Daarbij is het van jezelf en hoeft dus niet bang te zijn dat er reclame tussen de berichten zal komen.
Dat hangt er vanaf of je Wordpress zelf host of dat je een Weblog op Wordpress.com aanmaakt. Het eerste is alleen aan te raden als je een beetje verstand hebt van hoe je dergelijke zaken moet installeren en vooral onderhouden.
Wij doen ons blog ook met een wordpress template, ben zelf meer een gebruiker.. geen kenner!!
Gelukkig heb ik iemand die de alles onderhoud...:p
Ben wel erg tevreden!
Bedankt allemaal maar ik heb er eens naar gekeken en kwam er niet uit. Ik blijf maar gewoon bij Blogspot.....
Walter :cool:
Wij hosten zelf en dat is zeker niet ingewikkeld.
Voor jou niet Ron! Maar voor mij en blijkbaar ook anderen wel hoor
Hallo,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik weet dat hier reisverslagen staan maar indirect heeft het daar ook mee te maken.
Ik schrijf een blog van mijn reizen zoals sommige van jullie weten en plaats daar foto's bij.
Was nu bezig met een verslag voor mijn zomerblog maar kan geen foto's geplaatst krijgen.
Ligt dit aan een instelling?
Want wat hun voorstellen werkt niet.
Of kennen jullie een andere site waar je gratis een blog kan maken op dezelfde zin als bij blogger.
Normaal schrijf ik het eerst offline in livewriter maar dat werkt ook al niet meer om een of andere reden.
Alvast Bedankt.
hoi, bij ons op de laptop;
-als je blogger open doet met internet explorer werkt het niet, je krijgt geen foto's te zien of dat menu gaat niet open
-doe je blogger open met firefox- werkt perfect, dus zou zo eens proberen?
groetjes
En anders Wordpress eens proberen. Werkt voor mij al een aantal jaren erg goed. Ook gratis. Ik maak de verslagen in Word en copy/paste ze er zonder problemen in, net als de foto's (tot 3GB gratis in je eigen opslag van WP per blog).
Dank jullie voor jullie advies. Ik heb een blog gemaakt op wordpress. Moet nog wel kijken hoe ik dingen kan aanpassen wordpress wekt ook samen met livewriter dat vindt ik wel handig. Kan ik bij wordpress ook follow erop zetten?
Hier mijn blog: https://vakantiepatcon.wordpress.com
Ja hoor, in je admin, bij weergave en dan naar widgets. Kun je van alles in je zijkolom (of onder aan de pagina) van allerlei dingen plaatsen, waaronder een follow knop.
Edit; ik zie dat je hem al gevonden hebt :up:
Livewriter werkt idd prima samen met Wordpress. Ik zou alleen wel een iets groter formaat foto's gebruiken in Livewriter.
Dit kun je eenmalig instellen voor je blog. Zelf heb ik deze op 640x480 staan. Zie bijv. https://aussietour2014.wordpress.com/
Ik heb zelf ook de link naar een grotere foto uitgezet. Mijn ervaring is dat daar bijna niet op geklikt wordt. En het scheelt je tijd bij het uploaden (zeker bij trage hotel-wifi :) ).
Dank je Nijt voor de tips van de foto's. Bij de foto's die ik nu geplaatst heb gaat dat niet omdat ik die van internet geplukt heb. En die zijn niet scherp.
Nog een vraagje kan er ook een vertaalprogramma op net als bij blogspot?
Hallo,
3 jaar geleden heb ik een blog bij gehouden met blogspot.....nu doen we dat ook, maar volgers via google friends-connect staat er niet meer bij, alleen volgers via google+......gaat dit niet meer?
Wellicht dat deze uitleg hulp bied? http://www.smtutorial.com/2014/11/jo...ct-widget.html (ik gebruik zelf geen Blogger dus kan het niet controleren)
Als je in blogspot naar indeling gaat en dan kiest voor gadgets toevoegen, kun je aan de linkerkant kiezen voor meer google gadgets.
Daarna kun je volgers aanklikken.
Succes.
Bedankt! Maar dit heb ik al geprobeerd.....het logo komt er niet bij waarop ze kunnen klikken om te volgen....mijn naam kan je niet lezen.....ik weet ni wat ik verkeerd doe? Mss moet ik een kleur veranderen???
Heb zojuist een nieuw blog (met Blogger) opgestart maar het lukt me niet op foto's te plaatsen.
Ik wil het zo doen:
- Klik in de berichteneditor op Afbeelding invoegen https://lh3.googleusercontent.com/Yy...MsmtDDUE7v=w18.
- Kies vanaf welke plaats je de afbeelding wilt uploaden.
Als ik op afbeelding invoegen klik krijg ik een blanco scherm terwijl ik daar dus zou moeten kunnen kiezen vanaf welke plaats ik de afbeelding wil uploaden.
Iemand een idee hoe dit komt?
Ik heb de foto's eerst in Picasa webalbum geplaatst en daarna geüpload. Lukte mij anders ook niet. Een album voor de blogfotos en een voor alle andere foto's.
Vanmiddag kreeg ik opeens wel weer het juiste scherm:confused:
Even een vraag over wordpress. Ik wil graag de kleuren aanpassen. Ook zou het fijn zijn als ik de blogs van de andere jaren apart kan opslaan. Nu staan alle blogs onder elkaar. Dat kan misschien ook problemen opleveren als ik in mijn blog van 2017 nieuwe foto's ga plaatsen? Ik heb nu wel een nieuw plaatje bovenaan de Blog kunnen zetten. Ook kan ik de achtergrondkleur veranderen. Het lukt me niet om een nieuw thema te kiezen.
Hebben jullie een betaalde versie van wordpress? Want volgens mij heb je dan wel meer opties.
Ik start voor elk jaar een nieuwe blog. Kleuren aanpassen doe ik eigenlijk nooit. De thema's zijn meestal prima in balans qua kleur.
Dus jij hebt ook geen betaalde versie. Gewoon elk jaar een nieuwe pagina aanmaken. Dat is wel een goed idee. Bedankt voor het meedenken.
Ik gebruik al een tijdje Jimdo: https://nl.jimdo.com/#ref=a1007313
Hier mijn website over Amerika: http://www.reistipsamerika.nl
Ziet er goed uit hoor. Jullie hebben echt hele mooie reizen gemaakt. Maar de website is ook zeer duidelijk en overzichtelijk. Ik heb nu een nieuwe blog aangemaakt via wordpress. Mijn andere blog was alweer twee jaar oud. Ik had nu ook het idee dat er meer mogelijkheden waren voor mijn nieuwe blog.
Wordpress heeft de interface voor het beheer iets aangepast. Maar je kunt ook nog steeds de oude gebruiken door achter het adres van je blog /wp-admin/ te tikken.
Dus bijv http://sgvb34.wordpress.com/wp-admin/
Persoonlijk vind ik die fijner dan de nieuwe. Maar dat is wellicht ook gewenning.
OK, dat wist ik niet. Bedankt voor de tip!
Wie o wie kan mij helpen? Wij hebben een blog aangemaakt bij Blogspot en ik maak ook gebruik van de app voor de mobiele telefoon.
Wanneer ik een bericht typ op mijn telefoon en ik wil een foto (gemaakt met mijn telefoon) aan het bericht toevoegen dan lukt dat niet. Ik krijg een foutmelding en het bericht wordt niet gepubliceerd! Ik heb al gezocht met Google en via de help-functie van blogspot maar ik kan nergens vinden wat de reden is dat het publiceren niet lukt! Is er hier iemand die ook de Blogger-app gebruikt en mij hierbij kan helpen?
Het lijkt mij toch wel erg leuk om komende vakantie een reisverslag te maken. Vorige vakantie heb ik dit niet gedaan en hielden we familie en vrienden via WhatsApp op de hoogte wat niet ideaal is. Ik ben blogspot aan het uitproberen en via de computer lukt t me redelijk maar ik wil mijn IPad meenemen op vakantie om de Posts te plaatsen. Nu merk ik dat dat erg lastig is bij bijv. een post aanpassen....ik kan op 1 of andere manier niet naar beneden scrollen...
Heeft iemand hier een oplossing voor? Of is het gewoon niet aan te raden met Ipad?
Niet aan te raden. Blogspot is niet compatible met de iPad. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Opgelost door eerst de foto's te plaatsten op blogspot dan de tekst te typen in een ander programma en deze in 1 keer te plakken boven de foto's. Maar is absoluut niet handig want je kan nooit meer terug om iets te veranderen (omdat je niet kan scrollen) en je kan de tekst niet met foto's afwisselen. Ik zou iets anders proberen om je verslag in te maken.